K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2011, 00:23   #21
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvor er det godt at høre du overlevede turen hos tandlægen

Nu har jeg jo også fået eller skal vi sige kommet af med nogle stykker ,og jeg syntes nu også at tanden ved siden af en udtrækning altid har været ikke bare ømme men hammerende ømme nogle dage/uge mindst,tror de ved siden af får en hård medfart også,der bliver jo rykket godt i gummen ikk

Det bedste ved det er at det går over igen,og men kan sige at men er blivet en tand bedre,når man nu ikke kan lide tandlæger.

Så tillykke med at du er blevet hele to tænder bedre

Jeg glæder mig virkelig til den dag jeg får et helt gebis,de jo både pæner og lette at vedlige holde

Du skal være opmærksom på om du får feber,undgå for varme drikke,det med at skylde mund er sikkert godt -men jeg kan huske en gang jeg fik en kindtand skåret ud og blev syet,der kom betendelse,og da jeg begyndte at skylde mund i det der klor heksidin ,kan ikke stave det,men der forsvandt det hurtig men det gjorde gummen og stingene også
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 03:26   #22
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Exclamation Hov nu det blev skrevet

Så kan jeg huske, at min dyrlæge fraråder brintoverilte og Biotex til sår. Meen- det skyller man nok ikke mund i. Ikke frivilligt da.

Kamillete er fint til halsbetændelse og mavevrøvl- men det må IKKE bruges til ØJNE.

Til øjne kan man koge 1 liter vand og opløse 10 gram kogsalt (køkkensalt) i. Det kan så hældes på rene kogte syltetøjsglas, og bruges til dyr. (Opbevaring i køleskab- holdbart 5-6 dage). Hæld lidt op i ren kop, og brug make-up pads. (De fnogger ikke som vat). Vask hænder og ren pad til hvert øje- ikke dyppe snavset pad i den sterile væske. Vask også hænder bagefter, og lad være med at røre ved dit ansigt eller øje. Det smitter.

Man kan også købe sterile saltvandspapler på apoteket.
Hvis der er pus, og klister i øjet er det kun rent lindrende. Kontakt dyrlægen.

(Eller egen læge, midlet mod øjenbetændelse er billigere, hvis det fås ved lægens recept, fremfor recept fra doktor dyr. Ja, det ER umoralsk at snyde. )

Undskyld Trådstarter, jeg løb ud af tangenten her!
Shame on me!
Mange tror bare kamillete er godt til øjne, især hos dyr, og det er det ikke! Der er små partikler i kammilte, der kan irritere øjet mere.

Mvh
Pinny-
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 11:25   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mine tråde må spammes med ALT, og må drejes ud på ethvert tænkeligt sidespor, da jeg synes det er enormt hyggeligt for debatten, så råd om at man ikke kommer kamillete i øjet er helt på sin plads

(Kan så godt forstå folk bliver irriteret af sidespor i de mere alvorlige tråde!)

Men står der Helenekr som trådstarter, så er der altså ingen grund til at holde sig fuldstændig til emnet...................

Og jeg har stadig skide ondt selvom det var i Torsdags, men smerterne rykker sig hele tiden, men bare de snart rykker helt ud, så er det fint.....

Jeg må også snart ud og handle lidt ind, vi har INTET.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 14:44   #24
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
uhhh tandlæge

Jeg har også prøvet at få opereret visdomstænder ud .. og havde pine ondt bagefter .. men når jeg sad helt helt stille og mærkede efter smerten, så synes jeg faktisk det var trådene jeg var syet med der strammede på en forkert måde .. som om de strammede på tværs eller sån ..
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2011, 15:39   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sjovt, men næsten alle jeg har talt med, fortæller netop at trådene er noget af det værste, specielt når hævelserne har lagt sig.
Min veninde sagde i hvert fald, at hun følte det som en hel lettelse da tandlægen nappede trådene.

Jeg skal have taget trådene på Torsdag, men jeg mærker dem ikke endnu - sikkert pga hævelserne og de andre smerter der lige som overskygger.

Men jeg tror også det værste er overstået nu, det er jo en ordenlig mundrenovering jeg har gang i......jeg har nu kun de 8 fortænder tilbage (resten har hun fjernet!), og en enkelt kindtand i højre overmund (som hun forsøger at redde) så broen til protesen har noget at holde fast i. Men hvis den ikke holder op med at skabe sig, så er vi ude i en rodbehandling

Og så mangler jeg vist to huller i de tænder der sidder foran visdomstænderne, og så er dét færdigt.

Sidste uge fik jeg bideskinnen. Mod diskusprolapsen i kæbeledet.

Og så mangler jeg bare at hun får lavet mine nye kindtænder, jeg har fået bevilget protese i akryl, men nu synes hun at vi skal prøve at søge en unitor i stedet....det er stålmodellen, som er tyndere men stærkere (og giver bedre livskvalitet mht smagsoplevelser mm). Så jeg krydser fingre for at kommunen siger ja...

Jeg er simpelthen så spændt på hvad alt det her kommer til at koste. Jeg TROR NOK det første overslag lød på omkring 28.000 kr, men der er blevet lavet om flere gange undervejs, 3 tænder som hun først mente skulle ud - har hun forsøgt at rede, og bideskinnen er noget nyt, og kirurgen koster sikkert heller ikke det samme som tandlægen osv osv.....men mon ikke jeg får sådan en samlet oversigt når jeg er helt færdig behandlet???

Og i fremtiden kan jeg jo nok selv klare div regninger. Kontrol og tandrensning bør jeg altså selv kunne klare...og måske et enkelt hul eller en enkelt tandudtrækning osv. Selvom jeg jeg staser på ALDRIG mere at få huller ELLER få trukket tænder ud!!

Kirurgen sagde også flere gange ''nu passer du på de sidste tænder du har'', tror faktisk han var lidt rystet over at sådan en ellers nydelig kvinde kunne åbne munden og ikke have ret mange plykker tilbage
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sukker og fedtafgift bliver nu fjernet Ninja Politik og Samfund 1 10-11-2012 11:54
En dum regel er blevet fjernet. Debutanten Politik og Samfund 3 21-05-2012 08:36
Får fjernet min kontanthjælp! FrkSilverfox Alt det andet 36 11-01-2012 23:49
Galdeblære fjernet nille60 Alt det andet 11 09-11-2010 17:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension