K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2012, 10:50   #31
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Har lige prøvet at se den udsendelse, men 'der er desværre sket en fejl'.
Lidt øv, for jeg er temmelig oprørt over nogle af kommentarerne.

Nu er jeg ikke den eneste her på K 10 med en psykiatrisk diagnose og det jeg reagerer mest over, er at vi bliver diskuterede, som om vi ikke er her og om 'at det er synd for os' - eller at vi er p....velfungerende!

Jo vi er her og egentlig ligemeget, om vi sidder bag nedrullede gardiner og skriver her, fordi det er det eneste vi tør og kan - eller om vi er stået frem, for at nedbryde fordomme.

Jeg har fået min fp ikke kun pga af en diagnose, men fordi mine kors i livet blev for store og jeg tror ikke en s... på, at det er nemmere, at have en p s y k i s k l i d e l s e idag end for 20 år siden.

Der er skåret så meget indenfor psykiatrien, så folk bliver smidt ud af afdelingerne, hamrende skøre.
Og aldrig har der været så mange mennesker, som render rundt og er hjemløse og bliver afvist allevegne, selv på de psykiatriske skadestuer, som der er idag.

Jeg kan ikke se 'den positive udvikling i medierne'.
Hvad skulle det være?
At nogen få kendte har stået frem og fortalt, at de har haft en depression?
Eller at 'der skal være plads til alle med en psykiatrisk diagnose' og dermed at 'alle' skal ud på et arbejdsmarked, fordi ingen skal p a r k e r e s?
Vel at mærke på et forsørgelsesgrundlag som ikke er hverken til at leve eller overleve af i årevis på 'udviklingsforløb'?

Medierne og politikkerne har i den grad bevirket, at os på FP med psykiske lidelser, er mistænkeliggjorte i DEN grad.
Vi har jo simpelthen snydt os til den her fornøjelige overførselsindkomst sammen med dem, som har givet os den.
Vi har bare at makke ret og bøje nakkerne, foran alt det der snart kommer til at ske med ny reform.
Vi har bare, at rejse os igen!
Vi har bare, at lægge os ned foran hver besparelse indenfor både behandlinger og socialpsykiatrien.

For det hele er vores f...... egen skyld.

Det kan da vel være totalt ligemeget, hvad vi så bliver kaldt.
Det kan I så lysteligt diskutere videre...

Gal, psykisk syg eller måske endnu bedre psykisk sårbar.
Er det ikke Poul Nyrup som har opfundet sidstnævnte betegnelse?

Indenfor alle disse psykiatriske diagnoser, er der brede og vidt forskellige grænser for hvordan 'funktionsevnen' er.
Også indenfor samme 'kasse'.
For mig er det ubeskriveligt, uforståeligt og uhyggeligt, at den her kommende reform bygger på termlægers udtalelser om psykiske lidelser sammen med et direktiv fra EU, om at der ikke skal være så mange på overførselsindkomster.

Så ja.
Der startes nu med os - de gale.
Who's next?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:17   #32
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg vil stadig ikker give dig ret..det var sværrere at aceptere førhen uanset hvad du siger..jeg tvivler fsaktisk på man ku få ftp af den grund for en del år siden,med mindre det var ekstremt..hvis du ikke mener det er blevet bedre må du op på barikaderne - de rigtige steder.

idag er der også tonvis af forskellige piller - de sku jo hjælpoe jer til at få det bedre..for tit tror jeg det er jer der mener i ikke er accepteret og ikke os der er psysisk syge..vi ser jo tingene fra en mer positiv side.
og jeg bor også i udkantsdk med en halv km til nabo,,hvor vi får ugeavis en dag senere end alle andre..men vi snakker ikke dårlig om og ikke mindst psysisk syge

fra en der aldrig har prøvet at være psysisk syg
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 12:05   #33
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg vil stadig ikker give dig ret..det var sværrere at aceptere førhen uanset hvad du siger..jeg tvivler fsaktisk på man ku få ftp af den grund for en del år siden,med mindre det var ekstremt..hvis du ikke mener det er blevet bedre må du op på barikaderne - de rigtige steder.

idag er der også tonvis af forskellige piller - de sku jo hjælpoe jer til at få det bedre..for tit tror jeg det er jer der mener i ikke er accepteret og ikke os der er psysisk syge..vi ser jo tingene fra en mer positiv side.
og jeg bor også i udkantsdk med en halv km til nabo,,hvor vi får ugeavis en dag senere end alle andre..men vi snakker ikke dårlig om og ikke mindst psysisk syge

fra en der aldrig har prøvet at være psysisk syg
Stribe.. desværre er det folk som dig... uvidende personer ... der er med til at nedgøre de personer der har en psykisk diagnose..

Du mener at de bare kan æde en hulens masse piller og så er den ged barberet....
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 12:18   #34
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
lunasdatter...................nu er jeg godt nok meget meget sur og meget meget fornærmet..............jeg har smerter hverdag og spiser piller hver dag,de fjerner ikke smerterne ,men de blir jo heller ikke værrere..sådan er det vel også med de psysisk syge.de spiser vel også piller fordi de skal hjælpe el.de ikke skal få det værrere..el..burde de ikke æde nogen..jeg er meget meget sur lunasdatter fordi hvis du går tilbage i denne tråd siger jeg de blir respekteret mere idag end de gjorde førhen...og jeg har dyd respekt for dem og ku aldrig drømme om hverken at snakke nedladende hverken om dem el. til dem.

tak for kaffe lunasdatter siger jeg bare
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 12:30   #35
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg synes, at du burde sætte dig ind i de forhold, som du ytrer dig om, stribe, før du udtaler dig så kategorisk.
Vil ikke en gang bede dig om, at relatere til faktuelle henvisninger, men okay hvis du kan!

Den med at du får din ugeavis en dag senere end alle andre og ikke snakker dårligt om ikke mindst psykisk syge, forstår jeg ikke og kan ikke rigtig tyde det.
- Men også ligemeget...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 12:43   #36
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nej fremover skal jeg nok holde mine meninger for mig selv og lade være med at støtte dem og sige de bare kan passe sig selv og så længe man ikke selv er det el. ens nærmeste ikke er det må man ikke ytre sig og ka bare lade dem sejle sin egen sø...

tak for kaffe hvis det er sådan det er..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 13:09   #37
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
lunasdatter...................nu er jeg godt nok meget meget sur og meget meget fornærmet..............jeg har smerter hverdag og spiser piller hver dag,de fjerner ikke smerterne ,men de blir jo heller ikke værrere..sådan er det vel også med de psysisk syge.de spiser vel også piller fordi de skal hjælpe el.de ikke skal få det værrere..el..burde de ikke æde nogen..jeg er meget meget sur lunasdatter fordi hvis du går tilbage i denne tråd siger jeg de blir respekteret mere idag end de gjorde førhen...og jeg har dyd respekt for dem og ku aldrig drømme om hverken at snakke nedladende hverken om dem el. til dem.

tak for kaffe lunasdatter siger jeg bare
Velbekomme Stribe... det er dit problem.. sur og fornærmet.. hmmmmm hvad tror du så at mange her på K10 føler når de læser indlæg som det du skriver...

Måske du føler at du respekterer dem mere idag end du gjorde for 20 år siden...

Du aner ikke en dyt hvordan de har det .. du har ikke været i deres sko....

Jeg har arbejdet indenfor psykiatrien og kender kun det som jeg har fået lov til at vide.. og ellers så kun teorien omkring det...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 13:15   #38
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
sandheden ka være hård og det kan livet også



JEG SKREV AT DET IDAG ER MERE ACCEPTERET AT VÆRE PSYSISK SYG END FOR 2O ÅR SIDEN....JEG SKREV IKKE AT JEG ACCEPTETREDE DET MINDRE FOR 2O ÅR SIDEN
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 13:17   #39
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Nu kunne jeg jo desværre kun se en første lille bid af den udsendelse.
Tror dog, at jeg forstår så meget, at de her eksperter, fejlbedømte/diagnosiserede nogle normale og nogle gale, var normale.

Lidt hi hi.
Næsten ærgeligt, at alle nu ved, at stribe er aldeles normal - og jeg den gale.
Ellers synes jeg, det havde været smadderinteressant, hvis de her eksperter havde kunnet bedømme os
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 13:27   #40
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ja det har jeg papier på..............smiler..........at jeg er normal.....åbenhed og dialog under ordende og ordentlige indlæg må være vejen frem...jeg dømmer ingen..folk ka ikke gøre for de er psysisk syge og jeg ka ikke gøre for jeg er normal...


Men slut herfra om det emne fra mig
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er dette en normal reaktion eller er jeg ved at blive mere skør nensypigen Politik og Samfund 14 05-02-2013 00:56
Er det normal praksis? Tullee Alt det andet 10 05-11-2010 21:26
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
normal, mellemste, højeste fp? tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-01-2010 20:09
Normal process? Klund Dit og Dat 13 27-10-2009 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension