K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2011, 18:56   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ja, nogle gange kan det være bedst at leve i uvidenhed.

Men jeg håber virkelig, at du snart får noget medgang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 13:15   #22
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ene du du fik mig sådan til at grine da jeg læste din besked, så det var faktisk temmelig frustrerende at jeg ikke kunne svare, jeg kan ikke min kode uden ad og sad ved min fars pc.
Ja jeg kan også godt have brug for andre øjne på tingene en gang i mellem

Jas stakkel ved jeg ikke om jeg er, ork det har været meget værre med selvynk, jeg er nærmere irriteret, og havde bare brug for at få det lukket ud, men tak for kram.

Vov ja nogle gange, og jeg har uden tvivl nyt freden, men jeg var også ved at være temmelig træt af at vente, og så måtte jeg jo vælge og valgte et eller andet sted det forkerte, men sådan er det jo så, jeg kan ikke lave det om, så jeg vil i stedet forsøge at beskæftige mig med en hel masse andet så jeg kan få tiden til at gå uden at spekulere alt for meget.

Jeg var ved at læse nogle af papirerne i gennem BAN har fået, her fordelen, og flere gange måtte jeg grine lidt af mig selv, jeg har dælme ikke været sød ved kommunen, jeg kan se jeg har været temmelig grundig, ikke bare har jeg fremhævet de lægelige udtalelser der er til min fordel, nej jeg har forklaret og beskrevet, bla et sted hvor der står tilstanden varig, det var mig ikke nok nææe nej *lol*

Men grundig arbejde gør det jo ikke alene, og man har jo ikke en chance for at vide hvad de bliver enige med dem selv om, så jo tak en smugle medgang ville ikke være så tosset, men modgang kan jeg ikke undgå at få, for jeg har bedt dem tage stilling til temmelig mange ting så medhold i det hele tvivler jeg på jeg får, det er i alt fald urealistisk, om ikke andet får jeg helt sikkert afslag på FP jeg har ikke papirerne til det, men nu var det også mere en omgang grundig oprydning jeg hovedsagligt er gået efter, og det får jeg jo da om ikke andet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 14:54   #23
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
efterårsrengøring i sagsakter- ikke dårligt, så heldig har jeg ikke været min sag blev mere rodet efter at pensionsnævnet lagde deres klamme hænder på den
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 16:37   #24
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
@Lum Puha lyder som noget af det samme, jeg er igang med pt. Dog har BAN "kun" 13 uger behandlingstid nu, måske mere. Men det er kun en klage over kommunens sagsbehandling. Jeg blev i 2008 tilkendt fleksjob på 25 timer, men kan nu ikke engang klare de 10 timer, som kommunen påstår min arbejdsprøvning viser.

Jeg var i 7 ugers arbejdsprøvning og havde i gennemsnit 8,02 time på de uger. Derudover siger uvildig speciallæge i psykiatri at min tilstand er varig (lider af tilbagevendende depression og sensitiv stressfølsom personlighedsstruktur) og at alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Skal jeg sende en §17 ansøgning?? Kommunen har skrevet af min sag er behandlet ud fra mit ønske om fp, men hverken §17 eller § 18 er nævnt
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 17:11   #25
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Lum
Ja, jeg er jo stødt på dig ind imellem, og nu har jeg fået læst lidt i din tråd her.
Jeg har dog behov for lige, at stille nogle sprøgsmål, hvis det er i orden med dig.

Jeg kan forstå at du har været på revalidering, vistnok i 5 år. Er det korrekt?

Hvad skete der så? Hvad forestiller kommunen sig så, der skal ske? Har de "bare" vippet dig på KHJ uden ydelse? Hvad er begrundelsen for, at de kan tillade sig det?

Det var godt nok nogle stykker spørgsmål på en gang. Håber du gider svare - og kan svare.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 23:17   #26
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Kisser det er sikkert fordi du har søgt en alm §17, dvs at de kan bruge alt den tid de vil og behandle din sag som en §18, skal man have en afgørelse inden for 3 måneder skal man søge §17 på det forandliggende grundlag.

Om du skal det er svært at sige, for det afhænger af mange ting, men prøv at oprette din egen tråd med spørgsmålet *ss*

Øster Der er stor forskel på hvad sagen er i BAN med, og hvad man som borger beder dem tage stilling til, det er jo heldigvis tilladt at bede dem tage stilling til konkrete ting, sender man fx et afslag på forlængelse af sygedagpenge, så nej så er der ikke meget oprydning i det, fordi de kun skal tage stilling til det alene, mens de ved afslag på §17 og §18 skal se på hele sagen.

Snif man får ikke svar hvis man ikke spørger

Hvor længe jeg har været på reva kan jeg ikke huske på stående fod, men det i sig selv er faktisk temmelig meget indviklet.

§7a nægter de at tage stilling til før jeg møder op personligt, jeg har partsrepræsentant på = det kan de ikke forlange at jeg skal, ud over det så ved de udemærket at jeg sætter mig med et angstanfald, så de vil alligevel ikke få en pind ud af det. Mere lovgivningsmæssigt kan de heller ikke forlange det, fordi de ikke skal tage stilling til hvad så ud fra et møde (som ingen får noget ud af) men ud fra de sagsakter der ligger i sagen, der i blandt RP´en.

Men altså de nægter at tage stilling til hvad så, og når de nægter det er der jo kun en mulighed KHJ

Jeg er vippet på ægtefældeforsørgelse (jeg kan få ca 3000 men personfradraget er jo på 3400, så vi får faktisk mere ud af at gemalen tager hele fradraget, ud over at jeg får en million gang mere ud af det psykisk) den del er som sådan god nok, jeg fulgte ikke min jobplan og har ikke gjort det i flere år, så stansningen i sig selv er nøjagtig som den skal være, dog (og nu bliver det igen indviklet)
Der blev for nogle år tilbage besluttet af kommunalbestyrelsen at jeg skulle forblive på reva til der var fundet en fornuftig løsning, hvilket vil sige IKKE ud af systemet, for det var jo det jeg klagede over at de ville) desværre har jeg selv fået den afgørelse væk, lige ligger den ikke i min sag, den og så en del lægeligt er pist forsvundet, var det så at det var fx 2 år i træk, der var forsvundet, kunne jeg gå med til at der er sket en fejl, da de flyttede kommunekontor, men sådan er det ikke, næ næ, det er hist og her, hvor der findes sagsakter ind i mellem som godt nok er der, det er sjovt nok stort set alt af lidt ældre dato, som er til min fordel som er forduftet ud i den blå luft, de ting har jeg så heldigvis selv liggende, ej det passer ikke hel der er en ting jeg mangler (ud over den afgørelse) men det er heldigvis ubetydeligt fordi det er mere end alm forældet, så det gør ikke så meget.

Jeg startede i sin tid på dårlige knæ, og knækkede pga det pres og en masse bæ i samme dur som lige beskrevet, som endte med en ADHD diagnose (altså det har jeg jo altid haft, men det havde bare ikke givet mig problemer i forhold til værgen udd eller job) oven i har jeg så fået kronisk bækkenløsning.
Jeg holder så bla på at de den gang burde have gjort det §§ forskriver at de bør, se på om planen skulle laves om. Ikke at det nødvendigvis skulle have være sådan, men man kan faktisk godt fx arbejdsprøves på revalidering, lige som der er en del andre ting jobplanen kan laves om til, men på intet tidspunkt værgen da det stod klart at jeg er ADHD´er eller har kronisk bækkenløsning, men normen (ikke kun i min sag) er at kommunerne bare siger slut prut færdig, og BAN har tilsyneladende glemt at der faktisk er andre muligheder (det har de så ikke fået lov til i min sag)

Men altså min sag er mega kompliceret, fuld af lovbrud, rod og jeg skal komme efter dig, med besværlig sag, og det var bla en stor vægt til at søge §17, altså at få ryddet op, og nu var jeg jo ligesom røget ud, så jeg kunne heller ikke miste noget, så hvorfor ikke se om nogle andre kunne finde ud af at tage stilling til et eller andet??

Sidst redigeret af LUM; 30-10-2011 kl. 23:28.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 23:28   #27
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej LUM

Jeg krydser fingre for dig og håber der meget snart er en afklaring
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 00:15   #28
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Lum.
Tak for svar. Jeg tror jeg er en smule mere med nu.
Men i Guder det er jo den rene lovløshed, som jeg har forstået det.
Kunne man retsforfølge sådanne en behandling/opførsel? Eller måske politianmelde
Må indrømme, det kunne godt få mit p** i kog
Gid jeg dog kunne komme med nogle gode og konstruktive ideer.
Den bliver jeg lige nødt til at sove på.
Godnat
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 03:41   #29
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ork det er meget værre end som så.

Problemerne startede for alvor da jeg skulle overgå til reva (den gamle ordning) jeg fik fulde sygedagpenge, hvilket var = den høje revasats.
Før nytår, blev jeg truet til at takke ja til reva (jeg viste ikke bedre og troede fejlagtigt på truslen) dog først med opstart efter nytår.
Til nytårreguleres sygedagpengesatsen helt automatisk, ja altså bare ikke lige for mit vedkommende, men jeg opdagede det ikke, for jeg fik jo det jeg plejede.
Så da jeg skulle have reva fik jeg pludselig den lave sats?? men så meget havde jeg dog fanget at jeg skulle have den høje, det var meget klar havde man haft optjent rette til højeste sygedagpenge var det høj reva.
Vi søgte en forklaring og blev bare spist af, med at jeg var u 25, men den holdte jo ikke efter som at jo handlede om højeste sygedagpengesats, og ikke om min alder, så det godtog vi ikke, men fik ikke flere svar, efter flere forsøg satte vi os ned og regnede selv på tingene, og opdagede "fejlen" men ikke om de ville høre (eler jo men de NÆGTEDE at jeg nogen sinde havde fået den høje sats, hvilket vi jo nemt kunne modbevise) lige som vores klager ikke blev taget alvorligt, ja manden oplevede at røret blev smækket på, efter ordene "vi har ikke mere at tale om" var blevet sagt.
Skriftlig kontakt kunne vi heller ikke komme i gennem med, så det endte med at vi klagede til borgmesteren, og mindre end en uge senere fik jeg et brev med at de er kendte at de havde lavet en fejl, så jeg fik reva´en med tilbagevirkende kraft, men de par måneder jeg gik med lavere sygedagpenge end jeg burde have fået, har jeg aldrig fået godtgjort (men jeg gider nu heller ikke døje med det, men nu er det også for længst forældet)

Og siden har det bare været en stor gang modarbejdelse, kreativ tankegang notatføring og og og, med dertilhørende rod.

En anden af de helt slemme var at vi skulle ringe ind hver måned for at få min ydelse udbetalt, og selv om at vi ringede i passende tid før den første, viste vi aldrig om der var pege den 3. eller den 18. i måneden, det var sådan til sidst, når manden ringede så sagde skrankepaven, nå er der en uge til den 1. igen? jamen vi snakkes jo ved om en måned. mere var ikke nødvendig at sige, for de havde sagt det SÅ mange gange.
Grunden til at SB´er gjorde sådan var efter kommunalbestyrelsen sagde at jeg skulle blive på reva til en løsning var fundet (hvor, hvis det var helt rigtigt at jeg burde være gået tilbage til sygedagpenge... jeg siger jo det er indviklet *gg*) det blev SB´er åbenbart sur over, og efter som at det er fuldt ud lovligt at de tilbageholder ydelser på den måde, så kunne jeg absolut INTET gøre ved det, andet end at finde mig i det, anke kunne jeg heller ikke for det var ikke en afgørelse der var truffet, sådan var det bare, slut.
Borgmester forsøgte ellers at overtale SB´er, men uden held, heller ikke han kunne gøre noget, bla fordi det var fuldt ud lovligt, og ikke en afgørelse der var truffet.

Nu ligger det jo i BAN, så der er ikke mere at gøre altså jeg sætter pris på du gerne vil sætte hjernecellerne i blød for mig, men det kan ikke betale sig, der træffes jo en afgørelse lige om lidt, ud over at det her ikke en gang er en 10 del af min sag, k10 har liggende, nedskrevet (af mig fra min synsvinkel) fylder den 11 a4 sider (frem til jeg søgte §17) og der har jeg garanteret ikke det hele med.

For at jeg selv kan holde hoved og hale, er jeg nød til at tage sagen i etaper, for tage alt med, er alt alt for rodet, lige som en god del er forældet og uden betydning, altså SB´erne kan ikke selv hitte rundt i det, jeg kan med det meste (til nøds, men jeg har jo også haft mange timer til at få brikkerne lagt *ss*) så kan og vil jeg ikke forlange at totalt sags-fremmede (forstå betydningen korrekt) kan hitte rundt. Nogle ting sautere jeg fra, simpelthen for at holde sagen så simpel og op to tage tidsmæssig relevant, både ud fra simpeltheden og ud fra den der, lad være med at tage unødige kampe, det kan bare ikke betale sig.

Nå men lige nu er der kun et at gøre, vente og se hvad BAN gør ved det her rod, og holde tungen lige i munden når jeg tjekker efter om de har "alt" relevant med, for det tvivler jeg faktisk på de kan overskue at få, meen lad os nu se.
Hovedsagen for mig er at få slået en streg (et eller andet sted) og få noget vished, er det ægtefældeforsørgelse til jeg dør (hvilket jeg lige i dette sek anser som det mest sandsynlige) eller til vi bare ikke kan klare presset mere, eller hvad er det lige, så jeg kan få noget RO! og bare en lille bitte smugle retfærdighed, bare et enkelt drag over snuden til kommunen og jeg vil klappe i mine små hænder, bare en lille bitte smugle.

Ja ja man har vel lov at være lidt ond ind i mellen *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 11:05   #30
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej igen Lum.
Har desværre ikke andre konstruktive forslag.
Har dog et spørgsmål mere.
I 1. indlæg skriver du at din revaydelse blev stoppet d. 30.-11.-10. og at "den er god nok"
Hvorfor mener du at den er god nok?
Jeg kan godt se at vi er helt nede i "sandkassen". Men alligevel.
Jeg er ikke i tvivl om at det nok er det rigtigste og eneste du kan gøre, og som du indtil videre, har gjort.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu er jeg forvirret - hjælp mig lige! ladytass Alt det andet 12 03-07-2013 09:35
Hjælp til evt. §17 ansøgning solskin1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 08-12-2012 20:52
Jeg er meget forvirret.........Hjælp stinni Alt det andet 11 20-11-2011 21:42
er forvirret over hjælp til bil og invalidebil! hboegelund Alt det andet 3 20-10-2010 21:08
Hjælp - forvirret Fussen Spørgsmål ang fleksjob 8 29-10-2008 11:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension