K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2009, 22:32   #31
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, men som Hyanna, så sidder jeg og ønsker at du boede "lige rundt om hjørnet" så jeg kunne gå med dig, og klæde dig på med optager.

Kan du ikke gå totalt i baglås eller bryde sammen når du sidder overfor hende, eller bare et eller andet der spolerer samtalen totalt?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 00:10   #32
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa til jer alle.

Hvor er I altså alle sammen så søde, og netop det er med til at holde mig oppe.

Jeg vil som skrevet gå til mødet og håbe det bedste og frygte det værste.
Dette er et møde kommunen har fastlagt og derfor har jeg mødepligt. Jeg ønsker ikke at melde mig syg eller lign. da jeg ikke orker at kæmpe med kommunen efterfølgende.
Jeg tvinges til denne samtale selvom jeg både har skrevet breve, mailet og talt med min sagsbehandler om hvor bange jeg er og mægtig gerne vil medvirke ved sådan en tiltag blot ikke ved Eva Blach.
Men desværre har jeg talt for døve øre.

Jeg har været ved at finde optager og papirer som jeg vil tage med(rådet jeg fik af Helenekr)

Jeg vælger at møde op uden bisidder da jeg ikke ønsker indblanding i det jeg taler om.
Min mand har tilbudt at tage med men selvom vi har kendt hinanden i 22 år så er der ting jeg ikke taler med ham om.
Min mor vil også gerne hjælpe mig men også her har jeg afslået:-)

Jeg vælger som en skriver herinde at tro det bedste og slå mig ihjeld gør hun forhåbentlig ikke

Jeg er rigtig langt nede og overskuer p.t ikke ret mange ting så bare det at læse herinde at mange er med mig i kampen varmer utrolig meget.

Jeg vil skrive herinde når mødet er overstået og jeg håber at jeg kan skrive om et møde der forløb godt.

Hyanna: jeg ville skrive til dig men har ikke haft overskuddet til det da jeg p.t får stærk nervemedicin og denne gør mig både sløv og svimmel.
Ja guderne skal vide hvordan et 3 timers langt møde skal gå med en omtåget hjerne:-)

Men endnu engang tak for alle rådene/guldkornene, de er taget til efterretning og jeg vil også bruge det jeg nu får brug for.

I hører nærmere.

Knuser Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 13:18   #33
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Til Randerspigen 73

Det er jeg ikke enig med dig i. Hverken i forhold til egne erfaringer i det system eller i mit lange arbejdsliv med udsatte mennesker .Folk kan komme så langt ud i afmagt at de ikke kan se udvej. Der er også en del der ikke magter computer. Her kan vi udveksle erfaringer og det er frugtbart. Men ingen gider at tage sig af det. Jo det kan skubbe folk ud i misbrug og selvmord. Hvornår er det dråben der er for meget. Det er misbrug af magt og stilling. Og det er sensetivt hvordan man vælger at formidle det. Samfundet lukker øjene og medierne vil hellere skrive om kendte. Var forholdne åbne ville det ikke kunne ske. Det ville man ikke turde.Det er både etik og moral og er beskrevet omkring" klientgørelsen" og " den magtfrie dialog" eller herredømmefri dialog.

Der er ingen mening i at folk som er sårbare i forvejen er komme i klemme med ringeagtende behandling. Der er ingen mening i at folk skaL acceptere og affinde sig med det. Sig ikke at det ikke har betydning. Det fanger folk i et unødvendigt vaccum. Er det med de odds. man forventes åbne sin mund, betro sig, måske for første gang i tillid til et fortroligt menneske, nej de burde ikke praksisere som misbruger sin stilling og magt. Og så stoppe vanedannende piller i hovedet på vraget der er tilbage.

Sidst redigeret af Ametyst; 16-11-2009 kl. 13:39.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 16:21   #34
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Hej igen CHNEVIDE

Jeg er meget spændt på at høre hvordan det gik i dag, for jeg håber sådan at det gik godt og at du er ok

Ametyst - du læser ikke hvad jeg skriver - jeg har netop IKKE sagt at det er betydningsløst, men at man kan få skrammer og knubs og jeg har personligt oplevet, hvor forfærdeligt hårdt det er at skulle møllen igennem og især når man møder de brodne kar. Jeg er enig med dig i, at der er noget råddenskab i Danmark - spredt af TERM og den nye pensionslovgivning, som pga at rigtig mange alt for let fik førtidspension før 2003 og udnyttede systemet, gik helt i den modsatte grøft og indførte den ekstreme kassetænkning fra kommunernes side, som mange misforstået ser som en personlig konspiration mod den enkelte, som har gjort det næsten umuligt for dem, som rent faktisk har brug for en førtidspension at få den.

Men at du siger, at en undersøgelse som den CHNEVIDE har skullet til i dag, kunne være dråben til misbrug eller selvmord, er simpelthen for groft - JA, der er folk der er så langt ude, at læsset ville vælte uanset hvilken hindring der end kom på vejen - og absolut har jeg medfølelse med dem der har det så slemt - men det ville være det samme som at sige at det var mandens skyld at konen valgte at begå selvmord/blive alkoholiker, fordi han bad om skilsmisse - det ville aldrig være hans skyld, men hendes valg, truffet under nogle meget svære livsomstændigheder!! Og ja, jeg har selv haft det skrækkeligt, når jeg har været til undersøgelser hos fagfolk, der har haft deres egen personlige overbevisning med på jobbet i stedet for deres professionalisme og har været ude hvor kragerne vender tankemæssigt, men selvom jeg har været derude tankemæssigt og følt afgrunden, har jeg aldrig et sekund overvejet at rent faktisk begå selvmord pga det. Og det er det jeg mener med at hun ikke kan slå hende ihjel og vi har pokkerme selv et valg - om vi vil lade os knække og synes det hele er synd for os, eller om vil slikker vores sår og ryster det af os og siger "Nej, ikke på vilkår om de skal få mig ned med nakken" og husker på at vi er ligeså meget værd som alle andre..

Ja, det var lige et sidespring CHNEVIDE, men jeg bliver altså lidt sur, når folk lægger ord i munden på mig. Du virkede ikke umiddelbart selvmordstruet i dine indlæg og derfor kom jeg blot med en opmuntring, blandet med lidt galgenhumor - HVIS du forstod det jeg skrev som Ametyst, beklager jeg.

Knus fra mig
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 21:39   #35
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
randerspigen 73

Jeg syntes ikke det er værd at blive ved at diskutere. At folk let som du skriver fik førtidspension før 2003 er jeg heller ikke enig i de oplevelser er fra 1997. Der er megen forskel i landet og i den by københavnsområdet var intet muligt. Man kan bare ikke udtale sig om hvad/ hvornår det er for meget og slet ikke hvor andres grænser går. Så intet er nyt under solen der har foregået og gør det stadigvæk at det er fatalt man presses hårdt og ingen valg har! Det mener jeg bare er helt for meget. Grunden til at jeg har skrevet dette er at jeg heller ikke kunne tro på det jeg hørte.............

Undskyld chnevide sørg for at du får kopi af erklæringen.De bedste hilsner herfra Ametyst.

Sidst redigeret af Ametyst; 16-11-2009 kl. 21:59.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 23:49   #36
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Ametyst og Randerspige det er helt ok med lidt diskussion det er jo det siden er her for:-)

Som lovet ville jeg vende tilbage når jeg havde været hos Eva Blach.
Jeg kan kun sige at alt det forfærdelige der skrives om hende er sandt.
Ydermere har jeg d.d. fået min konklusion og den passer bestemt ikke på mig. Meget er naturligvis rigtig men hvis jeg tog en gul tus og stregede det forkerte ud ville man kunne skodde halvdelen af de medsendte papirer. Hun træder let og elegant hen over vigtige emner og laver noget vigtigt ud af noget som er uvæsentligt.
Men alfa og omega er at for mig betyder hendes erklæring at jeg så godt som er rask og ville kunne passe et job på lige fod med andre blot med få skånehensyn, og så skal jeg lige have antidepressiv medicin:-) så er den hjemme.
Hun udtaler sig om sygdomme hun ikke har papirer på og drager konklusioner ud af den blå luft. Hvordan fanden kan man skrive en rapport som den hun har lavet når hun blot taler med en i 3 timer og kun har halvdelen af ens lægelige papirer til rådighed???

Jeg har allerede indgivet klage over hende og nedenstående er uddrag fra klagen da jeg ikke orker at skrive det hele, håber I forstår?

Vi er ikke ret langt inde i denne samtale før det slår mig at jeg sidder over for en person som ikke er objektiv.
Hun er tværtimod ganske rigtigt ”kommunes mand” som jeg har hørt og læst om.

Jeg sidder overfor en læge og psykolog som ikke ejer skyggen af empati for andre mennesker.
Hun er decideret hånlig og irettesættende og kommanderende.
Hvis jeg under samtalen forsøgte at rette hende i de påstande hun frem sagde, virkede hun direkte truende.

Jeg forsøgte at forklarer at jeg fandt systemet hårdt og til dette var hendes ord at det vist kun var mig der var noget i vejen med!!!
Gentagne gange når jeg forsøgte at forklarer hende noget afbrydes jeg som om det hele rager hende en pind.

Under denne forfærdelige og lange proces sables jeg ned den ene gang efter den anden af Eva Blach. Uanset om det er mine personlige meninger eller om det blot er konstateringer på lægelige udtalelser så mener hun noget andet.
De piller jeg gennem en årrække har fået udleveret ved egen lægen er der alle noget i vejen med, de skavanker og sygdomme jeg har, er langt hen af vejen indbildske???
Mange mennesker går jo på arbejde hver dag med smerter og de klarer jo fint at arbejde!!!!(citat fra Eva Blach)

Det skal ganske enkelt stoppes at denne person bruges som Back Up for kommunen når kommunen ikke ser anden udvej.
Eva Blach er” kommunens mand” og efter at have været hos hende er jeg ikke i tvivl om at hende og Aalborg kommune skummer fløden sammen.

Eva Blach bryder klarer etiske regler både ved hendes fremtoning men også ved at nægte bisidder adgang, og dette er kommunen helt klar over da det er dem der i første omgang sendte indkaldelsen til mig.

Jeg ved at jeg sandsynligvis ikke får gavn af denne klage men håber at mange efter mig kan slippe for at komme til samtale hos så usympatisk og nedladende person som Eva Blach.

Jeg bankede på alle døre for at få hjælp så jeg kunne få en henvisning til anden psykiater, men desværre for mig var alle døre lukkede.

Nu sidder jeg her…….grædefærdig, nedbrudt og ikke mindst med en følelse af at jeg intet er værd.
Jeg sidder med en følelse af at være magtesløs i vores system.
Et system som slår meget på den danske velfærd!!!
Ja vore herre bevares har man lyst til at skrive!!

Kan det være rigtigt at jeg efter et møde med denne person skal samles op af andre for at kunne eksistere??


Dette er små uddrag af en klage jeg har lavet til kommunen som er sendt til Borgmesteren og social rådmanden.
Spørg gerne ind hvis I ønsker at hører nærmere.
Blot burde der her på dette indlæg være den store røde trekant som jeg ser hver dag på mine piller. Advares imod denne psykiater kan ikke gøres for tit.
Så for guds skyld bliv væk.

MVH Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 01:37   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
HUSK at få tid snarest hos din læge, hvor du fortæller at du har fået det meget værre efter denne utilgivelige behandling. Tag gerne erklæringen med og få den drøftet med din læge - hun er jo også ude med riven overfor dine behandlere, og skriver medicinen ikke er en pot *** værd!!!

Føj for en kegle!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 07:57   #38
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CHNEVIDE Se meddelelser

Dette er små uddrag af en klage jeg har lavet til kommunen som er sendt til Borgmesteren og social rådmanden.
Jeg kan ikke lige huske hvad/hvem det var at Hyanna klagede til da hun havde været hos en psyk og fået en dårlig behandling, men prøver lige at finde den, så du kan få glæde af den.

Prøv at kigge i denne tråd:http://www.k10.dk/showthread.php?p=7...dina#post75629

Omkring indlæg 117.

Sidst redigeret af Trold; 19-11-2009 kl. 08:11.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 11:26   #39
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Min dybest medfølelse Chnevide.

Min læge blev rasene og psykiater - men det hjalp intet hvad de skrev eller forsøgte . Dengang havde det betydning at psykiateren ikke var i samme amt /by som jeg.

jeg kørte derefter en ankesag og fik afslag til uddannelsen. Jeg blev fanget i at være for fokuseret på den, idet kommunen jo slet ikke ville betale en revalidering. Og den dag i dag står fejlagtigt i erklæringer at jeg fik revalidering.....

En person som gang på gang " hjælper kommunen" kan jo ikke rumme empati. Der er lukket af.

Vi må håbe at andre læser med husker den triste historie ...........
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 12:39   #40
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej kære Trold ... CHNEVIDE var hos Eva Blach, der er psykiater. Jeg var jo hos en arbejdspsykolog. Derfor kunne jeg klage til Psykolognævnet, og derfor kan CHNEVIDE desværre ikke klage til dem

CHNEVIDE kan faktisk ikke rigtig klage til nogen instans, for Eva Blach har ikke overenskomst med sygesikringen og er ikke offentlig ansat eller noget. Hun sidder bare dér med sin skide TERM, og sabler syge mennesker ned, opdigter diagnoser, som ingen seriøs psykiater ville kunne gøre på bare én konsultation, og det er det, der skal stoppes!!

Jeg vil råde CHNEVIDE til at kontakte patientforeningen og evt. få nogle råd, samt give dem endnu et eksempel på hvordan det kvindemenneske behandler syge mennesker, så at sagerne hober sig op, for på et tidspunkt må ballonen sq da revne med et brag!

Derfor er det også så vigtigt at klage, selvom man måske ikke selv får noget ud af det, og dette TERM-uvæsen er dødsens farligt pga. man så ikke får behandlet sine fysiske sygdomme (alt er jo indbildning ), og man tvinger fysisk syge mennesker til at tage dødsens farlig psykofarmaka, som selv ved psykisk sygdom skal bruges med megen omhyggelighed og omtanke, for ellers smækker kommunerne pengekassen i!

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater Lonnie Alt det andet 1 21-10-2012 23:08
Er det alm for en psykiater? Snøften Alt det andet 35 12-07-2011 19:48
Psykiater m.m. Pixeline Alt det andet 2 03-07-2011 22:31
Syg psykiater Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-11-2010 23:04
Psykiater? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 6 15-11-2010 10:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension