K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2012, 21:14   #21
Mjølner
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Mjølner er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Partshøring er IKKE afslag. Det er bare her, hvor man som borger har mulighed for at kommentere til sagens akter, som man i forvejen ikke har været bekendt med.

Den skriftlige afslag er først givet til din kone efter partshøring. Det er først her, man kan klage over afgørelsen. Det er i den skriftlige afslag, der skal gerne stå både begrundelse samt vejledning om, hvordan man kan klage (anke) over afgørelsen.

Er der opstået noget nyt, f.eks. en behandling osv... kan din kone oplyse det i klagen til jobcentret. Og andet, som I mener kan gavne sagen og som jobcentret ikke kender til, feks. nyere lægeoplysninger.

Mulighederne for forlængelse her:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Er der klaget over afgørelsen efter din kone modtog den skriftlige afgørelse?
Ja kender (heldigvis) ikke systemet fra den side rigtigt endnu, men det tyder på jeg/vi kommer til det
Men efter vi så har returneret vores opfattelse af tingene har vi så fået et afslag, der blot konfirmerer begrundelsen fra første brev om hvorfor arbejdspladsen ikke kan få dækket den manglende arbejdstid (SDP) i forbindelse med hendes deltidssygemelding....Den er så anket og fastholder kommunen ryger anken videre til BAN...men der kan jo så gå måneder
Mjølner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 21:20   #22
Mjølner
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Mjølner er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunnte Se meddelelser
Kan godt se problemet. Det rammer en så meget økonomisk.

Men kommunen må have skrevet en begrundelse til jer, hvorfor de har stoppet sygedagpengene. Hvorfor opfylder hun ikke en af de betingelser, der skal til for at forlænge pga. varighedsbegrænsning.
De kan hele tiden hentyde til at hun ikke er stationær endnu eller ikke er afklaret mht om tilstanden kan forbedres inden en arbejdsprøvning...det er sådan set hele kernen....og det er åbenbart nok til hun ikke kan ramme en af paragrafferne for fortsatte sdp
Mjølner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 21:58   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er således, at sygedagpenge ydelsen er en kortvarrig ydelse og reglerne for forlængelse er meget snævre, det er de færreste sygedagpenge modtagere der overhovedet kender til dem, mange af os herinde har først fået bekendtskab til dem efter sdp. stop desværre.

At liason tager ca. 10 uger er såmænd fint nok, men det kræver i forhold til §27 stk. 1 nr. 3 at de varetagende læger allerede nu kan skrive under på at din kone kan bestride ordinær beskræftigelse herefter og det er nok som at lede efter en nål i en høstak på nuværende tidspunkt !??

Hvad siges der i forhold til §27 stk. 1 nr. 4, er der nogen mulighed der??

En forlængelse i forhold til alt andre punkter i §27 stk. 1 er ikke mulig når ens tilstand ikke er stationær.

Jeg røg selv ud i 2007, da jeg ikke var stationær og jeg er endnu ikke er afklaret. Dog har jeg og mange andre herinde lært en hel del om sdp. systemet siden og der er ikke nogen der vil snyde jer, men systemet er snævert omkring sdp. og fagforeningerne er ikke de bedste på området desværre..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 22:04   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mjølner Se meddelelser
og det er åbenbart nok til hun ikke kan ramme en af paragrafferne for fortsatte sdp
Kun §27 stk. 1 nr. 4 er en mulighed når hun ikke er stationær, men det kræver at den lægelige dokumentation statere at hun aldrig kommer på det ordinære arbejdsmarked igen!!!

Det er den I skal holde fast i, i jeres anke hvis det vel at mærke peger mod fleks eller pension. I kan evt. kræve yderligere lægelig dokumentation eller special lægelig erklæringer der kan klarlægge dette... og det er værd at tage med i en fortsat klage.

Dvs. i forhold til jeres videre klage ved BAN er det stadig nr. 3 og 4 I kører videre med, kan se at det er refusionen overfor arbejdsgiveren I indtil videre også skal forsvarer. Hvad gør fagforeningen i forhold til 3 og 4?? Og hvorfor har jeres sagsbehandler ikke arbejdet mod fleksbevilling??

Nu ved jeg ikke hvad ventetiden er ved BAN hos jer, for min sag var den 8 mdr. og jeg havde hverken helbred eller økonomi til at vente på svar, så jeg fortsatte min afklaring ved kommunen også fordi jeg forventede/frygtede at BAN ville give kommunen medhold.

Derfor kan I udover at kører jeres klage videre, så kan I fortsætte afklaring mod fleks visitation. Dvs. I kan tage kontakt til afklarings teamet i jeres jobcenter og anmode og afklaring af din kones situation. Det kan være at de peger på samme behandlingsmuligheder som allerede foreslået, men det kunne fremskynde afklaringen mod evt. fleks og øjne mulighederne for fastholdelse ved din kones arbejdsgiver.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 20-07-2012 kl. 22:19.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 23:22   #25
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hmmm er der ikke noget med at den tid en borger VENTER på behandling skal tillægges sygedagpenge perioden i sidste ende??? og er det ikke sådan at I i øjeblikket venter på behandling?
har ikke lige hoved til at finde noget om det selv nu - sorry....
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 00:09   #26
Mjølner
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Mjølner er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
hmmm er der ikke noget med at den tid en borger VENTER på behandling skal tillægges sygedagpenge perioden i sidste ende??? og er det ikke sådan at I i øjeblikket venter på behandling?
har ikke lige hoved til at finde noget om det selv nu - sorry....
@ Maja og Enteneller......Hele problematikken ligger i at hun ikke er "afklaret" endnu...om der er behandlingsmetoder, der kan få hende op i tid.

Før sender de hende ikke i en arbejdsprøvning så vi kan ikke gå efter den med et udelukket arbejdsmarked (hun er jo også på arbejdsmarkedet, men på nedsat tid) og det ville også bare være skønt hvis behandlingen kunne få hende ud på fuld tid igen..

Vores håb går på at den sidste speciallæge mener at liaisonpsykiatri med næsten sikkerhed sender hende ud på det normale arbejdsmarked (den med de 2x52 uger)
Det kan så bare være for sent hvis hun inden det og en senere arbejdsprøvning er overstået er blevet fyret fra sin nuværende arbejdsplads hvor en evt. flex vil give fortsat job.....DVS....ingen supplerende sygedagpengerefusion betyder fyring og så har vi et halvt år til udredning på det hele ellers er hun er ude af arbejdsmarkedet (opsigelsesperioden).....Underligt det kan betale sig for kommunen det her.

Nå men jeg kommer det nok ikke nærmere...må jo se hvad sagsbehandleren finder på næste gang

Sidst redigeret af Mjølner; 21-07-2012 kl. 00:23.
Mjølner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 08:34   #27
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Spørgsmålet er om Liason overhovedet vil tage din kone i behandling!!? Det er ikke altid at de vil det.

Din kones arbejdsgiver får muligvis refusion for tabt erhvervsevne via din kones evt. pensionsordning, det kan du se via hendes nem-id på www.pensionsinfo.dk

Er I stadig i systemet siden du siger at I må se hvad sagsbehandleren nu vil finde på?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 13:44   #28
Mjølner
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Mjølner er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Spørgsmålet er om Liason overhovedet vil tage din kone i behandling!!? Det er ikke altid at de vil det.

Din kones arbejdsgiver får muligvis refusion for tabt erhvervsevne via din kones evt. pensionsordning, det kan du se via hendes nem-id på www.pensionsinfo.dk

Er I stadig i systemet siden du siger at I må se hvad sagsbehandleren nu vil finde på?
Nej vi har anket afgørelsen så må se hvad hun siger og det er jo sdp
-sagen vi har anket....min kone søger jo stadig fleksjob så derfor hun skal til en masse speciallæger og det går vel stadig gennem kommunens sagsbehandler eller?? Ja jeg er ikke helt inde i hvordan systemet kører når hendes sdp er stoppet.

Tak for link men hvordan mener du med refusion via pensionsordningen?
Mjølner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 14:06   #29
Trunnte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 9
Styrke: 0
Trunnte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mjølner Se meddelelser
Nej vi har anket afgørelsen så må se hvad hun siger og det er jo sdp
-sagen vi har anket....min kone søger jo stadig fleksjob så derfor hun skal til en masse speciallæger og det går vel stadig gennem kommunens sagsbehandler eller?? Ja jeg er ikke helt inde i hvordan systemet kører når hendes sdp er stoppet.

Tak for link men hvordan mener du med refusion via pensionsordningen?
Enteneller nævnte refusion til arbejdsgiver fra pension. Får selv via min pensionsordning udbetalt hver måned for tab af erhvervsevne. I starten gik udbetalingen til arbejdsgiver, da jeg havde arbejde. Denne træder i kraft efter en karensperiode på 3 mdr. hvis man går hen og bliver langtidssyg, og ens erhvervsevnetab er på 50% eller mere. Dette gjaldt for min forsikring. Yderligere har jeg præmiefri betaling, som betyder, at både min og arbejdsgivers andel til pensionen også bliver betalt.

Men man skal selv søge om udbetalingen ved at kontakte pensionsselskabet, som administrerer ordningen.

Denne forsikring har været guld værd for mig. I starten til arbejdsgiver, som både fik sygedagpenge og denne erhvervsevnetab refunderet. Så jeg var ingen omkostning for arbejdsgiver, da jeg gik sygemeldt.
Trunnte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 15:14   #30
Mjølner
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Mjølner er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunnte Se meddelelser
Enteneller nævnte refusion til arbejdsgiver fra pension. Får selv via min pensionsordning udbetalt hver måned for tab af erhvervsevne. I starten gik udbetalingen til arbejdsgiver, da jeg havde arbejde. Denne træder i kraft efter en karensperiode på 3 mdr. hvis man går hen og bliver langtidssyg, og ens erhvervsevnetab er på 50% eller mere. Dette gjaldt for min forsikring. Yderligere har jeg præmiefri betaling, som betyder, at både min og arbejdsgivers andel til pensionen også bliver betalt.

Men man skal selv søge om udbetalingen ved at kontakte pensionsselskabet, som administrerer ordningen.

Denne forsikring har været guld værd for mig. I starten til arbejdsgiver, som både fik sygedagpenge og denne erhvervsevnetab refunderet. Så jeg var ingen omkostning for arbejdsgiver, da jeg gik sygemeldt.
Okay??? Det lyder interessant.
Min kone er jo i arbejde men under 50% af normal arbejdstid.
Vil det så sige at hendes arbejdsgiver (der jo er kommunen) kan få dækket deres tab via min kones pensionsselskab nu når der ikke længere er refusion til arbejdspladsen fra kommunen?

Er det så noget der bliver trukket fra min kones pension når den tid kommer at hun er en gammel kone? ;-)

Hvor længe kan man gøre det på den måde?
Mjølner er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har Flyttet Fra Kone- glick Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-07-2013 21:13
Kone med til DK topomickey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-03-2012 21:26
førtidspensions kone vandt lotto kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 13-03-2010 12:51
Den dumme gamle kone. cape Dit og Dat 4 11-09-2008 09:05
Min kone skælder ud! phhmw Alt det andet 10 25-04-2008 15:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension