K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2009, 00:14   #31
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, det er sjældent jeg står op og fløjter om morgenen, det er da helt sikkert!

Og nu har jeg gået i evigheder og glædet mig til jeg fik post fra dem, så min sag kunne komme i gang.
Og nu hvor den er i gang, frygter jeg det næste brev der med alt sandsynlighed vil vælte hele læsset.....føj en led situation.
Ja puha
Jeg havde slet ikke forestillet mig, at det ville komme til at koste så mange kræfter at stå igennem en pensionssag. I starten var der jo bare alle undersøgelserne og den slags... men ventetiden er ulidelig. Og "dommen". For det føles lidt som en dom, synes jeg. Fordi deres svar ender med at komme til at påvirke ens liv SÅ meget.
Jeg er frygteligt bange for at blive mere syg, end jeg er nu (og det er slemt pt.), hvilket jeg ved, vil ske med en arbejdsprøvning.
Ja nogle dage føles det hele bare håbløst at stå op til. Sagen, som den er nu, påvirker mig allerede så meget, at jeg har svært ved at fungere i min dagligdag. Og får også mange fysiske symptomer, bl.a. med mit piskesmæld, fordi det bliver trigget af min angst, der er ekstra høj for tiden. Så mange dage kan jeg ikke engang løfte hovedet fra puden.

Æv hvor er det træls at skulle kæmpe på den her måde, når der slet ingen kræfter er til det.. Det kræver et godt helbred at være syg, og det er ikke engang løgn.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 00:20   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og ved du hvor naiv jeg var? Jeg underskrev ansøgningen om førtidspension §18 i 2007, og blåøjet som jeg var, så troede jeg at jeg ville få svar om jeg kunne få pensionen eller ej efter 3 mdr, hahahahaha....det var så før jeg fik anbefalet k10 og blev dét klogere!!

Havde jeg VIDST hvordan det hele hang sammen, så tror jeg egentlig aldrig jeg havde kastet mig ud i det!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 00:29   #33
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og ved du hvor naiv jeg var? Jeg underskrev ansøgningen om førtidspension §18 i 2007, og blåøjet som jeg var, så troede jeg at jeg ville få svar om jeg kunne få pensionen eller ej efter 3 mdr, hahahahaha....det var så før jeg fik anbefalet k10 og blev dét klogere!!

Havde jeg VIDST hvordan det hele hang sammen, så tror jeg egentlig aldrig jeg havde kastet mig ud i det!
Det er godt nok vildt lang tid, det kommer til at tage, det der Hvor er det ringe, at det sådan skal trækkes i langdrag.
Jeg har aldrig underskrevet noget. Burde jeg mon det? Det er bare min sagsbehandler, der har indhentet de ting, der skulle indhentes, og sendt det videre til de rigtig instanser.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 00:42   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Øøøøøøøh har du ikke underskrevet ansøgningen om førtidspension?? Det er da vist den man starter med at underskrive INDEN de indhenter informationerne!!!!! Det er jo bla dit bevis for at de MÅ indhente informationerne, og hvor man bliver gjort bekendt med hvilken pargraf man søger under - det er da vist meget vigtigt......og man får også kopien, eller er det originalen, for det er jo et bevis på at alt går efter bogen!!

Tror vi må have andre med indover det her, for det KAN da godt være at man kan søge førtidspension uden at skrive under på ansøgningen....det ved jeg faktisk ikke, men det ville da virke lidt forkert på en eller anden måde. På ansøgningen står der jo også den dato man har ansøgt, det er jo en (lille) garanti for at sagen bliver behandlet hurtigst muligt og efter reglerne...

Nogen der ved noget????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 00:49   #35
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Øøøøøøøh har du ikke underskrevet ansøgningen om førtidspension?? Det er da vist den man starter med at underskrive INDEN de indhenter informationerne!!!!! Det er jo bla dit bevis for at de MÅ indhente informationerne, og hvor man bliver gjort bekendt med hvilken pargraf man søger under - det er da vist meget vigtigt......og man får også kopien, eller er det originalen, for det er jo et bevis på at alt går efter bogen!!

Tror vi må have andre med indover det her, for det KAN da godt være at man kan søge førtidspension uden at skrive under på ansøgningen....det ved jeg faktisk ikke, men det ville da virke lidt forkert på en eller anden måde. På ansøgningen står der jo også den dato man har ansøgt, det er jo en (lille) garanti for at sagen bliver behandlet hurtigst muligt og efter reglerne...

Nogen der ved noget????
Måske husker jeg forkert. Kan sagtens have underskrevet et eller andet i starten om, at de må indhente de ting. Det har jeg nok. Husker desværre ikke så godt længere
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 01:04   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, men dé papirer underskriver man også - dem hvor der står at de må indhente lægelige informationer.
Men du skulle da meget gerne have en kopi af førtidspensionsansøgningen liggende trygt og godt i skuffen!!!

Synes bestemt du skulle spørge din sagsbehandler om at få udleveret en kopi (fordi du ikke umiddelbart kan finde den) på den måde finder du hurtigt ud af om du har en, eller aldrig har haft en.....bare sådan for god ordens skyld!! Datoen for underskrift osv er jo af stor betydning.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 03:51   #37
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Crazycatlady har du ikke fået aktindsigt så kan du jo se der om der ligger en ansøgning ..

Hvis ikke så ville jeg da med det samme kontakte kommunen og bede om at få aktindsigt og høre hvad dato ansøgningen om pension er underskrevet .. ikke at der behøver at være noget fordækt i det hele , og ikke for at skræmme livet af dig men det er før set at folk troede at de var igang med at søge pension men i virkeligheden var det bare en afklaring så jeg ville få styr på det hvis jeg var dig ...

Men som skrevet din sag kan sagtens være ok .. men heller safe than sorry
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 14:52   #38
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Jeg har kigget mine papirer igennem. Og der står, at jeg er ved at få klarlagt fremtidigt forsøgelsesgrundlag.

Jeg har ikke tænkt mig at søge aktindsigt nu eller gå i gang med andre store ting, da jeg er møgsyg af sagen og slet ingen energi har til det.

Min sag kom ikke på i går. Har skrevet til den nye sagsbehandler i dag for at høre, om hun ringer eller hvordan, når der er noget nyt, og hun skrev, at min sag desværre ikke nåede med i går og at hun har fået tid til den den 14. april, fordi der kommer påske i næste uge. Det passer mig fint nok. Er bare glad for at have fået sat en dato på nu.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 17:18   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan har jeg det også! Hvis jeg bare har en dato, så kan jeg sgu udholde det hele...det er uvisheden der slår en helt ud!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 17:20   #40
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sådan har jeg det også! Hvis jeg bare har en dato, så kan jeg sgu udholde det hele...det er uvisheden der slår en helt ud!!
Ja.. det har jeg heldigvis nu. Det er rart. Tvivler nu på, at det når og gøre den store forskel, inden jeg får noget at vide. Men i det mindste skal jeg ikke gå og være bange hver dag.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid? Connybirk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 23-10-2011 16:05
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension