K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2009, 12:31   #31
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PCML Se meddelelser

Diskus degeneration står der også flere steder..
Det betyder at disc'en er mere flad end den oprindeligt har været/ bør være.
Iflg. min tidligere læge har alle over 40 (tror jeg det var) discis-degeneration.
Jeg har selv problemer i lænden, ikke samme som din mand, men jeg tror godt jeg kan fornemme hvordan han har det, og den ene af mine discs er så flad at hvirvlerne kører oven på hinanden.

Ud fra mine egne erfaringer er det meget svært (læs: umuligt), at finde et job som kan tilgodese den slags skånebehov.

Mit bedste råd til din mand er, at være med på at prøve en arbejdsprøvning, MEN, han skal sige fra i tide.

Spørg den person, som skal formidle arb.prøvningen (sagsbehandler eller jobkonsulent), hvad din mand skal gøre hvis/når han er nødt til at forlade arb.prøvningen "i utide", jeg selv blev bedt om, at ringe til jobkonsulenten hver gang jeg gik "i utide".

Og sørg for at han får skrevet dagbog i forløbet, der ligger vist noget under "Nyttige Links", ellers kan du se min udgave i tråden "Praktik/arb.prøvning" (tror jeg den hed).

Meget smertestillende medicin skal tages efter lægens anvisning, for at give den optimale effekt, en enkelt pille i ny og næ er intet værd.

Jeg selv tager dolol, fast hver dag, nogle gange suppleret med panodil.
Derudover bruger jeg zoneterapi til at holde smerterne på et acceptabelt niveau, og det gør, at jeg kan have en fornuftig tilværelse, omend det er uden et job.

Har i meldt jer ind i Vestsjællandsgruppen?

Sidst redigeret af Trold; 11-09-2009 kl. 12:35.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 14:56   #32
PCML
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
PCML er ny på vejen
Hejsa..

Jeg er lige et kort smut inde imellem havearbejdet, så svarer lige på det jeg kan huske nu.

Mødet gik godt, han fik banket i bordet, og sagt en masse ting som han har ville sige længe. Så han gik derfra med god fornemmelse i maven,

Det er aftalt han skal i arbejdsprøvning på et center, hvor alle funktioner er. Det er han meget lettet over, da han ville have svært at sige fra på en ganske almindelig arbejdsplads. Så det kommer nok snart på plads.

Jeg er desværre ikke med til nogle møder, hvor end jeg gerne ville, men jeg kan bare ikke holde kæft og siger min ærlige mening, så han undgår vidst helst jeg er med på de møder...Men ja, det ville være rigtig godt at have et ekstra øre med på disse møder..

Vi har ikke meldt os i vestsjællandsgruppen endnu, men det sker nok snart..

Lige nu venter han mødedato til næste uge, og hvornår han kan starte op, og så må han tage den derfra.

Han tager kun smertestillende i nødstilfælde det er både dolol, ibufren, og så noget nyt epilepsi medicin som er meget meget døsende..

Han har fået et opstart skema med smertestillende af sin nerulog her for nylig, men han venter lidt med at starte op.

Han forventer ikke selv de finder noget arbejde hvor han kan blive skånnet så meget han kan klare at arbejde med det til daglig..For som sagt har han ondt hele tiden, men det er de vidst ved at forstå på kommunen...

Spørg endelig..

Nu kalder arbejdet igen udenfor i det dejlige vejr..
PCML er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 11:30   #33
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej og tak for alle svarende.

Nu har jeg endelig fået tid til at læse indlægget ;-)

Det er jo mig det drejer sig om så jeg vil lige give min mening med mig egne ord...

Min kone har videregivet mange af de ting der er blevet skrevet her på siden.
Jeg var som sagt til møde igår(Fredag) og der havde jeg taget mange af de ting med mig.

Mit møde i onsdags hvor jeg fik af vide at deres lægekonsulent havde sagt at han ikke ser noget på de scandingsbilleder der indikere til at jeg ikke kan komme på arbejdsmarkedet på normale vilkår dog med skånehensyn.

Da jeg fik det at vide ringede jeg til min nerolog (Hende der har henvist mig til scaning)
og fik lige helt præcist at vide hvad den scaning sagde (på dansk)

diagnose: slidgigt på de 3 nederste lændehvirvler, skævhed på de 2 nederste niveauer samt diskus generation.

Så jeg var forberedt på det møde fredag (selvfølgelig med lidt hjælp herfra)

Det første jeg sagde da jeg havde sat mig i stolen var, "at deres lægekonsulent havde bragt mit pis i kog med de udtalser han var kommet med"
Så var dagsorden lagt...

Jeg spurtge så om hvad lægekonsulentet helt præcis har sagt og at jeg gerne ville se de papir (min plan var at jeg først vil sige at jeg har snakket med min nerolog efter jeg har set de udtallelser fra konsulenten)
Konsulenten havde skrevet at der ingen tegn var på slidgigt og ingen skævheder, kun at der var noget diskus generation.

Så fløj jeg op af stolen og smed bomben, "SIGER HAN AT DER IKKE ER SLIDGIGT" Jeg sagde at jeg havde snakket med min nerolog efter onsdagens møde, og hun havde sagt at der var slidgigt på de 3 lændehvirvler samt den skævhed.
Og at min sagsbehandler var MEGET velkommen til at skrive til hende og få det korrekte svar på scaningen...

Min sagsbehandler: Vi har ikke i sinde at skrive til din nerolog da det koster penge.
Til det sagde jeg: i vil godt bruge 6000 kr på en scaning og så ikke bruge nerologens svar på scaningen men derimod jeres egen lægekonsulent, sagde iøvrigt også "med alt det jeg havde hørt om deres lægekonsulent burde man slet ikke lytte til ham"

Det endte så med at hun så skriver ned hvad nerologen havde sagt til mig, og så får hun den mappe jeg havde fra scaningen med billeder og hospitalets udtallelser...

Der blev aftalt at jeg skulle skulle starte på kongskilde ved skældskør til arbejdsprøvning.
Det sagde jeg ja til uden tøven og sagde at det var en god ide istedet for at skulle ud i mange forskellige virksomheder.

Der var også en episode under mødet hvor jeg får et knæk i ryggen da jeg skulle rejse mig, og istedet for at spille "Superman" og bare rejse mig op som om intet var hændt som jeg plejer at gøre, faldt jeg sammen og der kunne jeg godt se deres reaktion, de kiggede lige engang op på hindanden.

mhs. til RP har jeg fået lavet 3 af slagsen, en hos speciel læge lars helleberg fra slagelse, en fra ringsted komunne samt fra Sorø komunne

Konklusion fra mødet.
Syntes klart at jeg vandt det her møde fik sagt hvad jeg ville og det var næsten kun mig der havde ordet.
Glæder mig til at skal afprøves da jeg har ventet 6½ år på det.

MVH Hopper

Sidst redigeret af hopper; 12-09-2009 kl. 11:33.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 13:56   #34
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Hopper og også velkommen til dig her til siden

Det lyder som om du har haft et rigtig godt møde hvor du har formået at sætte tingene på plads og fået sagt fra og godt at du nu viser dine smerter (og ja her skal jeg ikke snakke jeg duer heller ikke til at vise det de må sq tro mig og mine læger på mit ord )

Hvad ang ressourceprofil så er det IKKE meningen at der skal laves en ny , det er en fremadrettet proces som skal opdateres , hvis jeg var dig så ville jeg skrive til kommunen (den du bor i nu ) og bede om at få opdateret den som du har fra denne kommune , lige lave en lille notits om at den der er lavet fra privat aktør ikke er det stykke papir værd den er skrevet på da det er ulovligt for private aktøre at lave ressourceprofiler og at du pr efterdags gerne vil have at regler og love omkring ressourceprofiler bliver overholdt så du slipper for flere misforståelser i din sag ...

jeg ville også bede om at få løbende aktindsigt sådan at du kan være på forkant med tingene... det vil sige at du kan sikrere dig at det du nu har aftalt med sagsbehandler virkelig også er ført til protokols uden nogen misforståelser ..

Men det er jo så bare mig der ville gøre det sådan, i sidste ende er det jo et temperaments spørgsmål

held og lykke med din arbejds prøvning
  Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 15:25   #35
PCML
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
PCML er ny på vejen
Dejligt at se dig herinde "Hopper"- Det er lidt nemmere at du kan forklare med dine egne ord, jeg er bare mellemled..
PCML er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 15:27   #36
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej hejdien.

ang ressourceprofil viste jeg ikke at den var så vigtig har set der er mange der skriver om den, men jeg vil lige afvente nu.
Sådan som mødet gik tror jeg ikke jeg får problemer, men man kan selvfølgelig aldrig vide.

Jeg ser lige tiden an, kunne godt se at sagsbehandler og jobkonsolent fik noget at tænke over til mødet.

Ang aktindsigt får jeg løbende de nye fra arbejdsskadestyrelsen, fik den nyeste i sidste uge, og der kan jeg se at alle samtaler med min sagsbehandler og jobkonsulent der er foretaget for nylig ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 22:00   #37
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej igen

Har lige en forespørgelse til dem med samme type rygskader som jeg har...

Er jeres rygproblemer også blevet forværet med tiden?

For jeg tænkte at hvis jeg skal afprøves ved skaden jo bare blive være og være
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 23:07   #38
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser

For jeg tænkte at hvis jeg skal afprøves ved skaden jo bare blive være og være
Det er lige netop derfor du skal være yderst opmærksom på, at sige fra i tide.
Mød op så vidt muligt du er i stand til det, men gå hjem inden det bliver for slemt, om så du skal vende i døren.

Jeg kan se nogle lighedstræk mellem din ryg/lænd og min, men det er jo ikke sikkert, at det er helt det samme, da jeg ikke helt kan gennemskue hvad "skævhed på de 2 nederste" dækker over.
Har du set røntgen-/scanningsbeskrivelse?
Er det mon scoliose?

Discusdegenerationen vil med stor sandsynlighed forværres med tiden, uanset om du provokerer ryggen eller ej.

Min egen erfaring er, at en overbelastning af ryggen ikke altid resulterer i stærke smerter lige med det samme, men at det ofte kommer forskudt.
F.eks. når vi har møde i Vestsjællandsgruppen, hvor vi jo sidder meget og snakker (ikke godt for min ryg at sidde meget ned, men æælsker jo at snakke), efter sådan en dag kan jeg godt mærke det i ryggen, men det er ingenting imod hvordan jeg har det næste dag (og et par dage frem).

Derfor er det vigtigt, at du i en arbejdsprøvning bruger din erfaring, og går hjem inden det ender ud i noget helt vildt.
Og det er svært.

Jeg har selv for nylig været i praktik i 3 mdr. (fungerede som en arbejdsprøvning) i en alm. virksomhed.
De første 3 dage (onsdag fri) klarede jeg de aftalte 4 timer, og så knak filmen, så jeg måtte blive hjemme i nogle dage.
Resten af perioden klarede jeg gennemsnitligt ca. 7 timer pr. uge.

Jeg syntes jeg var god til at sige fra, gik nogle gange efter 1 time, men ALT sejlede for mig. Herhjemme blev der kun gjort det allermest nødvendige.
Og nu, godt 2 mdr. senere, er jeg så småt ved at finde mig selv igen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 10:26   #39
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Har du set røntgen-/scanningsbeskrivelse?
Nu har min sagsbehandler selvfølgelig lige lånt min mappe med scaningsbilleder og beskrivelse.
Så jeg kan ikke lige oversætte den pt ;-)

Citat:
Min egen erfaring er, at en overbelastning af ryggen ikke altid resulterer i stærke smerter lige med det samme, men at det ofte kommer forskudt.
F.eks. når vi har møde i Vestsjællandsgruppen, hvor vi jo sidder meget og snakker (ikke godt for min ryg at sidde meget ned, men æælsker jo at snakke), efter sådan en dag kan jeg godt mærke det i ryggen, men det er ingenting imod hvordan jeg har det næste dag (og et par dage frem).
Det er ligenøjagtigt sådan jeg har det, kunne ikke have skrevet det bedre selv
Jeg har det sådan at hvis jeg lige går i haven og laver det mest nødvendige, skal jeg blive ved så længe ryggen er varm, holder jeg en pause på en time ellerr 2, er jeg helt færdig og for det meste også et par uger frem...

Sidst redigeret af hopper; 13-09-2009 kl. 10:29.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 10:57   #40
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Nu har min sagsbehandler selvfølgelig lige lånt min mappe med scaningsbilleder og beskrivelse.
Så jeg kan ikke lige oversætte den pt ;-)
Hvis jeg må have lov at give dig et godt råd, så sørg altid for selv at have en kopi (dog helst originalen), ting har det med at forsvinde i systemet.

Og sørg for at få en kvittering HVER gang du afleverer noget på kommunen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension