K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2012, 10:28   #21
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Som tommelfinger regel må pensionistens samlede udbetalinger fra diverse ting (og med modregninger) ikke komme under det man ville have kunnet fået på en kontanthjælp...

Dette gælder også for brøkpensioner, hvor man fluks skal søge om supplerende udbetaling... I få tilfælde kan det dog fraviges, men så er man ret formuende, og det ville nok ikke mærkes ret hårdt så
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 14:52   #22
odense
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Jeg kan fortælle at min samlever tjener lige omkring 600.000kr om året + nogle andre ting... og jeg får 11.280kr. brutto, og det har jeg fået at vide er min. beløb man kan få som førtidspensionist.
Det er ydelsescentret på kommunen der har fortalt mig dette, så jeg tror på det er rigtigt.
Tak for svaret. Jeg er helt rolig nu. Uanset nedjustering af udbetalingen har jeg da et minimum,- og så er jeg tilfreds :-)
odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 15:44   #23
Sunz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Lokation: Assens
Alder: 42
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sunz er ny på vejen
Jeg modtager førtidspension og fik den højeste tilkendt kort før den nye førtidspension blev lanceret. Jeg er gift med en nyuddannet sygeplejerske og hun har netop fået job og er dermed ikke på SU eller dagpenge mere. Dvs at vi nu skal medregen hendes indtægt for at finde ud af hvad jeg får i FP. Problemet er bare at hun har en fast månedsløn på 23.000 ca og oveni det kommer der så tillæg. Men da det jo skifter med de forskellige vagter pr måned som vinden blæser så kan vi jo ikke præcis vide hvor meget hun vil tjene på et år.
Hvis vi nu sætter det formodede beløb for lavt får jeg en regning fra kommunen. Men sætter vi det for højt, vil jeg så få differencen udbetalt som man får det med overskydende skat?

Håber der er en der kan svare på det herinde.

-Sunz
Sunz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 14:00   #24
lunaQinde
Føler sig hjemme på K10
 
lunaQindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 49
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
lunaQinde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Det er nu ikke minimum jeg får 42oo før skat , men det er så også fordi jeg har en løbende udbetaling fra ask . og så har jeg også en mand der tjener penge :-)
Hej Mai-Britt .Jeg har også en løbende udbetaling fra ASK,som jeg nu har kapataliseret 50 % af.Så ændre min indtægt sig jo betydeligt.Miit spørgsmål er: Skal kommunen have at vide hvad min formue så er ,og kan/må de modregne i den?Nu har jeg jo betalt skat af den!
__________________
Førtidspensionist 1-9-2011
lunaQinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 15:47   #25
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Kommunen skal have at vide hver gang der sker ændring i ens indtægt, uanset hvilken det er, så er du på den sikre side.....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 18:07   #26
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Jeg kan fortælle at min samlever tjener lige omkring 600.000kr om året + nogle andre ting... og jeg får 11.280kr. brutto, og det har jeg fået at vide er min. beløb man kan få som førtidspensionist.
Det er ydelsescentret på kommunen der har fortalt mig dette, så jeg tror på det er rigtigt.
ja så skal min kone sku arbejde noget mere. hun tjener som sagt 350000 og jeg har kun små 1000 kr mere brutto en dig ?? og din partner tjener omkring 250,000 mere om året.

ja undskyld men det virker sku ikke helt fair ??
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 19:31   #27
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
kan vores kommune mon ikke regne !!
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 20:33   #28
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henningv Se meddelelser
ja så skal min kone sku arbejde noget mere. hun tjener som sagt 350000 og jeg har kun små 1000 kr mere brutto en dig ?? og din partner tjener omkring 250,000 mere om året.

ja undskyld men det virker sku ikke helt fair ??


Hej Henning.

Der modregnes op til 226.900 kr. af ægtefællens/samleverens indtægt. Tjener ægtefællen/samleveren mere end det, så modregnes det ikke.
Se mit første indlæg i tråden (side 1, andet indlæg).
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 20:35   #29
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henningv Se meddelelser
ja så skal min kone sku arbejde noget mere. hun tjener som sagt 350000 og jeg har kun små 1000 kr mere brutto en dig ?? og din partner tjener omkring 250,000 mere om året.

ja undskyld men det virker sku ikke helt fair ??
Når vores pension udregnes, så starter de med at trække 174.168kr fra samlevers indtægt, det er et beløb kommunen ser bort fra, når det er gjort modregner de i op til 226.900kr af samlevers øvrige indtægt.
Så hvis ens samlever tjener mere end 226.900kr. bliver der ikke så stor forskel på vores udbetalinger, selvom den ene måske tjener meget mere end den anden.

Du kan jo prøve at gå ind på https://www.borger.dk/Selvbetjening/...spx?sbid=15021 og se om du får samme resultat som din kommune.

Der er så også noget med renteindtægter/udgifter, aktie udbytte/overskud... på samlevers side der også har noget at sige.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 12:13   #30
lunaQinde
Føler sig hjemme på K10
 
lunaQindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 49
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
lunaQinde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Kommunen skal have at vide hver gang der sker ændring i ens indtægt, uanset hvilken det er, så er du på den sikre side.....
Tak for svar.Ja jeg har lige talt med dem,og skal udfylde et skema og sende retur.Ikke fordi jeg skal klage,er glad for jeg har min pensions kasse.Får 225.000 om året Tjenestemands pens.Og Løbende ydelse fra ASK,er enlig og får 5000 kr i FTP.

Men da jeg var fleksjobber skulle der ikke modregnes i fleksydelsen,der fik jeg fulde 14 -15.000,syntes det er lidt urimlig vi skal gå så meget ned.

Og så kan man som fleksjobber (hvis der er arbejde) Gå ud og finde et job og få supll. op til 37 timer.Altså fuld hyre uden modregning.......Så jo værre du stiller dig,jo mindre er der.Syntes ikke det er helt rimligt,når jeg i alt min tid har betalt rigeligt i skat og jeg nu ikke kan arbejde ,på grund af en arbejds ulykke. Jeg har jo ikke selv noget skyld i min situation.......Underlig system
__________________
Førtidspensionist 1-9-2011
lunaQinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
gift eller ikke gift tjele88 Alt det andet 4 15-02-2012 11:10
At blive gift som fleksjobber på ledighedsydelse? bth Spørgsmål ang fleksjob 13 09-08-2011 11:04
Udbetaling af FTP som gift ? Twinlock Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-02-2011 11:18
Hvis man ikke kan blive enige om løn, hvad så? peterdj Spørgsmål ang fleksjob 17 31-08-2010 18:41
hvad sker der hvis vi bliver gift thomsen Alt det andet 21 20-08-2009 21:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension