K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2014, 20:53   #21
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis situationen har øndret sig efter de 2 års forlængelse, er det jo bare ærgeligt.

Så må man jo forlænge for at afklaret restarbejdsevnen, jævnfør §7a i retssikkerhedsloven.

Forlænges efter andre stykker §27, og §28 afklaring inden fratagelse af sygedagpengene.

VH Popiae

Ja, §28, er god at have i tankerne kan jeg se! Tak
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 21:51   #22
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Timetal

Undskyld jeg blander mig :S - Men vovse skriver at hvis man kan arbejde over 18.5 time skal man regne med ikke at blive visiteret til fleksjob men drejer det sig ikke om det EFEKTIVE timetal og ikke det faktiske altså man kan arbejde 20 timer men med nogle skånehensyn der gør man ikke er mere end 50 % effektiv feks ?


-Rene
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 22:00   #23
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrperfektone Se meddelelser
Undskyld jeg blander mig :S - Men vovse skriver at hvis man kan arbejde over 18.5 time skal man regne med ikke at blive visiteret til fleksjob men drejer det sig ikke om det EFEKTIVE timetal og ikke det faktiske altså man kan arbejde 20 timer men med nogle skånehensyn der gør man ikke er mere end 50 % effektiv feks ?


-Rene
Indsætter lige det link, som jeg skrev til ZikZak tidligere i tråden. Ved ikke om det giver svar på dit spørgsmål...?

https://m.facebook.com/IKlemmeIDetKo...?stream_ref=10
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 22:09   #24
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af monstermoster Se meddelelser
Indsætter lige det link, som jeg skrev til ZikZak tidligere i tråden. Ved ikke om det giver svar på dit spørgsmål...?

https://m.facebook.com/IKlemmeIDetKo...?stream_ref=10
Tak for tilbagemeldingen - Det helt hul i hovedet med reglen på 50 % og det kvæler en masse intativ hos syge da man bliver straffet hvis man kan arbejde 18.5 time så skal man være selvforsørgende men man kan umuligt leve af 18.5 time og opbære en indtægt der svare til kontanthjælp med mindre man får 500 i timen.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 22:18   #25
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrperfektone Se meddelelser
Tak for tilbagemeldingen - Det helt hul i hovedet med reglen på 50 % og det kvæler en masse intativ hos syge da man bliver straffet hvis man kan arbejde 18.5 time så skal man være selvforsørgende men man kan umuligt leve af 18.5 time og opbære en indtægt der svare til kontanthjælp med mindre man får 500 i timen.
Ja, godt at det blev trukket tilbage!!
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 09:41   #26
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrperfektone Se meddelelser
Undskyld jeg blander mig :S - Men vovse skriver at hvis man kan arbejde over 18.5 time skal man regne med ikke at blive visiteret til fleksjob men drejer det sig ikke om det EFEKTIVE timetal og ikke det faktiske altså man kan arbejde 20 timer men med nogle skånehensyn der gør man ikke er mere end 50 % effektiv feks ?


-Rene
Hej René

Ja der har været plads til mange fortolkninger af timerne.
I min sag har kommunen f.eks. medregnet frokostpauser i den effektive arbejdstid så jeg kom over 18,5 time (jeg har en klage i ankestyrelsen). Men hvis frokostpauser skal med regnes så kan man jo heller ikke tage udgangspunkt i 37 timers uge, da man i det private erhvervsliv jo selv betaler sine pauser, og dermed har en arbejdsuge på mindst 39,5 time. Dermed skulle en nedsættelse med 50% lyde på minimum 20,5 time
Men det så kommunen selvfølgelig bort fra...
Jeg er også glad for Ankestyrelsens udmelding!
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 18:58   #27
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af monstermoster Se meddelelser
Jeg har fået referat fra gårsdagens telefonsamtale. Dog nævner hun selvfølgelig ikke sin udtalelse omkring deltidsforsikring og de 25-30timer. Jeg tænker om ikke jeg kan skrive en mail, hvori jeg beskriver hvad hun har udtalt "fordi jeg ikke helt "forstod" det" og afslutter med "er dette korrekt forstået?" Det vil vel være gældende som dokumentation for hendes udtalelse...?

Der står helt konkret i papirerne fra den eksterne aktør, at jeg "gradvist skal optrappes til 37 timer", samt at "det forventes at x er klar til raskmelding d. 29.5.14".
Jeg har nu fået tilbagemelding fra min sagsbehandler som skriver følgende:

"Det er korrekt, at jeg har vejledt dig om at kontakte A-kassen i forhold til at forhøre dig om, hvorvidt du kan stille dig til rådighed som deltidsforsikret.

Såfremt du ikke opnår fuld tid, eller ikke raskmelder dig, skal jeg indhente nye lægelige oplysninger og forholde mig til forlængelsesbestemmelserne i sygedagpengelovens § 27. "

Pludselig skriver hun, at der en mulighed for forlængelse, hvis arbejdsprøvningen ikke går som ønsket. Lidt sjovt, når hun hele tiden har snakket udenom. Men nu har jeg det da på skrift!

Jeg var i dag til forsamtale på den virksomhed, hvor jeg skal starte i arbejdsprøvning på mandag. De virker utrolig venlige, men hold op hvor er jeg skrækslagen for, hvordan det kommer til at gå. Hvor meget jeg kan holde til. Bare efter mødet i dag, som tog en time, var jeg helt ødelagt og har haft hovedpine lige siden. Jeg tror også, at det bliver en stor udfordring mht. min hukommelse og koncentration udover min hurtige udtrætning... Mandag skal jeg starte med en stafet, hvor jeg bliver sendt rundt hos hver enkelt medarbejder (de er 13) i 5 minutter hvert sted, så jeg kan møde dem og høre om deres arbejde. Bare tanken gør mig udmattet, så vi må se hvor mange jeg kommer igennem inden jeg må stoppe...i øvrigt super godt at starte op på den måde i forhold til min angst...
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 22:56   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af monstermoster Se meddelelser
Mandag skal jeg starte med en stafet, hvor jeg bliver sendt rundt hos hver enkelt medarbejder (de er 13) i 5 minutter hvert sted, så jeg kan møde dem og høre om deres arbejde. Bare tanken gør mig udmattet, så vi må se hvor mange jeg kommer igennem inden jeg må stoppe...i øvrigt super godt at starte op på den måde i forhold til min angst...
Jeg har ikke sat mig ind i din sag/situation, men umiddelbart lyder det da ikke som om, at dine skånebehov bliver respekteret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 22:56   #29
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Hej betyder det at hvis man kan arbejde op til 25 timer med diverse skånehensyn så kan man blive berettiget til et fleksjob??
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2014, 23:09   #30
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har ikke sat mig ind i din sag/situation, men umiddelbart lyder det da ikke som om, at dine skånebehov bliver respekteret.
Nej, ikke umiddelbart!! Jeg har sat mig for at denne arbejdsprøvning skal være på mine principper og er jeg smadret i hovedet efter at have hørt på dem i 20min, så må jeg jo gå hjem...
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension