K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2009, 06:59   #21
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Der er jo mange andre ting der skal med i ligningen
- hvor mange timer har "jeg" mon brugt pr. uge på at løbe "min" sag igennem for fejl og ulovligheder - mange! - når "jeg" nu får pension er det jo faktisk en ressource der bliver frigjort
- transport i forhokd til arb.prøvning skal jo medregnes i den samlede vurdering, ja ja , men hvis "jeg" nu kunne "arbejde" eller uddanne mig hjemmefra er det jo også en fri ressource

mon ikke det sådanne tanker man har eller får hen ad vejen

og mon ikke der er flere andre ting der spiller ind i hvad det enkelte menneske
kan overkomme når krigen er overstået

Respekt for dem der gerne vil videreuddanne sig, men med tanke på at de tager en plads fra en af dem der senere skal være med til at forsørge os andre.....

respekt for dem der har så meget arbejdsidentitet at de vil tjene et par skillinger, uanset hvad er det da prisværdigt

Her i nærområdet er der et par små virksomheder der ikke har nok arbejde til en flexer, men "en pensionist et par timer om ugen måske" . man skal bare lige huske at de så også har udgifter til forsikringer osv.....så jeg fedter da lidt for både smeden og bådebyggeren, og det sørgelige er at jeg skam gerne hjalp dem GRATIS et par timer om ugen, men så er det jo både svindel med overførselsindkomst og konkurrenceforvridende - for man får da ikke trold og skvat til at tro på at man gør det for at komme lidt hjemmefra -og hvis man så kom til skade..uha da da

frivilligt arbejde, ja vi har da en IM-genbrug....men jeg kan ikke lige se mig selv der

Så når jeg får tanker om lidt arbejde, ja så vender jeg blikket ud i haven, ser på de 3 meter høje brændenælder og glemmer alt om arbejde og uddannelse igen...
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 11:04   #22
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
En ting er hvad man gerne vil. En anden ting er hvad man kan.

Efter at have være førtidspensionist 2 - 3 år, så fandt jeg det perfekte arbejde som frivillig. I en fritidsklub for børn og unge 6 - 9 timer om ugen. Jeg blev jublende lykkelig.

Nu 3 måneder efter ligner lejligheden Jerusalems ødelæggelse, mit helbred er totalt smadret igen igen. Og jeg er helt knust psykisk.

Det der er sket er, at min vilje var stærkere end helbreddet. Oppe i mit hoved kunne jeg sagtens gøre list nytte ude i samfundet men helbreddet kunne ikke holde til det. Jeg har nu erkendt at jeg er nødt til at stoppe mit frivillige arbejde.
Alligevel er der en stemme oppe i mit hoved som siger at det her ikke kan passe. Jeg må da kunne holde til nogle timer om ugen, for når jeg går herhjemme så har jeg jo masser af energi og fejler ikke noget.

Så ja jeg kan sagtens følge dem som mener at de kan gøre lidt nytte som førtidspensionist eller læse et par fag på VUC. Men jeg tror ikke at det kun er penge som tæller. Jeg tror mere at det er vores ønsker og tro på os selv som spiller ind.
Vi er opvokset med at skulle ud at arbejde til vi bliver folkepensionister og det ligger så dybt i vores underbevidsthed, at nogle af os får svært ved at erkende at det har vores helbred sat en stopper for.

Så for mig er der intet forkert i at gerne ville ud at tjene samfundet lidt selv om vi er førtidspensionister.

Mit eksempel er ikke ment som et skræmmebillede for nogen. Men blot et eksempel på en som gerne ville men ikke kunne.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 11:23   #23
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Hejdien og inger

Godt skrevet!!!

Kh

Sidst redigeret af FrkNorden; 31-10-2009 kl. 11:26.
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 11:44   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, da mit eget mål er et skånejob på sigt, så kan jeg heller ikke ophidse mig over tanken...

Men jeg forstår altså godt dem der føler det provokerende. Og det er vel de svageste og dem med de mest komplicerede sager der er mundet ud i afslag på førtidspension, der finder det mest mærkværdigt.
Og som menneske tænker man jo. Og sidder man så dér med sit afslag og læser om andre der tilsyneladende kan mere end én selv, og som har fået tilkendt førtidspension, så er det vel kun naturligt at man ender med en stille undren....

Jeg har heldigvis evnen til at se en sag fra adskillige vinkler, så jeg forstår såmænd både dem der vil arbejde, dem der vil uddanne sig, dem der arbejder frivilligt mf, men jeg kan altså også se det fra dem der absolut intet kan af ovenstående, og som ikke kan se den røde tråd og retfærdigheden og som kommer til at sammenligne med egen sag og situation og som måske sidder med et afslag og tænker,, jamen hvordan!?

Alle mennesker har en pointe og en ret til at komme med meninger udfra egen synsvinkel baseret på erfaring, tanker, drømme og håb.
Og det gælder både for dem der kan arbejde og skabe sig et nyt liv på førtidspension, men det gælder så sandelig også for dem der ikke har samme ressourcer og som føler sig undenfor og som engang i mellem kommer med et surt opstød.

Fordi man selv er rummelig, er det ikke ens betydende med at alle er rummelige, og det må man accepterer (og dermed selv blive endnu mere rummelig). Når alt kommer til alt, så er man jo sin egen målestok....

Så jeg forstår Anetta lige så vel som jeg forstår Hejdien, selvom jeg som person har mere abstrakte tanker.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 17:10   #25
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Da jeg blev førtidspensionist, blev jeg af sagsbehandleren oplyst
om skånejob, jeg sad vist og måbede, for hvordan skulle man kunne
finde det, når det var umuligt at finde et fleksjob, som jeg kunne varetage,
hun nævnte, at jeg måske kunne arbejde i et skånejob 1 time 2-3 gange
om ugen til måske en god timeløn, men det kan man jo ikke i et skånejob,

Jeg tror ikke lige det ville hjælpe på selvtilliden, at arbejde 1 time nogle dage,
ej heller på økonomien, men på den ene side vil jeg gerne arbejde nogle timer
i ordinært beskæftigelse, men ved godt jeg ikke kan, og på den anden side,
skal jeg ikke have mange aftaler før jeg bliver meget stresset, dette mener
jeg er kommet efter min tur i det kommunale system!

Jeg kan da godt misunde dem, som kan klare nogle timers arbejde, men
jeg kan da også misunde dem som kan klare rengøringsarbejdet i deres hjem.

Men hvad kan jeg bruge det til, intet andet end bitterhed, og derfor synes
jeg man skal glæde sig over dem som kan, og skulle en af mine børn, håber
dog aldrig det sker, på førtidspension, så ville jeg da også ønske de havde
kræfter til at arbejde, studere nogle timer, hvis de ønsker det, og det
kan give dem livskvalitet.

Sidst redigeret af Tanja; 31-10-2009 kl. 17:19.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 23:12   #26
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Momsnummer og pension giver det problemer og skal man have forsikring jeg spørger da jeg højest sansynligt ender med en førtidspension men i kraft af min gamle beskæftigelse har jeg en kæmpe viden om en speciel slags maskine dette er der snart mange der ved og benytter sig af da producenten af maskinen virkelig tager ved når der skal ydes support kan jeg tillade mig og have et moms nummer og tage lidt for min viden uden og få problemer.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2010, 23:37   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror du skal spørge på kommunen pinballs for at få det HELT korrekte svar.
Umiddelbart ser jeg ikke nogen problemer med at være momsregistreret, så længe der ikke er store løbende indtægter i forbindelse med det....

Men da du som 'rådgiver' (formoder jeg det er) ikke på nogen måde har en arbejdsevne i forbindelse med rådgivningen, så hvorfor ikke?!
Måske kan du ligefrem rådgive via mail eller telefon.

Men igen, hvis jeg var dig ville jeg da lige spørge, bare for ikke pludselig at kunne risikere at komme i klemme....
Du kan evt spørge til det møde du kommer til engang i forbindelse med førtidspensionen, hvor man i forvejen stiller en masse spørgsmål (jeg stillede i hvertfald mange spørgsmål) og fik en masse brugbare svar. Så der kan du da bare lige spørge....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 00:34   #28
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Du har helt ret pgr af min viden er det sådan at folk ringer og har et problem som de fleste gange bliver klaret via telefonen men nogen gange må de enten hente mig eller jeg må møde op hvis jeg ikke har overskud må de have fat i fabrikanten af maskinen, men fabrikanten tager virkelig ved (1200 +moms) så det er mange gange sådan at de gerne venter til jeg har overskud. jeg er lidt træt af og være flink da det er kroner firmaerne sparer når de kan læne sig op af mig gratis.
Et egentligt grundlag for et firma er der ikke da der nogen gange kan gå uger imellem der bliver ringet og andre gange måske er en eller 2 der har problemer om ugen. jeg er glad for at min viden kan bruges men er bange for at det pludselig er et kæmpe problem.

Jeg er lidt spændt på det møde du skriver jeg skal til og bliver spurgt om alt muligt da jeg lige har haft en blodprob i hovedet og ikke kan snakke men først skal lære det igen, blodpropen er ikke skyld i førtidspensionen men er kommet efter de har sendt de sidste papireri forbindelse med pension. men nu det skulle være jeg åbentbart skulle have sådan en kunne den godt have kommet noget før da den kunne have sparet mig for alle de pinsler kommunen har haft sendt mig igennem de sidste par år.
Jeg må høre dem ad om det er et problem når jeg kommer helt til hægterne igen.

Sidst redigeret af Webmaster; 21-03-2010 kl. 02:54. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 09:22   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejdien, hvor er det dejligt at du er tilbage.

Det er først nu at jeg læser denne tråd, jeg har åbenbart for travlt for tiden

Super gode indlæg af jer alle og Hejdien, du siger jo præcis hvad mand/jeg tænker. Min vijle er klart stærkere end mit helbred og det tager årevis til at få kørt dem paralelle i den ene eller den anden grad.

Jeg syntes at ftpér klart skal gøre hvad de kan og vil inden for det de magter. Det er først for nylig at jeg hørte at der var en fuldstændig rask, der havde snydt til en ftp. og jeg tænkte WHAT, hvordan kan man gøre sådan noget og hvordan kan det overhovedet lade sig gøre.

Jeg tænker på det gode i mennesker, hvis de kan arbejde et par timer om ugen eller mdr. et sted der giver dem livskvalitet, så gør det. Jeg har selv prøvet at arbejde lidt efter min arbejdsprøvning, samme sted og meget mindre, men det gik slet ikke, min krop låste fuldstændigt, kroppen kan jo huske, så man skal virkelig passe på hvad man begiver sig ud i og ikke love sig selv og andre for meget på forhånd.

Nå men det var lige mit indlæg i tråden. Livet slutter ikke med en ftp. som min tidligere sagsbehandler sagde, men man skal være god til, at gøre livet så godt som muligt og der gælder de veje man selv vil og magter.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2010, 11:26   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enteneller, du er opmærksom på, at tråden er gammel ikke....fra sidste år!?

Pinballs, hvor er jeg ked af at høre om blodproppen - og så netop nu, hvor tingene er ved at falde på plads. Husk blodproppen lige skal nævnes til partshøringen. Håber du kommer dig hurtigt!!

Jeg kan godt forstå du vil tage dig betalt når du har en særviden, og særligt med en førtidspension, så er det da bare om at kunne spæde op hvor du kan, så det håber jeg da inderligt du kan få lov til. Bliver 'indtægten' høj, så bliver du jo bare modregnet, men stadig med en vis fortjeneste.
Man skal bare være opmærksom på den fælde der hedder, at du ikke må være selvforsørgende eller delvist selvforsørgende, men du kan jo sammen med sagsbehandleren finde ud af, jamen hvor meget ér dét!!
Og i kan sikkert få skruet en plan sammen, så du nøjagtigt ved HVAD du må og ikke må, og hvor meget du må rådgive. De er jo heldigvis dejlig søde mennesker dem på pensionskontoret og vil så gerne have at man holder sig i gang på et eller andet nivau, så din ide er bestemt sund - og er ikke forenlig med en direkte arbejdsevne.

Håber du engang fortæller hvordan dét kom til at spænde af og hvad i fandt ud af.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde ved siden af sin pension... SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2014 20:40
Løn/arbejde ved siden af FtP?! Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-11-2011 22:04
Førtidspension og arbejde ved siden af ernasoul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-04-2010 09:51
arbejde ved siden af førtidspension? feline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-08-2009 14:06
Arbejde ved siden af kontanthjælp? akizuri Alt det andet 4 06-05-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension