K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2013, 03:44   #11
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det afspejler derimod at syge bevidst separerer sig selv fra raske
Det er da ikke noget nyt og er der slet ikke noget galt med. Det sker på facebook, det sker på mange forskellige sites.

Det er fair nok hvis man ikke har interesse i at bruge det. Men det er forkert at forhindre andre i det.

Som sagt har jeg selv fundet en dejlig kæreste (som endda ikke er syg) igennem sindnet, som er et separeret site for primært syge.

Det kan være rart for en syg ikke at sidde fast i de meget hårde dating sites der sabler en ned og bare fordi en partner er syg, kan man stadig være et rigtigt godt par.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2013, 11:10   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er da ikke noget nyt og er der slet ikke noget galt med. Det sker på facebook, det sker på mange forskellige sites.
Jamen selvom det sker rundt omkring ændrer det da ikke på det u-praktiske i at man klumper sig sammen

Det er fair nok hvis man ikke har interesse i at bruge det. Men det er forkert at forhindre andre i det.
Nu er der ikke nogen her der har prøvet at forhindre andre i noget. Men vi er nogen der har stillet tvivl ved hvor god en ide det er.

Som sagt har jeg selv fundet en dejlig kæreste (som endda ikke er syg) igennem sindnet, som er et separeret site for primært syge.
Godt for dig

Det kan være rart for en syg ikke at sidde fast i de meget hårde dating sites der sabler en ned og bare fordi en partner er syg, kan man stadig være et rigtigt godt par.
Hårde dating sites...
Det er vel hvad man gør det til ?
Man bliver jo ikke sablet ned med mindre man siger mere end godt er.
Som en indledning er det en god ide ikke at være for rundhåndet med sandheden, og det betyder ikke at man lyver eller andet, bare fordi man ikke plabrer der ud af ved første kontakt.
Mine svar med Rødt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2013, 14:45   #13
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Tja.. Der er et gammelt ord som siger at: " lige børn leger bedst"

Men surt for ham som mødte en sød pige.. For sent gik det op for ham, at det han havde hørt hende sige: " jeg har skillinger" istedet var: "jeg har trillinger"

Men han var nu også bare en "handicappet" med dårlig hørelse.. Han havde måske været bedre stillet hvis det var en datingside, hvor det stod på skrift ???
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 02:04   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, eller måske havde han vundet mere ved at holde på trillinger, i stedet på skillinger Penge er ikke altid vejen til lykke......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 02:26   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Han havde måske været bedre stillet hvis det var en datingside, hvor det stod på skrift ???
Ja, man skal selvfølgelig altid sørge for at bruge de hjælpemidler man har behov for... og omvendt, dem man endnu ikke har behov for kan man gemme væk til behovet bliver stort nok.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 06:17   #16
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg er helt enig med trådstarter, det burde eksistere.

Der findes Farmer, XLL, Utro, Swinger, osv. osv. dating sider. Så jeg forstår overhovedet heller ikke, hvorfor der ikke findes en målrettet side for fleksjobber/ftp'er. Der er mange der søger efter, lige børn leger bedst, princippet, det gør jeg også selv.

Ikke som sådan i forhold til det med at arbejde, men i forhold til at have lidt i lasten. Men nok bedst det er noget andet end det jeg har. Så det ikke er de samme problemer, men måske der er mulighed for, at man så kan støtte hinandens svage sider, eller problemstillinger.
Så der helt fra start, er indgående forståelse af, der er særlige vilkår begge veje (teoretisk i hvert fald). Jeg er træt af de mange normale sider, gider dem ikke mere. For, "hvad laver du så?" "Tjaaaa, ting og sager i min fritid, men kan ikke arbejde, for psyken er sku defekt."

Er ikke ude med riven efter de "normale", for der er bestemt også dem som er fordomsfrie. Alle søger vel som de bedst har forstand til, hehe Mig selv inkl. Jeg er ikke et hak bedre, og vælger også forskellige grupper fra, hvis jeg selv søger. Hvis en profil f.eks. er gennemstrålet af, at karriere er livets vand for vedkommende, er jeg videre. Det kan så være mit tab.
Og jeg hader det kødmarkedsprincip. Ude i det virkelige liv har jeg ikke sådan en indkøbsseddel med mig, men skal jeg søge på nettet, så har jeg.
Jeg har bestemt prøvet at falde i snak med nogen, irl, som jeg aldrig ville have haft kontakt med, hvis det havde været med søgekriterie-filter, på en eller anden side.

Jeg er sådan skruet sammen, at jeg ikke gider pakke det ind, at jeg er pensionist. Har jeg haft en profil, har det altid stået i den. Jeg føler så heller ikke jeg skal skamme mig over. Men jeg har fuld forståelse for dem, som ikke syntes det er sjovt at skilte med det. Jeg havde det værre dengang jeg kun kunne vælge, arbejdsløs, som beskæftigelse. Og skulle fable om hvad jeg håbede og troede med fremtidig beskæftigelse. Nu er det emne ingen bekymring længere.

Normal begrebet, eksisterer ikke i min verden. Jeg syntes det strider imod at alle er individer. Men jeg føler mig i høj grad ikke som flertallet, og ville klappe i mine hænder over en fleks/pensionist dating side. Hvis jeg engang fik lyst til det halløj igen

http://sindnet.dk/ var det tætteste jeg kom det, på i sin tid
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 07-12-2013 kl. 06:44.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 12:14   #17
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Jeg er helt enig med trådstarter, det burde eksistere.

Der findes Farmer, XLL, Utro, Swinger, osv. osv. dating sider. Så jeg forstår overhovedet heller ikke, hvorfor der ikke findes en målrettet side for fleksjobber/ftp'er. Der er mange der søger efter, lige børn leger bedst, princippet, det gør jeg også selv.
Ingen privat virksomhed er forpligtiget til at lave disse manglende sider, som "burde" være.
Så hvis de "bør" være det må man selv arbejde på sagen.

Iøvrigt mener jeg at flere dating sites er oprettet sådan at man kan krydse af som "pension" i beskæftigelse...
Men jeg tror bestemt også at der er mange der ikke krydser af der, fordi de netop ikke synes der er skide smart at finde en som dem selv.

Men jeg synes godt man kan spørge de forskellige datingsites om der ikke kan komme en afkrydsning for fleksjob også, så er en stor del af "burde-problemet" jo løst.

Alternaivt kunne man når man var på de kommunale kurser for ledige fleksjobbere, hvor der som regel ikke er så meget indhold, benytte tiden til i fællesskab at oprette sådan et site, til gavn for alle som synes der "bør" være sådan et site.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KattenJames Se meddelelser
Hvorfor findes sådan en ikke?!!
Eller har jeg bare ikke ledt godt nok?

Det burde da eksistere...
Nu har jeg altså været inde og se på flere sites, og ALLE dem jeg har set, der kan man krydse af som pensionist eller efterløn.

Så hvis man mangler feltet til andre ting som fleksjob eller kontanthjælp eller sygedagpenge eller barselsdagpenge eller...
Så er det vel bare at skrive en mail og håbe på de hører hvad man sige.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 13:49   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis mennesker føler et behov - som nu med en datingside for fleksere/førtidspensionister - så er jeg selvfølgelig tilhænger af, at en sådan side findes. Jeg er ikke modstander, og jeg er heller ikke på forhindringsmission, som Abraxus er inde på (i en anden anledning). Min egen modstand udspringer sig i, at jeg ikke ville være bruger, såvel som jeg heller aldrig ville være bruger på sites for raske - heller ikke selvom jeg var rask.
Jeg bryder mig simpelthen ikke om konceptet.

Men, derfor synes jeg det er fint at sådanne sites findes for dem der er til det, og skulle der engang komme et site for fleksere og/eller førtidspensionister, så ville jeg hellere end gerne støtte op om det, men aldrig som bruger, men måske ved at donere økonomisk, såfremt dét kunne udbrede sådan en sides eksistens.

Jeg er tilhænger af, at alle menneskers behov skal mødes, uanset om jeg er personlig tilhænger eller personlig afstandstager. Verden er jo meget mere end MIG, MIT og MINE. Jeg kan også tænke ud af boksen og bekymre mig om DIG, DIT og DINE.

Så selvfølgelig burde der være sådan et site - også.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 13:51   #19
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der er jeg så nok typen der ville harmes, hvis det fandtes

Får sådan et ubehageligt billede på nethinden af, hvide mennesker kun må gå på højre side, og sorte på venstre.......eller syg søger endnu mere syg til fælles harme og hjemmelig hygge over recepterne

- det udspringer sig nok af, at jeg bliver ked af, når syge lige frem skal føle, at de kun kan finde en ligeværdig hvis denne også er syg

Håber der findes en datingside der matcher dit behov, men hold fast, hvor er det egentlig tragisk at der er behov for den slags i dagens Danmark

Jeg ville ønske k10 havde en "synes godt om"-knap, for jeg er helt enig i det du skriver.
Jeg tror jeg ville blive endnu mere syg af at blive sat i bås på den måde.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 13:58   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Camille Se meddelelser
Jeg ville ønske k10 havde en "synes godt om"-knap, for jeg er helt enig i det du skriver.
Jeg tror jeg ville blive endnu mere syg af at blive sat i bås på den måde.
Vores ''synes godt om knap'' er det lille hjerte du ser i boksen for hvert enkelt bruger

Og nej, det er ikke alle der har det godt med at blive sat i bås på den måde, JEG får personligt helt ondt i maven ved tanken.

Men jeg synes det burde eksistere for dem, der ser det som en mulighed for, at komme videre
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension