K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2011, 22:55   #31
AGK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
AGK er ny på vejen
Jeg har selv lige fået førtidspension i en alder af 21 år og jeg kan med sikkerhed sige at det bestemt ikke er lykken for mig.

Jeg har på ingen måde lyst til at fortælle venner og familie at jeg får pension i så ung en alder. Mine venner ville aldrig kunne forstå det.

Når det er sagt så føler jeg også at jeg er låst fast nu, resten af mit liv fordi man tør jo nærmest ikke at gå tilbage til uddannelse eller job. Tænk sig hvis det ikke går og så skal man igennem det hele igen. Ved godt at de har det som hedder at gøre sin førtidspension hvilende men hvis de ser du har ressourcer igen kan man altså ikke bare sige ok det gik ikke, tilbage til pensionen.

Selvfølgelig, når alt kommer til alt er det dejligt at vide man har en sikker økonomisk fremtid og jeg blev naturligvis også glad da jeg modtog brevet om at jeg var blevet tilkendt førtidspension men lykken er det bestemt ikke når alle ens venner har helt normale jobs og absolut ikke kan forstå hvorfor man bare går hjemme.
AGK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 23:06   #32
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AGK Se meddelelser
Jeg har selv lige fået førtidspension i en alder af 21 år og jeg kan med sikkerhed sige at det bestemt ikke er lykken for mig.

Jeg har på ingen måde lyst til at fortælle venner og familie at jeg får pension i så ung en alder. Mine venner ville aldrig kunne forstå det.

Når det er sagt så føler jeg også at jeg er låst fast nu, resten af mit liv fordi man tør jo nærmest ikke at gå tilbage til uddannelse eller job. Tænk sig hvis det ikke går og så skal man igennem det hele igen. Ved godt at de har det som hedder at gøre sin førtidspension vilende men hvis de ser du har ressourcer igen kan man altså ikke bare sige ok det gik ikke, tilbage til pensionen.

Selvfølgelig, når alt kommer til alt er det dejligt at vide man har en sikker økonomisk fremtid og jeg blev naturligvis også glad da jeg modtog brevet om at jeg var blevet tilkendt førtidspension men lykken er det bestemt ikke når alle ens venner har helt normale jobs og absolut ikke kan forstå hvorfor man bare går hjemme.
Næ, det kan jeg godt se.. men du har jo ikke fået din pension for sjov.. der er en grund til at du får den...

Hvis det er dine venner, så vil de kunne forstå det.. og bakke dig op

Når du sådan lige har vænnet dig lidt til tanken, så skulle du få en tid på pensionskontoret.. eller hvad sådan et kontor nu hedder... for at høre om det der før hed skånejob... og så komme ud et par timer om ugen..

Jeg ved ikke lige om jeg tør at ønske dig tillykke med din pension.. men så vil jeg ønske dig en god sommer...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 23:19   #33
AGK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
AGK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Næ, det kan jeg godt se.. men du har jo ikke fået din pension for sjov.. der er en grund til at du får den...

Hvis det er dine venner, så vil de kunne forstå det.. og bakke dig op

Når du sådan lige har vænnet dig lidt til tanken, så skulle du få en tid på pensionskontoret.. eller hvad sådan et kontor nu hedder... for at høre om det der før hed skånejob... og så komme ud et par timer om ugen..

Jeg ved ikke lige om jeg tør at ønske dig tillykke med din pension.. men så vil jeg ønske dig en god sommer...
Knus Lone
Jeg kan godt se at det er lidt hårdt skrevet fordi jeg er da glad for at være tilkendt førtidspension, og så enda uden alt muligt bøvl. Sagen kørte lige igennem og alt var overstået på under 2 måneder.

Vi er en stor vennekreds og de er virkelig mine venner men de har den holding at man knokler til man faktisk er død og mit problem ligger i at man absolut ingenting kan se på mig. Ser ganske normal ud, så ingen forstår det når det er rent psykisk. Måske en dag jeg mander op og ligger kortene på bordet men det kommer til at tage laaaang tid.

Tusind tak og osse en god sommer til dig og jer!
AGK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 23:31   #34
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
AGK ... Jeg læste nu ikke dit indlæg som hårdt skrevet .....
Og jeg var næsten klar over at det var det psykiske du bøvler med..

Det er en smadder god ide at tage en snak med dine venner.... og du må sgi ikke blive alt for overrasket over at de er klar over hvordan eller hvordan næsten det er fat med dig..

Jeg vil ønske for dig at du kan få et job nogle timer om ugen... jeg har udstået min arbejdsdont.. jeg er 59 år .... så jeg skal bare slappe af og nyde de næste 50 år

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 12:04   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Det er ret interessant at læse den her tråd.

Jeg tænker jævnligt over, hvordan det mon vil være hvis (forhåbentlig NÅR) jeg får førtidspension.

Jeg har et billede af, at jeg lige når jeg åbner brevet vil blive afsindigt glad og lettet med en lille snert af tristhed.
Og så tror jeg, at det vil være starten på et bedre liv.

Åh gud hvor jeg frygter de ikke indstiller mig til og bevilger mig fp...

Har den følelse I har haft efter I fik tilkendt fp været anderledes end I havde forventet den ville være?
Hvis man får det "hårdt" med at have sin pension, så skal man bare tænke på den kamp det kan have været at få den. Jeg skal til samtale på jobcenter primo august om ny arbejdsprøvning på et erhvervscenter. Dette efter afslag på en §18.

Det er bare hårdt at måtte kæmpe for sin økonomiske eksistens og jeg glæder mig til at komme ud af dette "fængsel".

AGK bør blot glæde sig og stadig af have venner, jeg syntes at de fleste falder fra allerede når man er i "afviklingen" for syge mennesker. Dog har jeg stor glæde af at komme i et træningscenter, hvor man selv kan styrer hvilke "venner" man har.

Alternativt er K10 naturligvis også et godt sted at finde venner og finde idéer til hvad tiden skal gå med, hvis man altså har problemer med det.

God sommer.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 12:12   #36
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er godt nok også glad for at komme på bosted
der kan man lukke døren, hvis man ikke gider og snakke med nogen
de andre på stedet er i samme situation
alene det har jeg faktisk fået det bedre psykiske af
for man kan bare være sig selv

har faktisk kun min famile tilbage og snakker med min kusine og fætter
som selv er syge og på FP

så skal man ikke begynde og snakke om sygdom, for de kender det selv

ja 21 år og på FP, det er ikke spor sjovt
men os der har været på arbejdsmarkedet sidder i den helt samme situation

Når man først har fået FP, så kommer man på hårdt arbejde igen.
man skal til og bygge en tilværelse op.
det kan man ikke når man kæmper mod kommunen, som rent faktisk skulle hjælpe en
samt hvis man ikke er på bosted eller andet
så er man overladt helt til sig selv, når man først har fået FP, det tror jeg mange glemmer.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 13:39   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er rart for dig at du er faldet godt til på bostedet Mtv, det er helt sikkert godt for dig.

Du har ret i at man er meget alene på en ftp. eller bare når man er syg. Mødte lige min nabo i haven, talte om ferie og hun spurgte om jeg også havde ferie. Det har jeg altid, som jeg siger. Så kommer noget af forklaringen og hun spørger "Jamen kan du ikke arbejde ?". Der skal man nok bare vende sig til at sige nej. Jeg svarede jo, nej, ved godt jeg ligner en, men det kan jeg så ikke. Må se om jeg ikke kan lære at lave de mere forkortede svar, vi burde have en ordbog omkring sådan noget os syge

Tjaa, det er med at komme overens med det hele. Det var sgu nemmere af sige, "ja jeg har 2 uger endnu og "vi" bliver hjemme i år."
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 14:09   #38
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er godt nok også glad for at komme på bosted
der kan man lukke døren, hvis man ikke gider og snakke med nogen
de andre på stedet er i samme situation
alene det har jeg faktisk fået det bedre psykiske af
for man kan bare være sig selv
I dag har jeg kikket på mit værelse på hotellet/betalt delvis af kommunen.
Dejligt overrasket blev jeg, det må jeg sige. Det er en suite som jeg har fået i en af de bedste områder i byen. Ikke noget luksus, meget rent og nydelig sted, lyst og hyggeligt.
Helt stille og roligt og man passer sig selv. Så jeg glæder mig helt vild til at flytte ind om et par dage. Jeg tror, at det blive først nu, at jeg kommer til at mærke glæden af min førtidspension og igen få styr på mit liv.

Jeg er død træt af at pakke og mens jeg var midt i alt den råd, og flyttekasser, kunne jeg se de år som blev ofret på kampen om førtidspension.
Uorden og forvirring har præget mit hjem. Jeg skal flytte fra lejligheden, men jeg glæder mig oprigtigt at låse døren efter mig og aflevere nøglerne og glemme alt om den lejlighed og starte på nyt. Helt forfra.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 14:17   #39
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det lyder rigtig godt, du har også været rigtig meget i gennem
så nyd det i fulde drag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 17:15   #40
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er godt nok også glad for at komme på bosted
der kan man lukke døren, hvis man ikke gider og snakke med nogen
de andre på stedet er i samme situation
alene det har jeg faktisk fået det bedre psykiske af
for man kan bare være sig selv

har faktisk kun min famile tilbage og snakker med min kusine og fætter
som selv er syge og på FP

så skal man ikke begynde og snakke om sygdom, for de kender det selv

ja 21 år og på FP, det er ikke spor sjovt
men os der har været på arbejdsmarkedet sidder i den helt samme situation

Når man først har fået FP, så kommer man på hårdt arbejde igen.
man skal til og bygge en tilværelse op.
det kan man ikke når man kæmper mod kommunen, som rent faktisk skulle hjælpe en
samt hvis man ikke er på bosted eller andet
så er man overladt helt til sig selv, når man først har fået FP, det tror jeg mange glemmer.
Inden jeg fik tilkendt min pension, vidste jeg faktisk godt hvad jeg skulle lave, når jeg fik min pension. Det står faktisk også i mine papir.

Jeg ventede faktisk bare på, at jeg fik min pension, så jeg kunne søge mit skånejob.

Min kommune har givet mig en fin behandling og jeg har ikke lidt overlast, ved at skulle have min pension, vi findes jo altså også.

Om man er overladt til sig selv, når man har fået tilkendt pension, det vælger man jo lidt selv, når man er psykisk syg, findes der flere forskellige muligheder.

Her i kommunen er der omkring 30-35 støttekontakt personer. Der er mulighed for arbejde, både i skånejob og i beskyttet beskæftigelse. Der er også mulig, for at komme i nogle af de væresteder og aktivt og samværd steder der er.

Distriktspsykiatrien hvis man er tilknyttet dem, kommer altså også jævnlig.

Synes da faktisk man som fysisk syg, har langt mindre tilbud, at tage af, ihvertfald her i byen.
Fille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Lykken Mella Politik og Samfund 0 26-08-2008 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension