K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2010, 11:43   #31
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Opdatering igen igen

Vil bare melde ud, at jeg sidst har redigeret min hjemmeside om EU/EØS-borgeres rettigheder i Danmark den 20.1.2010.

Links til EU-retten er nu blevet placeret som undermenu under fanebladet "EU-retten".

Og så har min velkomstside fået et nyt og bedre ansigt!
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 02:43   #32
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Borger.dk

Her et godt link til borger.dk, hvor du har også har lejlighed til en chat med denne portal, hvis du skulle føle trang

https://www.borger.dk/Emner/samfund-...-og-pligt.aspx

Her oplyses der også om dine pligter som EU-borger som f.eks. dette her:

"Unionsborgernes pligt

Udover disse rettigheder er du som unionsborger forpligtet af ikke-diskriminationsprincippet. Det betyder, at du ikke må diskriminere andre på grund af deres nationalitet."

Så nu ved du, hvorfor du godt må diskrimineres af de danske myndigheder

Jeg er godt nok ved at pisse i bukserne af grin nu

Synes hellere man skal besøge min hjemmeside om EU/EØS-borgeres rettigheder, som jeg igen har opdateret den 21.1.2010 i forbindelse med § 8, stk. 2 i lov om social pension og den ulovlige praksis om at foretage fradrag for opgjorte danske bopælstider efter § 8, stk. 1, nr. 1-5 i de danske sociale pensionslove, hvoruder der samtidig blev optjent pensionsrettigheder i en anden medlemsstat indenfor Fællesskabet

Sidst redigeret af brøkpensionist; 21-01-2010 kl. 03:10.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 16:15   #33
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære Venner,

Jeg arbejder intenst på at vi skal få støtte udefra.

Jeg har skrevet emails og ringet og ringet og ringet, for at vi kan begynde at få noget opbakning og støtte udefra. Og jeg begynder nu at få tilbagemeldinger.

Først har jeg, som tidligere skrevet, sendt en email til Finn Kenneth Hansen fra Casa Analyseinstitut, som sammen med socialpolitisk forening i øjeblikket kører en kampagne i anledning af EUs fattigdomsår, kampagnen kan der læses om på stopfattigdom.nu.
Han kendte intet til brøkpension, men vil for fremtiden tage det med overalt hvor han taler om fattigdom, på lige med dem der er på starthjælp, intruduktionsydelse og ramt af kontanthjælpsloftet. Finn Kenneth Hansen giver ofte interview og udtaler sig til pressen, så det var det første.

Dernæst ser det ud til at foreningen "Ægteskab uden Grænser" højst sandsynligt vil bakke op om og støtte os i vores kamp mod forskelsbehandling af EU-borgere bosat i Danmark og Danskere der har gjort brug af retten til arbejdskraftens frie bevægelighed indenfor EUs grænser.
Dette er jo reelt set også et stort problem for mange af deres medlemmer, eller kan i sidste ende blive det.

Derefter har jeg skrevet med Kim Nyberg (Gammel Avismand) som nu giver sin opbakning til vores kamp. Han har allerede på sin blog skrevet om problemstillingen. Det kan man læse her http://kimnyberg.urbanblog.dk/ , han er også fast besluttet på at vi skal have fat i medierne og jeg tror at han med sin baggrund som avismand kan være til stor hjælp.

Sidst, men ikke mindst skal jeg på mandag have et telefonmøde med Christian Sølyst, der sidder i en vigtig stilling i LO og som ved en masse om det, det er mit håb at jeg kan overbevise ham om at dette problem, også kan blive et problem for mange af deres medlemmer i fremtiden, da det at arbejde en tid i udlandet er blevet og fortsætter med at blive mere og mere almindeligt.

Så jeg må videre, der er flere email at skrive og besvare, ville bare lige holde jer up-to-date



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 16:55   #34
lotte01
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
lotte01 er ny på vejen
Ragdoll & brøkpensionist, vil bare lige sige at jeg beundrer jeres arbejdsindsats på dette område SÅ MEGET....... Er selv brøkpensionist, men har bare ikke overskud til at sætte mig så grundigt ind i tingene som I gør. Jeg følger med på siden så godt jeg kan, men er ikke så aktiv som jeg gerne ville være.

Ville bare lige sige tak for jeres enorme indsats, og for at dele det med os andre :-)
lotte01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 17:03   #35
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Lotte

Lotte, hvis du ikke har så stort overskud til at slås for din ret, så har jeg lavet et udkast til en klage til din bopælskommune, så du kan klage over din brøkpension, også selvom klagefristen længst er udløbet, fordi du kan få din brøkpensionssag genoptaget fra det tidspunkt, hvor du fik tilkendt brøkpension, så det kan jo handle om mange penge, du har tilgode. Se under fanebladet "Klage" på min hjemmeside.

Og jeg siger rigtig mange tak for dine store ord.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 21-01-2010 kl. 17:18.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 17:07   #36
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Lotte,

Tak for roserne.

Er du blevet medlem af facebookgruppen?

Ellers kan du finde den her http://www.facebook.com/groups.php?r...d=237892404604

Gruppen er for brøkpensionister der gerne vil være medunderskrivere på det andragende som Brøkpensionist har udarbejdet der skal sendes til præsidenten for EU parlamentet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 17:19   #37
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Til Ragdoll

Godt du også henviser til facebook-gruppen i denne tråd, for den skal vi jo ikke glemme.

Så alle I, der er brøkpensionister, selvom I skal have fuld pension, brug udkastet til en klage til din bopælskommune og meld Jer ind i facebook-gruppen for at blive medunderskrivere på en klage til præsidenten af EU-Parlamentet.

Og jeg har nu læst dit indlæg om din store indsats, hvad angår bloggen på Urban.dk, Ægteskab uden grænser, som også vil støtte os alle i kampen mod brøkpension og Finn Kenneth Hansen fra Casa Analyseinstitut, og det skal bare have tusind tak for fra mig.

Jeg har også fået en mail fra medlem af Folketinget Özlem Sara Cekic (SF), stedfortræder i Arbejdsmarkedsudvalget og medlem af Socialudvalget, som derfor er bekendt med mine henvendelser til disse udvalg.

Hun vil se, om min historie - og dermed også alle jer andres - er interessant for Kristelig Dagblad, og vil vende tilbage til mig, så snart hun ved mere. Hun har selv familiemedlemmer, der er ramt af starthjælp og brøkpension, og hun ønsker disse regler afskaffet.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 21-01-2010 kl. 18:03.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 18:14   #38
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Tak Brøkpensionist

Du har vist taget det største læs, at sætte sig ind i reglerne og og skrive andragenet, er et job som ville have fået mit lille hoved til at snurre rundt



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 18:33   #39
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Kære Ragdoll

Mange tak for dit arbejde i vores fælles sag, vi ses på Facebook

Mange hilsner

A-Odense
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 18:40   #40
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Jeg er ikke alene...

om at slæbe dette store læs, for var jeg aldrig blevet revet op af min naive forestilling om Danmark som velfærdsstat af 2 polske kvinder, som sidder i samme båd som os, så havde jeg aldrig klaget og lavet en hjemmeside.

Så derfor skal disse kvinder have 1000 tak fra mig, for jeg ved, hvor stort et arbejde, de selv har ang. EU-retten.

Og jeg vil også sige 100 tak til en lidelsesfælle her på k10, som faktisk skrev til medlem af folketinget Özlem Sara Cekic, og hvis historie hun syntes skulle være et indlæg værd i Kristeligt Dagblad, men denne bruger her på k10 magter det ikke selv, og har derfor foreslået mig i stedet for.

Og hvis jeg skulle blive kontaktet af en journalist fra Kristeligt Dagblad, så vil jeg også gøre opmærksom på alle jer brøkpensionister og henvise til vores gruppe her på k10 og på facebook, for jeg er ikke noget enestående eksempel, men bare et eksempel ud af mange.

Til sidst vil jeg lige melde, at jeg i løbet af dagen også har fået en gæstebog på min hjemmeside om vores ret til ligebehandling.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 21-01-2010 kl. 22:00.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
Godt link til medicin Carmen Alt det andet 2 13-01-2012 01:06
Vidensnetværket - et godt link Vim Et godt link! 1 07-10-2008 09:07
godt link baldur Dit og Dat 0 08-06-2008 02:02
Et godt link Hejdien Et godt link! 2 07-09-2007 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension