K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2010, 17:03   #31
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
de har jo travlt med at få ram på nogen muslimske bander...
sjovt ellers altid ha og ak81 det går ud over ang det min mening er vi skal have en støre åbenhed ang hvad det vil sige at være fp ja nogen snyder sker det ikke alle steder jo enda komune ansatte sålænge der er noget i verden en anden vil have vil der være snyd jeg er sådan set pisse lige glad om det er hasan eller fru nielsen synder de skla de straffes hård vand og brød 2 år så kan de lære det hårdere straffe gældene for alle kunne være det ville minske snyderiet
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 03:24   #32
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Er der nogle som har fundet ud af, hvordan kommunerne får adgang til bankoplysninger. Altså teknisk set.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 07:43   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hmmm den havde jeg godt nok ikke hørt om men må da sige at der snart ikke er noget der er helligt for den regering mere og hvor er de røde henne i det her har de stemt for eller har de prøvet at stoppe det eller endnu bedre har de prøvet at oplyse pensionisterne om det ??

Det er så langt ude først så køres der kampanger om de onde pensionister der æder drikker og rejser for alle de penge som den hårdt arbejdene del af befolkningen betaler ind, når så alle er ved at være overbevist om at det er jo sådan det er , så laves der lige en lov så kommunen kan vade ind og se på vores kontoer og ingen protestere for hvem er pensionister jo det er dem der æder og drikker for alle de hårdt arbejdenes penge ...

Det er fusker der for en stor del slet ikke er syge og de skal bremses nu , hvad bliver det næste rocker love og pensionist love ? ja hvorfor ikke...

Må indrømme at jeg da blev en kende bleg da jeg læste det, jeg kender en førtidspensionist der dage har det så dårligt at han ikke kan komme ud af sit hjem og når jeg skal ned og handle så tager jeg da vare med til ham, og som reglen lægger jeg ud for at spare mig selv for en omgang renderi ...

Han får så at vide hvad han skylder mig og skriver indkøb på overførelsen når han sætter dem ind på min konto og gisp hvad kan de ikke få ud af det , det kan jo være vi har fælles økonomi.. hmmm den skal jeg vist have lavet om så han skal da til at rende i banken og give mig kontakter hvad enten han kan komme ud eller ej for ellers kan det da hurtigt blive halv farligt for mig at hjælpe ham (og aflaste kommunen , men så må han jo søge hjælp til at få handlet )


Kommer også til at tænke på en anden som lige har søgt enkeltydelse til at få lavet tænder for, det var mig der søgte for personen og tro mig et hyr jeg havde med kommunen , de ringede til mig mindst 8 gange for at sige til mig at jeg IKKE skulle søge for det var jo sådan at jeg alligevel fik afslag fordi pensionister jo har masser af penge og ellers kunne man have sørget for at få lavet tænder i god tid...

Og tro mig den sagsbehandler der blev ved med at ringe til mig blev godt knotten på mig over at jeg blev ved med at insistere på at hun IKKE skulle ringe og var det afslag så var det sådan det var, men jeg skulle have det på skrift og det var NU ... hun var godt nok sur, og ville det så ikke være oplagt for hende at gå ind og rode i den borgers (ftp) konto bare for at se om der nu skulle være noget , for ingen får mig til at tro at det KUN er stik kontroller næææ besværlige pensionister kan sq også risikere at der lige tages et kik for lige at se hvordan deres økonomi ser ud, for små magtgale mennesker findes der desværre mange af på kommunerne og jeg kender da et par stykker der godt kan finde på at snuse ikke fordi de mistænker noget eller skal kontrollere noget men simpelthen bare fordi de kan ....

Så nu skal vi da tænke os godt om når vi bruger vores kontoer jeg skal i hvert fald ikke længere handle ved at lægge ud for andre , de må sq klare sig selv eller vi må belaste samfundet yderligt ved at bede andre om at handle for dem (og jeg skal til at gemme bonner ) ... hold da op et samfund vi har ..
  Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 08:16   #34
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg snakkede med min bankmand i går.
Bankerne har endnu ikke fået noget officielt om det, og han kunne derfor ikke sige hvordan det ville komme til at foregå. Eller hvorvidt de må kikke på fælleskonti uden en underskrift, såvel som førtidspensionistens egen konto.

Noget af det frygtelige er at ordningen er lavet så de må gøre det uden at give besked i forvejen, så man aner aldrig om de har været inde og kikke eller ej.

Men en ting har jeg da organiseret, og det er at min mands forretningskonto, nu står kun i hans navn, og ikke som hidtil i vores begges navne. Min mands forretningskonto kommer kun skat ved og ikke kommunen.

Det er nemlig det der er frygteligt, at de hver gang der skal søges om personligt tillæg eller enkeltydelse, så kan gå ind og se om du har "brugt dine penge fornuftigt", og så give afslag fordi "du har været dårlig til at administrere dine penge". Hvorefter de kan lægge et budget for dig og vise dig hvordan du selv spare pengene op, og jeg vil tro at de altid vil få tallene til at passe til kommunens fordel.

Så som foreslået tidligere, betal kun faste udgifter direkte fra banken, og til alt hvad der købes i forretninger, der hæver man i hullet i væggen og betaler med kontanter.

Det her land er ved at være til at brække sig over.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 09:07   #35
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Pensionisters BEDRAGERI skal frem i lyset?????????

Det er da utroligt hvordan medierne og regeringen legaliserer brug af begreb "bedrageri"...

Det som indtil for nyligt ikke var kendt blandt borgerne og pensionisterne- at man ikke må tage ud af landet i xxx antal mdr- nu kaldes for bedrageri... Ja-nu er du kriminel, fordi du har rejst lige som mange andre, og du har rejst fordi ingen på kommunen har fortalt dig at du ikke må... Nu bryder du loven pludseligt... Man skal passe på med at bruge begreber som det passer een selv...

Jeg synes at medierne og regeringen er bedrageriske- og ikke befolkningen... Vi er mere og mere politistat... Nu bliver det snart sådan at tanker og følelser er ulovlige-bare vent...
Hvor er samfundet på vej hen?
Hvad sker der med mennesker?
Hvad sker der med folk der stemmer pga frygt på nogle forkerte partier?
Hvad sker der med partier som indtil for nyligt var fornuftige- og nu er de selv så langt ude at man ikke længere kan skelne forskellen mellem de gode og de dårlige?
Hvad sker der med politik og hvorfor bliver den mere og mere agressiv?
Hvorfor er der ikke plads til nogle andre og nye ideologier, og hvorfor kan vi ikke fordøje det hvis de kommer? Er vi så meget bange for noget nyt?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 10:07   #36
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
måske man skulle få som de har i USA osv de har folk der render rund og tjekker folk om de snyde med forsikring penge de har fået måske det var en ide
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 10:40   #37
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Har lige skrevet en ny artikel på min blog "Er alle pensionister bedragere?", hvis nogen skulle have lyst til at læse den.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 11:42   #38
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
måske man skulle få som de har i USA osv de har folk der render rund og tjekker folk om de snyde med forsikring penge de har fået

Det har vi allerede.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 11:43   #39
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
måske man skulle få som de har i USA osv de har folk der render rund og tjekker folk om de snyde med forsikring penge de har fået

Det har vi allerede.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 13:13   #40
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
...
Må indrømme at jeg da blev en kende bleg da jeg læste det, jeg kender en førtidspensionist der dage har det så dårligt at han ikke kan komme ud af sit hjem og når jeg skal ned og handle så tager jeg da vare med til ham, og som reglen lægger jeg ud for at spare mig selv for en omgang renderi ...

Han får så at vide hvad han skylder mig og skriver indkøb på overførelsen når han sætter dem ind på min konto og gisp hvad kan de ikke få ud af det , det kan jo være vi har fælles økonomi.. hmmm den skal jeg vist have lavet om så han skal da til at rende i banken og give mig kontakter hvad enten han kan komme ud eller ej for ellers kan det da hurtigt blive halv farligt for mig at hjælpe ham (og aflaste kommunen , men så må han jo søge hjælp til at få handlet )

...

Så nu skal vi da tænke os godt om når vi bruger vores kontoer jeg skal i hvert fald ikke længere handle ved at lægge ud for andre , de må sq klare sig selv eller vi må belaste samfundet yderligt ved at bede andre om at handle for dem (og jeg skal til at gemme bonner ) ... hold da op et samfund vi har ..
Jeg handler også tit ind for en anden - i det her tilfælde min kæreste, som så overfører penge til mig en gang i mellem. Jeg tanker også taletid op for ham.
Den ordning vil jeg dog fortsætte med. Ellers får han sgu intet at spise... ringet til mig.

De skal satme holde nallerne fra mine bankudtog. Sikke noget svineri...
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når sandheden skal frem-så har han fat i noget østerbro Politik og Samfund 9 01-07-2012 17:36
Kommunal "fifling" frem i lyset! buster Politik og Samfund 2 16-10-2011 10:57
Anonym partistøtte skal frem i lyset buster Politik og Samfund 0 21-07-2010 11:27
Socialt bedrageri skal koste statsborgerskab Ninja Politik og Samfund 8 30-08-2009 15:40
Operation "Frem i lyset" Søsser Lægekonsulenternes Rolle 11 20-07-2008 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension