K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 23:38   #21
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har ingen mulighed for at sige fra, når det står i ens e-journal
har jo ikke engang snakket med min psykiater
hun har skrevet det som et forslag om det kunne være noget for mig
alså kun et forslag, men det hjælper ikke meget
for nu er jeg tvunget til det
har fuld dokumentation på alt mit fysiske og psykiske

hun har skrevet det på den måde, at det er helt sikkert et forsøg på at jeg måske bedre kan håndtere min sygdom

men som jeg læser det, er det ikke en hjælp. men en hypokonder afdeling som skal suge det sidste liv ud af en.

i mine 10 år er ordet HYPOKONDER aldirg kommet på bordet

men hvad jeg kan læse mig frem til, er deres opgave og og give et stempel i panden hvor der står HYPOKONDER og ikke noget som helst andet

da jeg læste det sove jeg ikke mere end 2 timer den nat, men kan ikke gøre en meter før om 14 dage. både min kontaktsygeplejerske og psykiater har ferie

de kan jo heller ikke gøre noget på mit bosted

dette bliver absolut det sidste jeg skal til og med protest

har ikke haft nogen depression, men er da efterhånden derhenne hvor det begynder efterhånden.

Uha, det lyder grimt, men jeg synes ikke du bare skal acceptere det.
Liaison er kendt som "hypokonderklinikken", og det er som udgangspunkt et sted der behandler funktionelle lidelser, så hvis du ikke har en funktionel lidelse, kan de som udgangspunkt slet ikke foreslå Liaison.
Jeg har ingen funktionel lidelse, men de forsøger alligevel, men de er jo også vanvittige!!!
Kan ikke lige finde linket her, men Google det, så kommer der en liste over funktionelle lidelser.

Og skulle du have en funktionel lidelse også, så kan du stadig argumentere imod.
Man skal/kan ikke tvinges til at skulle på en så kontroversiel psykiatrisk afdeling, hvis etik man er totalt imod, det mener jeg sagtens man kan argumentere imod, der er stadig noget der hedder menneskerettigheder, selv om systemet prøver at bilde os noget andet ind.

Jeg har meget materiale om Liaison, bl.a. om hvordan de benytter TERM-modellen trin for trin for at "rense" sig for dine forestillinger om din sygdom og bilde dig ind det hele foregår inde i dit hoved, at dine smerter er noget du bilder dig ind.
Det er rent Scientology-metoder og hjernevask, og det har man dælme ret til at sige NEJ til.
Hvis vi alle siger nej til dette vanvid, så stopper de det jo til sidst, hvis der ikke er "kunder" i butikken hos Liaison, så må de droppe det, men så længe de kan få tvangshenviste borgere til deres forsøg, så kører showet videre.
Hjerteforeningen har klaget over dem flere gange, da deres patienter er døde under Liaison-behandling, noget med de tog deres medicin og gav dem psykofarmika i stedet, det er totalt psykopati.

De ville jo også gerne have mig ind i det system så de kan eksperimentere med mig. Det er egengligt et pudsigt sammenfald, de må virkelig mangle "forsøgskaniner" for de ignorerer at jeg ikke kan tåle nogen former for psykofarmika, selv om jeg har prøvet flere slags mod muskelspændinger, og blev voldsomt syg af dem.
Men de kan jo ikke bruge patienter i Liaison der ikke tåler de medikamenter, så de forsøger om den går alligevel at henvise mig til Liaison, sikkert i håb om jeg får en ordentlig omgang psykofarmika og står helt af, så sparede systemet da lige en masse penge der.
Næ tak, ALDRIG om jeg ville gå til Liaison, og det skal du bestemt heller ikke finde dig i !!!

Husk også på, at Liaison arbejder også sammen med Beskrætigelsesministeriet om at få folk i arbejde igen - det system er et stort kriminelt netværk, og jeg ved efterhånden præcist hvordan det hænger sammen, og har dokumentation på det hele og hvordan det kører.

Men jeg synes du som hovedargument skal argumenrere at du ikke vil hjernevaskes med den tvivlsomme TERM-model, som ikke engang er lovlig.
Den model går stik imod lægeløftet, en læge må simpelthen ikke bevidst hjernevaske en patient, det er vanvid


Jeg er heller aldrig blevet kaldt hypokonder før, og min læge ryster bare på hovedet og siger at han har indtyrk at, af jeg undgår læge hvis jeg kan, og har ALDRIG været hos ham uden helt klar fysisk sygdom i de 16 år jeg har haft den samme læge.
Næ så kommer man på Arbejdsmedicinsk, sendt derud af Jobcenter, og hokus pokus er man hypokonder.

Så ja vi er allesammen hypokondere ifølge TERM-modellen, også en af grundene til den er ulovlig.
Den tager slet ikke fysisk sygdom alvorligt, den har KUN til formål at somatisere al fysisk sygdom, hvilket i værste fald kan føre til folk ikke får den lægehjælp de skal til deres helt reelle fysiske sygdom.

Sidst redigeret af Lotte68; 15-07-2011 kl. 23:48.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 09:37   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er glad for jeg er kommet på bosted
de skal også støtte mig i forhold til jobcenter

der er ikke døgnbemanding, men det kan jo følge i meget stor del af tiden

kan se denne Liaison metode kan strække sig op til 4 måneder, hvor man skal komme 16 gange.

men jeg kan desværre ikke komme uden om den, uanset hvad jeg gør
min sagsbehandler arbejder på en penisonsag, men dette forslag kommer til at blokkere det i første omkring

men jeg vil også gøre min psykiater opmærksom på dette
1 TERM-model er ikke lovlig
2 Den model går stik imod lægeløftet
3 deres metoder ligner Scientology-metoder og hjernevask,
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 01:04   #23
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er der nogen som har erfaring med Liaison åbenbart det sidste jeg skal igennem før jeg bliver tildelt pension. er det noget som kan tage flere år og flere gange om ugen samt om der er nogen som kender noget til ventetid, før man kan komme til. regner med jeg skal på Bispebjerg hospital
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Jeg har meget materiale om Liaison, bl.a. om hvordan de benytter TERM-modellen trin for trin for at "rense" sig for dine forestillinger om din sygdom og bilde dig ind det hele foregår inde i dit hoved, at dine smerter er noget du bilder dig ind.
Liasonpsykiatere fra Århus var foregangsmænd for indførelse og udvikling af den "danske model" af TERM-modellen, og står bag udbredelsen af den i Danmark. Liaisonpsykiatri i Danmark er således direkte funderet på og fast forankret i TERM-modellen. Guden på Liaisonpsykiatrisk Enhed Bispebjerg hedder Morten Birket-Smith.

MTVRV1 Forbered dig grundigt, tag en beroligende pille eller en betablokker før du møder op og lad dig ikke pacificere med en "forstående" og "medfølende" velkomst. Bevar roen, bevar overblik over din sag og, uanset hvad der evt. sker - gå ikke i defensiv, men vær saglig og tag intet de måtte komme med - personligt. Uanset hvad de siger, spørger om eller konkluderer - kender de dig ikke. Du kender dig og dette kendskab skal du bruge til modstå alt der kan gøre dig usikker, mens du er der.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 16:56   #24
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Tanta Ana: Hehe, sådan en kur vil jeg også tage næste gang jeg skal til møde i Jobcentret.

Man skulle tro de også brugte TERM-modellen

Man må iføre sig en jobcenter-termovest og et par piller for at være beredt...
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 17:01   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jobcenteret er vand i forhold til Pensions Nævnet, på papir, har ikke mødt ret mange af nogen af dem im persona.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 00:02   #26
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er glad for jeg er kommet på bosted
de skal også støtte mig i forhold til jobcenter

der er ikke døgnbemanding, men det kan jo følge i meget stor del af tiden

kan se denne Liaison metode kan strække sig op til 4 måneder, hvor man skal komme 16 gange.

men jeg kan desværre ikke komme uden om den, uanset hvad jeg gør
min sagsbehandler arbejder på en penisonsag, men dette forslag kommer til at blokkere det i første omkring

men jeg vil også gøre min psykiater opmærksom på dette
1 TERM-model er ikke lovlig
2 Den model går stik imod lægeløftet
3 deres metoder ligner Scientology-metoder og hjernevask,
16 gange indenfor 4 måneder er også helt vildt meget, og det er netop udfra principper om hvordan hjernevask virker - der må ikke gå for langt imellem du kommer på Liaison når du skal renses ved hjælp af TERM for dine tidligere "forestillinger" om din sygdom, og de kan sagtens finde på, og giver dig ret sikkert hjemmearbejde med, som du skal lave imellem de 16 møder, så du bliver renset godt og grundigt, så de kan fylde deres nye indbildte forestillinger på dig om din sygdom, som jo er: "Du kan jo sagtens arbejde og du bilder dig bare ind i dit lille hoved at du har smerter, du skal raskmelde dig med din nye viden om at du er hypokonder, og så arbejde til du falder om...nå ja, og helst død om så samfundet kan blive sparet for en masse penge."
Kynisk og ondt? Ja men sådan er samfundet desværre har jeg chokeret og rystet måtte erfare inden for de senere år.

Synes også helt klart du skal give din psykiater info om de punkter du opremser her om TERM, så din psyk er informeret om det.

Jeg ville stadig modsætte mig Liaison til det sidste, og trods du mener du skal gøre det, så kan de ikke tvinge dig til noget så kontrovertielt, jeg ville nægte til det sidste.
Men hvis du ikke orker at kæmpe imod at undgå Liaison, så for guds skyld husk at optage alt på en diktafon, de fleste moderne mobiler kan optage i op til en time af gangen.
Varer det længere, kan du gå på toilettet og sætte ny optagelse i gang hver time.
Uden optagelse har du intet, jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skulle have gjort uden, det ville have været mit ord imod deres.
Jeg står sindsygt stærkt i min ankesag, netop fordi jeg kan skrive at jeg har på optagelse at TERM-lægerne siger noget andet end de skriver og også hvordan de taler nedladende til mig og helt indledningsvis forsøger at bilde mig ind mine smerter er indbildte helt uden at kende mig, så sindsygt.

og hvis du får det værre midt i Liaison-behandlingen så husk du har ret til at stoppe hvis du føler det er ubehageligt for dig at komme der, også i den sammenhæng kan du bruge optagelser af hjernevasken, de vil nemlig allerede begynde på det første gang du møder op, det kan du stole trygt på.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 00:04   #27
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Liasonpsykiatere fra Århus var foregangsmænd for indførelse og udvikling af den "danske model" af TERM-modellen, og står bag udbredelsen af den i Danmark. Liaisonpsykiatri i Danmark er således direkte funderet på og fast forankret i TERM-modellen. Guden på Liaisonpsykiatrisk Enhed Bispebjerg hedder Morten Birket-Smith.

MTVRV1 Forbered dig grundigt, tag en beroligende pille eller en betablokker før du møder op og lad dig ikke pacificere med en "forstående" og "medfølende" velkomst. Bevar roen, bevar overblik over din sag og, uanset hvad der evt. sker - gå ikke i defensiv, men vær saglig og tag intet de måtte komme med - personligt. Uanset hvad de siger, spørger om eller konkluderer - kender de dig ikke. Du kender dig og dette kendskab skal du bruge til modstå alt der kan gøre dig usikker, mens du er der.
Nemlig Liaison= TERM
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 00:31   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
så de kan fylde deres nye indbildte forestillinger på dig om din sygdom, som jo er: "Du kan jo sagtens arbejde og du bilder dig bare ind i dit lille hoved at du har smerter, du skal raskmelde dig med din nye viden om at du er hypokonder, og så arbejde til du falder om...
Puuha, jeg får næsten ondt i maven af at læse det her.

Det minder bare meget om den arb.prøvning jeg var igennem på et beskyttet værksted.

Og ud fra mine erfaringer fra den arb.prøvning kan jeg kun være enig i, at hvis i har muligheden, så hold jer langt væk fra term-læger o.l.

Hvis i ikke kan undgå dem, så udstyr jer selv med en optager.

Den pris i skal betale for en fornuftig mp3'er, der kan klare opgaven, er simpelthen peanuts i forhold til hvordan i får det af deres behandling.

Jeg har ærgret mig gul og grøn over, at jeg dengang ikke var obs på, at optage alt.
Mange ting ville blive gjort anderledes hvis jeg skulle igennem det samme i dag.

Til mit store held kom jeg bagefter "i kløerne på" en konsulent fra anden aktør, som, blot ved sin måde at være på, hjalp mig på benene igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 09:09   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
16 gange indenfor 4 måneder er også helt vildt meget, og det er netop udfra principper om hvordan hjernevask virker - der må ikke gå for langt imellem du kommer på Liaison når du skal renses ved hjælp af TERM for dine tidligere "forestillinger" om din sygdom, og de kan sagtens finde på, og giver dig ret sikkert hjemmearbejde med, som du skal lave imellem de 16 møder, så du bliver renset godt og grundigt, så de kan fylde deres nye indbildte forestillinger på dig om din sygdom, som jo er: "Du kan jo sagtens arbejde og du bilder dig bare ind i dit lille hoved at du har smerter, du skal raskmelde dig med din nye viden om at du er hypokonder, og så arbejde til du falder om...nå ja, og helst død om så samfundet kan blive sparet for en masse penge."
Kynisk og ondt? Ja men sådan er samfundet desværre har jeg chokeret og rystet måtte erfare inden for de senere år.

Synes også helt klart du skal give din psykiater info om de punkter du opremser her om TERM, så din psyk er informeret om det.

Jeg ville stadig modsætte mig Liaison til det sidste, og trods du mener du skal gøre det, så kan de ikke tvinge dig til noget så kontrovertielt, jeg ville nægte til det sidste.
Men hvis du ikke orker at kæmpe imod at undgå Liaison, så for guds skyld husk at optage alt på en diktafon, de fleste moderne mobiler kan optage i op til en time af gangen.
Varer det længere, kan du gå på toilettet og sætte ny optagelse i gang hver time.
Uden optagelse har du intet, jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skulle have gjort uden, det ville have været mit ord imod deres.
Jeg står sindsygt stærkt i min ankesag, netop fordi jeg kan skrive at jeg har på optagelse at TERM-lægerne siger noget andet end de skriver og også hvordan de taler nedladende til mig og helt indledningsvis forsøger at bilde mig ind mine smerter er indbildte helt uden at kende mig, så sindsygt.

og hvis du får det værre midt i Liaison-behandlingen så husk du har ret til at stoppe hvis du føler det er ubehageligt for dig at komme der, også i den sammenhæng kan du bruge optagelser af hjernevasken, de vil nemlig allerede begynde på det første gang du møder op, det kan du stole trygt på.
de har alså nogle problemer i min sag omkring hjernevask

1
min fysiske ting har jeg papir på, selvom der har været uenighed i min sag undervejs
2
mine psykiske lidelser er dokumentet og min medicin hjælper på det, men ikke mine fysiske ting
kognitiv evner er dømt under niveau over hele linien, af tre forskellige
før jeg blev syg fik jeg rigtig gode karakter i mine uddannelser og kursus
3
mit sygdombillede har været det samme i 10 år, kun sværhedsgraden til forskel
4
nogle af mine fysiske ting kan ses og derfor ikke kan være psykiske. ´
5
har arbejdet i en del år med sygdom, mens jeg gik til lægerne
6
det er først for 10 år siden jeg begyndte og gå til lægerne, ellers har jeg kun været til øjnelæge. igen har jeg fasthold de samme ting hverken mere eller mindre.
7
har snakket i 40 timer med psykolog og har ikke behov for det mere
8
kommunen har visiteret mig til bosted og der bor jeg nu, Alså bliver der holdt opsyn med mig i en del timer om dagen. Så snyd kan ikke forekomme
9
har været i arbejdsprøving og der er lavet en 11 sider lang rapport
som netop indholder de problemer, som jeg altid har sagt, fra første dag jeg blev ramt af anfald.

så må indrømme jeg tager det rimelig køligt
Men ja tror også jeg vil optage samtalen

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-07-2011 kl. 09:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 23:23   #30
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
de har alså nogle problemer i min sag omkring hjernevask

1
min fysiske ting har jeg papir på, selvom der har været uenighed i min sag undervejs
2
mine psykiske lidelser er dokumentet og min medicin hjælper på det, men ikke mine fysiske ting
kognitiv evner er dømt under niveau over hele linien, af tre forskellige
før jeg blev syg fik jeg rigtig gode karakter i mine uddannelser og kursus
3
mit sygdombillede har været det samme i 10 år, kun sværhedsgraden til forskel
4
nogle af mine fysiske ting kan ses og derfor ikke kan være psykiske. ´
5
har arbejdet i en del år med sygdom, mens jeg gik til lægerne
6
det er først for 10 år siden jeg begyndte og gå til lægerne, ellers har jeg kun været til øjnelæge. igen har jeg fasthold de samme ting hverken mere eller mindre.
7
har snakket i 40 timer med psykolog og har ikke behov for det mere
8
kommunen har visiteret mig til bosted og der bor jeg nu, Alså bliver der holdt opsyn med mig i en del timer om dagen. Så snyd kan ikke forekomme
9
har været i arbejdsprøving og der er lavet en 11 sider lang rapport
som netop indholder de problemer, som jeg altid har sagt, fra første dag jeg blev ramt af anfald.

så må indrømme jeg tager det rimelig køligt
Men ja tror også jeg vil optage samtalen
Grunden til jeg advarer dig trods du har svært ved at forestille dig, at de vil førsøge hjernevask er, at jeg selv har en fysisk diagnose fuldstændig klokkeklar sort på hvidt på en MR-scanning med dertil hørende helt normale smerter for præcis den nakkeskade jeg har.

INTET psykisk er nogensinde konstateret i min sygdom og Jobcenters psykiatriske lægekonsulent står selv helt uforstående overfor hvorfor psykiatrien skal indblandes i min sag når han INTET psykisk kan finde i den overhovedet.
Han kræver udførligt notat der argumenterer for at psykiatrien skal indblandes i sagen hvis han MOD al forventning skal gå ind i sagen, ellers regner han med sagen er lagt forkert, og skulle have været lagt hos somatisk lægekonsulent.
Visitationsteamet har naturligvis aldrig skaffet noget notat, som argumenterer for psykiatrien skal indblandes i min sag, for det findes jo ikke, så de lod bare som ingenting, og fjerende psykiatrisk lægekonsulents journal fra min aktindsigt - DYBT ulovligt.
En aktindsigt jeg i øvrigt først fik flere måneder efter jeg søgte om den, igen ulovligt selvfølgelig.
Men jeg har kendskab til journalen fordi jeg søgte aktindsigt hos Socialforvaltningen og der var den "glippet" med at huske at fjerne omtalte dokument.

Alligevel er jeg nu på arbejdsmedicinsk, som er Liaisons samarbejdspartnere, stempelt som hypokonder.

Og om din sygdom kan ses udenpå, er ikke noget der påvirker dem på Liaison, det handler nemlig UDELUKKENDE om dine smerter og hvordan du kan ændre dine tankemønstre og finde ud af at dine smerter KUN er noget du bilder dig ind, og du således ikke har nogen reelle smerter forbundet med din fysiske sygdom.
Det er det spor de nu kører ud af, og ja det er så langt ude og så ulovligt og groft at jeg mangler ord, men det er den sidste nye måde at gøre selv klar fysisk sygdom til hypokondri, det er så langt ude og det skal bare stoppes, det kan ikke være sandt man skal finde sig i det vanvid!!!
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension