K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2013, 00:04   #21
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
For fanden da!!!
Hvad gør du så nu???
Jeg har mit møde med dem her d 1, ender jo nok som dig
De er jo helt væk
Tænker ofte på dig
Ja, hvad gør jeg nu?? Jeg ved det ikke jeg er jo "smidt" ud af systemet, sag lukket! Kan henvende mig i deres information og starte forfra, hvilket var ordene fra den sidste sb

Sagen bliver sendt til BAN, det skal jeg nok sørge for. Der stod nemlig ikke noget i brevet om, at de gjorde det!

Økonomien sejler, såe... Har overvejet at tage et arbejde nogle timer om ugen, bare så det kan komme smør på brødet

**** og lagkage

Husk, der ikke er to sager, der er ens, så din sag kan sagtens gå igennem! Jeg krydser virkelig fingre for dig

Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 10:20   #22
anette1966
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Lokation: Sydsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 13
anette1966 er ny på vejen
Hej , har prøvet at følge dig herinde, du var bla den der holdt mig oppe da jeg synes min kommune var fuldstændige håbløse ...... Sender dig alt mulig godt, og håber for dig der snart sker noget positivt .....

hilsen Anette
anette1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 14:38   #23
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
1000 tak Annette

Håber det går godt for dig?

Jeg ved ikke, hvad der skal ske med mig. Aner virkelig ikke, hvad jeg skal gøre! Det var et slag i ansigtet på mig, da jeg fik at vide, at min sag blev lukket!

Det bliver jeg helt klart rask af. Tak for **** JC
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 15:54   #24
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Som der kan læses i min tråd, så har JC lukket min sag. Sagen er nu i BAN.

Er der andre herinde, der har fået sin lukket, fordi "vi kan ikke gøre mere for dig, du har fået afslag og er på ægtefælleforsørgelse". Hvad har I af forslag til, hvad man gøre?

Prøver lige med mit spørgsmål igen
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 16:42   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
lidt erfaring har jeg dog med det, da jeg har været uden indtægt i 2.5 år efter sygedagpenge stop.
når man er uden indtægt har kommunen ingen pligt til at afklare ens sag
fordelen er man i hvertfald ikke kommer i meningsløs aktivering
men man skal selv presse på hele tiden, men jeg fik da pension til sidst

det kan godt være de siger de har lukket din sag, men den holder alså ingen steder
hvis de mener du ikke har ret til fleks eller pension, så er der stadig en masse andre muligheder. disse kan ikke være udtømte, når de ikke mener du er syg nok til fleks.
ergo kan de heller ikke lukke din sag på nogen måde. samt du faktisk skal raskmeldes til det ordinær arbejdsmarkedet,
som jeg forstå det er du netop ikke raskmeldt af kommunen

havde skrevet en klage til jobcenter chefen om du stadig skal afklares
problemet er jo at du holder fast i du skal have fleks og der ikke er andre muligheder
og så sidder man fast. skal ikke forstås som jeg ikke forstå 100 procent at du gerne vil have fleks.

hvis du holder 100 procent på fleks udfra de oplysninger der ligger
så kan du ikke andet end vente på en afgørelse fra BAN.

de skal have lavet en fornuftig begrundelse for et afslag på fleks
og det er den BAN skal vurdere udfra, samt hvad der ligger af dokumentation i din sag

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-01-2013 kl. 16:46.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 16:43   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mumrik,

Jeg ville ønske at man kunne komme med et rigtigt godt bud til hvad du skal gøre.

I min egen sag har jeg kæmpet på det grundlag at alle har ret til et forsørgelsesgrundlag, når man ikke kan arbejde. Jeg kunne heller ikke få kontanthjælp, men har som sådan ikke brugt dette i min argumentation for min sag.

Såvidt jeg har forstået har du nedsat erhvervsevne på 50% eller mere? Hvorfor er det at du ikke kan visiteres til fleksjob? Beklager men jeg har ikke få fulgt med i din sag på det sidste. Kommunen kan ikke bare lukke din sag, der er 3 valgmuligheder enten skal du raskmeldes til det ordinære arbejdsmarked ellers er det fleks eller pension, kontant hjælp er ikke et forsørgelsesgrundlag heller ikke selvom du var berettiget hertil.

Har lige summet din tråd her lidt igennem og jeg ville klart som Mtv skriver lave en klage i første omgang til jc chefen. Visitations teamet skriver jo at de anbefaler en ny arbejdsprøvning hvor der tages yderligere højde for dine skånehensyn mm. Det burde være en afprøvning på et reva lign. center.

I mit første afslag var PN´s begrundelse at jeg burde blive afprøvet yderligere, de foreslog også et reva lign. center hvor man var vant til "sådan nogle som os" - angst prægede mennesker.

Fakta i din sag er jo at der skal en fyldest gørende arbejdsprøvning til som er afpasset i forhold til dine skånebehov og ressourcer, hvad er grunden til at dette ikke er blevet etableret endnu? Du siger at du har været i 3 arbejdsprøvninger, kan du ressumere hvorledes disse er forløbet er de alle blevet stoppet før tid fordi du ikke holdte til det eller hvad? De kan da ikke bare lige lukke din sag, mon det er pg.a det nye der skal komme?

Afklaringen af dig skal forsætte også selvom din sag er i BAN. Jeg red ligeså på to heste i min sag, BAN og den videre afklaring ved kommunen og det er der ikke nogle regler for at man ikke må.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 27-01-2013 kl. 17:04.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 16:53   #27
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
lidt erfaring har jeg dog med det, da jeg har været uden indtægt i 2.5 år efter sygedagpenge stop.
når man er uden indtægt har kommunen ingen pligt til at afklare ens sag
fordelen er man i hvertfald ikke kommer i meningsløs aktivering
men man skal selv presse på hele tiden, men jeg fik da pension til sidst

det kan godt være de siger de har lukket din sag, men den holder alså ingen steder
hvis de mener du ikke har ret til fleks eller pension, så er der stadig en masse andre muligheder. disse kan ikke være udtømte, når de ikke mener du er syg nok til fleks.
ergo kan de heller ikke lukke din sag på nogen måde. samt du faktisk skal raskmeldes til det ordinær arbejdsmarkedet,
som jeg forstå det er du netop ikke raskmeldt af kommunen

havde skrevet en klage til jobcenter chefen om du stadig skal afklares
problemet er jo at du holder fast i du skal have fleks og der ikke er andre muligheder
og så sidder man fast. skal ikke forstås som jeg ikke forstå 100 procent at du gerne vil have fleks.

hvis du holder 100 procent på fleks udfra de oplysninger der ligger
så kan du ikke andet end vente på en afgørelse fra BAN.

de skal have lavet en fornuftig begrundelse for et afslag på fleks
og det er den BAN skal vurdere udfra, samt hvad der ligger af dokumentation i din sag
Tak for svar jeg holder fast i fleksjob, da jeg - via min revalidering - har fundet ud af, at der er for mange skånehensyn i forhold til at kunne bestride et job på ordinære vilkår. Og hvem gider egentlig at ansætte en arbejdskraft, hvor der skal tages hensyn?

Alt og jeg mener alt peger direkte på en klokkeklart fleks. Fik et chok da jeg fik at vide, at min sag blev lukket

Som jeg kan forstå det, så mener du, at jeg skal vente på afgørelsen i BAN?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Mumrik,

Jeg ville ønske at man kunne komme med et rigtigt godt bud til hvad du skal gøre.

I min egen sag har jeg kæmpet på det grundlag at alle har ret til et forsørgelsesgrundlag, når man ikke kan arbejde. Jeg kunne heller ikke få kontanthjælp, men har som sådan ikke brugt dette i min argumentation for min sag.

Såvidt jeg har forstået har du nedsat erhvervsevne på 50% eller mere? Hvorfor er det at du ikke kan visiteres til fleksjob? Beklager men jeg har ikke få fulgt med i din sag på det sidste. Kommunen kan ikke bare lukke din sag, der er 3 valgmuligheder enten skal du raskmeldes til det ordinære arbejdsmarked ellers er det fleks eller pension, kontant hjælp er ikke et forsørgelsesgrundlag heller ikke selvom du var berettiget hertil.

Har lige summet din tråd her lidt igennem og jeg ville klart som Mtv skriver lave en klage i første omgang til jc chefen. Visitations teamet skriver jo at de anbefaler en ny arbejdsprøvning hvor der tages yderligere højde for dine skånehensyn mm. Det burde være en afprøvning på et reva lign. center.

I mit første afslag var PN´s begrundelse at jeg burde blive afprøvet yderligere, de foreslog også et reva lign. center hvor man var vant til "sådan nogle som os" - angst prægede mennesker.

Fakta i din sag er jo at der skal en fyldest gørende arbejdsprøvning til som er afpasset i forhold til dine skånebehov og ressourcer, hvad er grunden til at dette ikke er blevet etableret endnu? Du siger at du har været i 3 arbejdsprøvninger, kan du ressumere hvorledes disse er forløbet er de alle blevet stoppet før tid fordi du ikke holdte til det eller hvad? De kan da ikke bare lige lukke din sag, mon det er pg.a det nye der skal komme?

Afklaringen af dig skal forsætte også selvom din sag er i BAN. Jeg red ligeså på to heste i min sag, BAN og den videre afklaring ved kommunen og det er der ikke nogle regler for at man ikke må.
Tak enteneller og endnu engang tillykke med din pension! Så dejligt for dig!

Jeg har kun været i en arbejdsprøvning, viste 9 timer om ugen. Inden da i en revalidering, som ikke kunne gennemføres pga. væsentlige nedsatte kognitive funktioner. Der ligger nu en neuropsykologisk test i min sag, denne test sagde væsentlige nedsatte kognitive funktioner, udmattes klart efter 3 timer. Visitationsteamet mente så, at de kognitive funktioner ikke var SÅ nedsatte, at jeg ikke ville kunne arbejde på alm vilkår, men samtidig skriver de "du har udfra lægelige oplysninger helt sikkert behov for skånehensyn" hmmmm, er det ikke at modsige sig selv lidt???

Jeg allierer mig med en privat socialrådgiver, gider snart ikke deres p.. mere

De ski... på os, som er ægtefælleforsørget
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 22:21   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg mener ikke at du skal vente på BAN, jeg mener at du skal efterspørge videre behandlingen af din sag.

Jeg var selv uden for systemet siden 2007, da jeg ikke kunne få kontanthjælp, så gang på gang har jeg måtte slæbe mig sammen til at anmode kommunen om at behandle min sag.

Det lyder godt at du vil søge hjælp ved en privatrådgiver, det er bare med at tage mod den hjælp vi kan får eller tillader os selv at få.

Tak for lykønskningen, det var rigtigt dejligt at det endelig faldt på plads. Jeg havde selv fat i nogle privat rådgivere på et tidspunkt og et af firmaerne meldte efter et par dage fra da de selv havde vikarer i min kommune kunne de ikke tage min sag af hensyn til immunitet..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 12:31   #29
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Brev modtaget fra BAN. Behandlingstid 8-9 måneder!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 16:37   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kæft det er strengt med de sagsbehandlingstider - folk er jo ved at drukne.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension