K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2010, 10:38   #31
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Update.

Ja så har jeg modtaget post.

Citeret.

Mine sygedagpenge ophører - på grund af stationær tilstand

Jobcentret har besluttet, at du ikke længere kan få sygedagpenge. Vi vurderer, at din helbredsmæssige situation ikke vil ændre sig - men at du faktisk kan varetage et arbejde.

Det kan oplyses, at på trods af din verserende arbejdsskadesag vurderes det, at du kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet i ikke rygbelastende erhverv. Dine sygedagpenge kan derfor ophøre selvom du har en verserende arbejdsskadesag.

Derfor Stopper sygedagpengene

På baggrund af arbejdsevnemetoden er det vurderet, at du ikke længere er berettiget til sygedagpenge, jf. Lov om sygedagpenge §7, stk. 5, da din helbredsmæssige tilstand skønnes at være stationær. Du skønnes desuden ikke berettiget til revalidering, fleksjob eller førtidspension, da du vil kunne genoptage arbejde på ordinære vilkår, under forudsætning af skånehensyn som er ikke rygbelastende arbejde.

Det vurderes, at du samlet set har en bred erhvervserfaring indenfor forskellige arbejdsområder. Der peges på at du vil kunne varetage arbejde indenfor ikke rygbelastende arbejde, f.eks. som enten kundevejleder eller lagerforvalter indenfor VVS området. Dine kompentencer vil også kunne bruges i et VVS firma hvor du vil kunne udføre telefonbetjening og vejlede kunder.

Side 2

Endelig skal det oplyses, at jobcentret ikke finder, at der på nuværende tidspunkt er grundlag for at ivræksætte yderligere foranstaltninger for at bringe dig tilbage til arbejdsmarkedet jf. retssikkerhedslovens §7a. Begrundelsen er at det vurderes at du ikke har begrænsninger i din arbejdsevne i et omfang, der nødvendiggør at der iværksættes yderligere foranstaltninger, herunder revalidering. Ifald du fastholder ønske om uddannelse henvises du til benyttede almindelige ordninger såsom Statens Uddannelsesstøtte.

Det må så være svaret på min partshøring om sygedagpengeophør.

Jeg har desuden fået aktindsigten samtidig, men når jeg også har søgt Revalidering samt sendt en masse dokumenter i forbindelse med ansøgningen, bør man ikke kunne se de papirer samt ansøgningen i aktindsigten ?.

Og kan nogen fortælle mig om den skrivelse kun gælder afslag på forlængelse af sygedagpenge eller om den også indeholder afslag på revalidering ?

Nå men jeg skal i vist have fat i fagforeningen idag, julen ser uanset hvad ud til at være spoleret.
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 00:13   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, for umiddelbart afviser de også revalidering.

Men få fat i din fagforening; NU.

Fik du lavet bilagsliste, kan du nemt henvise til denne.
Feks anfægte grundlag, når det ikke er fuldstændigt.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 07-12-2010 kl. 00:15.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 21:21   #33
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Update.

Lidt positivt.

Masser af post fra Arbejdsskadestyrelse

Afgørelser og beslutninger:

Ulykken er anerkendt som arbejdsskade.
Mengrad 15 %

Desuden så var afgørelsen på sygedagpengene ikke samtidig afslag på revalidering. Afgørelsen på revalidering vil komme senere.

Desværre har jeg været så presset af alt der her sygedagpengeophør, ondt i maven og hovedet, stress, at jeg idag har set mig nødsaget til at melde mig i a-kassen, ellers vil jeg ikke kunne få nogen som helst penge.

Jeg skal snarest fremsende speciallægeerkæringer til både a-kassen og jobcenter, vedr. skånebehov, dernæst skal jeg vurderes.

Sygedagpengestoppet har jeg tænkt mig at klage over, men jeg skal jo stå til rådighed hmm. Vil de ikke have mig i a-kassen så er jeg på den og kan kun anke sygedagpengestoppet. A-kassen anbefalede mig omskoling, sært kommunen så ikke siger det samme.

Nå men nu må vi se, Arbejdets forsikringsselskab kan så vidt jeg kan se anke, og har folk herinde nogen erfaringer med beregning af erhvervsevnen ?.

Sidst redigeret af Kevin; 09-12-2010 kl. 21:22. Årsag: fejl
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 21:38   #34
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Dejligt med lidt positivt.

Ja jeg har rimlig godt styr på beregning af erhvervsevnetab, hvad vil du vide , så kan jeg måske svare?
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 21:53   #35
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Skal jeg til flere undersøgelser for at klarlægge erhvervsevnen eller baserer de det på de mange spørgsmål som jeg har fået, de fylder 11 sider og hedder "spørgsmål arbejde og løn".

Kan man f.eks godt have 15% men og 25% erhvervsevnetab, hvad er det mindste erhvervsevnetab i %, ment som jeg har 15%, kan jeg så få at vide at jeg har ml 5 -10% erhvervsevnetab.

Nå men jeg tror lige jeg vil læse de 40 sider igennem fra ASK endnu engang, jeg kan nok finde informationerne på ASKs hjemmeside, men jeg orker det ikke pt.
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 22:05   #36
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Skal jeg til flere undersøgelser for at klarlægge erhvervsevnen eller baserer de det på de mange spørgsmål som jeg har fået, de fylder 11 sider og hedder "spørgsmål arbejde og løn".

Kan man f.eks godt have 15% men og 25% erhvervsevnetab, hvad er det mindste erhvervsevnetab i %, ment som jeg har 15%, kan jeg så få at vide at jeg har ml 5 -10% erhvervsevnetab.

Nå men jeg tror lige jeg vil læse de 40 sider igennem fra ASK endnu engang, jeg kan nok finde informationerne på ASKs hjemmeside, men jeg orker det ikke pt.

Nej du skal ikke til flere undersøgelser for at klarlægge dit erhvervsevnetab. De kigger på hvad du tjente 12 måneder før du kom til skade og lægger så det til grund for hvad du tjener nu. De ser altså på diff. De opregulere så din indtjening fra 12 måneder før skade og hvad du ville tjene nu.
De indhenter feks. oplysninger fra skat og så skal du sende lønsedler. Det er en rigtig god ide at sætte sig ind i hvordan de udregner det, så man ikke bliver snydt.

Man kan sagtens have 15 % i mengrad og 25 % i erhvervsevnetab, da erhvervsevnetabet egentlig viser hvad tabet er i lønnen og ikke noget med hvor meget du er skadet på kroppen. Man får kun noget udbetalt i erhvervsevnetab hvis som som min. har 15 % i erhvervsevnetab.

Hvad er det for nogen spørgsmål du bliver stillet, så kan jeg måske lige se om vi har svaret på noget af det samme.

Skriv hvis du har flere spørgsmål
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 16:15   #37
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ikke for at male f... på væggen. men du kan måske sætte noget til på erstatningskontoen, hvis du raskmelder dig i akassen, da ASK så måske vil sige at du selv har sagt du er rask til ordinært job. og derved ikke har krav på erhvervsevnetab.. men det må fagforeningen da kunne rådgive dig om..

ER du syg så er du jo syg.. hvad med kontanthjælp som sygemeldt er det ikke en mulighed..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 00:41   #38
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Hej haster.

Jeg har brug for en god advokat i personskade og med hensyn til kommunen, i nærheden af Gladsaxe Kommune.

Eller.

En god Privat Socialrådgiver i nærheden af Gladsaxe Kommune.

Jeg tager kampen op, jeg er syg og jeg ved ikke om jeg er i stand til at kunne klare 37 timer ugentligt, da jeg kun er blevet afprøvet til max 4 timer dagligt under aktivt sygemeldt forløb.

Jeg fatter ikke at jeg i ren afmagt og stress hoppede på jobnet og i a-kassen i sidste uge, fordi kommunen valgte at raskmelde mig under forudsætning af mine skånehensyn for nedre og øvre ryg.

Jeg har været til møde i fagforeningen idag, og det ser ud til jeg må bide i det sure æble og ringe til a-kassen imorgen og forklare dem at jeg er blevet presset til at raskmelde mig af kommunen, gu ved om hvordan de tager den.

Jeg afventer stadig svar på revalidering, og har lige fået sendt spørgeskemaet afsted til ASK, ang tab af erhvervsevne, hvori jeg har skrevet at jeg afventer afklaring fra revalidering 0g a-kassen og at mine sygedagpenge stoppede i sidste uge.

Jeg har efterhånden skrevet side op og ned til kommunen, og gjort dem opmærksom på de vanvittigt mange fejl og mangler der er i min ressourceprofil.
Feks. Fra start til slut er jeg blevet sat i en katagori 3 men hvad baserer de det på uden de fornødne lægepapirer.

Jeg tager kampen op, vi har besluttet at benytte vores kassekredit og erstatning fra AKS, medmindre self. at min arbejdsgiver anker. Kontanthjælp er ikke en mulighed, konen tjener ca små 300.000 kr årligt og vi bor med 2 børn i ejerlejlighed.

Mvh Mig

Sidst redigeret af Kevin; 15-12-2010 kl. 00:44. Årsag: fejl
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 16:54   #39
Kevin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Kevin er ny på vejen
Hey igen

update,

Siden sidst har jeg fået anerkendt min arbejdsskade til 15 % mengrad på ryggen.

Desuden klagede jeg i januar til Beskæftigelsesankenævnet over Kommunens afslag på min Revalideringsansøgning, og nu er afgørelsen kommet.

1. afgørelse

Vi ændrer kommunens afgørelse.

Det betyder, at du er berettiget til revalidering. Kommunen skal i samarbejde med dig lave en realistisk jobplan, der kan hjælpe dig tilbage på arbejdsmarkedet og derved blive selvforsørgende.

Hvem har truffet afgørelse i sagen.

Afgørelsen er truffet at et enigt nævn.

Tilbage i januar der kom jeg i a-kassen efter jeg afgav lægeerklæring og der blev lavet begrænsningsvurdering både i a-kassen samt i kommunens jobcenter. Fra januar til nu har jeg søgt meget begrænset arbejde gennem a-kassen og jobcenter, i forhold til mine begrænsninger på rygbelastende arbejde og fysisk hårdt arbejde.

I april prøvede jeg et arbejde i 2 måneder, desværre måtte jeg fratræde fordi jeg ikke kunne klare det, og dernæst tilbage til ny behandling af min sag i a-kassen.

Så nu venter jeg bare på at kommunen henvender sig til mig med at få fastlagt hvad der skal ske nu.

Hvad vil der ske nu ?, skal jeg undersøge uddannelser, hvis ja kan nogen anbefale nogen uddannelser som kommunen evt. vil godtage.

Og hvad med min jobsøgning via a-kassen når nu jeg er berettiget til revalidering.

Og hvad betyder alt det her i forhold til min arbejdsskadesag vedr, erhvervsevnetab.

Jeg håber på jeg kan blive testet for at se om jeg kan klare en 37 timers arbejdsuge, og jeg håber kommunen nu åbner op og hjælper istedet for at modarbejde mig som de har gjort hidtil.

Nå men det var lidt opdateringer.

Mvh Kevin
Kevin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 17:46   #40
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kevin Se meddelelser
Hey igen

update,

Siden sidst har jeg fået anerkendt min arbejdsskade til 15 % mengrad på ryggen.

Desuden klagede jeg i januar til Beskæftigelsesankenævnet over Kommunens afslag på min Revalideringsansøgning, og nu er afgørelsen kommet.

1. afgørelse

Vi ændrer kommunens afgørelse.

Det betyder, at du er berettiget til revalidering. Kommunen skal i samarbejde med dig lave en realistisk jobplan, der kan hjælpe dig tilbage på arbejdsmarkedet og derved blive selvforsørgende.

Hvem har truffet afgørelse i sagen.

Afgørelsen er truffet at et enigt nævn.

Tilbage i januar der kom jeg i a-kassen efter jeg afgav lægeerklæring og der blev lavet begrænsningsvurdering både i a-kassen samt i kommunens jobcenter. Fra januar til nu har jeg søgt meget begrænset arbejde gennem a-kassen og jobcenter, i forhold til mine begrænsninger på rygbelastende arbejde og fysisk hårdt arbejde.

I april prøvede jeg et arbejde i 2 måneder, desværre måtte jeg fratræde fordi jeg ikke kunne klare det, og dernæst tilbage til ny behandling af min sag i a-kassen.

Så nu venter jeg bare på at kommunen henvender sig til mig med at få fastlagt hvad der skal ske nu.

Hvad vil der ske nu ?, skal jeg undersøge uddannelser, hvis ja kan nogen anbefale nogen uddannelser som kommunen evt. vil godtage.

Og hvad med min jobsøgning via a-kassen når nu jeg er berettiget til revalidering.

Og hvad betyder alt det her i forhold til min arbejdsskadesag vedr, erhvervsevnetab.

Jeg håber på jeg kan blive testet for at se om jeg kan klare en 37 timers arbejdsuge, og jeg håber kommunen nu åbner op og hjælper istedet for at modarbejde mig som de har gjort hidtil.

Nå men det var lidt opdateringer.

Mvh Kevin
I forhold til dit erhvervsevnetab, så skal du umiddelbart ikke gøre dig store forhåbninger. Erhvervsevnetab er indtægtstab, og bliver du revalideret til et andet godt betalt job, så har du ikke indtægtstab af betydning. Erhvervsevnetab (indtægtstab) skal være mindst 15% før der overhovedet bliver udbetalt èn krone.

Om erhvervsevnetab.

§5. Har en personskade medført varig nedsættelse af skadelidtes evne til at skaffe sig indtægt, tilkommer der skadelidte erstatning for tab af erhvervsevne.

Stk. 2. Ved bedømmelsen af erhvervsevnetabet tages hensyn til skadelidtes muligheder for at skaffe sig indtægt ved sådant arbejde, som med rimelighed kan forlanges af den pågældende efter dennes evner, uddannelse, alder og muligheder for erhvervsmæssig omskoling og genoptræning eller lignende.

Men kontakt arbejdsskadestyrelsen for en sikkerheds skyld, det kan jo mislykkes med revalidering til andet job - så det er vigtigt at din sag kan genoptages.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forløb hos kommunen pmlshs69 At søge førtidspension 9 17-05-2013 09:22
Arbejdsskadesag, hvad gør jeg??? Minryg Alt det andet 4 01-11-2011 13:34
Endnu en arbejdsskadesag gøjneren Alt det andet 12 14-10-2010 10:58
arbejdsskadesag lilleper Alt det andet 2 04-07-2009 13:22
advokathjælp til arbejdsskadesag buster Alt det andet 4 29-01-2009 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension