K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2008, 11:33   #21
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Hej Linemarc.

Er du tilknyttet rcfm (www.rcfm.dk)? Her er der socialrådgivere ansat, som måske kan hjælpe dig. Måske kan en udtagelse fra centeret også hjælpe dig. Endelig ved jeg at centrets medarbejder nogen gange deltager i tværfaglige konferencer med kommunen. Hvis du ikke allerede er tilmeldt rcfm, skal du henvises. Det kan ske via din neurolog eller praktiserende læge.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 11:48   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er en fejl i linket. (Der er bl.a. ?-tegn og paranteser, så virker linket ikke.)

Linket er her:

http://www.rcfm.dk/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 19:41   #23
lindemac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2008
Indlæg: 23
Styrke: 17
lindemac er ny på vejen
Hej Velcro og Zuza..

Jeg har før været engageret i muskelsvindfonden, og måske jeg bør kontakte dem igen.. men stadigvæk, så er jeg altså noget nysgerrig i forhold til kommunernes "rettigheder" i forhold til det med ens privatforbrug på dankortet. Jeg mener nemlig ikke det kan være rigtigt hvis kommunen har lov til bare at gå ind og tjekke mit forbrug på min konto ...

... eller hvad?
lindemac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 20:37   #24
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej lindemac
Detaljerede kontooplysninger har kommunen ikke adgang til iflg. databeskyttelsesloven, de informationer de har, er kun dem de kan trække via skat med en god begrundelse, dem der har mere læseadgang er SKAT, men de kan heller ikke se om Du handler i Netto eller Lidl. Saldo oplysninger er normalt det de interesserer sig for i forbindelse med årsberegninger af ydelser f. eks. pension o. lign. Resten af dine økonomiske oplysninger kræver dommerkendelse at få adgang til, dvs. politi kan få det, skifteret har direkte adgang, fogedret, men disse har enten direkte adgang til dommerkendelser eller har juridisk status som en domstol. Såvidt jeg ved er en pantefoged også underlagt skifteretten for oplysninger, men kan have direkte adgang ( da de også kaldes kongens foged ).
Hvis Du frivilligt opgiver oplysninger kan de bruge dem, men kan ikke selv indhente opdaterede tal.

mvh Nøvsen ( og træk så vejret igen, hehe )
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 21:46   #25
lindemac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2008
Indlæg: 23
Styrke: 17
lindemac er ny på vejen
Hey Nøvsen... tak for dit svar!!!

Jo jo... gør jeg såmænd også (altså trækker vejret) ;O)

Var bare nysgerrig over hvor meget "myndighederne" egentlig har adgang til, men det fik du belyst. Har du en én/et eller anden form for kilde/link til det?

Sidst redigeret af lindemac; 17-06-2008 kl. 21:48.
lindemac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 22:38   #26
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej igen
Svaret er persondataloven, her på Morsø kommunes ( fundet via Google ) hjemmeside en oversigt :
http://www.morsoe.dk/default.asp?cid=8484

Håber det giver mere overblik

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 10:34   #27
lindemac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2008
Indlæg: 23
Styrke: 17
lindemac er ny på vejen
Hej Neurosmølf, Suza og alle I andre. Endnu en gang vil jeg takke for jeres respons til mine "frustrationer".

Min arbejdsprøvning er overstået... "tror jeg nok". For nu skal jeg jo til møde med den hersens private aktør, som skal færdiggøre min ressourceprofil. Jeg har været til kontrol på hospitalet, og både hospitalet og lægekonsulenten har konkluderet at enhver form for arbejdsplacering ikke er mulig. Jobcenteret har ligeledes i en rapport konkluderet det samme.

Som nævnt skal jeg jo til denne private aktør som jo skal udarbejde den endelige ressourceprofil, og kommunens jobcenter som jeg var i arbejdsprøvning hos advarede mig om den tid det kunne tage for den private aktør at færdiggøre ressourceprofilen, og at jeg nok skulle "skubbe" lidt til selv hvis personen ville stille en længere sagsbehandling i udsigt.

Nu har jeg faktisk kun læst links om private aktører i forbindelse med flexjob, Hvor dette er en klokke klar pensionssag. Så jeg må indrømme, at jeg stadig er ret frustret over hvad denne private aktør egentlig i bund og grund skal. Jeg mener... sagsbehandleren har jo alle de fornødne dokumenter til nærmest at sætte det ind i ressourceprofil.

Jeg ved godt at loven har ændret sig, og at private aktører godt må udarbejde disse, men når nu alle oplysninger forelægger m.m. så forstår jeg det simpelthen ikke. Og er denne aktør bare interesseret i at score penge fra kommunen .. for på den måde at sylte sagen m.m.? Jeg mener siden kommunens eget jobcenter nærmest advarer mig og rågiver mig om nærmest at hunse med dem.

Mit spørgsmål er vel egentlig bare som jeg også har har stillet før

.... ER DET HER NORMALT?
lindemac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 13:36   #28
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
lindemac,

Så vidt jeg ved har de private aktører adgang til dine data hos kommunen via en sikker forbindelse. Du har nok fået en samtykkeerklæring fra den private aktør, som giver dem lov til at trække disse data til brug for deres sagsbehandling. Private aktører er ret nyt og de begyndte vist her fra årskiftet.

Tænk på en privat aktør, som bare er en anden udgave af den kommunale sagsbehandling. Jeg har læst om en, som efter en samtale med en privat aktør fik hul igennem til kommunen og fik yderligere økonomisk støtte efter at have nævnt det for aktøren. Det var om muligheden for at få støtte til psykolog bistand.

Den private aktør tror jeg ikke får noget ud af, at sylte din sag. De bliver afregnet per sag, de får helt afklaret til de forskellige muligheder i det kommunale arbejdsmarkedssystem. Det være sig fleksjob, førtidspension osv.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2008, 21:49   #29
lindemac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2008
Indlæg: 23
Styrke: 17
lindemac er ny på vejen
Hej allesammen...

Jeg skylder måske nok at afslutte denne tråd og dermed fortælle at jeg pr. 31 november modtager min første overførsel som førtidspensionist.

Sikke en lettelse ;O)

Jeg vil hver dag følge med i de forskellige indlæg herinde, og ønske jer alle held og lykke i kampen om retfærdighed! Og hvis jeg kan, vil jeg være til hjælp ;O)

Sidst redigeret af lindemac; 05-10-2008 kl. 21:54.
lindemac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2008, 23:47   #30
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Jamen hjertelig tillykke med det, lindemac
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skulle jeg ikke kunne få en ftp martinja41 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-12-2012 15:33
Kunne man ikke !!! brian36 Politik og Samfund 4 04-09-2012 09:49
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension