K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2012, 23:08   #21
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej Mimse!

Det er helt korrekt fra kommunens side, at din mand er sat til fleksjob på 37 timer - det betyder nemlig ikke, at han skal arbejde i 37 timer, men at han hvis han var rask - og inden han blev godkendt til fleks - ville arbejde på fuld tid. Det betyder netop, at arbejdsgiveren får tilskud, så din mand kan aflønnes, som om han arbejde på 37 timer, på trods af at han har nedsat tid og/eller nedsat effektivitet.

Din mand skal altså ikke nødvendigvis arbejde 37 timer, men han skal aflønnes for 37 timer!!!!

I samarbejde med kommunen fastsættes så din mands arbejdstimer samt effektiviteten af disse - og måske kan han arbejde 37 timer, men kun med en effektivitet på 50%. Måske kan han kun arbejde 15 timer, men med en effektivitet på 75 eller 100%. Det er dette, kommunens flekskonsulent skal med ind over for at klarlægge, sådan at I kan få en klar aftale med arbejdsgiveren, og sådan at alle er klar over hvormeget din mand arbejder, både hvor mange timer og også med hvor stor en effektivitet.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 23:52   #22
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hvis arbejdsgiver modtager 50% i refusion og bilder din mand ind at han skal arbejde 37 timer for at få fuld løn - så er det BEDRAGERI - uanset hvordan man vender og drejer det. Kan godt være at din mand måske skulle have sagt fra, men med hjerneskade og anden sygdom og i øvrigt bare en normal arbejdsidentitet, er det ikke bare svært men MEGET svært at sige fra. OG det har arbejdsgiver UDNYTTET.
STOP nu op - det er der ikke nogen der skal finde sig i, den arbejdsgiver er ikke ok.

I eller DU skal holde fast her, I har retten på jeres side, man har bildt din mand noget ind - og nu er han kørt ud i tovene, det er arbejdsgivers skyld. Og til dels den manglende jobkonsulent der ikke har vejledt ordentligt!!!

op med hovedet - det ER forkert det her - OG det skal ikke fortsætte.... og kommunen bør gå ind og give den arbejdsgiver et ordentligt hug og en uddybende forklaring på hvad det vil sige at have en flekser ansat. Hvis ikke de vælger at melde ham for det BEDRAGERI han har gjort sig skyldig i.

uuuuhhhh jeg bliver så gal - fusk hvor er det synd for din mand og dig og fusk hvor har jeg lyst til at fortælle den arbejdsgiver noget om udnyttelse af dem der ikke er helt så stærke.... iiiihhhh det får mig godt nok lige til at koge det her.

lad os følge sagen og hjælpe undervejs hvis vi kan.

knus til jer begge to
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2012, 10:12   #23
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Vi har snakket om det og mandag tager min mand kontakt til sagsbehandler og læge så der kan blive sat noget i værk. Jeg frygter bare de vil vurdere, at når han som nogle skriver har arbejdet fuld tid i 2 år, så vil de tage fleksjobbet fra ham Han har ikke hængt sammen i de 2 år, det har været rigtig hårdt for os begge 2 og ikke mindst vores barn Det sidste år har han haft en del mere sygdom end året før. Det må da også få dem til at se det ikke fungerer?

Tak for alle jeres tilbagemeldinger og jeg skal nok holde jer opdateret, jeg får garanteret brug for noget opbakning undervejs
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 12:47   #24
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Lille update:

Min mand ringede til sin sagsbehandler, som sagde at det var jobkonsulenten han skulle snakke med, at det havde hun ikke noget med at gøre?? Jobkonsulenten ringer så til min mand i dag og spørger ind til problemerne. Min mand fortæller det som det er, og at han er nødt til at skal ned i tid. Jobkonsulenten siger så at et fleksjob som udgangspunkt er 37 timer så han kunne ikke bare komme ned i tid fra den ene dag til den næste.. Man kunne i en periode forsøge at sætte tiden ned, men ikke permanent. Så måtte man derefter se på løsninger?? De skal til til møde om 1-2 uger sagde han. Jobkonsulenten, min mand og min mands chef....Jeg er ikke optimist må jeg sige ER et fleksjob 37 timer som udgangspunt?? ØV
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 12:56   #25
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 14
nocturne er ny på vejen
Nej . din mand skal ikke arbejde mere end han kan klare.
Ellers bliver han jo mere syg.

Som de sagde i gode gamle Gulag i 1940:
"ingen arbejde, ingen mad"
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 15:40   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Lille update:

Min mand ringede til sin sagsbehandler, som sagde at det var jobkonsulenten han skulle snakke med, at det havde hun ikke noget med at gøre?? Jobkonsulenten ringer så til min mand i dag og spørger ind til problemerne. Min mand fortæller det som det er, og at han er nødt til at skal ned i tid. Jobkonsulenten siger så at et fleksjob som udgangspunkt er 37 timer så han kunne ikke bare komme ned i tid fra den ene dag til den næste.. Man kunne i en periode forsøge at sætte tiden ned, men ikke permanent. Så måtte man derefter se på løsninger?? De skal til til møde om 1-2 uger sagde han. Jobkonsulenten, min mand og min mands chef....Jeg er ikke optimist må jeg sige ER et fleksjob 37 timer som udgangspunt?? ØV
Et fleksjob kan være alt lige fra 1 - 37 timer, da der ikke er faste regler på området. Men hvis han er visiteret til 25 timer, så skal han jo ikke arbejde 37 timer..

Har i på skrift, at han er visiteret til 25 timer???

Jeg fornemmer desværre, at jobkonsulent og sagsbehandler (og muligvis arbejdsgiver), kan lugte at i ikke helt kender reglerne og derfor udnytter jer på det groveste.

Det er bestemt ikke lovligt at blive visiteret til 25 timer, og blive truet til 37 timer.

Men ellers, jo. Fleksjob er som udgangspunkt på 37 timer.

Dertil kommer skånehensyn som jo kan være nedsat tid, forskellige skånebehov mm
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 13:52   #27
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Der står kun i hans fleksjob bevis at han er visiteret til fleksjob. Der står ikke noget om timer. Det blev først fastlagt da han kom i det første job tilbage i 2005, men det står ikke nogen steder andet end i den kontrakt der blev lavet til det pågældende job den gang... Han har skånehensyn, men det er tydeligvis ikke nok jo....Er det en håbløs kamp? For så skal han da ikke bruge den smule energi han ikke har, på at kæmpe en kamp der er tabt på forhånd
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 14:08   #28
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Der er ganske rigtigt kørt rundt med din mand/jer, og jeg lugter også muligheden for bedrageri - ihvertfald hvis pågældende arbejdsgiver har modtaget ulovlig refusion.

Og helt og aldeles usmageligt, hvis en syg person er blvet afpresset til at arbejde mere end overkommeligt ifølge prøvninger m.m.

Men rigtig meget i denne sag handler om præcis kommunikation - eller rettere manglen på samme.

jeg foreslår:

1) privat socialrådgiver, til lynhurtigt at gennemskue papirer/bevillinger/aftaler/kontrakter

senere er det måske nødvendigt med
2) advokat - måske den private socialrådgiver kender én der er anbefalelsesværdig..

Tab IKKE modet på forhånd, men skaf klarhed over situationen, og beslut først derefter, om kampen er værd at tage.

Ét skridt af gangen, og tungen lige i munden - sådan kan man også komme fremad.



OBS: Kan der fremskaffes dokumentation på, at han i sit første fleksjob kun arbejdede de visiterede 25 timer/uge, kan det måske hjælpe tingene lidt på vej.

Sidst redigeret af L.S.; 26-04-2012 kl. 14:12.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 07:00   #29
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Der er jo ikke bedragerri i det så, hvis et fleksjob er 37 timer som udgangspunkt. Arbejdspladsen får refunderet ½ delen, men der er visse skånehensyn, men disse er tydeligvis ikke nok, da min mand intet overskud har til nogetsomhelst når han kommer hjem. Han bruger weekenderne på at sove og lade op til en ny frygtelig uge..Synes det lyder både dyrt og overskudskrævende mht advokat. Det kan da ikke være rigtigt at man skal hive en sådan ind i sagen blot fordi man som fleksjobber ike kan holde til at arbejde fuld tid..
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:02   #30
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Mimse, enten sætter du dig ned og sætter dig godt og grundigt ind i gældende lovgivning vedr. fleksjobvisitering + det at være ansat i fleksjob med alt, hvad dertil hører af forhandling af skånehensyn, opfølgningssamtaler m.v. - eller også bruger I de penge, en privat socialrådgiver koster.

Ærlig talt, det er din mands og dermed jeres liv og helbred, der er på spil! Jeg tror ærlig talt, at pengene vil være godt givet ud.

Jeg synes ikke, det er for meget at forlange, at tingene kommer på plads - og hvis jobkonsulenten ikke er så medgørlig så hjælper det sjovt nok gevaldigt, hvis der kommer en person med indsigt i og kendskab til reglerne.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
får jeg for meget? jw1983 Spørgsmål ang fleksjob 11 30-08-2012 11:28
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
Det er FOR meget ! Karo Dit og Dat 0 24-05-2011 18:50
Det er for meget Kims Alt det andet 5 24-10-2007 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension