K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2010, 23:30   #31
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Tja, "almindelige" sygemeldte, optjener ikke ret til ferie... Så hvorfor skulle dem på ledighedsydelse gøre det?
Hej Andersine. Jeg forstår ikke.. Mener du at man som ledig fleksjobber ikke optjener feriepenge? Mimse, hendes mand, var sygemeldt et år og kom tilbage igen og var ledig som fleksjobber 1 år. Burde han ikke have optjent feriepenge i det sidste år, han var ledig?

Hvis en på dagpenge optjener feriepenge, bør det også gælde for dem på ledighedsydelse - det burde være tilsvarende (min mening). Hvad loven siger, ved jeg så ikke. Der står bare klart og tydeligt, at folk har ret til ledighedsydelse under ferie.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 10:07   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Reglerne burde vel være ens for alle kommuner da der kun ligger et regelsæt jo. Min mand blev visiteret i 2005 og har haft jobs siden. Han blev så i 2008 sygemeldt og var sygemeldt i ca et år og overgik derefter til ledighedsydelse, og har nu fået job igen (pr. Maj 2010) Jeg er også lidt lost for de har aldrig sagt sådan før..... Hvad gør man så lige??

mimse

Øhh kan ikke lige greje den her tråd har din mand været ledig på ledighedsydelse (uden sygdom ) i et år ?

Citat:
Er retten til ledighedsydelse opnået, eller er ansættelsen sket i perioden

1. maj til og med 31. juli i et ferieår, har pågældende ret til 15 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.

2. Er retten til ledighedsydelse opnået, eller er ansættelsen sket i perioden 1. august til og med 31. december i et ferieår, har pågældende ret til 10 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.


3. Er retten til ledighedsydelse opnået, eller er ansættelsen sket i perioden 1. januar til og med 30. april i et ferieår, har pågældende ret til 5 feriedage med ledighedsydelse i det pågældende ferieår og 25 feriedage med ledighedsydelse i de efterfølgende ferieår.
Hvis ikke han har været sygemeldt det sidste år på ledighedsydelse kan jeg da ikke se hvorfor han ikke skulle kunne få 15 ferie dage ??
  Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 13:25   #33
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej Andersine. Jeg forstår ikke.. Mener du at man som ledig fleksjobber ikke optjener feriepenge? Mimse, hendes mand, var sygemeldt et år og kom tilbage igen og var ledig som fleksjobber 1 år. Burde han ikke have optjent feriepenge i det sidste år, han var ledig?
Jo ledige gør, ligesom "alminelige" gør det, men nu mente jeg at vi snakkede om en sygemeldt fleksjobber, derforinden var på ledighedsydelse?
Havde i hvert fald ikke lige fået fat i det med at han havde været ledig efter sin sygdom, og jo så vil jeg da mene, at der i hvert fald burde være optjent en smule ferie.
Så undskyld hvis jeg har keglet rundt i det
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 14:26   #34
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
KAN KUN GENTAGE DETTE:


Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hvor godt... -og så får I selvfølgelig ret vedrørende feriedagene

Ps. Få kommunen til at dokumenterer(bevise) hvordan regnestykket omkring feriedage ser ud på papir... -så har de typisk problemer med at omgå sandheden
**************************************************
*****************************************
********************************

Og selvom ALLE sagsbehandlere i hele verden påstår, at man IKKE optjener feriedage når man er sygemeldt... -passer det selvfølgelig IKKE, heller ikke selv om de gentager det flere gange !!!

Forstår godt der er problemer i mange(alle) sygedagpenge sager... -og hvor virker kommunens arbejde dog amatøragtigt, og det bliver helt sikkert ikke lavet om før det koster kassen med alle de fejlinformationer/afgørelser
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 14:54   #35
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hej Multe, kan du fortælle mig hvor det står at man optjener ferie under sygdom?
Jeg har aldrig hørt at man kan det nogen steder, og jeg synes faktisk heller ikke at det virker rigtigt, for ellers optjener man jo først ferie, når man f.eks. har været på sin første arbejdsplads i et år, man optjener ikke under f.eks. uddannelse (men man kan jo så være med i en A-kasse og få 15 dages feriedagpenge).

Men hvis det er rigtigt, så ville det da være rigtigt interessant at vide!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 15:09   #36
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Hej Andersine

På arbejdsdirektoratet skriver de "Du optjener som udgangspunkt også ret til dage med feriedagpenge af sygedagpenge og barseldagpenge fra kommunen og af visse andre ydelser."

Man optjener også feriedagpenge af sin barsel selvom denne udelukkende er på barselsdagepenge fra kommunen, så fordi man ikke har optjent ferie via arbejde betyder det altså ikke pr. automatik at man ikke optjener feriedage....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 15:58   #37
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Arh, jamen det er da super!

Men gad vide, om det så er de 15 dage man får som nyuddannet eller de 25 dage man får som ledig?

Nå men for at komme tilbage til tråden, så må det jo betyde, at manden har ret til feriedagpenge på ledighedsydelse, uanset sygdomsperiode forinden eller ej
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 16:19   #38
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Ja, det har han Andersine.. men deres kommune vil ikke indse at han har ret til det...
Men jeg er da smadder glad for at der var hold i det jeg har skrevet til Mimse...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 22:50   #39
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hejdien : Min mand blev i 2005 visiteret til fleksjob og har haft forskellige jobs siden da. I 2007 bliver han sygemeldt da han får problemer med ryggen. Bliver udredt og går sygemeldt et lille års tid og bliver behandlet bla ved quickcare. Oktober 2008 bliver han igen raskmeldt og overgår til ledighedsydelse da han blev afskediget fra job under sygemeldingen pga for meget fravær. Har så gået ledig siden og her i maj 2010 får han så et job. Hans sagsbehandler mener han kun har ret til de 15 dage som du slår op i det indlæg, men det er der vi ikke er enige da det ikke er første gang han ansættes. Har lige læst han skal ringe til sin fagforening, så det gør han på mandag

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 23:26   #40
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Arh, jamen det er da super!

Men gad vide, om det så er de 15 dage man får som nyuddannet eller de 25 dage man får som ledig?

Nå men for at komme tilbage til tråden, så må det jo betyde, at manden har ret til feriedagpenge på ledighedsydelse, uanset sygdomsperiode forinden eller ej

Har "man" fået sygedagpenge i et år fx 01.01.09 til 31.12.09, kan man holde ferie i 25 dage(det efterfølgende ferieår), på den samme sats som man fik i sygedagpenge

Det er iøvrigt A-kassen der administrerer udbetalingen !!!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 12-06-2010 kl. 23:29. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledighedsydelse og ferie fredlyhus Spørgsmål ang fleksjob 8 02-04-2013 09:06
Ledighedsydelse - ferie Zeus33 Spørgsmål ang fleksjob 4 07-05-2012 19:58
Ferie på ledighedsydelse. lila Alt det andet 7 14-01-2011 03:50
Ferie på ledighedsydelse Tullee Alt det andet 1 05-08-2009 09:04
Ledighedsydelse ved ferie Chrisolras Spørgsmål ang fleksjob 4 09-05-2007 23:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension