K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2010, 09:39   #31
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej Buster

Det var en rigtig god ide, men jeg tror lige jeg vil afvente alle de løse sager der foreligger.
Der er så mange ting igang at jeg ikke lige kan overskue det.
Lige nu har jeg 5 sager kørende så der er en del at se til, håber snart jeg kan skrive nogle flueben ud for nogle af dem ;-)

Jeg har iøvrigt også 2 børn på 7 og 9 år, den ene er Autist og den anden fortidlig pubertet, og så er der alt det med dårlig økonomi som følger med kontanthjælpen ;-(

Mit hoved er tid ved at springe i luften det er sku hårdt...

Sidst redigeret af hopper; 05-10-2010 kl. 09:46.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 10:34   #32
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hopper, hvis det kan lindre dine smerter lidt, så kan jeg sige til dig, at du er ikke alene.
Jeg fik min FP, men nu kæmper jeg med konsekvenser af den elendige økonomi som er resultatet af kommunes kritisabelt behandling af min pensionssag.( 4 år)

Jeg blev tvunget til at tage lån i min lejlighed, mens sagen var under behandling, nu skal den sælges fordi jeg kar ikke råd at bo i den længere.
Hvad få jeg for den er også et stort ?
Jeg skal også finde en ny bolig og det er ikke nemt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 10:44   #33
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Det er surt Karo at man skal så langt ud, selvom man har en god sag, det er en lang og sej kamp ;-(


Nu har jeg lige snakket med min sagsbehandler igen, nu vil de hente nogle oplysninger fra min egen læge, for at se om de måske kan undgå sagen om smertekliniken...

Kan det være noget at gøre med det min advokat skrev i bemærkninger, at sagen måske er en blandet landhandlel mellem §17 og §18, eller også de har omdøbt den til en §18.

Ja er et stort ? lige nu
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 10:52   #34
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Din sag ligner til forveksling min. Kommunen meget bevist og med vilje lever rav i det hele.
Selvføleligt at de behandler din sag efter § 18 og ikke på foreliggende.
De bruger den taktik for at trække tiden ud, mens du venter på afgørelse. I behandlings periode 2 kontanthjælpsmodtager koster dem det samme som en førtidspensionist.

Sidst redigeret af Karo; 05-10-2010 kl. 11:01.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 11:29   #35
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Advokaten mente også at det er en §18, det var egentligt også det han havde bedt om ;-)

Kom lige til at tænke på.
Er en smerteklinik ikke en behandlingsmulighed?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 11:57   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser

Nej Vovse, det forholder sig er ikke helt som du skriver.
Man kan godt selv komme med supplerende dokumentation, men den dokumentation må ikke være ny, dvs. den skal være fra før man har afleveret sin ansøgning.
Dette er jeg ikke enig med dig i.
Den har været oppe at vende flere gange herinde, men jeg orker ikke at søge efter det.

Jeg er heller ikke enig med dig i, at en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag skal omkring visitationsudvalget.

Når man søger en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag, så må sagsbehandleren gøre rp'en færdig, og derefter skal sagen til pensionsnævnet/pensionsteamet.

Sagsbehandleren har selvfølgelig mulighed for at indstille til et afslag.

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Læg især mærke til de sidste 3 linier med rødt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 05-10-2010 kl. 11:59.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 12:07   #37
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hopper.
Ja, der er en behandlingsmulighed på en smerteklinik. Jeg har selv søgt på sådan en klinik, men blev afvist fordi de kunne ikke gøre mere for mig/mine smerter.

Jeg synes at du skal have en klar besked på, efter hvilken pensionslov din sag er behandlet.

Vovse.
Jeg fiik tilkandt min FP efter §17, på foreliggende, så jeg kan love dig at sagen skal først behandles af visitationsteam på jobcenter.
Efter 4 år i møllen er jeg en ekspert i pensionslovens §17 på foreliggende dokumentationsgrundlag og alt det som hører til.(rav med jobcenter)
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 12:57   #38
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
[QUOTE=hopper;127222]Jeg håber da man får en fair og real behandling uanset om det er en strid sagsbehandler eller ej, hun har jo stadig et regelsæt hun SKAL overholde.


Hmmm, -har hun et regelsæt, mener du lovgivningen? -og har hun hidtil overholdt dén i din sag?

Næ du, hun agerer ud fra deres skuffecirkulærer og det bliver de fleste kun mere syge af

Er denne "regel" fx overholdt:
>>>Kommunen skal forinden, den stopper for udbetalingen af sygedagpenge gennemføre en vurdering af, om du er berettiget til et fleksjob.<<<
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 14:20   #39
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Regler ved ansøgning om Førtidspension

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126569#K3

Læs fra kapitel 3 § 16 og ned.. måske hjælper det lidt på forvirringen

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 17:41   #40
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Ja, der er en behandlingsmulighed på en smerteklinik. Jeg har selv søgt på sådan en klinik, men blev afvist fordi de kunne ikke gøre mere for mig/mine smerter.

Jeg synes at du skal have en klar besked på, efter hvilken pensionslov din sag er behandlet.
Så forstår jeg bare ikke at de lige pludselig har så travlt med om jeg har været på smerteklinik eller ej, da mine behandlingsmuligheder er udtømte.

Jeg tror også jeg bliver nødt til at finde ud af hvilken § min sagsbehandler behandler...
For det kan da umuligt være en §17 efter alt hvad i skriver ;-)


Citat:
Hmmm, -har hun et regelsæt, mener du lovgivningen? -og har hun hidtil overholdt dén i din sag?

Næ du, hun agerer ud fra deres skuffecirkulærer og det bliver de fleste kun mere syge af
Jeg mener bare at hun ikke bare kan afvise en pension, med alt det der ligger i sagen, det vil virke fuldstændigt uansvarligt af hende, og hun har jo også et arbejde hun vil beholde...

Citat:
Er denne "regel" fx overholdt:
>>>Kommunen skal forinden, den stopper for udbetalingen af sygedagpenge gennemføre en vurdering af, om du er berettiget til et fleksjob.<<<
Det er en af de ting vi har lagt vægt på de gange vi har anket sagen, og statsforvaltningen har givet os medhold en gang, men at sagsbehandleren også anden gang ser bort fra det, ja det er ris til egen røv, for den ryger direkte til statsforvaltningen igen.

Citat:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126569#K3

Læs fra kapitel 3 § 16 og ned.. måske hjælper det lidt på forvirringen
Efter hvad jeg kan læse mig til der, kan kommunen godt indhente yderligere oplysninger og dokumentation ved en §17.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan ikke komme i kontakt med sagsbehandler minismandag Skal kommuner ikke overholde loven? 8 27-09-2013 11:40
Har jeg ikke lov til at skifte sagsbehandler? Indiansummer Alt det andet 4 31-07-2013 14:20
Kan ASK ændre sin afgørelse pga. den nye førtidspensionsreform PeaJay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 10-04-2013 20:38
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension