K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2012, 20:51   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Enig med Web,

Og Snittepigen, selvom du måske pt. føler at din sagsbehandler vil hjælpe dig med indstilling til fleks, hvilket er meget "pænt" af hende syntes du og "sådan nogle som os i den situation", så skal du stadig klage når du modtager afgørelsen/partshøringen til din sag.

Jeg ved ikke om det kommer til at lyde som en partshøring eller en afgørelse mht. stadiet i din sag, men under alle omstændigheder bør der komme en skriftlig stilling tagen til din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 21:17   #22
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Ja, Snittepigen har fulgt mig siden jeg var 17....,



Her er den meddelelse som SB sendte til mig, og d. 29/11 ringede hun senere og sagde den var afvist.

Og så fik hun "travlt" med, at fortælle om det med fleksjob

Men som sagt kan jeg ikke huske, om det var et reelt afslag på FTP eller afslag på at behandle det videre. (men det må vel være det samme)

SB skulle endvidere have partshøringen tilbage senest torsdag i næste uge....

Men nu har min kontaktperson i fagforeningen bedt om kopi af RP og vil give sin vurdering af den og vende tilbage på mandag.

Åh så kan weekenden gå med, at tænke på alt det

og tak til allesammen






Din sag har i dag været forelagt Indstillingsrådet i Jobcenter xx

Indstillingsrådet besluttede at sagen skal forelægges Pensionsudvalget.

Pensionsudvalget skal træffe afgørelse om der kan rejses sag om
førtidspension i.h.t Lov om Social Pension §18.

Jeg sætter sagen på dagsordenen til Pensionsudvalgets møde den 29.11.2012.

Træffer Pensionsudvalget afgørelse om at rejse sag om førtidspension den
dag, så vil udbetaling af sygedagpenge blive forlænget i.h.t Lov om
sygedagpenge §27, stk. 1, nr. 7.

Med venlig hilsen xx
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 22:38   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
OK du har ikke fået afslag på pension af pensionsnævnet, så kan du gødt søge en §17
men tror ikke rigitg på du vil få noget ud af det
men kender ikke deres begrundelse for afslag, så det bliver lidt svært og give et råd

samt hvis din sagsbehandler snakker om fleksjob, så kan jeg faktisk ikke rigtig forstå du er blevet indstillet i første omgang. Ja fleksjob er fint, men meget langt fra en pension

min sagsbehandler har ikke skrevet et ord om arbejdsevne i min indstilling
men en status på over 3 sider om ingen behandlingsmuligheder og ingen arbejdsevne. alså hvorfor at jobcentet vurdere jeg skal have pension
venter netop på om min sag kan over gå til reglerne om pension.

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-11-2012 kl. 22:43.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 22:56   #24
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Det var SB der ville indstille mig § 18, da den reelle arb. tid viste 7 1/2 time/uge, ( lidelse er stationær, erhversevne nedsat til det ubetydelige i ethvert erhverv, alt er udtømt,)
De dage jeg var i praktik, var jeg også helt færdig resten af dagen.


Hun meddelte at "de" havde lagt til grund, at jeg kunne arbejde de der timer og i øvrigt var ung, men jeg har det dog ikke på skrift endnu.



Jeg spurgte hende, da hun sagde hun ville forelægge sagen, om hun havde en fornemmelse om det ville gå igennem (ved godt det er svært at kunne sige), men hun sagde : ellers ville hun ikke have fremlagt det.

Så nu mente hun, at nu skulle der hurtigt sættes noget igang ang. fleks, og helst inden 18/12 .

Jeg blir sgi´helt rundforvirret


Jeg x fingre for dig MTVRV1 og håber det bedste.
Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 23:03   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja hvis der står sådan....så har du ikke fået et afslag på førtidspension....

Du har kun fået et afslag på at de vil lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension....

Du kan dermed sagtens søge en paragraf 17 på det foreliggende grundlag

Det er vigtigt at der står netop sådan når og hvis du søger...

Der er ikke nogen der kan sige om det kan svare sig eller ej...

Så når folk siger at det nok ikke kan svare sig...eller du nok ikke får noget ud af det hvis du søger en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....så er det rent gætværk fra deres side...

Nogle gange vil de ikke lade en sag overgå....fordi de ikke er helt sikker på at alt er i sagen...

Men dem der kan beslutte om du er berettiget til en førtidspension....ja de kan måske se sagen på en anden måde....

Er man på sygedagpenge...så kan man regne med at miste dem og blive bedt om at søge kontanthjælp...hvis man får et afslag når man søger på denne måde...

Så du må lige gøre op med dig selv...om hvad du helst vil....

Hvis du alligevel mister dine sygedagpenge....ja så kan der ikke ske noget ved at prøve...

Men det er måske ikke så god en ide hvis du kan beholde dine sygedagpenge...

Håber du kan se forskellen og hvis ikke...så spørger du bare....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 09:58   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hun klager også lige præcis pga ovenstående, for hvordan kan en person der konstant er i dialyse få et fleksjob på 3 timer om ugen. Hun bliver aldrig delvist selvforsørgende, for der er da ingen der vil ansætte hende. Hun kan ikke engang takke ja til det kommende kursus i Januar, som er på 20 timer om ugen. Det er som om de slet ikke har læst hendes papirer.....

Og jeps, vi har mange herinde der visiteret til under 10 timer om ugen - mener da vores C.L.E.O er visiteret til 6 timer, men er ikke helt sikker.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 15:00   #27
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hun kan ikke engang takke ja til det kommende kursus i Januar, som er på 20 timer om ugen.
Hvad er det for et kursus du omtaler ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 19:37   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Snittepigen,

Hvis jeg var dig ville jeg absolut ikke søge ftp. via §17 når du er på sdp. Så ville jeg hellere straks anmode på forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4 som henviser til afklaring mod fleks eller pension:

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Tag kontakt til din sagsbehandler deromkring og hold det på skrift. Hun kan stadig kører sit videre, men så er du sikret forsørgelses grundlag på dette forlængelses punkt. Søger du en §17 ftp. så stopper dine sdp. ved evt. afslag og så er der lang vej tilbage.

Jeg er 44 år og fik afslag på §18 sidste år med begrundelse om endnu en arbejdsprøvning på et reva lign. center. Denne er så blevet lavet og jeg står nu over for en ny indstilling i år. Jeg røg selv ud af sdp. 2007 og det har været en kamp ligesiden såvel som forinden.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 21:16   #29
Snittepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2012
Lokation: Gribskov
Indlæg: 43
Styrke: 12
Snittepigen er ny på vejen
Hej enteneller.

Nej det går sgi´ ikke at jeg ingen SDP får, hvis jeg søger § 17. Så kan vi slet ikke blive i huset, og det er heller ikke til, at sælge

Men kan se, at SB vil forlænge det over den § 27 du nævner.

Nu vil jeg vente, vente , vente til mandag og se, hvad begrundelsen er for afslag, og så se hvad Fagforeningen skriver, når de har læst RP.

Citat:
Ved nogen hvor det står, at SDP stopper, hvis man søger § 17, bare i interesse.

Snittepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 22:26   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Hvad er det for et kursus du omtaler ?
Det er et kursus hvor hun bla skal skrive uopfordrede ansøgninger fra 9-13 hver dag, men der også nogle andre ting de laver, bla skal de finde en praktikplads. Hendes læge sygemeldte hende i går, så hun møder ikke op d 7 Januar - hun kan simpelthen ikke, da hun er på Rigshospitalet flere gange om ugen fra morgen til aften. Lægen derude skriver lige ledes til kommunen og/eller jobcentret at hun ikke kan deltage i noget 4 timer om dagen

Undskyld Snittepige, at jeg/vi lige kommer lidt ud på et sidespor. Jeg skal nok holde mig til din tråd og emnet fremover
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Puha en masse spørgsmål? stitz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-05-2011 17:26
Puha Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-04-2010 11:04
Puha - sikke et arbejde. Susanne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-11-2007 19:07
Puha nu er det tæt på. gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-10-2007 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension