K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 22:40   #31
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 15
extra er ny på vejen
Citat:
Det er hele systemet, der er sygt. Men istedet for at forebygge, lader man det køre
det der undre mig er jammen sådan ahr det jo været i årtier hvorfor lavet det ikke om har jeg altid undret min om
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 00:11   #32
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Vil bare fortælle at jeg var offentligt ansat behandler- dedikeret til de mennesker jeg skulle yde omsorg for. Pga trusler og til sidst vold / overfald sidder jeg så her i dag over 4 år efter - og fortsat med mén og uden evne til at forsørge mig selv.
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 00:32   #33
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Om 14 dage skal jeg i fogeretten, fik FP med tilbagevirkendekraft. 5 måneder efter tilkendelse af min FP kan jeg næsten ikke gå nu. Alt takke være sagsbehandler som havde min sag, som løj og manipulerede med læglig dokumentation.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 07:49   #34
sniffeline
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2010
Lokation: Danmark
Indlæg: 145
Styrke: 15
sniffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det er slet ikke det, det handler om
Det handler om at et menneske kan presses så langt ud, at man ikke længere har kontrol over, hvad man gør. Affekthandlinger
Domstolene anerkender jo selv denne tilstand, og dømmer anderledes i forhold til hvis en gerning var begået med fuldt overlæg

Det er jo ganske, ganske forfærdeligt, hvis en sagsbehandler - et menneske, der bare udfører sit arbejde - skal opleve en voldelig handling, som gør at vedkommende selv skal til at slås med f.eks angst for at udføre sit arbejde. Som ikke længere vil kunne sove om natten. Som måske endda må opleve at blive langtidssygemeldt. Eller endda miste livet, som vi jo desværre har oplevet et par gange nu

Indiansummer og sibt
Det nytter simpelthen ikke at føre diskussionen på om hvorvidt sagsbehandleren har 'ret eller uret', for sagsbehandleren er bare et menneske, der udfører sit arbejde (nogle bedre/dårligere end andre). Man er nødt til at se på de vilkår, sagsbehandleren er ansat efter. Hvilke regler, de skal følge.
Så det er sagsbehandlerens CHEF, der skal have fokus her

Og hvem er chefen så? Det er jo folketingspolitikere, lokalpolitikere og embedsmænd - dem, der BESLUTTER hvordan man skal håndtere psykisk skrøbelige i det offentlige system (ikke at beslutte er også at beslutte)

Faktum er - som K10 er så godt et eksempel på - at det kræver et godt helbred og en stærk psyke at være syg i det offentlige system. Jeg får næsten lyst til at sige "Alle jer, der føler jer godt og grundigt kørt psykisk ned af at være i systemet, ræk hånden op". Hvis dette ikke var den virtuelle verden, ville vi se en skov af hænder

Systemet sparker til folk, der ligger ned. Og der er overhovedet ingen anstændighedsgrænse for, hvor meget eller hvor længe man vil blive ved med at sparke. Og folk knækker af det

Hvad gør man så, når en person (læs: OFFER) har nået til vejs ende, og handler i affekt? Man smider vedkommende i fængsel mm.
Hvad er oddsene for at denne person nu er seriøst selvmordstruet? Det er så bare ligegyldigt nu, fordi nu er denne person blevet en gerningsmand, fordi han har skabt et nyt offer

Man tillægger alt ansvar for gerningen på denne ene person. Som har handlet fordi han er kørt fuldstændig ned, og provokationerne bare ikke vil stoppe
Er der slet ikke nogen, der tænker 'psykisk vold' her??

Faktisk er jeg forundret over at vi ikke oplever flere situationer end, vi gør. For det er en tikkende bombe, man har skabt. På grund af den måde, systemet har valgt at håndtere psykisk sårbare mennesker på
Og på ganske skamløs og samvittighedsløs vis, vælger systemet at sætte sagsbehandlere - ganske almindelige mennesker, der har valgt deres arbejde, fordi de ønsker at hjælpe mennesker - i front i denne 'krig'. Og dermed gør dem til potentielle ofre overfor de borgere, som deres arbejdsgiver har ansat dem til at sparke til

Det er hele systemet, der er sygt. Men istedet for at forebygge, lader man det køre. Og når en person så knækker og det slår klik, lader man denne person bære hele skylden for det syge system. Lader det egentlige offer blive syndebuk

Jeg synes det er ækelt. Forfærdeligt ækelt
Thumbs up, Tassi.
Jeg efterlyser også "den anden side" af historien. Der er ingen der kan overbevise mig om, at mennesker synes det er fedt, at frustrationerne får frit løb. Hvem synes det er fedt, at miste besindelsen?
sniffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 10:21   #35
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Tassi....noget må du have misforstået, JEG debatterer IKKE om, hvem der har ret eller uret i denne sag. At jeg går i forbøn for offeret nu, er kun fordi visse indlæg i denne tråd er gennemsyret af tanken/meningen om - at det er undskyldeligt, når bare det KUN er gået ud over noget så infamt som en kommunalansat jobcentermedarbejder.
Og det er jeg helt enig med dig i at du gør, for det er dælme på tide at nogen gør det!
Ligesom jeg også er enig med Indiansummer i at sagsbehandlerne skal beskyttes

I har begge ret, og selvfølgelig er diskussionen relevant. Det, jeg siger er at det bare er skudt forbi i forhold til når man diskuterer, hvem der har ansvaret. Er det offer (sagsbehandler) eller gerningsmand (borgeren, der allerede er et offer)?
Når man lægger fokus på offer/gerningsmand, skaber man syndebukke, istedet for at angribe problemet, hvor problemet opstår - nemlig i selve opbygningen af systemet
Og så længe vi beholder diskussionen på offer/gerningsmand, vil det være en følelsesladet diskussion som ikke vil ende med svar og løsninger. Meningsudvekslinger, som ikke vil føre noget konkret med sig
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 10:30   #36
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hannepanne Se meddelelser
Vil bare fortælle at jeg var offentligt ansat behandler- dedikeret til de mennesker jeg skulle yde omsorg for. Pga trusler og til sidst vold / overfald sidder jeg så her i dag over 4 år efter - og fortsat med mén og uden evne til at forsørge mig selv.
Vi mangler i høj grad at høre fra jer der har siddet på den anden side af skrivebordet

Det kan ikke være særligt rart at arbejde, eller have arbejdet, som socialrådgiver, og være på et forum som K10, hvor sagsbehandlere igen og igen beskyldes for at være kolde og kyniske og uden samvittighed. At læse igen og igen at 'I' ikke evner at udføre jeres job. Og at nogle er 'jer' oveni er nogle småborgerlige uintelligente væsener, som ikke kan styre 'jeres' arrogance over for de besværlige borgere

Sagsbehandlere får nogen ordentlige nogen på hatten engang imellem. Fordi sagsbehandleren er alt, borgeren ser, og derfor kun kan klandre sagsbehandler for en dårlig sagsbehandling

Det er måske et svært emne for dig at snakke om, fordi det har påvirket dig så meget at du har været sygemeldt i nu 4 år. Men det kunne være meget interessant at høre dit bud på problematikken. Hvor opstår problemet, i dit synspunkt?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 10:31   #37
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
det der undre mig er jammen sådan ahr det jo været i årtier hvorfor lavet det ikke om har jeg altid undret min om
Fordi det handler om økonomi
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:11   #38
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Og det er jeg helt enig med dig i at du gør, for det er dælme på tide at nogen gør det!
Ligesom jeg også er enig med Indiansummer i at sagsbehandlerne skal beskyttes

I har begge ret, og selvfølgelig er diskussionen relevant. Det, jeg siger er at det bare er skudt forbi i forhold til når man diskuterer, hvem der har ansvaret. Er det offer (sagsbehandler) eller gerningsmand (borgeren, der allerede er et offer)?
Når man lægger fokus på offer/gerningsmand, skaber man syndebukke, istedet for at angribe problemet, hvor problemet opstår - nemlig i selve opbygningen af systemet
Og så længe vi beholder diskussionen på offer/gerningsmand, vil det være en følelsesladet diskussion som ikke vil ende med svar og løsninger. Meningsudvekslinger, som ikke vil føre noget konkret med sig
Det er lige så meget skudt forbi, i omtalte sag med den stol, automatisk at gå ud fra at den der har smidt med stolen er OFFER. Ingen ved det, men debatten i denne tråd går meget på, at den person er både psykisk syg og svag. Han kan lige så godt være en almindelig ledig, der ikke bryder sig om reglerne for dit og dat, måske er han bare en hysterisk tyran der også slår på konen og viser vrede ved enhver lejlighed - ingen ved hvem personen er, men farer frem med at han bestemt er en svag (syg) person som også er offer, i det mindste for systemet.

Muligvis er han dèt, men vi har alene mindst 170.000 arbejdsløse der også skal have deres gang på jobcentret, uanset de bryder sig om det eller ej.

Kampen for at ændre urimelighederne gøres ikke ved at smide med stole, så andre kommer til skade.

Jeg selv er psykisk syg også, og har altså ikke fået pension ved at vifte med mine øjne, jeg har også måtte kæmpe og jeg har også syntes at min kommune (som af alle er, Holbæk. Samme kommune som i denne sag) jeg har haft alle tiders mest forfærdelige jobkonsulent, men jeg har alligevel selv haft et ansvar for at styre min vrede og frustration. Og har faktisk aldrig følt mig som offer for noget, jeg trak desværre en nitte hvad helbred angår, men offer - nej. Bare bad luck og dårlige arvelige gener som jeg måtte forholde mig til.

Det ku` se kønt ud hvis samtlige syge og arbejdsløse, fralægger sig ethvert ansvar for egne (volds)handlinger, fordi de føler sig som ofre for systemet.

Ikke alle, langt fra alle - har bøvl med systemet. Systemet fungerer fint i mange tilfælde og dem ser vi desværre, som regel ikke, her på k10.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:16   #39
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Ikke alle, langt fra alle - har bøvl med systemet. Systemet fungerer fint i mange tilfælde og dem ser vi desværre, som regel ikke, her på k10.
Jamen dog, læs venligst hvad der står øverst på siden.

K10, sted for syge mennesker som er kommet i klemme med SYSTEMET.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 12:24   #40
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jamen dog, læs venligst hvad der står øverst på siden.

K10, sted for syge mennesker som er kommet i klemme med SYSTEMET.
Jamen dog Karo....læs dog hvad jeg skrev. Men det ville være godt og gavnligt, også for debatten, at k10 IKKE kun er for dem der er eller har været i klemme i systemet.

Alt andet lige, ville det nuancere debatten - også at høre det positive.

Så stort er k10 heller ikke, at man skal gå og tro at dèt der ses her, er en generel og almindelig holdning til syge mennesker i DK og at ALLE bliver behandlet som vi ser hèr.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der friske på lidt mand-til-mand.. Chas Politik og Samfund 1 13-06-2012 22:18
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Mangler en stol KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 22-09-2011 16:57
hjælp til evt. stol.. susa71 Alt det andet 10 15-09-2011 13:54
Hvor finder jeg den stol? Camille Dit og Dat 6 22-09-2008 08:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension