K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2008, 17:18   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jo i min verden er det også tilknytning til arbejdsmarkedet på lige fod med a.dagpenge , jeg tvivler ikke på at det er dig der har retten på din side
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 02:10   #22
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Prøv liiige at træde et skridt tilbage ...... Kig på det ..... Kig dog på, hvad det er der sker

En familie kommer i klemme pga. sygdom. Der bliver bevilget flexjob til det familiemedlem, som pga. sygdom ikke længere kan klare sig på det ordinære arbejdsmarked ...... så vil kommunen åbenbart spare .... Resultat: Man forsøger at tryne et menneske. Resultat: familien kan ikke betale sine regninger og forsørge sig selv!

Vi er så vant til det .... så vant til det, at vi går ind i diskussionen og diskuterer med nogle "mennesker", som jeg mener har mistet deres skam.

Skam er både godt og skidt ..... skidt, når der er for meget af den og skidt, hvis den mangler!

I Perbeers tilfælde går chefen ind og dækker over en grov ulovlighed ..... Jamen, I skulle bare vide hvad jeg tænker ...... Jeg tænker: Fyyyyh, hvor sku' du skamme dig, chef, at være en så dårlig leder .... og fyyyyh, hvor skulle du skamme dig sagsbehandler at ville arbejde et sådant sted, hvor din leder er parat til at træde loven og syge mennesker så groft under fode ......

Perbeer .... Tag kampen op, skæld dem ud, som de skamløse personer de er ... og når du har kæmpet og vundet ... så FORLANG en undskyldning ... gå til din borgmester og FORLANG en undskyldning!

Forlang en forklaring på, hvorfor/hvordan man kan have den slags samvittighedsløse mennesker ansat i en kommune!

Det er da et mindstekrav ... Hvorfor skal vi altid være dem, der bare skal være tilfredse, glade og taknemlige når vi efter en lang sej kamp er kommet igennem og har tilkæmpet os vores legitime ret ? ... Jamen det er sq da grotesk !!!!!

Jeg ville sq da ALDRIG arbejde sådan et sted, så .......... ????!!!!!

Bare mine tanker ... Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 14:56   #23
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Nå nu har jeg så fået det hele på skrift. Kommunen afviser mit krav om sygedagpenge med den grund, at jeg var syg i knap 18 mdr inden jeg kom i flexjob. Så nu vil jeg klage, både over det at de har frataget/afvist mig at få sygedagpenge, men også over den behandling jeg har fået fra min sagsbehandler og samtidig vil jeg bede om at få en ny sagsbehandler.
Jeg har også i dag været til møde på Kommunen og på grund af at jeg blev afskediget fra mit flexjob, så kan jeg få ledighedsydelse, selvom jeg er sygemeldt stadig, så det får jeg nu.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 15:30   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, der er noget som jeg ikke helt forstår... Når du var i fleksjob og fik fuld løn, så skulle du vel gerne have fået fuld løn uanset, om du var syg eller ej, mens du var i jobbet. Det er virksomheden, som så skulle have sygedagpengene refunderet - derfor kan jeg ikke rigtig se, at du skulle have sygedagpengene, det er virksomheden, der skal have dem - og virksomheden skal udbetale dig den fulde løn, som du har krav på.....
Så kan ikke forstå, at det skal gå ud over dig....

Eller tager jeg fejl.?.. For jeg får jo ikke sygedagpengene, når jeg har været syg. Min arbejdsplads får dem refunderet, når de søger om det.... Jeg får jo fuld løn uanset, om jeg har været syg eller ej...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 15:34   #25
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Det afhænger vist af hvad overenskomsten siger, for netop din/min arbejdsplads. På mit (ex) arbejde betalte arbejdsgiveren sygepenge de første 21 dage og herefter skulle Kommunen så tage over. De 21 dage skulle så kunne refunderes til arbejdsgiveren fuldt ud, bare ikke hvis medarbejderen har været sygemeldt op til ansættelsen (som i mit tilfælde).

Sidst redigeret af Stezu; 04-11-2008 kl. 21:47. Årsag: citat overflødigt ved svar på foregående indlæg
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 15:37   #26
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ja, men arbejdsgiveren har ingen ret til bare at trække noget af lønnen fra, når de ikke selv får sygedagpengene fra kommunen (som du kalder det når kommunen tager over).........
Mener ikke de bare må gøre det..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 15:57   #27
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Nu er sagen lidt mere snørklet end som så. Da jeg blev ansat, der blev min arbejdsgiver lovet, at der var fuld refusion af sygedagpengene fra Kommunen (jeg fik selv løftet også). Det hele er dog desværre foregået gennem telefon, så der er ikke noget skriftligt . Nu tager Kommunen afstand fra den aftale som de selv har indgået. Arbejdsgiveren er en person, som jeg har kendt i mange år og som har et mindre firma. Skulle jeg nu til at køre en sag på ham, bare fordi Kommunen har misinformeret i starten af forløbet ? Jeg vil gerne kunne se ham i øjnene senere hen. Det kan jo ikke være meningen at jeg skal rende og skabe mig selv dårlige forbindelser, bare fordi Kommunen ikke har tjek på hvad de selv laver. Havde Kommunen bare spillet med åbne (rigtige) kort, dengang hvor jeg skulle ansættes, så var sagen aldrig kommet så vidt.

Sidst redigeret af Stezu; 04-11-2008 kl. 21:47. Årsag: citat overflødigt ved svar på foregående indlæg
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 19:26   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Perbeer du skriver at du nu har fået det på skrift, har du nogen § de har henvist til ... og er der ankevejledning med
  Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 20:13   #29
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Hej

Ja det drejer sig om følgende:
Lov om sygedagpenge §24, stk. 1 og §27. (Paragrafferne er vedlagt som kopi).
Og ja, der er en klagvejledning med.

Og som der står i afgørelsen:
Det er vurderet, at der ikke kan udbetales sygedagpenge fra 22. august 2008.

Det er fra min første sygedag, vil det så sige, at min arbejdsgiver ikke får refunderet nogle af de 21 dages sygepenge han har udbetalt til mig ?

Sidst redigeret af Stezu; 04-11-2008 kl. 21:48. Årsag: citat overflødigt ved svar på foregående indlæg
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 14:47   #30
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Og nu er der så røget en klage afsted over afgørelsen, så må vi se hvad de siger.
Samtidigt har jeg sendt en 2 sider lang klage over min sagsbehandler, hvor jeg til sidst beder om at få en ny sagsbehandler, så må jeg jo bare krydse fingre og håbe det sker.
Og selvfølgelig er der også røget en klage afsted til borgmesteren.

Sidst redigeret af perbeer; 05-11-2008 kl. 18:22.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratag kommunerne ansvaret for jobcentre buster Politik og Samfund 2 03-08-2010 20:11
Hvem har ansvaret for diagnosen? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 17 21-09-2009 22:03
Kommunalbestyrelse har ansvaret zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 27-04-2009 12:13
Hvem må hvad ved mødet med kommunen? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 1 05-04-2008 14:39
Komme i arbejdsprøvning - hvem har ansvaret ? Marolle Alt det andet 27 29-02-2008 09:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension