K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2009, 11:12   #211
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejdien, ja der er ikke meget gud/gudinde over mig, så det var jeg godt klar over ..... desuden lider jeg af højdeskræk

Fandt du pakkerne og fik pakket dem ind, inden Web og datter returnerede fra indkøb? ... Ja, den 'hukommer' ... den 'hukommer' ... kender det godt

Buster, de kan sq da ikke holde julefrokost hele året .... eller? .... Og, ja, der skal laves en lille personlig 'dagsorden' osv. for ellers er der jo ingen idé i at ulejlige sig der ned!

Huldra, du er da også den fødte superoptimist, for det handler, som du selv siger, en del om, de ikke aner hvad de foretager sig; men har en fornemmelse af, de ikke er så meget for at sende mine klager videre til Beskæftigelsesankenævnet, siden de forhaler og forhaler ... Hvorfor mon det? ... Har de mon opbrugt deres kvote af dumheder for i år? .... Eller handler det om, at der skal laves endnu mere ravage, så at jeg til sidst kan udgive mine klager i bogform som ikke en 'kat' gider læse, og da slet ikke Beskæftigelsesankenævnet

Trold, er der ikke noget om at man skal bruge noget hår eller lignende fra personen til sådan noget voodoo-noget? .... hmm, måske skulle man medbringe en saks på onsdag, inden jeg udviser ham, for inhabilitet?

Varme weekendkram fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 15:52   #212
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser

Trold, er der ikke noget om at man skal bruge noget hår eller lignende fra personen til sådan noget voodoo-noget? .... hmm, måske skulle man medbringe en saks på onsdag, inden jeg udviser ham, for inhabilitet?

Varme weekendkram fra Hyanna
Hyanna, hvis det er tilfældet kunne du dælme godt have fortalt mig det for længe siden.
Den værste af dem har jeg jo ikke været "i stue med" i et halvt års tid (og kommer det forhåbentlig heller ikke igen), men det er måske forklaringen på, at jeg ikke har set nogen resultater endnu.

Måske jeg skulle se hvad der kommer frem hvis jeg googler på "Voodoo".

Men det med saksen på onsdag ser jeg da helt klart som en god idé, det skal vel ikke være uprøvet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 21:10   #213
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Hejdien, ja der er ikke meget gud/gudinde over mig, så det var jeg godt klar over ..... desuden lider jeg af højdeskræk

Fandt du pakkerne og fik pakket dem ind, inden Web og datter returnerede fra indkøb? ... Ja, den 'hukommer' ... den 'hukommer' ... kender det godt
Ja ja fandt gaverne men nåede ikk at pakke dem ind , så det skal natten bruges til ...

Svar til dit indlæg har jeg ikke glemt, det kommer det kommer

Saks på Onsdag nej nej drop det ... ellers ryger du i spjælet 7 dage du og gør du ikke det så kommer de nok efter dig med lømmelpakken så det kan jeg altså ikke anbefale

Nææææ du må simpelthen lige snige dig omkring sagsbehandleren som en anden gak gak køre hånden igennem håret på vedkommen og sige med monoton stemme , du har sådan et deeeeeejligt hår .. så kan det også være at pensionen kommer helt af sig selv he he he he ...
  Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 01:07   #214
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
S..... osse Hejdien, Viper siger han er mere en halvskaldet, og at han kun har en krans af hår fra ørerne, rundt om båtnakken, med totalmåne, så den bli'r sq lidt halvsvær .... Meeen da han stadig ikke har indføjet at Psykolognævnet har givet mig medhold i min klage, så ku' jeg sq da godt finde på at splille histrionisk ..... Jeg ka' jo altid gå ud og bagefter

Jamen, Herre Jemini, Trold, jeg troede sq da du var voodooo-eksperten i denne forsamlig .... Jeg har sq bare nok set for mange film ... men tanken er så frygtelig tillokkende

PS: Viper, der skal med som bisidder, sige han får problemer med at holde masken .......
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 13-12-2009 kl. 01:24.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 11:05   #215
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg var så heldig at få fat i min læge her til morgen, hvorfor jeg skal op og hente kopi af den statusattest som kontanthjælpsafsnittet har indhentet, og jeg har lige mailet til min sagbehandler i sygedagpengeafsnittet med følgende ordlyd:

Citat:
Revurdering af Pensionssag efter § 17.

I indkaldelse til partshøring dateret 8. december 2009 kl. 13.00 fremgår det af den adminstrative indstilling, at der ikke er fremkommet nye oplysniger i sagen. Dette er ikke sandt. Den af mig længe ønskede helbredserklæring/statusattest (ved ikke hvad den kaldes) er begæret og indhentet fra kontanthjælpsafsnittet, hvorfor jeg forventer at denne indgår i revurderingen på lige fod med indhentelsen af oplysninger indhentet af dig den 2. september 2009 fra Holbæk sygehus.
Jeg savner ligeledes oplysning om, præcis hvilken dato Odsherred Jobcenter agter at fremsende min anke over stop af sygedagpenge, da fristen på de fire uger allerede er overskredet med over en uge, og at du i dit brev af 7. december kun angiver den upræcise tidsangivelse "snarest".

Venlig hilsen
Hyanna
Det er altså underligt, for det er de samme mennesker (afdelingsledere m.m. der igen skal "revurdere" med den samme indstilling (afslag) osv. .... Jamen, i min optik er de inhabile og burde da sende den videre til Beskæftigelsesankenævnet i stedet for denne skueproces, hvor de ikke engang søger efter om der er flere oplysninger i sagen ..... UH, hvor det lugter
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 12:19   #216
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja det er f... noget værre rod de har gang i. jeg fatter ikke en disse af,hvorfor du skal komme til møde igen, når du "bare" har anket deres afslag på din § 17.
huskede de i det hele taget den der med at de så skal skrive hvad du så kan passe af jobs? eller mener de at det er nok at skrive du skal afklares på kontanthjælp?

fik du nogenside dit læserbrev i avisen, det sidste du skrev inden valget?

vi må se at få holdt ham adelskov op på sine udtalelser til borgmesterduellen, især den med at han ville støtte op om sine embedsmænd.. men har du lagt mærke til at de har nedlagt beskæftigelses og arbejdsmarkedsudvalget og sammenkørt det under økonomiudvalget, hvad f.. kommer det til at betyde for os?? bliver det endnu mere kassetænkning??? kan det blive mere?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 16:24   #217
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja ja, Huldra, mit læserbrev var skam i om mandagen ... dagen inden valget; men det er jo som at slå i en dyne .... Lagde så godt mærke til, at dagens læserbreve ikke var udgivet på Nordvestnyt; men der har sikkert været for mange ... Har dog sakset det fra avisen, så du kan få styret din nysgerrighed

Hvad angår dit spørgsmål om jeg så skal afklares på kontanthjælp, uden at det er angivet hvad jobfunktioner jeg så skal kunne varetage er svaret følgende: JA ... for ser du, og nu skal du holde tungen lige i munden.

Det er skrevet på sådan en standardformular, hvor x var sat ved "Du er ikke berettiget til førtidspension jf. lov om social pension, § 20 stk. 2. Under dette står der en begrundelse "Der meddeles afslag, idet der skal ske en afklaring med henblik på tilbagevenden til arbejdsmarkedet, enten i ordinært arbejde eller arbejde på særlige vilkår."

På bagsiden af standarformularen er lovgrundlagene angivet, og under § 20 stk. 2 står følgende: "Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende."

§ 16. stk. 2. "Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspensio,
1) at personens arbejsevne er varigt nedsat, og
2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjb, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. "

Og eftersom vores fælles sagsbehandler har nægtet at afklare mig, mens jeg var på sygedagpenge, er der kun afklaring under kontanthjælpsregi tilbage, hvis jeg ikke får medhold i Statsamtet; men det ser unægtelig ud til at de ikke er meget for at sende mine anker videre til beskæftigelsesankenævnet, for de trækker det ud og trækker ud, og så kan jeg jo kun puffe på og rykke samtidig med at jeg kan sidde og gisne over evt. årsager

Næste punkt må vel blive en klage til den nye borgmester og økonomiudvalget, som jeg ikke havde bemærket de ændringer du nævner (tak for det!), sikkert fordi jeg er så hjernedød af bivirkninger af medicin, for jeg synes da jeg læser aviserne

PS PS Hold da op, har fået svar fra sagsbehandler ang. mail sendt tidligere idag ( se indlæg 215). Her angives det at min anke vil blive videresendt uge 51 ..... øh, det er da denne uge, right?

Min generelle helbredsattest er hentet, som sagbehandler undskylder sig med ikke var dukket op, da han lavede indstillingen til afgørelsen på onsdag .... hmmm, Helbredsattesten er dateret den 3. dec. og revurderingen som jeg har anmeldt min ankomst til på onsdag, er dateret den 8. dec. .... hmmm, hvad har han gang i

Han kunne da godt nå at smide mig endegyldigt af sygedagpengene samme dag, som jeg havde indleveret min indsigelse i juli !!!!

Men tak skal I have for en 'spiseseddel' den helbredsattest er blevet til, og så står der endda at man må påregne forværring under prognose. .... Ærlig talt ... temmelig deprimerende læsning
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 14-12-2009 kl. 18:27.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 21:34   #218
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Næste punkt må vel blive en klage til den nye borgmester og økonomiudvalget,
Jeg påtænker selv, at skrive en klage/oplysningsmeddelelse i starten af det nye år, men min plan er, at sende hele baduljen til samtlige medlemmer af byrådet, i håb om at der er bare én, der finder det forkasteligt, at borgerne bliver behandlet så luset, og så er jeg egentlig ligeglad med om de sidder i et bestemt udvalg eller ej.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 23:55   #219
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nå, Viper og jeg var til revureringsmøde idag ang min §17-ansøgning, og vi kørte gennem sne og al ting for et møde der varede i ca. ti minutter.

Den udvidede helbredserklæring var kommet med, sådan som jeg havde forlangt, og jeg havde forfattet, hvad jeg kunne før jeg begyndte at have sygdomsproblemer, og hvad jeg kan eller ikke kan på nuværende tidspunkt.

Denne gang deltog lægekonsulenten, fordi, som formanden for Bevillingsnævnet sagde: "De havde først lige modtaget denne helbredsattest, og mente det var nødvendigt at lægekonsulenten deltog."

Altså, jeg vil liiige pointere at jeg opførte mig pænt til trods for at jeg var rygende arrig og at der lå meget på tungen, som jeg pænt bed i mig.

Jeg tillod mig dog at bemærke at den helbredsattest burde være indhentet for længe siden, og at jeg også havde anmodet om det meget længe før mine sygedagpenge blev stoppet.

Formanden spurgte så om hvorfor den forelå nu, for de havde først lige fået den i formiddags. Jeg fortalte, at nu jeg var kommet på bistandshjæ.... kontanthjælp, så kunne alting pludselig lade sig gøre, så derfor helbredsattesten ... inklusive at blive arbejdsprøvet, hvad jeg også havde anmodet om siden sidste år.

Min sagsbehandler, som var første gang jeg så, og som jeg derfor satte mig ved siden af, blev pisse sur, og jeg mente også det var underligt at de først have set den nu, da helbredserklæringen var dateret den 3 dec. og fremsendt .... så bedyrede min sagsbehandler at han først lige havde fået den og så fór han op ad stolen og spillede pisse barnefornærmet, og at han ikke ville diskutere, og så fór han ud ad døren

Jeg behøvede altså ikke at udvise ham som inhabil, for det havde Viper og jeg talt meget om; men jeg valgte at lade ham stege i sit eget fedt, hvilket åbenbart blev for varmt

Formanden mente så, at det ikke var det vi skulle diskutere, men mit helbred, hvorfor jeg tillod mig at mene at det aldrig var det som relevant, der var til diskussion

Så talte jeg med lægekonsulenten om de forskellige problemer jeg pt har med helbred og medicinvanskeligheder og hvad der forstærker hvad. Så mente formanden åbenbart at nu var det nok og sagde at de nu meget nøje ville gennemgå den fremkomne helbredsattest med lægekonsulenten og så ville de også se på den funktionsbeskrivelse jeg havde lavet, og som blev lagt ind i papirene, og så ville jeg få besked i morgen.

Der skete noget mere; men jeg er for træt og orker ikke mere.

til jer alle fra Hyanna og en storgrinende Viper
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 07:58   #220
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser

.... så bedyrede min sagsbehandler at han først lige havde fået den og så fór han op ad stolen og spillede pisse barnefornærmet, og at han ikke ville diskutere, og så fór han ud ad døren

Jeg behøvede altså ikke at udvise ham som inhabil, for det havde Viper og jeg talt meget om; men jeg valgte at lade ham stege i sit eget fedt, hvilket åbenbart blev for varmt
Super godt gået.

Jeg venter spændt på at høre resten af historien, ,men tag den tid du har brug for.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension