K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2011, 15:13   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser

Dette første brev indeholder afgørelsen: "Der er ikke grundlag for at påbegynde sag om FP,
Som jeg ser det, så bunder det i, at der ikke blev påbegyndt en sag om førtidspension.

Når der ikke påbegyndes en sag om førtidspension er der jo ingen mening i, at informere dig om rettigheder, som du har hvis/når der påbegyndes en sag om førtidspension.

Der er jo stor forskel på, om man får afslag på førtidspension eller om man får afslag på påbegyndelse af en sag om førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 15:57   #32
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej Carmen

Jeg har været forbi visitationsteamet på trods af §17 på det foreliggende grundlag. Jeg tror ikke helt systemet selv kender kommandovejene må jeg sige.

Min sagsbehandler har også indhentet oplysningernom mig efter jeg havde indgivet ønske om §17 på det foreliggende grundlag. Det må hun vist ikke hvis det skal være efter bogen.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 16:44   #33
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Som jeg ser det, så bunder det i, at der ikke blev påbegyndt en sag om førtidspension.

Når der ikke påbegyndes en sag om førtidspension er der jo ingen mening i, at informere dig om rettigheder, som du har hvis/når der påbegyndes en sag om førtidspension.

Der er jo stor forskel på, om man får afslag på førtidspension eller om man får afslag på påbegyndelse af en sag om førtidspension.
DET ka' du ha' ret i, Vovse - du er temmelig god til at skære ind til benet/holde hovedet koldt :-)

Tåbeligt at vedlægge ikke aktuelt lovstof...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 16:57   #34
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Hej Carmen

Jeg har været forbi visitationsteamet på trods af §17 på det foreliggende grundlag. Jeg tror ikke helt systemet selv kender kommandovejene må jeg sige.

Min sagsbehandler har også indhentet oplysningernom mig efter jeg havde indgivet ønske om §17 på det foreliggende grundlag. Det må hun vist ikke hvis det skal være efter bogen.
...så DET har du, været forbi Visitationsteamet!

DET er vi en del københavnere, der helt sikkert gerne vil vide lidt mere om... det team har vores fulde opmærksomhed!
Personligt tvivler jeg på, at det er manglende indsigt i egne kommandoveje, men nærmere en "bearbejdning" af SB'ere... derfor er du indstillet negativt. Kald mig bare konspirationsteoretiker :-)

Mht. at indhente oplysninger efter § 17 på foreliggende, har du umiddelbart ret, men jeg mener, der har været undtagelser, som Andersine (soc.rdg.) her på K10 har refereret til, endda med en SM-afgørelse...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 17:03   #35
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser

Vi har diskuteret det før på K10 og Vovse har helt rigtigt fat i den korrekte paragraf, som jeg så kun ser anvendt ved tilkendelse af at ville behandle FP-ansøgning...
Til Vovse:

...det, du siger i dit sidste indlæg, Vovse, er jo egentlig også det, jeg siger her.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 17:10   #36
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej Carmen

Hvad er en SM-afgørelse?

Jojo, min sag har både været hos sagsbehandler, visitationsteam, pensionsteam og ligger nu hos Socialforvaltningen/pensionsnævnet.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til må sagsbehandleren kun indhente allerede udfærdigede dokumenter fra læger osv. i forbindelse med opdatering af ressourceprofilen.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 17:21   #37
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Hej Carmen

Hvad er en SM-afgørelse?

Jojo, min sag har både været hos sagsbehandler, visitationsteam, pensionsteam og ligger nu hos Socialforvaltningen/pensionsnævnet.

Så vidt jeg har kunnet læse mig til må sagsbehandleren kun indhente allerede udfærdigede dokumenter fra læger osv. i forbindelse med opdatering af ressourceprofilen.
SM står for Social Meddelelse (levn fra fortiden, har jeg læst mig til) fra Ankestyrelsen dvs. en principafgørelse, som fastlægger tolkningen af lovgrundlag - noget i den stil, ikke lige min spidskompetance...prøv at søge på Andersine85's indlæg, tror du kan hitte den dér!

Fortæl gerne om Visitationsteamet, vi er en del, der kan bruge det - evt. på PM, hvis du ikke vil lægge det ud her i åbent forum...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 17:26   #38
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej Carmen

Der er ikke så meget at fortælle. Jeg fik bare et brev fra dem hvor der stod at sagen blev videregivet til Socialforvaltningen.

Og så stod der nogle ubehjælpelige forslag til hvordan jeg kunne bringes tættere på arbejdsmarkedet. Det er de forslag jeg nu har kommenteret i min tredje partshøring. De havde nemlig liiige glemt at medtage et par diagnoser som umuliggør de forslag de kom med
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 17:33   #39
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Hej Carmen

Der er ikke så meget at fortælle. Jeg fik bare et brev fra dem hvor der stod at sagen blev videregivet til Socialforvaltningen.

Og så stod der nogle ubehjælpelige forslag til hvordan jeg kunne bringes tættere på arbejdsmarkedet. Det er de forslag jeg nu har kommenteret i min tredje partshøring. De havde nemlig liiige glemt at medtage et par diagnoser som umuliggør de forslag de kom med
Tak, Solnedgang, du kommer med nyttig viden!

Din sag har rent faktisk været BEHANDLET i Visitationsteam!

Og indstillede de også negativt?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 17:58   #40
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Jeps!

Mon min sag er blevet behandlet forkert?
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenter må ikke udtale sig om arbejdsevne Webmaster K10 Nyheder 0 05-05-2012 18:21
Møde med pensionsteamet - handler om? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2010 00:17
Udtale sig til Pensionsudvalget eller ....????? Mik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-03-2010 21:38
Møde med pensionsteamet. Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 09-11-2008 10:44
Udtale sig overfor pensionsnævn optimisme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-02-2007 00:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension