K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2011, 21:36   #31
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men de lover da ikke at bevar efterløn og dagpenge i en hel valg periode

tro ikke den regningen holder i 4 år
Vær nu realistisk... de blå gik af fordi de ikke havde fået stemmer nok til at blive siddende...til trods for at de havde lovet så meget andet...

Så er det vel let at forstå at ikke alle ting de røde har lovet kan blive gennemført når de skal ha de radikale med for at have stemmer nok...

Eller hvad?
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 21:44   #32
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg er kold over hvem der sidder ved magten

for vi får flere afgifter og de skal spare i kommunerne
uanset hvem der vandt

Danmark har en pose penge og den bliver ikke større de næste år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 21:59   #33
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
Citat:
1 dagpengereform skulle rulles tilbage de får dog et halvt år mere
6 MD er bedere ebd alternativet ikke også husk de har magten takket være radikalen og de var urokkelig så 6 MD længer er bedre end det andet ik

Citat:
2 efterløn skulle der overhovedet ikke røres ved
Igen radikalen ikke så meget s sf kan gøre jo en aftale der blev smuglet igennem lige inde valget

Citat:
der er masser som ikke er en del af dette samfund, skulle man ikke lige hjælpe dem først
inden man lukker helt op for hele verden kan komme til Danmark
os som er syge, kan ikke få hjælp, selvom vi har betalt en masse skat før vi blev syge
Er total 100% enig hjælp vores egne ført men problemet er jo hjælpe egne først give ikke et bedre syn fra de lande man hjælpe vel

Citat:
tror ikke den regningen holder i 4 år
så det er nu giver ejg det max 2 år hvis ikke kprtere så skal vi til valg igen

Citat:
og de skal spare i kommunerne
Ja komunerne skal spare de skal fyre osv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 22:17   #34
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
er enig i vi bude hjælpe vores egne først...vi kan jo ikke være hele verdens social kontor.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 22:36   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, men følge ny regering lukker socialkontoret også - dem der kommer hertil SKAL kunne tale dansk, skal stå til rådighed for arbejdsmarked, skal blive forsørget af den der får dem hertil - og statskassen er lukket de første 5 år.

Det synes jeg lyder fint. Men synes også statskassen måtte være lukket i 10 år...bare for at understrege alvoren.

Jeg er HELT enig i, at folk ikke bare skal kunne komme dalrende efter forgodt befindende. Der skal stilles krav, og ovenstående finder jeg rimeligt.

Jeg ser også gerne at det skal blive endnu lettere at sende de brodne kar retur til hjemlandet såfremt de begår kriminalitet og ikke har dansk statsborgerskab - farvel med dem. Hurtigst muligt.

Ghettoerne må de også gerne få gjort noget ved - og helst inden min egen ejendom bliver en ghetto, for vi er godt påvej.....både med sharia og racistiske udlændinge der dagligt er efter mine børn.

Og jeg er også enig i at vi skal hjælpe vores egne først, vi må bare ikke glemme alle de andre, så deres problemer vokser os over hovedet, for jeg er personligt mere bange for utilpassede udlændinge, end familier på kontanthjælp...og er meget bevidst om, hvem af de to grupper der er den største trussel - både for velfærden, men også landet generelt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 22:40   #36
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
er helt enig med dig helenekr
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 22:55   #37
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
godt skrevet helene.

ville gå helt amok hvis jeg havde børn som udlændige generede! hvad bilder de sig ind! men hvis jeg var enlig mor ville jeg jo nok ikke turde gøre noget... er langt mere bange for en flok udlændinge end en flok rockere fx.

men ja ville være rart hvis alle kunne have det godt. nogengange kan jeg være lidt i tvivl om vores kulturer bare er for forskellige...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 00:27   #38
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
børnefamilieydelsen?

Hvorfor er der ingen fra den nye regering der har nævnt tilbagetrækningen af loftet over børnefamilieydelsen?

Det loft er en af de største svinestreger den gamle regering lavede,og bla Mette Frederiksen lovede at den ville blive tilbagerullet så snart S var i regering.

Der er ingen af de 3 partier i den nye regering der stemte for dette loft da det blev vedtaget,heller ikke de radikale.

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er blevet nævnt i regeringsgrundlaget som er kommet frem idag,med bla stop for starthjælp og kontanthjælpsloft.

Løber de fra deres løfte om at børnene ikke skal betale regningen for bla bankernes og spekulanternes fejlslag og grådighed? Hvis det er tilfældet er de ikke en skid bedre end den blå regering var.




Jeg undrer mig

Edit.Det var jo egentlig Mette Frederiksen der stod til at blive socialminister,men den har Karen Hækkerup fået.Er det mon en manøvre for nemmere at løbe fra løfterne?

Sidst redigeret af Den ulykkelige; 03-10-2011 kl. 00:36.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 01:31   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså, jeg har fået svar fra socialdemokratiet om, at de vil rulle det tilbage, så loftet forsvinder fra børnefamilieydelsen. Så det vil undrer mig meget, om de ikke gør det, da jeg også mener SF og Radikale er på bølgelængde - eneste mulighed for de alligevel ikke ruller det tilbage, må være at de penge kan bruges i anden pulje, som et led i andre forhandlinger.
Men lad os nu se, måske bliver vi klogere i morgen....

Selv om jeg selv lige akkurat læner mig op af loftet, så mener jeg helt klart at det bør rulles tilbage - særlig set i lyset af den senere tids debat omkring børn der lever under fattigdomsgrænsen og at børnefamilier på overførslesindkomst trænger til et løft.

Håber de holder ord, ellers må jeg give dig ret i dine betragtninger.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 02:52   #40
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den ulykkelige Se meddelelser
Det var jo egentlig Mette Frederiksen der stod til at blive socialminister , men den har Karen Hækkerup fået.Er det mon en manøvre for nemmere at løbe fra løfterne?
Nej en minister kan ikke egenhændigt ændre lovgivningen på dette område.
Du vil formentlig de næste år opleve en række områder , hvor den kommende regering vil løbe fra tidligere udstukkede politiske meldinger. Også i sager hvor de har flertal , og ikke er bundet op af tidligere indgåede forlig.

Alle politiske partier ( også de blå ) fører en mere ortodoks linje når de er i opposition. Når først de får regeringsansvaret bliver der filet kraftigt på de fine principper.
Det var med det in mente jeg beskyldte socialdemokraterne for hykleri i en anden tråd.

Fremover vil hykleriet fortrinsvis komme fra blå blok , som jo nu er i opposition.
Næste gang en blå politiker kritiserer den røde regering for dette eller hint , bør man lige spole filmen tilbage og tænke nærmere over hvordan de selv agerede på magtens tinde.
På dette område har ingen af blokkene noget at skulle lade den anden høre , de er omtrent lige hykleriske.

Nogle oppositionsforslag der bliver fremført i pressen , ønskes i virkeligheden slet ikke vedtaget af de respektive partier. Det kan være fordi man ved det bliver alt for dyrt at gennemføre , eller på anden vis sætter Danmark i en vanskelig situation. Det kunne f.eks være i forhold til udlandet.
Sådanne forslag er politisk spin , og det kan være svært at gennemskue.

Man skal altid være varsom med at tage en politikers løfte for pålydende. Men man skal være særlig varsom med at tage en oppositionspolitikers løfte for pålydende.

Mange er sig ikke bevidste om denne forskel. Men ingen partier fører samme politik i regering som i opposition. Og her tænker jeg altså ikke på nødvendige politiske kompromisser.

Sidst redigeret af halse; 03-10-2011 kl. 03:42.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan man gøre noget ?? grå i toppen Din historie 4 02-06-2010 05:47
Café sygemeldt MELDER- nu det NOK-vi må gøre noget! Hejdien Politik og Samfund 24 04-11-2009 23:57
Har alder noget med fleksjob at gøre? pman1986 Spørgsmål ang fleksjob 12 24-10-2008 16:40
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension