K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2012, 15:13   #21
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
er der nogle der kan fortælle mig om det er godt nyt eller hvad..

for ca1 md siden ringede min sb og fortalte at lægekonsulenten og sb, de var blevet enige om at arbejdsprøve mig på reva, jeg sagde ok, og fortalte at nu måtte der gerne snart ske noget, da jeg syntes at det var træls at gå i det uvisse, det gav hun mig ret i. og jeg ville snart høre nærmere om hvornår jeg skulle begynde på arbejdsprøvning.

hun riingede så idag og fortalte at hun og chefen for pensions et eller andet samt lk var enige om at droppe arbejdsprøvningen da det var formålsløst, så nu skal jeg over og gøre min rp, færdig efter påske ved et møde med hende og lk ville skrive en konklusion på mine lægeparpirer og derefter indstille mig til pension,

men er det godt når man ikke er arbejdsprøvet???
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 15:25   #22
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af susa71 Se meddelelser
Hej HHH..
Det lyder som min sb sagde, var til samtale 1 gang, og to tlf opkald fra hende. så gik der lidt over 3 mdr, og i sidste uge var jeg fp, uden arb prøvninger eller noget andet, men der var også kun den vej iflg lægerne og sb...
så det kan gå hurtig og retfærdigt til - nogen gange..
er virkelig uretfærdig at vi er nogle der har papirer og alting iorden der syltes i årevis mens andre får fp på 3 mdr, man kan ikke undgå at føle sig ret snydt syntes det virker som om det hele er lidt lettere i jylland, hvor her på sjælland er folk bare så lede....burde jo være ens for alle allevegne men er som om livet er et stort lotteri hvor jeg bare har trukket den ultimative nitte. håber du HHH trækker et bedre lod og får en mere fair sgasbehandling.

knus
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 15:44   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HHHH Se meddelelser
er der nogle der kan fortælle mig om det er godt nyt eller hvad..

for ca1 md siden ringede min sb og fortalte at lægekonsulenten og sb, de var blevet enige om at arbejdsprøve mig på reva, jeg sagde ok, og fortalte at nu måtte der gerne snart ske noget, da jeg syntes at det var træls at gå i det uvisse, det gav hun mig ret i. og jeg ville snart høre nærmere om hvornår jeg skulle begynde på arbejdsprøvning.

hun riingede så idag og fortalte at hun og chefen for pensions et eller andet samt lk var enige om at droppe arbejdsprøvningen da det var formålsløst, så nu skal jeg over og gøre min rp, færdig efter påske ved et møde med hende og lk ville skrive en konklusion på mine lægeparpirer og derefter indstille mig til pension,

men er det godt når man ikke er arbejdsprøvet???
Jamen det er HELT fint!!

- din sag går også meget hurtigere uden en arbejdsprøvning. Og DEJLIGT at de erkender at et arbejdsprøvning er formålsløs, det er super sagsbehandling!

Alt alt ALT for ofte er de lige glade med om en arbejdsprøvning er formålsløs og sender svært syge mennesker ud hvor de slet ikke kan bunde, hvilket er uacceptabelt.

Så hatten af for din lægekonsulent og chefen. Håber de hurtigt får pakket din sag og sendt den afsted.

*jeg kom heller ikke i arbejdsprøvning og sagen strøg lige igennem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 16:09   #24
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
ok så er det jo bare vente og håbe
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 09:10   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal dog sikre, at de skriver at denne afklaring af arbejdsevne er formålsløs, samt begrundelser for denne, ellers, ...

Kan du ricikere at det kun bruges til fratagelse af sygedagpengene.

Det er nemlig IKKE sagsbehandleren der tager stilling til dette, men et andet team(afdeling).

Skriv evt at du tager forbehold for indstilling til førtidspension, ift at denne kan godkendes uden en afklaring af arbejdsevne, hvis dette betyder at du dermed vil blive frataget sygedagpengene, ved denne indstilling.
At du iøvrigt gerne vil have denne afklaring, hvis teamet finder det nødvendigt, ift dokumentation.
(henvis til 7a(retsikkerhedsloven) samt §28 i sygedagpengeloven).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 16:28   #26
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
til alle herinde,

har fået fp fra 1-6 2012, uden noget bøvl.

håber det vil gå på samme måde for alle herinde.
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 16:45   #27
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HHHH Se meddelelser
til alle herinde,

har fået fp fra 1-6 2012, uden noget bøvl.

håber det vil gå på samme måde for alle herinde.
Stort tillykke, hvor er det dejligt at høre at det nogle gange går så godt som i dit tilfælde. Håber du får det bedre med din ryg.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 09:39   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke.

Det var dejligt, at det gik fint.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 13:11   #29
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
tillykke med ftp....rart at vide at jeg trods alt ikke er den eneste der ikke har haft problemmer med at få ftp..............smiler...........og nej jeg tror ikke det er lettere at få ftp i jylland..jeg tror det afhænger af ens papiere af alle slags,ens sb,ens læge ,lægekonsulent og så hvordan det hele blir formuleret og ikke mindst pensionsteamet..jeg tror faktisk der er mindre jyder der får ftp pr.indbygger...synes jeg at ha læst et sted,men vil altså ikke hænges op på det
sønderjyden ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 14:32   #30
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Tillykke. Så kan du få lidt ro på igen.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension