K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2009, 14:20   #31
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Havde min salige far levet i dag, så ville han have kaldt Hjort en led stodder.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 15:29   #32
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
I skal ikke være bange for "Doktor" Hjort mere han har vist hvilken støbning han er nu så bare sig jeres mening om ham ...han er altså kun en lille mand som også er dødelig og det her skal han ikke slippe fra...
Jeg vælger nu de lidt større bogstaver at "tale" med - for at opfordre alle til at vende blikket væk fra statsministerens stråmand Claus Hjort Frederiksen og i stedet - vende blikket mod dem, der ventes stemme for forslaget - samt dem - der ikke har vendt vrangen ud på dem selv for at etablere er flertal MOD forslaget!

I tror forhåbentlig ikke, at det alene er Claus Hjort Frederiksens værk, vel? Han fremsætter ikke noget, han ikke på forhånd har modtaget ordre om at fremsætte og ikke på forhånd har fået tilsagn om støtte til, vel?

I mit eget naboskab er de inkarnerede DF-vælgerne ved at røre på sig nu....

En ting er, at mens de "selvfølgelig" ikke kan identificere dem med f.eks. "indvandrer-system-misbrugere" (deres ord) eller de "dovne" arbejsdledige, for ikke at glemme alle de "sindsyge" førtidspensionister - kan de nu, lige pludselig - identificere dem med de syge, der snart ender på herrens mark takket være denne kommende vedtagelse.

De ser godt nok på deres "ældrecheck" osv. men de har alle voksne børn og de kan nu begynde at "se lyset", da det er gået op for dem, at det jo ikke længere "udskud", men deres egne det kommer til at gå ud over.

Efter de efterhånden hyppige udsagn at dømme - har de altså ikke forventet at lovligt syge mennesker skal forfølges på linje med dem, de som DFer mener "fortjener" det.

Så det bliver spændende at se, hvad det næste bliver. PiaK har her en enestående chance for at gøre sig selv og sin parti udødelig, hvis hun tør stemme imod denne lov sammen med oppositionen. Det ville holde hende ved magten langt længere end alle Danmarks ældrechecks tilsammen.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 16:04   #33
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Herning, Holsterbro, Horsens og Randers er de fire ( http://www.brmidtjylland.dk/sw10046.asp )
I Horsens er 'døden ingen undskyldning for ikke at arbejde.' http://www.bt.dk/article/20090212/nyheder/90212037/
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 16:13   #34
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Efter de efterhånden hyppige udsagn at dømme - har de altså ikke forventet at lovligt syge mennesker skal forfølges på linje med dem, de som DFer mener "fortjener" det.
citat af Tante Ana

Godt skrevet...det er netop problemet i en nøddeskal med DFere...det er den værste dobbeltmoral jeg længe har hørt.

Ok jeg fatter pointen det er ikke vedtaget endnu..

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 16:14   #35
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
I Horsens er 'døden ingen undskyldning for ikke at arbejde.' http://www.bt.dk/article/20090212/nyheder/90212037/

Horsens Jobcenter truede med at tage dagpengene fra afdød kvinde, hvis ikke hun mødte op til samtale.


det er virkelig hvad man kan kalde sort humor ..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 16:56   #36
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Ok jeg fatter pointen det er ikke vedtaget endnu..
Min pointe er, at Claus Hjort Frederiksen kan rende og hoppe, og slå kolbøtter osv. hvis ingen stemmer for forslaget, eller hvis forslaget bliver nedstemt.

Han kan fremsætte hvad han vil, men de rigtig skyldige er de, der stemmer for det.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 17:02   #37
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Min pointe er, at Claus Hjort Frederiksen kan rende og hoppe, og slå kolbøtter osv. hvis ingen stemmer for forslaget, eller hvis forslaget bliver nedstemt.

Han kan fremsætte hvad han vil, men de rigtig skyldige er de, der stemmer for det.
Du glemmer bare een ting med Hjort Tante Anna... hans evindelig evne til at få sine forslag til at fremstå som noget "godt"... se nu bare titlen "Godt i gang!"... det lyder så fandens godt, men er djævelens værk... jeg tror at han også manipulerer sig til de "for" stemmer der evt. måtte komme... når han hele tiden fokuserer på de "gode løgne", og stemmerne aldrig får sanheden at vide, og lærer konsekvensen af lovgivningen, så bliver det et fordrejet resultat.

Jeg vil på ingen måde stille H´jort op som værende blot en lille del af problemet...
  Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 17:27   #38
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Du glemmer bare een ting med Hjort Tante Anna...
Nej Razmo, det glemmer jeg ikke. Og jeg ved, at "ræve" som PiaK & DF udmærket ved, hvad de stemmer for eller imod. Det gør de konservative også i højere grad, and de underlødige intelligenser fra Venstre. Så mens Venstre FMer farer bare på limpinden og tror på alle disse "pynteord" - ved DFs og Cs MFer udmærket hvad de bruger deres stemmer til.

Dumhed kan til dels undskyldes, men det gør (de andres) overtrædelser af almindelig anstændighed parret med et totalt etik/moralsvigt - ikke!

Hvordan kan disse "magthavere" overhovedet vove at forvente, at samfundet skal opføre sig ordentligt (ingen kriminalitet, intet løgn og bedrag, lutter fryd og gammen), når de selv bedriver den ene efter den anden horribelighed i fuld offentlighed, og dermed "viser vejen" for alskens rævepelse og svinehunde blandt menige borgere nede på gaderne?

I min optik findes der ingen forskel mellem at tage helbred eller liv under et hjemmerøveri - og tage helbred eller liv under en arbejdsprøvning, opringninger til hospitalssengen eller fratagelse af roen til at bekæmpe sygdommen!

Ethvert fordærv starter altid med hovedet. Og enhver nedbrydning af moralske og etiske værdier starter altid med den politiske ledelse - fra toppen! Det er det vi ser i dag!
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 18:14   #39
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan læse UDKAST til ny sygedagpengelov her:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=49990#post49990

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 22:28   #40
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Nej Razmo, det glemmer jeg ikke. Og jeg ved, at "ræve" som PiaK & DF udmærket ved, hvad de stemmer for eller imod. Det gør de konservative også i højere grad, and de underlødige intelligenser fra Venstre. Så mens Venstre FMer farer bare på limpinden og tror på alle disse "pynteord" - ved DFs og Cs MFer udmærket hvad de bruger deres stemmer til.

Dumhed kan til dels undskyldes, men det gør (de andres) overtrædelser af almindelig anstændighed parret med et totalt etik/moralsvigt - ikke!

Hvordan kan disse "magthavere" overhovedet vove at forvente, at samfundet skal opføre sig ordentligt (ingen kriminalitet, intet løgn og bedrag, lutter fryd og gammen), når de selv bedriver den ene efter den anden horribelighed i fuld offentlighed, og dermed "viser vejen" for alskens rævepelse og svinehunde blandt menige borgere nede på gaderne?

I min optik findes der ingen forskel mellem at tage helbred eller liv under et hjemmerøveri - og tage helbred eller liv under en arbejdsprøvning, opringninger til hospitalssengen eller fratagelse af roen til at bekæmpe sygdommen!

Ethvert fordærv starter altid med hovedet. Og enhver nedbrydning af moralske og etiske værdier starter altid med den politiske ledelse - fra toppen! Det er det vi ser i dag!
Politikerne måske ja... menbefolkningen... nej... og det er dem det er vigtigst at få til at fatte hvad det handler om, og der er Hjort i særdeleshed en frontfigur når det handler om at bilde vælgerne noget på ærmet...

Selvfølgelig er der alle de vælgere der er ligeglade, og så dem der dissideret har fordommeimod os... men der er også mange der ikke fatter hat af hvad det er de har gang i, og er blevet vildledt af både Fogh og Hjort i stor stil.

Du får mig ikke til at sætte hjort ind blandt "resten af skoven", når det er skoven jeg ik kan se for bar' Hjort

Beklager... jeg elsker at hade den mand! Når han er død skal jeg gerne u...... på hans grav også... det skulel ikke tage mange sekunders overvejelse
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alvorligt syge skal sikres sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2013 08:40
Syge skal aktiveres for at spare bla-bla Politik og Samfund 4 28-09-2009 12:03
Syge skal aktiveres for at spare Webmaster K10 Nyheder 0 28-09-2009 06:10
Syge skal ikke aktiveres sun-lady Politik og Samfund 3 09-03-2009 21:32
Alvorligt syge skal aktiveres Webmaster K10 Nyheder 0 11-02-2009 08:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension