K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2014, 09:24   #191
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Se hvad jeg har fundet 9.1.1 En lønmodtagers og en selvstændig erhvervsdrivendes ret til dagpenge fra arbejdsgiveren eller kommunen bortfalder, hvis den sygemeldte på trods af lægens opfordring nægter at blive indlagt på sygehus eller at modtage nødvendig lægebehandling. Dagpengeretten bortfalder endvidere, hvis den sygemeldte mod lægens og kommunens opfordring undlader at deltage i genoptræning for at generhverve arbejdsevnen eller fysioterapi. Tilsvarende gælder, hvis den sygemeldte modsætter sig en operation, der har væsentlig betydning for arbejdsdygtigheden, og som ikke er forbundet med en risiko for liv eller førlighed.

Ved operation ved rygmarven er der altid en risiko for at miste førligheden så det vil i mit tilfælde ikke være behandlingsmulighed i kommunens regi.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 15:53   #192
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Nu har hende den uvidende igen brug for råd fra erfarne :-) jeg er indkaldt til opfølgningssamtale hos kommunen. Jeg er afsluttet i praktik -- kan jeg så forvente at få at vide hvordan de mener det er gået og hvad jeg så videre skal nu . Eller ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 16:12   #193
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det er et møde hvor i skal snakke om hvad der nu skal ske, du få sikket af vide du bliver indstillet til fleks og så kan du vente på det går i orden, i mine øjne spil af tid, selv om det jo er rart a vide hvad der nu skal ske.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 16:37   #194
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror også at det er et møde hvor du får at vide hvad der skal ske nu - at din sag nu skal for rehabiliteringsteam mhp fx. Fleks eller ligende

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ja det er et møde hvor i skal snakke om hvad der nu skal ske, du få sikket af vide du bliver indstillet til fleks og så kan du vente på det går i orden, i mine øjne spil af tid, selv om det jo er rart a vide hvad der nu skal ske.


Indstillet til fleks og vente på at går i orden - sådan foregår det altså ikke mere.

Alt i den retning skal forbi rehabiliteringsteamet som efter mødet med borgeren indstiller til hvad de synes der skal ske.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 16:52   #195
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
om det hedder det ene eller det andet kan man jo kun vente på det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 16:55   #196
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
om det hedder det ene eller det andet kan man jo kun vente på det.
Det er jeg så ikke enig i. Det er forberedes en del, afholdes møde, få indstilling og så endelig vente på om kommunen følger indstillingen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2014, 17:53   #197
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Nu har hende den uvidende igen brug for råd fra erfarne :-) jeg er indkaldt til opfølgningssamtale hos kommunen. Jeg er afsluttet i praktik -- kan jeg så forvente at få at vide hvordan de mener det er gået og hvad jeg så videre skal nu . Eller ?
Hej Heidik
Efter min arbejdsprøvning blev stoppet pga forværring efter kort tid blev den fulgt op af en opfølgningssamtale.
Her gennemgik SB og jeg min sag. Om der var flere udviklingsmugligheder for arbejde, udddannelse osv.
Vi gennemgik om der manglede lægelige akter på sagen og om der var mere der skulle indhentes.
Mødet sluttede med at SB ville sende sagen til Team, som tager sig af om sagen kan overgå til Rehabiliteringsteam (I min kommune er det teamlederne)

Efter sagen blev godkendt af team gik SB, sygemeldte og bisidder i gang med udfyldelse af Rehabiliteringsplanens forberedende del.
SB sendte anmodning til lægen om der skulle udfyldes LÆ 265 Lægeattest til Rehabiliteringsteam dvs læge og patient udfylder den sammen.

Du kan kun tilkendes Flex, pension , ressourseforløb via Rehabiliteringsteam.

Et opfølgningsmøde er efter min vurdering:
* bagud = hvordan er det gået
* nuværende = hvad er status
* opfølgning = hvad skal der ske fremadrettet.

Et møde du bør kunne se frem til for afklaring af din sag og hvad der skal ske fremadrettet.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 00:47   #198
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mange mange tak allesammen :-):-) hvor er det altså bare rart a. I altid har et svar :-) det er jeg virkelig taknemmelig for :-):-) det vil sige at det er på det møde jeg får at vide hvad der videre skal ske . Det bliver spændende at se hvad de er kommet frem til . Om de har fået præsist nedskrevet hvordan jeg har det. Som tidligere skrevet så mange gange så synes jeg at jeg har en super kontakt til damen på kommunen som jeg virkelig føler er her for at hjælpe mig og det virker som om hun oprigtig forstår mine smerter. Så det bliver jo også en bekræftigelse for mig at høre om det hun har skrevet stemmer overensstemmelsens med den forståelse som hun igennem hele mit forløb har vist mig :-)

Jeg kunne godt selv ønske mig en afklaring mere for at forsøge at kæmpe mig op på lidt flere timer . Håber sådan jeg får lov men har desværre kun 4 mdr tilbage på min forlængede sygepenge.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 09:29   #199
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Heidik
Vi kan kun ud fra egen erfaring give råd og ingen kan sige hvad din SB beslutter skal ske fremadrettet.

En ting er dog sikkert. Du skal melde klart ud hvad det er du vil og kan ud fra din erhvervsevne.

Hvis du mener du kan arbejde mere end din afsluttede arbejdsprøvning netop har vist, skal du selvfølgelig i ny arbejdsprøvning og så skal du se bort fra indstilling til Rehabiliteringsteam for du er derfor ikke færdig afklaret.

Hvis du derimod mener den netop afsluttede arbejdsprøvning har vist din nuværende erhvervsevne og din netop afsluttede behandling på Smertecenter var sidste behandlingsmulighed skal du tale med SB om ikke du er færdigafklaret så din sygedagpengesag kan foreligges for Rehabiliteringsteam.

At du har 4 mdr. tilbage på sygedagpenge gør ikke at du ikke kan være i arbejdsprøvning det næste år eller flere, hvis det kræves for udredning af din arbejdsevne.
Det betyder bare at du skal igennem reglerne for sygedagpengeforlængelse, og du kan risikere at du ikke opfylder betingelserne for forlængelse.

Mit råd. Vær mere målrettet i din kommunikation over for SB:
* Hvad kan du ud fra din situation
* Hvad forventer du skal ske fremadrettet
* Hvad siger/vil du selv ud fra en realistisk vurdering.

Du skriver "Det bliver spændende at se hvad de er kommet frem til "
Hvad de kommer frem til, har du medindflydelse på, for der er dig der kender egen situation og kan gøre rede herfor
så derfor deltag aktivt i egen sag

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 14-04-2014 kl. 10:13.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2014, 10:51   #200
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Tusind tak for indlægget

I den praktik jeg lige har været i kunne jeg ikke arbejde mere og pressede også mig selv ud over grænsen for duede ikke til en dyt når jeg havde fri . Jeg mærker meget tydeligt forskel i de dage her hvor jeg er hjemme og kan tage det helt i mit eget tempo. Problemet i praktikken var jo at der var pokkers koldt og det gik lige direkte i smerterne på mig . Og de havde jo ikke sørget for en stol jeg kunne bruge til noget . Men den har smerteklinikken nu sørget for at jeg har fået herhjem . Jeg ved ikke om jeg kan holde til lidt lidt længere tid hvis de ting bliver bragt i orden på stedet. Det er det som jeg tænker at jeg gerne vil afprøve .

Jeg har igen igen etvspørgsmål .

Hvis jeg vælger at blive indstillet til kirurgisk afdeling for den operation med den peca maler i rygmarven vil min tid hvor jeg venter så bliver 'modregnet' tiden på mine forlængede sygedagpenge ?

Det undrer mig nemlig at tiden jeg ventede på operationen for den møgprolaps ikke blev fratrukket i den første periode på sygedagpengene.

De har på smerteklinikken ladet min sag stå åben for mig så jeg har mulighed for at kontakte dem hvis jeg ønsker den operation.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension