K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2010, 23:10   #31
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Tja.. jeg var sgi også bange for at du ikke jokede... derfor svarede jeg dig
Men jeg fatter godt nok ikke at du bekymrer dig om det.. det er livet for kort til....
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 23:17   #32
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Kan man ikke be web om at slette denne tråd. Den lever ikke op til sit formål.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 23:31   #33
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hvis vi ikke er kommet med de ting du ønskede dig så må du sørme da forklare dig så vi tumper kan forstå det
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 01:00   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frupia1 Se meddelelser
hvis nu naboerne tror min eks sover her og siger det på kommunen. Har har aldrig sovet her men hvem vil de tro mest på.
Jeg har en veninde, som var enlig mor, og for en del år siden havde hun en kæreste boende, men stod stadig registreret som enlig mor på kommunen.

En af naboerne (går jeg ud fra) fik åbenbart ondt i bagdelen over, at min venindes kærestes cykel holdt på min venindes adresse hver dag og hver nat, for min veninde fik brev fra kommunen med besked om, at hun ikke længere var berettiget til boligsikring når hun ikke var enlig.

Min veninde skrev til kommunen, at hun sandelig da stadig var enlig, og derfor forventede stadig at få sin boligsikring.

Hun fik sin boligsikring tilbage, og hørte ikke mere.

Jeg mener, at have læst noget om, at man, som enlig, må have en kæreste til at overnatte 2-3 gange om ugen, og stadig blive betegnet som enlig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 09:38   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved ikke om i så de sene nyheder kl 22 igår på TV2?

Og der fremgik det jo helt klart, at dem der er 'undersøgere' på kommunen, mangler nogle mere effektive værktøjer. Sidste år bustede de socialebedragere for 2 millioner kr, men de mener at tallet snarre er omkring 4 milliarder på landsplan!!

Kommunerne har derfor skrevet til div på Christiansborg, hvor de beder om nye værktøjer, så de frem over kan ringe på hos de borgere de gennem længere tid har holdt øje med ''fra busken'' og komme ind og undersøge pågældende hjem nærmere.

Socialdemokraterne synes det er en god ide, og mener de skal have lov til at ringe på. Hvor Inger Støjberg er kraftig modstander, og siger at der IKKE må komme nogle som helst ind i borgernes hjem da det går ud over retssikkerheden i Danmark, og kalder ideen for 'overvågnings samfund' a la hvad man kunne opleve i tidligere tider i feks ØstTyskland.
Så for engang skyld lyder hun fornuftig!

Idag har vi jo ret til privatlivets fred. Dvs at vi ikke behøver lukke nogen ind, som feks inkassofolk mf, og diskussionen lægger op til at man skal tænke, hvis kommunens mænd 'bare' må ringe på og gå ind og undersøge papirer, tandbørster og beklædning, hvem skal reglerne så OGSÅ gælde for, for man kan jo ikke kun sige én bestemt gruppe skal have adgang til borgernes hjem, for så skal alle.

Dog mener Støjberg at der SKAL nye og flere værktøjer til, hvilket hun så også vil se på. Men indtil videre bliver det uden en ransagning af folks private hjem.

- selvom jeg ikke selv har noget at skjule, så vil jeg sgu ikke have nogen skal til at rode i mine ting, det rager bestemt ikke andre hvad jeg har i skuffer og skabe. Og bare dét at være under mistake eller være direkte mistænkt, er da krænkende, hvis så de finder ud af - efter at have endevendt lejligheden, at der heller ikke er noget at komme efter....så ville jeg da for alvor blive paranoid!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 09:47   #36
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg ved ikke om i så de sene nyheder kl 22 igår på TV2?

Og der fremgik det jo helt klart, at dem der er 'undersøgere' på kommunen, mangler nogle mere effektive værktøjer. Sidste år bustede de socialebedragere for 2 millioner kr, men de mener at tallet snarre er omkring 4 milliarder på landsplan!!

Kommunerne har derfor skrevet til div på Christiansborg, hvor de beder om nye værktøjer, så de frem over kan ringe på hos de borgere de gennem længere tid har holdt øje med ''fra busken'' og komme ind og undersøge pågældende hjem nærmere.

Socialdemokraterne synes det er en god ide, og mener de skal have lov til at ringe på. Hvor Inger Støjberg er kraftig modstander, og siger at der IKKE må komme nogle som helst ind i borgernes hjem da det går ud over retssikkerheden i Danmark, og kalder ideen for 'overvågnings samfund' a la hvad man kunne opleve i tidligere tider i feks ØstTyskland.
Så for engang skyld lyder hun fornuftig!

Idag har vi jo ret til privatlivets fred. Dvs at vi ikke behøver lukke nogen ind, som feks inkassofolk mf, og diskussionen lægger op til at man skal tænke, hvis kommunens mænd 'bare' må ringe på og gå ind og undersøge papirer, tandbørster og beklædning, hvem skal reglerne så OGSÅ gælde for, for man kan jo ikke kun sige én bestemt gruppe skal have adgang til borgernes hjem, for så skal alle.

Dog mener Støjberg at der SKAL nye og flere værktøjer til, hvilket hun så også vil se på. Men indtil videre bliver det uden en ransagning af folks private hjem.

- selvom jeg ikke selv har noget at skjule, så vil jeg sgu ikke have nogen skal til at rode i mine ting, det rager bestemt ikke andre hvad jeg har i skuffer og skabe. Og bare dét at være under mistake eller være direkte mistænkt, er da krænkende, hvis så de finder ud af - efter at have endevendt lejligheden, at der heller ikke er noget at komme efter....så ville jeg da for alvor blive paranoid!!!

Så ikke indslaget men vil da på det kraftigste opponerer - jeg har bestemt heller ikke noget at skjule, men alt det overvågning og mistro har efterhånden taget til i en grad, som jeg bestemt ikke kan bifalde.
Folk der er helt lovlydige borgerer skal da ikke gå og føle sig usikre i deres egne hjem.

Dem der snyder bliver jo som regel opdaget!
En eller anden nabo føler sig jo ikke for god til at anmelde,
det værste er dog, at folk der melder andre som regel er
meget værre end dem de anmeldte!

Tyv tror hvermand stjæler!
Hmmm...tænk lige lidt over den...
Kommunen vil ransage borgerens hjem...............
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 11:00   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ellers skal man måske gøre, som jeg bla har gjort, at fortælle på kommunen hvordan og hverledes man har valgt at indrette sig, så der ikke senere kommer nogen misforståelser!

Kommunen ved i mit tilfælde, at børnenes Far og min Mor, altså bor her i perioder. Dette er indført i sagen og vi har det allesammen sort på hvidt, sagsbehandlere og mig selv, da det er indført i sagen!

SÅ SKULLE nogen anmelde mig, så kan de se i sagen, at der er indgået aftale omkring det, og jeg kan tilhver en tid bevise at de blot hjælper mig.
Så måske kunne flere ringe til kommunen og få indført i sagen, at enten ens børns Far tiltider kommer og passer børnene i lejligheden, eller at man engang imlemmem har overnattende gæster....eller HVAD det nu kunne være.

Samtidig ved næsten alle mine naboer, hvordan det hænger sammen. Og de naboer der ikke kender mig, ved heller ikke om jeg er pensionist, eller hvad jeg er, og er vel egentlig også ligeglade!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 11:06   #38
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Det som kom fra Inger Støjberg ( claus hjort frederiksen ) var spin. Inger Støjberg sidder ved magten idag og det lykkes hende da meget godt at sende aben til soc.dem.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 13:14   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njaaaa, nu var det så live interview mellem dem, og der var det helt klart, at det kun var Socialdemokraterne der synes at det ville være en god ide at kommunerne skal kunne banke på dørene - det er der ikke så meget spin over, det er rene ord for pengene!

Og hele ''mere kontrol-sagen'' er jo ikke en politiskdebat, men et krav fra kommunernes side!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 13:18   #40
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Alt lovgivning er politisk. Det er politiker som sidder i den lovgivende magt.


Og for den sags skyld også i den udøvende magt i Danmark.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du været mistænkt for social bedrageri ? DSH Metropol Politik og Samfund 18 26-05-2013 23:20
21 søndag om social bedrageri om igen... Tante Ana Politik og Samfund 85 08-01-2012 00:24
social bedrageri hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-07-2011 13:58
Kommuners misbrug af lægekonsulenter 1futfe Lægekonsulenternes Rolle 27 21-06-2011 23:28
Misbrug af aktivering bla-bla Politik og Samfund 0 05-06-2009 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension