K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2012, 16:34   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Forsikrings ordningerne kan være forskellige fra selskab til selskab, men det altså som regel noget man får med under sin evt. pensionsornding. Jeg kendte heller ikke til det før jeg blev syg. Syntes nok at havde hørt at Pensam kun udbetaler ved FØP.

Håber at du kommer på rette spor med din sag ved kommunen, ved du hvad der videre skal ske der?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 17:47   #22
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Nej desværre, jeg ved ingenting Tror måske min SB har ferie, jeg har nemlig ikke hørt fra hende og hun ringer som regl samme dag som jeg har sendt mail, eller dagen efter.

Så jeg må nok væbne mig med en bunke tålmod ;-) .... Kan jo læse herinde at det nærmest er nøgleordet i dette land :-/ ...
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 18:10   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen sådan er det jo så.

Der hvor du skal være bevågen er i tiden omkring sygedagpenge stop, som normalt er i 52 uge. Der og også gerne før, skal du være bekendt med dine muligheder. Du finder dem på forsiden af K10 under sygedagpengestop: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Senest 14 dage før sdp. stop skal du partshøres, dvs. "mindes om" at dine sygedagpenge ophører således at du kan komme med evt. indsigelser.

Normalt kan man anmode om sygedagpenge i op til 52 uger. Forlængelse udover denne varighedsbegrænsning kan være besværlig. Den kræver for det første at dine lidelser er stationære, men også at du kan henhøre under et af de flg. forlængelsespunkter:


Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægeligebehandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 23:39   #24
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Opfølgning af mit start emne

Jeg vil lige følge op på mit emne herinde, jeg har også brug for al jeres gode viden og gode råd.

Jeg er som tidligere skrevet sygemeldt pga Posttraumatisk stress.

Til Januar udløber mine sygedagpenge, og et år er gået med at blive syltet af kommunen. Jeg er SÅ frustreret....

Jeg har været i virksomhedspraktik, det valgte jobcenteret at kalde det , efter mit forløb det pågældne sted var udløbet.

Det var et sted jeg selv havde fundet, selv havde taget kontakt til- udelukkende for at komme lidt ud af huset et par gange om ugen... så der tog jeg hen... 2x 2 timer om ugen....

Jeg er udover ptsd, invalideret af en angstform der gør at jeg kun kan bevæge mig i min egen lille by, jeg kan ikek kører udenfor byen, med mindre min mand er med

Jeg er i psykologbehandling på hospitalet og har nu været det i 1 år, er lige blevet forlænget med ½ år mere.

Jeg har ringet og skrevet til dels min sagsbehandler og dels min jobkonsulent, vedr en handleplan. Jeg stoppede i den praktik i starten af Sep og har så ikke hørt fra jobcenteret siden jeg kontaktede dem i sidste uge.

Jeg vil rigtig gerne ud og arbejde lidt, jeg kan arbejde et par timer ( 2- 2½) om dagen , men kun hvis det er her i byen.

Jeg har bedt dem komme med konkret udmelding hvad der skal ske i min sag, for jeg kan ikke gå ud og søge et arbejde på lige vilkår med andre mennesker som ikke er syge... Så ville jeg skulel sidde og lyve overfor arbejdsgiver og hvad hvis jeg blev ansat ? Jeg kan jo ikke arbejde 30 timer om ugen....

Herefter fik jeg mail tilbage , om at de var klar over min situation, men jeg fornemmer der er uenighed imellem dem, jobkonsulenten skriver så at jeg vil blive kontaktet af min sagsbehandler en af nærmeste dage- det var i sidste uge, jeg har stadig intet hørt

Sagsbehandleren lægger vægt på at ingen har skrevet min tilstand er stationær, kun at det er uvist hvor meget terapien vil hjælpe og hvor længe det vil vare.
herudover lagde hun vægt på at min psykolog havde skrevet der var små fremskridt- at jeg bla havde genoptaget min hobby - som amatør arkæolog og dette kunne jeg klare 1-2 timer et par gange om ugen.... Ja right ! ... Hver evig eneste gang jeg endelig er kommet afsted, så har det været på marken der grænser lige op til mit hus, der er flere gange jeg har måttet opgive, fordi jeg pga angst og uro ikke kunne få mig selv ud af døren...

De gange hvor jeg vitterligt er kommet afsted, har det været på bekostning af alt andet- oprydning, tøjvask indkøb eller andre dagligdags ting, som min mand så har måttet klare når han kom hjem...

jeg kører lynhurtigt træt, der skal ikek ske for mange ting på en gang og der skal slet ikke være stress på, for så begynder mit hjerte at hamre derud af og jeg får det meget fysisk dårligt.

jeg sover bla til middag hver dag i 1½-2 timer, ellers kan jeg ikke komme igennem dagen...

Alligevel mener hun at jeg burde kunne søge mig et job og få supp dagpenge for resten, evt stå til rådighed for arbejdsmarkedet med visse betingelser...

Jeg venter nu stadig at høre fra dem, jeg forstår ikke jeg ikke kan blive arbejdsprøvet. Min egen læge har meldt ud at jeg aldrig bliver 100 % rask som før jeg blev syg... at jeg måtte finde mig en gylden mellemvej at komme igennem livet på.

Jeg har nu fundet 2 job på skolen her i byen, og bedt kommunen om jeg kan komme derop og være - med skåne hensyn... pointen i dette er at jeg hele tiden selv skal kontakte dem... og komem med forslag.

Jeg aner ikke hvor jeg står om et par mdr, hvis jeg ryger på kontant hjælp, så må vi gå fra hus og hjem -altså lade huset ryge på tvang, for vi skal jo have penge og leve for... jeg har også 2 børn der skal have mad og tøj på kroppen.

Har i nogen gode råd til hvad jeg kan gøre ?
Er det normalt at man selv skal finde steder, selv skal komme med forslag osv ?

Er det overhovedet normalt ikke at høre fra jobcenter / sagsbehandler udover den samtale der holdes hver 3 mdr ?
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 10:36   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du kontaktet din fagforenng?

De vil kunne hjælpe med at du får din afklaring/afprøvning af arbejdsevnen, forud for stop af SYGEDAGPENGE.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 16:33   #26
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Jeg har talt med fagforeningen 1 gang efter jeg blev sygemeldt, og her var beskeden : ring til din sagsbehandler på kommunen. Jeg er i FOA, og ville ønske jeg kunne melde mig ud, den fagforening har ikke været til nogen hjælp under mit sygeforløb eller min opsigelse fra arbejdsgiver.

Jeg har så talt med sagsbehandler i dag, og jeg bliver nu vidersendt til privat aktør... noget der hedder Contra. Ville gerne høre om nogen havde erfaringer med dem ? Eller skal jeg starte en ny tråd ?

Jeg har været inde og kigge på deres hjemmeside, og udefra ser det ud som om deres fornemmeste opgave er at få folk ud af systemet og igang.... det får de svært ved med mig,men jeg glæder mig da usigeligt til at høre hvad de kan tilbyde.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2012, 18:31   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan finde det meste ang Contra hvis du søger på det http://www.k10.dk/search.php

Så kan du evt spørge i de tråde du finder om det hvis ikke du finder svar
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 09:47   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan evt ringe til landsforeningen, hvis du har problemer med at få hjælp lokalt.

dette kan kun på det kraftigste anbefales, da kommunerne har større respekt når disse er på banen.

VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 17:19   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MLT,

Jeg har desværre ikke haft meget held med de to fagforeninger jeg har været i igennem min afklaringsperiode side 2006. Dette hhv. HK Storkbh. og sidst med slet ikke mindst Kristlige FF. Dog har jeg meldt mig ud nu, da jeg hellere klare det hele selv med hjælp fra K10

For det første lyder det for mig som om at du fiser rundt i en osteklokke omkring din situation, dine lidelse og ikke mindst din fremtid. Du må prøve at få slappet lidt af. Folk med massiv angst kan end ikke tåle at komme ud af deres soveværelse på en god dag, så man skal også være opmærksom på hvad man "skriver".

Det "vigtigste" pt. er dine sygedagpenge og det foranstående stop. Alfa omega for at blive forlænget er som oftest at man er stationær i sine lidelser. Det skriver du at du ikke er og det kunne også lyde som så. Derfor har din sagsbehandler og jobkonsulent netop nok også "kun" sendt dig i virksomhedspraktisk og ikke en egentlig arbejdsprøvning.

Hvad siger lægerne omkring din situation i øvrigt? Har du fået lavet speciallægeerklæringer fra uvildige læger? Hvad peger du på i forhold til §27 stk. 1 når du ikke er stationær i dine lidelser?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 23:37   #30
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Jeg peger slet ikke på noget i stk 1, jeg peger på stk 4.

Min speciallægeerklæring fra Psykiater som er skrevet for 1 år siden, siger : uarbejdsdygtig i alle erhverv. Måske muligt med tilbagevenden til arbejdsmarkedet med skåne/støtte eller andre foranstaltninger.

Min læge siger jeg ikke bliver så rask igen at jeg vil kunne arbejde på almindelige vilkår, Psykologen siger : ved det ikke endnu, der må gøres status om ½ år ( til april 2013)

Jeg har faktisk massiv angst, og jeg ved godt nogle mennesker ikke kan forlade deres soveværelse, men så er de også 100 % uarbejdsdygtige ? Eller har jeg misforstået noget ?

Angst findes i så mange afskygninger og jeg har mere end 1 angst diagnose.

Jeg bor i en lille by med ikke særlig mange virksomheder, jeg kan ikek kører udenfor byen og dermed ikke følge et kursus eller en udd.

Jeg kan ikke køre til samtaler på kommunen da den ligger ½ time herfra.

Psykologen påpeger også at jobprøvning , job eller andet SKAL ligge indenfor byens rammer og max 2 timer dagligt, med mulighed for øgning , såfremt der bliver fremgang i min sygdom... Jeg har været syg i 6 år, og gået til psykolog alle årene.

Jeg er "afprøvet" på medicin - uden bedring den vej.

Der er mange ting jeg ikke længere kan og ikka har kunneti 6 år i det daglige pga angst : tandlægebesøg, frisørbesøg, større indkøb, møder på skolen, biograf, restuarantbesøg, besøge venner osv osv ... Jeg går vitterligt herhjemme i mit hus dagen lang, jeg har dage hvor jeg end ikke kommer ud til postkassen.

Når jeg tvinger mig på marken, så er det fordi den grænser op til vores have. Jeg kan se mit hus, og jeg kan liste rundt derovre, nogle dage i 15 min , andre dage - gode dage- 1-2 timer...

Jeg bliver hurtigt træt og skal sove....

Idag har jeg feks startet morgenen sådanne her : Lille indkøb, dække morgenbord- rydde af, tegne med ungerne, ... så var der gået 3 timer med det og jeg sov efterfølgende 2 timer.

Jeg kører heller ikke selv til læge og psykolog behandlinger, min mand må kører mig og han sidder altid i venteværelset til jeg er færdig, da jeg ellers ikke kan være der.

Så jeg har svært ved at se hvordan jeg skulle kunne blive revalideret /omskolet eller i det hele taget gå ud og tage mig et arbejde 30 timer om ugen ?

Jeg bliver lidt forvirret og ked af det sidste indlæg, for jeg VED jeg ikke lyver, jeg VED jeg kæmper en kæmpe kamp hver evig eneste dag- bare for at holde ud og være til... jeg kæmper, håber og ønsker jegville blive rask som før- men efter 6 år uden de store forandringer- så må jeg nok se i øjnene at det bliver jeg ikke.

undskyld jeg misforstod... jeg peger på nr 4 stk 1... undskyld

Sidst redigeret af Webmaster; 11-11-2012 kl. 01:01. Årsag: 2 indlæg lagt sammen til 1
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udvalg ser på sygedagpengesystemet Reika Politik og Samfund 4 07-02-2012 14:51
Smidt ud af sygedagpengesystemet. doggerbanke66 Alt det andet 86 28-09-2011 11:03
Hurtig brug for vejledning og hjælp Lax Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 24-02-2011 16:16
Vejledning Erik Lybøl Dit og Dat 8 02-12-2008 20:22
Vejledning om arbejdsevne buster Et godt link! 2 27-04-2008 09:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension