K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2009, 10:58   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
emks jeg har endnu ikke skrevet din klage (men skal nok få gjort det i dag ) men jeg har sendt en mail til arbejdsmarkedsstyrelsen og vil se hvad de siger, du er ikke den første der er forvirret, du får lige mailen til arbejdsmarkedsstyrelsen her så du kan se hvad jeg har skrevet til dem, noget af det vil gå igen i den klage jeg vil skrive for dig ..




Citat:
Til
Arbejdsmarkedsstyrelsen



Jeg har et spørgsmål som burde være ret simpelt men som jeg ikke har kunne finde noget klart svar på nogen steder og vil nu se om i kan svare på det.





Spørgsmålet er nemmeste at stille som et eksempel ..



A og B er begge visiteret til fleksjob



A er på ledighedsydelse og

B er på kontanthjælp.



A er derfor under §2 stk 7 det samme er B men da B også er kontanthjælpsmodtager vil B så være under både §2 stk 7 og § 2 stk 1-4 ?




I kapitel 3 står der bla



§ 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, gælder kapitel 7 om det individuelle kontaktforløb, kapitel 9 om jobplan, kapitel 10-12 om tilbud, kapitel 14 om hjælpemidler og mentorordning og kapitel 15 om befordringsgodtgørelse m.v. samt § 99 om opkvalificering ved ansættelse. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-3, er tillige omfattet af kapitel 16 og 17 om ret og pligt til tilbud.



I kapitel 7 står der



Kapitel 7

Fastlæggelse af det individuelle kontaktforløb

§ 15. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, tilrettelægges og gennemføres der et individuelt og fleksibelt kontaktforløb under hensyn til personens ønsker og forudsætninger samt arbejdsmarkedets behov med henblik på, at personen hurtigst muligt opnår ordinær beskæftigelse. Såfremt opnåelse af ordinær beskæftigelse ikke umiddelbart er realistisk, tilrettelægges kontaktforløbet med henblik på, at personen bringes tættere på arbejdsmarkedet.



Hvordan harmonere dette med et allerede bevilliget fleksvisitering B vil jo allerede være konstateret uden muligheder på det ordinære marked?



I kapitel 9 står der



Kapitel 9

Jobplan

§ 27. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, kan få udarbejdet en jobplan for, hvordan mulighederne for at få varig beskæftigelse på det almindelige arbejdsmarked kan forbedres.



Hvordan harmonere det almindelige arbejdsmarked med fleksvisitering?



I kapitel 10 står der



Kapitel 10

Vejledning og opkvalificering

§ 32. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, kan få tilbud om vejledning og opkvalificering, der kan bestå af følgende:

1) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,

2) særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet og danskundervisning, eller

3) ordinære uddannelsesforløb.




Vil det sige at B (fleksvisiteret på kontanthjælp) har ret til ordinær uddannelseforløb ?



Dette er bare lidt af de unøjagtigheder der vil være i loven og behandlingen af to mennesker der er begge er visiteret til fleks , den ene har et sæt rettigheder og pligter og den anden har et andet sæt.



Hvis B er underlagt både §2stk 7 og § 2stk1-4 må man formode at B vil have de samme rettigheder som en hver anden inden for stk 1-4 men da B også er flekser må man formode at B også der har de samme rettigheder og pligter som A.



Men det kan ikke gå op i en højre enhed, så spørgsmålet er kort og godt under hvilke love finder vi fleksvisiteret Kontanthjælpsmodtagere.



Med venlig hilsen

xxxx




Ps denne skrivelse og svar vil blive sat på hjemmesiden www.k10.dk

Jeg så godt svaret fra ams men et eller andet sted så er der ikke nogen logik i det vel ?

det er nok en god ting at sende til ligestillingsrådet for det er i den grad at gøre forskel på handicappet mennesker ..

Og alle som en skal huske på at der er flekser (=syge handicappet) ¨på kontanthjælp når man høre CHF udtale fra talerstolen at der er et godt system i danmark og hvis der er syge mennesker på kontanthjælp så er det kommunernes skyld for syge har ikke noget at gøre på kontanthjælp de høre til på anden ydelse og samtidig gør de det muligt for flekser at visiteres til fleksjob på kontanthjælp som igen gør at de behandles helt ulige de andre der har nøjagtigt de samme sygdomme...

Sidst redigeret af Hejdien; 20-01-2009 kl. 11:43.
  Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 14:58   #22
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
er rart der er nogen som dig der har tale og skrivegaverne iorden Men ja synes også det er ganske uforståligt alle de regler, og at der netop gøres forskel på flekser alt efter hvilken forsørgelse de er under høre jo ingen steder hjemme,jeg har jo ingen indflydelse haft på at jeg stadig var på kontanthjælp da jeg blev visiteret, da det jo er en konsekvens af at de lukker for ens sygedagpenge SELVOM man IKKE er RASKMELDT. Men ja, jeg er jo lige så "syg" som en på ledighedsydelse, men det mener lovgiverne jo så åbenbart ikke
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 16:34   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
emks... der er andre, der undrer sig over hullerne i fleksloven.

Vi må så vente i spænding på, hvilket latterligt og undvigende svar der så kommer denne gang.

Se her:

Citat:
Folketingsår: 2008-09
Dokument Alm. del - Spørgsmål 105

Sagstitel: AMU alm. del
Offentliggør: Offentligt
Afsendt: 15/01-09
Omdelt: 15/01-09

Titel: Spm. om ministerens holdning til, at borgere kan lande mellem to stole, hvor de ikke længere kan få sygedagpenge, idet de er for raske, og samtidig er for syge til at kunne klare et fleksjob, til beskæftigelsesministeren

Spørgsmålets ordlyd: Hvad er ministerens holdning til, at borgere kan lande mellem to stole, hvor de ikke længere kan få sygedagpenge, idet de er for raske, og samtidig er for syge til at kunne klare et fleksjob, og derved får tildelt kontanthjælp, selv om de reelt ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet?

Dok.type: Udvalgsspørgsmål (SP)
K-emneord: førtidspension, kommuner, kontanthjælp, kontanthjælpsmodtagere, sygedagpenge, fleksjob

http://www.ft.dk/Samling/20081/almde.../105/index.htm


Citat:
Folketingsår: 2008-09
Dokument Alm. del - Spørgsmål 104

Sagstitel: AMU alm. del
Offentliggør: Offentligt
Afsendt: 15/01-09
Omdelt: 15/01-09

Titel: Spm. om hvordan kommunerne skal agere, når en borger er for dårlig til fleksjob og samtidig for rask til at få tildelt førtidspension, til beskæftigelsesministeren

Spørgsmålets ordlyd: Hvorledes mener ministeren, at kommunerne skal agere, når en borger er for dårlig til fleksjob og samtidig for rask til at få tildelt førtidspension, og mener ministeren at det er rimeligt, at kommunen herved fjerner tildelingen af sygedagpenge, og i stedet sætter borgeren på kontanthjælp?

Dok.type: Udvalgsspørgsmål (SP)
K-emneord: førtidspension, kommuner, kontanthjælp, kontanthjælpsmodtagere, sygedagpenge, fleksjob
Andre filer 632845.RTF. AMU alm. del - spm. 104 - 105.rtf Filen er ikke eksporteret, men kan rekvireres ved henvendelse til [email protected]
http://www.ft.dk/Samling/20081/almde.../104/index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 17:40   #24
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Ja det er trist
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 15:05   #25
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
er rart der er nogen som dig der har tale og skrivegaverne iorden Men ja synes også det er ganske uforståligt alle de regler, og at der netop gøres forskel på flekser alt efter hvilken forsørgelse de er under høre jo ingen steder hjemme,jeg har jo ingen indflydelse haft på at jeg stadig var på kontanthjælp da jeg blev visiteret, da det jo er en konsekvens af at de lukker for ens sygedagpenge SELVOM man IKKE er RASKMELDT. Men ja, jeg er jo lige så "syg" som en på ledighedsydelse, men det mener lovgiverne jo så åbenbart ikke

det er også noget bras emks ...har du spurgt LAFS om dette problem...?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 15:15   #26
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
emks..
Din situation er præcis som min.....
Jeg ER godkendt (har bare aldrig fået noget på skrift)
Jeg jobbede i flex (20 timer ugt.) fra Februar til Oktober og blev fyret...
Lizzy nu som flexjobber på kontanthjælp
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 18:45   #27
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
du nåede ikke lige de magiske 9 mdr så?
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 18:53   #28
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
emks..
Din situation er præcis som min.....
Jeg ER godkendt (har bare aldrig fået noget på skrift)
Jeg jobbede i flex (20 timer ugt.) fra Februar til Oktober og blev fyret...
Lizzy nu som flexjobber på kontanthjælp
Hejsa og velkommen til.

Det forstår jeg ikke. Du må da have et ansættelsesbevis, som er lavet i samarbejde mellem dig, kommune og fagforening. Det SKAL der være.

Du bør også have en ressourceprofil, hvor der står, at du er overgået til fleksordningen.

Og endelig et brev med klagemulighed om, at du er flekser.

Du kan FORLANGE at få et fleksjobbevis af din kommune, så det bliver nemmere for dig at søge job. Kommunerne har åbenbart ikke "tid" til at hjælpe fleksere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 22:12   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan også tælle mig frem til 9 mdr alt efter datoerne , jeg ville sende en klage til borgmesteren over sagsbehandlingen også det at du har søgt om ledighedydelse og ikke fået noget svar, det er da en kæmpe fejl og har du været i fleksjob kan du jo bevise at du er flekser ..

at kommunen ikke har sørget for at du har fået en fleksjobbevilling endnu en fejl , så jeg vil da mene at ved en klage til borgmesteren kan det være at der er nogen der får et brat opvågning ..
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 01:28   #30
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Mit problem er at man kaldte det arbejdsprøvning hele vejen igennem...forlængede den bare hver gang den var ved at udløbe.

Alt jeg har på skrift er ansættelseskontrakten hvori det jo tydeligt fremgår at jeg er ansat i flex.

Så 9 mdr...nej desværre ikke.

Ps. Har selvfølgelig papirerne fra jobkonsulenten der fik gennemtrumfet flexen..
Hun var dog så sød at ønske mig held og lykke.

Sidst redigeret af Webmaster; 26-01-2009 kl. 04:24. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vedrørende jobplan pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 5 09-10-2012 00:29
§17 og jobplan. Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 03-06-2012 12:11
Jobplan - hvad er det??? zuza Nyt om loven 3 09-04-2012 15:12
Jobplan... Multe Spørgsmål ang fleksjob 6 26-11-2009 22:21
Hvad er en jobplan pinballs Dit og Dat 2 15-06-2009 20:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension