K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2012, 12:53   #31
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Måske fordi man ikke kan være negativ over dette...
Ja der sker fejl og det vil der altid gøre, men jeg tror der er meget langt mellem de mennesker der siger...Tror jeg vil arbejde indenfor det her område for at lave så mange fejl som muligt så kan jeg genere så mange mennesker som muligt..
Tror heller ikke at mange mennesker uddanner sig som socialrådgivere uden at de vitterligt har et dybt og inderligt ønske om at hjælpe, måske det er derfor at vi ser færre og færre socialrådgiver, men sagsbehandler og social formidler du ved dem som ikke har den samme indsigt som socialrådgiver i form af psykologi og hvad de ellers lære som socialrådgiver...

Har selv en søster der er sagsbehandler i en kommune hun er Hker ..der har været på noget efteruddannelse hun leder med lys og lygte efter noget andet arbejde for som hun selv siger så har hun ikke de kvalifikationer der skal til at arbejde som sagsbehandler (hun var jobkonsulent og kom tilbage fra ferie og var sagsbehandler )

Så har jeg en svigerdatter der læser til socialrådgiver og ved godt allerede nu hvem af de to jeg ønsker at få behandlet en sag af-...

Man kan ikke komme udenom at vores socialrådgivere udskifte med sagsbehandlere og at vores sagsbehandle ikke har de samme kompetancer og vi kan heller ikke komme uden om at vores pædagoger udskiftes med pædagog medhjælpere og vi kan heller ikke komme uden om at systemet i dag har brug for whiselblower at tro at toppen ikke presser bunden (politikkerne presser sagsbehandlere) for at spare penge, og at nogen må blive ramt af dette ville da være utopi...

Ikke alle mennesker har styrken til at sætte sig op mod dem der dirigere lønninger og fyre og hyre .. så naturligvis vil der være sagsbehandlere der vil fejl behandle sager for at spare ikke altid at de gør det i ond mening men jeg har da helt sikkert mødt nogen stykker på min vej der ikke kendte en døjt til systemet og lovene og hvergang jeg påpegede noget som kunne betragtes som fejl og mangler så skulle de lige til deres teamleder og et nyt møde skulle planlægges...

Jeg er aldrig med på en sag uden at spørge ind til hvem jeg sidder over for er det en socialrådgiver, socialformidler, eller sagsbehandler det kan betyde liv eller død for en sag og fremtid for en borger, vi skal ikke se konspirationer alle steder men vi skal bestemt heller ikke være blåøjet og naive ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 14:39   #32
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Jo, ligesom vi kan have forskellige opfattelser af om de forskellige instanser fungerer som de skal/bør.
Alle samfund kan forbedres og det bliver de også med tiden vi oplever det bare ikke selv....
Var Danmark måske et bedre samfund for de svage i 1800 tallet?

Helt enig Keld60 !!

Der er et par indlæg eller tre her der giver udtryk for meningstyranni. Vi er fuldstændig i vores gode ret til ikke at være enig med Einstein i at det hele er en sammensværgelse orkestreret af staten.

Et debatforum er til for at få ALLE meninger på bordet hvis i spørger mig. Så er det ikke sikkert man kan lide alles meninger men sådan er livet jo.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 14:46   #33
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg kan også godt blive lidt ked af ,at det næsten er noget negativt,at jeg ikke har haft de store problemmer med at få min fp - bortset fra tiden,men som jeg skrev er det hele ikke kun kommunens skyld..jeg er total chokket over de lange og skrækkelige sager man læser herinde og jeg ville ønske jeg kunne give jer det i ønsker - men det kan jeg jo ikke..og jeg forventer hele ikke folk skal glæde sig på mine vegne når de selv står i l..t til halsen..jeg synes bare nogen gange man bør prøve tænke lidt positivt.så går livet lidt nemmere...når jeg har det allerværst,tænker jeg altid så er det vel heller ikke værrere og prøver at tænke på noget godt..
fp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 15:18   #34
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Min egen mening er, at det er noget svineri, når der forekommer fejl med lægekonsulenterne. Ingen tvivl om den sag. Og det er ulykkeligt, når der sker fejl. Og at der skal rettes op på fejl, og folk skal fortælle om deres historier. Jeg er fuldstændig enig i alt det.
Men når det bliver lagt ud som om, at det er en statslig sammensværgelse, så står jeg altså af.
Thomas, ved du ikke at overdrivelse fremmer forståelsen, vores politikere er rigtig gode til at bruge denne devise
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 16:19   #35
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Thomas, ved du ikke at overdrivelse fremmer forståelsen, vores politikere er rigtig gode til at bruge denne devise
Altså den der kan komme med den bedste overdrivelse vinder sin sag i det lange løb???
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 16:31   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er da ved at være noget møj det her...og eftersom jeg er ret stresset i øjeblikket...ja så vil det nok afspejle sig i dette indlæg...

I skal vist alle lige tænke over at dette er et debat forum.....hvor der er plads til alle...

Meeeen...når jeg gentagne gange høre om at der skydes ned på positive historier eller folk er "efter" andre når de er positive herinde....så bliver jeg sg sur...

Kom for fanden med nogle links hvor dette sker...

Nu kan jeg desværre ikke læse alle tråde herinde...meen jeg er ret sikker på at der ikke er hold i de påstande....

Når en person kommer herind og skriver et indlæg....så skal det næste indlæg i tråden ikke starte med STOP DET DER...

Som sagt er det et debat forum...og der er ikke nogen der har retten til at bede andre om at stoppe noget som helst...

Jeg er sg træt af at høre på at folk herinde bare er negative og at det nok er det der gør at deres sager ikke køre....eller at folk herinde skyder positive historier ned...

Når man tilmelder sig et forum for folk som er i klemme i systemet....så skal man sg nok regne med at det ikke er små glade mennesker der bare synes det hele er så fedt....og systemet virker perfekt.

At de fleste historier herinde er negative og fyldt med fejl...ja er det ikke ganske åbenlys...når nu forummet henvender sig til den gruppe af mennesker...

Gør det at vi herinde mener at der slet ikke er nogen sager der køre som de skal i systemet.....nej det gør det ikke....de historier kommer bare meget sjældent frem herinde...og de får gange de kommer....der kommer de andre ind og siger at det er fedt og siger tillykke...og at det er rart at høre at der også er positive sager....så kom ikke her og sig at folk herinde skyder dem ned..

Hvis man mener at fordi man selv har en sag der bare er gået let og elegant igennem systemet (andre kalder det at sagen er kørt som den skal) at så kan det ikke passe at systemet snyder andre mennesker...ja så har man nok meldt sig til et forkert forum...og personligt forstår jeg slet ikke hvorfor man tilmelder sig et forum der er "så" negativt...

Vi får at vide at folk herinde ikke fortæller og skriver om det når fordelen fra en klage/anke falder ud for eller til dem selv...

Sikke da noget vrøvl at lukke ud....det passer simpelthen ikke....folk skriver også om det....såvel som de fejl der er...

Folk der er af en anden mening har ikke læst forummet ordentligt igennem...

Folk får at vide at de ikke må generalisere....til trods for at personen selv gør det...

COME ****IN ON PEOPLE

Hav venligst dette i hovedet inden du poster herinde...

Dette er et debat forum...og det er til for alle (med få undtagelser)

Man behøver ikke blande sig i alt....specielt ikke hvis man kun har noget dårligt til et emne...

Har folk en mening om noget...så er det okay...og er du af en anden mening...så nøjes med at skrive det...helt uden at bede den anden person om at ændre på det han har skrevet...

Det er altid muligt at oprette sine egne emner hvor man kommer med sin helt egen vinkel...

Det er helt fint at DEBATTERE....men det stopper når man er af den mening at andre ikke må skrive visse ting...

Dette indlæg vil sikkert træde en del over tærrene...og det er jeg da ked af....men jeg så træt af dette her frem og tilbage...

Måske det slet ikke kan lade sig gøre for mig at ændre på dette...men så må jeg jo tage andre skridt i brug...for jeg gider sg ikke at folk herinde også som resten af samfundet skal være imod hinanden...

Når forummet henvender sig til en gruppe i samfundet som har problemer med systemet....så skal du nok regne med at forummet er fyldt op med den slags emner...og synes man ikke det er i orden...ja så har man altid muligheden for at finde sig et andet sted på nettet...

Vi er her for at hjælpe hinanden og ikke for at hakke hinanden ned...og mener man det er sådan som det skal være...så er man mere end velkommen til at være og deltage her..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 16:35   #37
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg er da heller blevet behandlet dårligt af systemet
men jeg har netop ikke fået nogen behandling og det er nok her de fleste har følt det på deres egen krop. er blevet behandlet super af social service og kom på bosted og har fået tildelt et nyt uden tidsgrænse hvor man skal have et stærkt og varigt nedsat funktionsevne.
men kæmper med et jobcenter som absolut ikke gøre en meter ud over til trække tiden hele tiden. nu skal jeg så vente endnu et par måneder for en ny arbejdsprøvning på 4 uger. den sag startede i dec 2011.
så tillykke med dem som har fået en fair behandling og frem for alt hurtig behandling
men de tæller vel en cirka 5 stykker på K10
glem ikke når man er uden indtægt har et jobcenter ingen som helt pligt til at afklare ens situation. Der skal man hele tiden selv presse på. nu har jeg så fået tildelt en social rådgiver fra psykiatien og så er der først sket en smule

k10 er nemlig et forum for dem som sidder fast i systemet, så fint man har fået en god behandling, men så give jeres råd videre til en bedre behandling i stedet for
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 19:45   #38
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Kan meget fint genkende min erfaring med det syge system beskrevet i starten af denne tråd.

Det kostede ca. 1 års sygedagpenge/kontanthjælp.
Manden var og er totalt smadret efter 4 rygoperationer.
Kommunen var overbevist om at han faikede - bare for at snyde systemet. Når han var opereret, var han også rask!!!! Lægekonsulent var også overbevist om at det var svindel fra ende til anden og skrev i sin vurdering at det drejede sig om et forsørgelsesproblem, ikke at manden var syg. Da sagen så endelig kommer i BAN anbefaler man herfra arbejdsprøvning - efter at manden har fået sin FTP.
Og havde det stået til kommunen havde han været på ægtefælleforsørgelse for tid og evighed = nul udgift for kommunen. Det var en totalt sindsyg sag at komme igennem.
Det er vores velfærdssystem som jeg har oplevet det.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 05:38   #39
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg kan også godt blive lidt ked af ,at det næsten er noget negativt,at jeg ikke har haft de store problemmer med at få min fp - bortset fra tiden,men som jeg skrev er det hele ikke kun kommunens skyld..jeg er total chokket over de lange og skrækkelige sager man læser herinde og jeg ville ønske jeg kunne give jer det i ønsker - men det kan jeg jo ikke..og jeg forventer hele ikke folk skal glæde sig på mine vegne når de selv står i l..t til halsen..jeg synes bare nogen gange man bør prøve tænke lidt positivt.så går livet lidt nemmere...når jeg har det allerværst,tænker jeg altid så er det vel heller ikke værrere og prøver at tænke på noget godt..
fp 2010
Jeg må sige jeg glæder mig utroligt over at høre om dem der har fået en god og fair behandling intet kunne glæde mig mere, og jeg håber det bliver flere og flere, men som Hejdien skriver, vi må heller ikke være naive, at nogen eller endda måske de fleste har fået en fair behandling, er ikke lig med at alle har fået en fair behandling. Og om det så kun var en, der ikke har fået en fair behandling, så er det en for meget, og det synes jeg er rigtigt at sige fra.

Og som web så rigtigt siger, dette er et forum for dem er kommet i klemme i systemet, og vælger man at blive medlem af et sådant forum, så er det nok de historier man skal forvente at høre om. De fleste, de allerfleste, af dem det er gået godt for, hele vejen igennem systemet, de bliver jo sjældent medlemmer her, eller er nogensinde kommet her forbi.

Og dem der kommer her har behov for støtte ikke for at blive skudt i sænk.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 06:55   #40
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg ved ikke, om noget af det er henvendt til mig, men jeg synes helt sikkert at alle fejl og dårlige oplevelser skal frem i lyset, og der skal rettes op.

Men jeg synes bare, at når det kommer ud i sådan noget som, at der ligefrem er tale om en statslig sammensværgelse, så synes jeg altså vi kommer for langt væk fra virkeligheden, og det tror jeg altså ikke på gavner nogen som helst, heller ikke de som er kommet i klemme i systemet.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
9.z imod kina. hejhejhej Politik og Samfund 0 22-05-2013 13:16
Reform og statslig fleksjob pulje? Ida Politik og Samfund 1 19-09-2012 23:58
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Kommune er imod ytringsfrihed sun-lady Det er da strengt ! 7 21-09-2010 16:24
Hjort amok - til kamp imod de syge. Stella Det er da strengt ! 89 30-04-2009 19:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension