K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2008, 20:56   #31
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
har du kigget på dette link http://www.bm.dk/sw23441.asp
ifølge det er det for lidt du får. du skal have Enlige, ikke forsørgere § 25b, stk. 1, nr. 4 12.249 kr. månedligt før skat
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2008, 21:01   #32
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Der står : Fyldt 25, andre § 25, stk 1, nr. 2 9.219kr. månedligt , så jeg får det jeg har " fortjent!!

Jeg ville da ønske jeg fik lidt mere, som fleksgodkendt, men sådan er det skat.

ps, du kigger under " loftsberegningen"

Sidst redigeret af Hejdien; 09-02-2008 kl. 23:11. Årsag: Har sat indlæggene sammen , da det var samme emne
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2008, 21:07   #33
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
den har jeg ikke set før, Fyldt 25, andre, har ikke hørt om den

ja så har du sq ikke meget at rutte med
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Hejdien; 09-02-2008 kl. 23:12. Årsag: Har sat indlæggene sammen , da det var samme emne
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2008, 11:31   #34
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
Kontanthjælpen for enlige over 25 år uden forsørgerpligt er 9216,- kr brutto, det gælder for samboende som gifte.

Bortset fra det, så kan jeg da kun være enig med dig i at, vi får for lidt, i forhold til vores udgifter o.s.v. men det er stadig forkert at sige at : enlige for meget mere, jeg er jo alene om Alle udgifter, så jeg kniber sq r.... sammen og sparer som bare fa.....

Jeg vil ikke lave dette forum om til en diskussion, om hvem der får mere end andre, men blot påpege at, vi alle er i samme båd, og forsøger at hænge fast med fingerspidserne på klippekanten, for ikke at falde ned i dybet.

Jeg misunder ingen, der får mere end mig, og jeg syntes også, det er sindsygt, at man skal spekulere hele tiden, på økonomien, oveni sin fremtid, men sådan er det desværre med " vores dejlige regering" !!

Håber det bedste for dig, mange Helle

Jeg har jo samme udgifter, som hvis jeg boede alene (jeg betaler jo min del af udgifterne.. og boede jeg alene, boede jeg i en mindre/billigere lejlighed) - jeg har ikke flere penge imellem hænderne fordi at jeg bor sammen med min kæreste, hans løn er jo immervæk hans.

Dvs at efter de 6 mdr får jeg kun de 9219 kr, da det er loftet da jeg jo er samlevende.

hvis jeg boede alene, ville mit loft være 12.249 kr .. jeg vil derfor stadig kunne få efter §34 og sikkert og boligsikring. .. min økonomi ville hænge bedre sammen hvis jeg var enlig, det er alt hvad jeg siger
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2008, 12:25   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og alt jeg siger er at ydelsen er alt for lav

det hvad enten vi er på kontanthjælp, ledighedsydelse eller førtidspension ...

Jeg er på ledighedsydelse, og har altid troet at jeg fik det samme som alle andre , men det gør jeg ikke .

Jeg havde i job en rimlig god løn og jeg har en veninde der tjente dårligt i forhold til mig, hun har 2000 mindre end mig i ledighedsydelse fordi hun har været ansat i et lavtløns arbejde....

Næææ hvis vi skulle kunne klare os så skulle vi har en månedsløns af hjortens

Jeg tror at vi alle her på siden kan blive enige om at det er fuldstændigt vanvittigt at der findes loft på kontanthjælpen , endnu mere vanvittigt er det at der finde loft over for dem der er visiteret til fleks...

De har ikke de sammen muligheder for af finde job som "almindelige" kontanthjælpsmodtager ... da arbejdsledigheden blandt flekser er 25 % ....

Men jeg tror nok at kampen mere skal rettes mod at dem som visiteres til fleks øjeblikkeligt kommer på ledighedsydelse i stedet for at være på kontanthjælp...

Jeg mener ikke at der skal være forskel på ydelser fordi man er gift eller samlevende ...

Og det gælder også for førtidspensionister ...

Jeg boede også på et tidspunkt sammen med min kæreste vi havde 4 unger tilsammen , da han også havde forældremyndighed over sit barn og jeg havde tre...

Vi var begge visiteret til fleks men var på kontanthjælp, da de så indførte loftet mistede vi ikke mindre end 2500 kr det var lidt katastrofalt da min den ældste søn var på efterskole, og det alene var 2000 om måneden (han var bevilliget fri plads men den nye kommune vi flyttede til besluttede at det havde han ikke brug for og vi skulle tage ham ud , det gør man bare ikke når skoleåret er startet og ungen går i 10 klasse men det er en helt anden historie )

Men det korte af det lange var at når vi havde betalt regninger og efterskole var der 500 kr tilbage om måneden ....

det var altså et meget surt langt år for både os og vores tre andre børn ...

resultat .. vi flyttede hver til sit ... og det er hvad regeringen også kan opnå med de sindsyge love de laver.. vi bor nu hver for sig , og skal begge have boligsikring (ingen af os er på kontanthjælp mere ) vi skal begge have forhøjet børnebidrag. det vil sige at kommunen sparede 2500 kr i et par år ...

men samfundsøkonomisk var det da en dårlig deal vi får jo tilsammen omkring 5000 i boligsikring om måneden og 3500 i forhøjet til børnene (grunden til at det ikke er mere er at to af mine er blevet 18 år men det var de ikke da vi gik fra hinanden af )

Og jeg tror ikke at vi to er de eneste der er flyttet fra hinanden på den konto for det er altså anstrengende og svært at få en familie til at hænge sammen når man hver dag skal priotere mellem mad, medicin , og børn...

Så når regerigen laver de besparelser for at spare , så er de lidt for dumme i det lange løb bliver det jo til ekstra udgifter for samfundet.....

Tager man så i betragtning hvor mange flekser der er på kontanthjælp og hvor mange kontanthjælpsmodtager der reelt er syge , ja så spare de bestemt ikke nogen penge på den konto...

Men de kan åbenbart ikke regne for det med at de prøver at tvinge folk i arbejde ved hjælp af økonomisk incitament den kommer de jo ikke langt med for den tilbageværende gruppe, da disse mennesker jo ikke bliver raske af ikke at have penge,til mad og medicin ,men kun mere syge og så lidt sultne ...

Men desværre ser det jo ikke ud til at de vågner op, man burde måske ellers mene at det måtte kunne give dem et kraftig fingerepeg at der nu er flere mennesker på sygedagpenge end på kontanthjælp .....


Citat:
hvis jeg boede alene, ville mit loft være 12.249 kr .. jeg vil derfor stadig kunne få efter §34 og sikkert og boligsikring. .. min økonomi ville hænge bedre sammen hvis jeg var enlig, det er alt hvad jeg siger
Det er jeg så ikke helt enig i , for en lejlighed i dag er så dyr at man næsten er nød til at være to i den , bare en to værelses lejlighed (hvis man da kan få fat i dem) ligger omkring 5000 kr nogen er selvfølgelig billigere end andre men de er som reglen ikke til at komme i nærheden af ... min søn som studere har en lille bitte lejlighed et værelse uden køkken ... han betaler 2600 kr om måneden ...

Mange snakker kontanthjælps takster dagpenge satser pension osv , men man burde bestemt kigge meget mere på lejeboligerne ... vi kunne jo alle leve hvis ikke det var så forbandet dyrt at bo i danmark..

For slet ikke at snakke om at priserne stiger og stiger på fødevare men at overførelsesindkomster ikke følger med på det område, derfor vil der unægteligt blive mindre og mindre at leve for ....

Så alt i alt så tror jeg at man har lige lidt hvad enten man er samlevende eller enlig ...

det er bare på andre kontoer ..jeg blev i hvertfald ikke rig af at blive alene for selv om jeg får mere i børnepenge ja så er der også flere udgifter der skal betales af mig alene .....

Så mon ikke vi alle kan blive enige om at det er regeringen der har strammet skruen for meget, ingen af os forventer at leve et liv i luksus når vi er på overførsels indkomst , men et anstændigt liv må man have lov til at forvente sig
  Besvar med citat
Gammel 10-02-2008, 20:30   #36
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det er jeg så ikke helt enig i , for en lejlighed i dag er så dyr at man næsten er nød til at være to i den , bare en to værelses lejlighed (hvis man da kan få fat i dem) ligger omkring 5000 kr nogen er selvfølgelig billigere end andre men de er som reglen ikke til at komme i nærheden af ... min søn som studere har en lille bitte lejlighed et værelse uden køkken ... han betaler 2600 kr om måneden ...
Har lidt travlt, så nøjes med at kommentere denne del

Vi giver knapt 6000 kr i ren husleje for vores lejlighed, 79 kvm. Dertil kommer forbrug, antenne osv så vi ender på 7000+ alt i alt .. Her i byen (aalborg) er det intet problem at finde en 1 eller en 2 vær. til halvdelen af den husleje .. og dertil kommer evt boligsikring .. det kommer helt an på landsdelen, og her huslejerne ikke tårnhøje
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2008, 20:42   #37
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jeg syntes det alt for dyrt... 7000 for 76 km.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 11:34   #38
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg syndes også det er dyrt
så lige denne her http://www.ledigelejligheder.dk/vis_lejlighed.php/21151
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 11:53   #39
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Vi giver knapt 6000 kr i ren husleje for vores lejlighed, 79 kvm. Dertil kommer forbrug, antenne osv så vi ender på 7000+ alt i alt .. Her i byen (aalborg) er det intet problem at finde en 1 eller en 2 vær. til halvdelen af den husleje .. og dertil kommer evt boligsikring .. det kommer helt an på landsdelen, og her huslejerne ikke tårnhøje
Whattodoo ja jeg syntes også det er en peberet pris (nogenlunde det samme som jeg giver)

naboen der har en to værelses her giver 5050 om måneden det er så uden el..

Det syntes jeg også er dyrt

Når jeg siger lejlighedspriser så snakker jeg om landet generelt (der er jo folk på kontanthjælp over alt ) jeg ved at jeg har snakket med boligselskabet (og selv kigget i mange) hvis man går ind og leder så er det også her på sjælland til at få nogle lejligheder til en fornuftig pris, der er så bare lige det i det at til de lejligheder er der mellem 20-30 års ventetid ...

Jeg bor i en by uden for Køge der er fem kilometer til Køge herfra så det er ikke nogen atraktiv beliggenhed så det er ikke derfor at boligerne er så dyre , det syntes jeg de er de fleste steder på sjælland.

Og det er boligpriserne jeg generelt jeg udtaler mig om

Jeg tror ikke at nogen her er for forsørgerpligten (at du skal have mindre fordi du bor sammen med din kæreste)

jeg tror såmænd bare at det som helle4 siger og som jeg siger er at det ER dyre at leve alene end at leve to sammen, men derfor burde forsørger pligten nu ikke være der alligevel, den er der jo også for førtidspensionister og det er helt urimeligt at fordi man er syg eller arbejdsløs så skal man lige sikker sig at den mand/kvinde man vil flytte sammen med er indforstået med at de skal slæbe den største byrde....

Peacock

Ja den lejlighed ser ikke så ringe ud endda (hvis man vil bo i Aalborg ) men kan da være at man lige skal surfe rundt på resten af siden
  Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 12:07   #40
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
jeg tror såmænd bare at det som helle4 siger og som jeg siger er at det ER dyre at leve alene end at leve to sammen, men derfor burde forsørger pligten nu ikke være der alligevel, den er der jo også for førtidspensionister og det er helt urimeligt at fordi man er syg eller arbejdsløs så skal man lige sikker sig at den mand/kvinde man vil flytte sammen med er indforstået med at de skal slæbe den største byrde....
ja det er helt sikkert dyre at leve alene end at være to, og da jeg så hvad helle4 har at gøre med som er det samme som jeg får som samlevene.

har aldrig hørt om den ydels hun/du får helle4:
Fyldt 25, andre § 25, stk 1, nr. 2, 9.219kr. månedligt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension