K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2010, 10:23   #21
Sjale2Ove
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Sjale2Ove er ny på vejen
Jeg mand 59 der fik en fejloperation i 1996.
1998 var jeg i arbejdsprøvning hos Reva i Aabenraa og blev tildelt 1½ time om dagen.
2010 ny arbejdsprøvning hos reva od der kunne de ikke tilbyde nogen form for arbejde nogen steder.
Nu forlanger kimmunes lægekonsulent at jeg skal 4 uger på antabus, og så til
en Phyciater, kan det være rigtig for at få sin førtidspension, og hvilgen § er det


Hvad har dette med min dårlige fod at gøre, og jeg har ingen problem med algehol, mener det er personlig forføgelse.

Sidst redigeret af Stezu; 26-05-2010 kl. 14:17. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
Sjale2Ove er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 12:45   #22
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sjale2Ove Se meddelelser
Hvad har dette med min dårlige fod at gøre, og jeg har ingen problem med algehol, mener det er personlig forføgelse.
Det har sikkert intet med dit alkoholproblem eller tidligere alkoholproblem at gøre, at du nu har en dårlig fod.

Men på et tidspunkt har kommunen fået oplysninger om et alkoholproblem, og det kan sagtens være din læge der har skrevet noget i en stattusattest, en læge kan blive bedt om udtalelser omkring samtlige sygdomme og diagnoser også selv om de ikke lige har noget med en fod at gøre.

Det er din ressourceprofil b.la også, der ligger til grund for en beslutning eller en afgørelse, og det kunne måske være interessant for dig at bede om aktindsigt, sådan at du kan finde ud af hvorfor kommunen nu, er interesseret i tidligere alkoholforbrug/problemer og hvorfor de mener at en antabusbehandling nu, skal igangsættes.

Bed om aktindsig og se hvad der er noteret omkring alkohol, og er det helt ude i skoven med deres oplysninger, så klag. Det samme skal du naturligvis gøre hvis du mener der er tale om forfølgelse.

For at pension overhovedet kan komme på tale, så skal der være ord som stationær og behandlingsmuligheder udtømt i din sag, og det gælder samtlige sygdomme man evt. lider af. Så mener kommunen at der er, eller fortsat er problemer med alkohol, så er din fods tilstand underordnet. Forstået på den måde at foden godt kan erklæres varig, stationær og behandlingsmuligheder udtømt men at der fortsat er behandlingsmuligheder for noget andet. Først når HELE ens tilstand er erklæret varige, så kan man kigge på hvad der er tilbage af arbejdsevne og så træffe en rigtig beslutning.

Så aktindsigt først og så en klage, for noget står der i din sag omkring alkoholsituationen. Mit gæt er, at din læge på et tidspunkt, er blevet bedt om en udtalelse.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 02:55   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville igen kontakte egen læge for udtagelse vedr. dette.
han ved vel bedst.

det er altså også ham der skal udskrive anta-bus, er det ikke?
Det gør han vel ikke, hvis det ikke er nødvendigt.

Det er vel ikke lægekonsulenten eller sagsbehandler der skal vurdere og udskrive den slags medicin, det er trods alt ikke slik.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension