K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2013, 23:23   #21
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg har altid boet hos 'privat udlejer' - altså ikke-alment, og gloede noget da jeg steg i boligsikring ved overgang til FP.

Boligsikring går som regel ind på kontoen anden hverdag i måneden.

DONT PANIC hverken Thoms eller Nensy.

Selv om en husleje står til at skulle forfalde til den 1. i hver måned, er der altid et par dage at løbe på, fordi bogholderier regner efter den gammeldags måde, hvor man indbetalte på girokort, og modtageren ofte først så sine penge helt op til 4 -5 dage efter, at indbetaler havde været nede og betale dem ind.

Idag overfører man oftest via sin netbank, hvor pengene står hos modtager samme dag eller dagen efter, at man sætter dem til overførsel.

Og INGEN blir smidt ud af sin bolig, fordi huslejen først registreres den 4. eller 5. i måneden.
Så står Lejernes LO ihvertfald på pletten fluks, for at hjælpe mod den slemme udlejer.

Og jeg har blot få to forskellige breve angående overgang til udb. DK - et om FP, og et om min SUPP.
Har ellers INTET mærket, nul problemer, fejl eller forglemmelser.

Så sov I kun sødelig i nat og resten af ugen - det skal nok gå.

PS: SKØN kasket Thomas

Angående FP-udbetalingsoversigt: p*sseirriterende, men ja, man får kun en allerførste gang der udbetales, og så derefter kun én om året, eller rettere sagt "kun hvergang der er rettelser til den" - som det blev mig forklaret, da jeg undrede mig over ikke at skulle have en månedlig 'udbetalingsseddel'.

Sidst redigeret af L.S.; 25-02-2013 kl. 23:34.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 23:33   #22
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Jeg har altid boet hos 'privat udlejer' - altså ikke-alment, og gloede noget da jeg steg i boligsikring ved overgang til FP.

Boligsikring går som regel ind på kontoen anden hverdag i måneden.

DONT PANIC hverken Thoms eller Nensy.

Selv om en husleje står til at skulle forfalde til den 1. i hver måned, er der altid et par dage at løbe på, fordi bogholderier regner efter den gammeldags måde, hvor man indbetalte på girokort, og modtageren ofte først så sine penge helt op til 4 -5 dage sefter at indbetaler havde været nede og betale dem ind.

Idag overfører man oftest via sin netbank, hvor pengene står hos modtager samme dag eller dagen efter, at man sætter dem til overførsel.

Og INGEN blir smidt ud af sin bolig, fordi huslejen først registreres den 4. eller 5. i måneden.
Så står Lejernes LO ihvertfald på pletten fluks, for at hjælpe mod den slemme udlejer.

Og jeg har blot få to forskellige brevengående overgang til udb. DK - et om FP, og et om min SUPP.
Har ellers INTET mærket, nul problemer, fejl eller forglemmelser.

Så sov I kun sødelig i nat og resten af ugen - det skal nok gå.

PS: SKØN kasket Thomas
Tak L.S.

Det skal også nok gå ja Jeg kan godt klare mig, hvis det virkelig skulle ske at det blev forsinket. Jeg mener også huslejen bliver trukket den 5. tidligst, her i hvert fald.
Det er spændende om det kommer til at køre gnidningsfrit ellers, her til den 1. Med alle de offentlige overførsler på et nyt system.

De breve om UBDK har jeg også fået, men en decidret pensions/løn-seddel mangler endnu. Den er f.eks. nødvendig, hvis jeg skulle gøre alvor af at skifte bank senere i år. Så jeg regner stærkt med at man får én, som ny FTP. Men ellers må der tages kontakt til UBDK efter en.

Men det viser sig nok alt sammen her i ugen

Sidst redigeret af Thomas1981; 25-02-2013 kl. 23:37.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 08:23   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg skrev til min kommune om min nye situation samt noget andet der gjorde at boligsikrings støtten skulle reguleres. De skrev så at det var Udbetaling Danmark der tog sig af det med de ville sende "brevet" videre. I min marts "betalingsservice" kan jeg så se at den allerede er reguleret, så mon ikke det kommer til at gå nogenlunde gnidningsfrit med U.D.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 26-02-2013 kl. 08:33.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 08:46   #24
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det gør det sikkert jo

Jeg har i mellemtiden regnet mig frem til, at der nok er 0 kr. i boligstøtte. Men det er så pga. jeg har det TAE hver månede oveni FTP'en.
Jeg skulle også tilbagebetale hele boligstøtten for feb. måned. Hvor den var beregnet udfra KH + TAE. Et noget mindre grundlag.

Samt at huslejen ikke er ret høj. Det er jo positivt nok
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 11:11   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har altid boet alment, og min boligsikring er altid røget ind på kontoen, uanset om jeg har været på kh eller fp.
Det samme her!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 11:29   #26
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg var nede for en måned siden at fortælle på borgerservice at min boligsikring skal reguleres da jeg overgår til FP, udfra hvad jeg selv beregnede på borger dk skulle den gerne stige fra 600 til 1400, så gør mig lidt nervøs jeg hverken endnu har modtaget brev om boligsikring eller min første fp der jo gerne skal udbetales om 2 dage??
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 12:14   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja pensionen skulle komme på Torsdag og boligsikringen Fredag - jeg får altid meddelelse om boligsikringen sendt til min e-boks.

Men jeg kan godt forstå det er ren krimi, når man ikke får et eneste brev på noget af det, og der kun er tallene på kontoen begge dage, til at bevidne om det er gået som det skal

Kan du ikke ringe til Udbetaling Danmark og høre hvad der sker??
De står jo for begge udbetalinger nu.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 12:18   #28
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
er det ikke først fra 1 marts de står for det? altså disse udbetalinger kommer vel fra kommunen så? joooo men har jo den der store angst for at ringe
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 16:26   #29
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Er det meningen, at man skal have fået breve fra Udbetaling Danmark??
Jeg har ikke fået noget som helst, så er da lidt spændt på, om der går noget ind på torsdag!!
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2013, 17:06   #30
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
jeg var nede for en måned siden at fortælle på borgerservice at min boligsikring skal reguleres da jeg overgår til FP, udfra hvad jeg selv beregnede på borger dk skulle den gerne stige fra 600 til 1400, så gør mig lidt nervøs jeg hverken endnu har modtaget brev om boligsikring eller min første fp der jo gerne skal udbetales om 2 dage??
nensy, det er ikke så længe siden jeg overgik til førtidspension. Jeg fik heller ingen oplysninger FØR efter den 1. udbetaling - men det hele gik fint, både i forhold til boligsikring og førtidspension, så tag du det bare helt roligt, jeg er sikker på det nok skal ordne sig
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udbetaling Danmark? superhoax Alt det andet 32 14-01-2020 21:00
brev fra udbetaling danmark???? greenpeace Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-06-2013 14:22
Udbetaling Danmark ErikD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 05-02-2013 13:55
Udbetaling Danmark Karo Politik og Samfund 1 20-03-2012 22:53
Udbetaling Danmark Karo Alt det andet 2 15-08-2011 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension