K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2010, 09:24   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sagsbehandler er der for Borgerens skyld.

Da I begge har hørt sagsbehandlers ytringer, ville jeg med denne begrundelse be om ny sagsbehandler.
Det står i loven. Prøv at spørge hos <Ombudsmanden, hvilken lov du bruger, og ulovligheden af dette.

Forskellen er, at alle her ved at sagsbehandler, handler i kommunens interesse. Men dette er ulovligt, og svært at bevise.
Men et udsagn som her, det bør forfølges, evt også helt til Borgmester.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 09:34   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
allerførst vil jeg også sige velkommen her på siden, du er nu i gode hænder

-og dernæst, ja, så kan jeg også sige at de øvrige ærede medlemmer har givet dig nogle gode råd, som er værd at nærstudere og lytte til.

Suk, du er desværre nok, ikke den eneste som oplever en sags(mis)handler opføre sig som en skrankepave og dét kan du netop klage over, hvis du orker.

Hendes chef er jo Borgmesteren og det er hans/hendes ansvar at medarbejderne har en ok adfærd! (hun har tilsyneladende ikke bemærket hvad hun har skrevet under på: ansat i et SERVICE fag!)

(bare lige så du véd det, min mand var udsat for en kludetæppesyerske, som højlydt proklamerede: jeg spiser advokater til frokost! -og: HA der VANDT jeg nok! -fuldstændig på børnehaveniveau! Må lige tilføje, at da vi VANDT anken, STORT, ja, da kunne vi jo vende retur og sige: Er du sulten nu? -og: hvem var det der vandt i dag? )

Noget helt andet er, at jeg ALDRIG hverken kan eller vil glemme hendes adfærd, det satte store ar i min sjæl og min tillid er for altid væk, både til systemet og sagsbehandlere. (må jo også lige erkende at vi i vores journal har fået titlen: hysterisk frue!!! -og min mand: ingen respekt for autoriteter, hvem det så er i det kommunale system? I dag er jeg STOLT af disse titler

MEN når det så er sagt, ja, så skal det også siges at uanset hvad og hvordan sags(mis)handleren opfører sig, ja, så er du pinedød nødt til at bevare fatningen og holde hovedet højt og sagligt argumentere for din sag, alt andet vil blive opfattet som om du blot er en brokkerøv!

Du kan jo evt også optage fremtidige møder, fuldt lovligt, uden at du meddeler dette og så er det jo dokumentation for sags(mis)handlerens opførsel -måske værd at overveje?

Fasthold også din faglige repræsentant i, at de er der for at hjælpe dig og kan denne ikke formå mere/yderligere ja, så går du til hovedforbundet, længere er den ikke -det er din ret!

Ønsker dig det bedste og kom blot herind og læs af, stille spørgsmål mv, der er næsten altid nogen der kan hjælpe.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 09:50   #13
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Jeg er normalt ikke typen man slår af pinden, men jeg er vitterlig nede og ramme bunden. Min psykolog skriver selv i sin urdering at jeg er psykisk overbelastet og har brug for noget stabilitet og ro, for ellers tør han ikke stå inde for konsekevenserne.

Foruden alle mine fysiske smerter og de psykiske skavanker som SB ikke vil anerkende, så reagerer min krop helt uhensigtsmæssigt. Jeg render rundt og er et nervevrag, kan ikke holde maden i mig og har ondt alle vegne....

Jeg har lige gennemlæst mine papirer, og er nødt til at komme med en RETTELSE, lægekonsulenten på kommunen mener IKKE at min lidelse er stationær, til trods for at ASK har anerkendt den er det, og at flere speciallæger har.

Jeg har ingen tiltro til det offentlige system længere

Men hele vores forsørgelsesgrundlag er i den grad truet - og jeg kan ikke se en ende ud af det. I forvejen lider hele familien under jeg er syg, og at der er så meget jeg ikke kan pga smerter og får stærkt smertestillende. Og nu skal vi så til at opsige lejligheden, fordi vi ikke har råd til at blive boende her, når sygedagpengene stopper. Men på den anden side har vi heller ikke råd til at finde et andet sted at bo.

Vores største fejl vi har begået var at blive gift.....
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 09:51   #14
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Hej Heidi.

Det lyder rigtig træls at kommunen vil stoppe dine sygedagpenge ( jeg´kan gidt huske hvor magtesløs man føler sig ) og det skal de ikke have lov til .

Du skal efter min mening have fat i en god advokat. Nu tænker du måske, at det har du ikke råd til . Jo du har faktisk ikke råd til at lade være, og din er oveni købet en arbejdskade.

Jeg har selv piskesmæld fra 2008 og kommunen ( Århus ) vill stoppe sygedagpenge - men her kom advokat ind og gjorde forskel så efter arbejdsprøvning i vinter er jeg visiteret til fleks. Ja det er så samme sagsbehandler som mente jeg var fo dårlig til arbejdsprøning som endte med at bevilge fleks.
Alt det var vist slet ikke sket uden min advokat havde taget over - godt og grundigt, ikke kun overfor kommune men også ved forsikringsselskaber og pensionsselskaber mm..

Jeg kan kun sige jeg er meget tilfreds med hendes indsats - jeg venter nu på endelig men gra og erhvevsevnetab skal fastsættes og i den mellemliggende tid har hun osse formået at få forsikring til at udbetale for tabt arbejdskade hver mdr.....

Hun hedder Lotte Ankjær - ring og få en snak med hende , så siger hun om der er grund til at gå ind i din sag eller ej .
Firmaet ligger i Århus men det er ikke nødvendigt at rende der i tide og utide. Jeg har været til 2 møder med hende.
Her er link til firmaet - http://www.advokaterne-storetorv16.dk/lotte_ankjaer.htm

hvis link ikke virker så skrive i søg : Advokaterne Store Torv 16 Århus

Held og lykke
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 10:17   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tro mig, véd præcis hvordan du/i har det, lige nu!

-sagt af handicappet ftp på gamle ordning, 2 børn og GIFT med handicappet (nu) ftp på nye ordning - hvor sagsmishandleren decideret lukkede for kassen ULOVLIGT i næsten 8 mdr! Jo, det var svært at overleve for én ftp, som på gamle ordning er mindre end en kontanthjælp!(http://politiken.dk/indland/ECE73379...-kostbar-fejl/)

MEN du MÅ OG SKAL kæmpe videre og holde fast! Tro mig, det er det værd!
-skønt det kan koste rigtigt meget både på det menneskelige plan men også økonomisk, hvis man er tvunget udi at anskaffe sig advokat(skal lige siges, at det er de bedste penge jeg nogensinde har givet ud, for denne sag, havde uhyggeligt høje menneskelige omkostninger, som jeg ikke ønsker for min værste fjende!)

Hm, i bund og grund kan man jo sige: man kan ikke lave en omelet uden at knuse æggene -hvis du forstår

-altså, når du føler dig lidt mere ovenvande, ja, så SKAL du vende nedturen til vrede og SÅ skal du handle(det var nok det værste for mig, føle at jeg ikke kunne handle, så jooo..genkender udmærket følelserne, og det er vi vist desværre rigtig mange herinde der gør, suk)

SELVFØLGELIG skal du insistere på at få rette diverse faktuelle fejl i din sag, om som det øvrige ærede medlem sir, gå evt ad Ombudsmandens og Persondatalovgivningens vej.

Ps: ja, vi var også derude, at den eneste udvej jo så måtte være at lade os skille(trods næsten 25 års ægteskab!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 14:11   #16
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
What to do???

Har lige haft en tlf samtale med min socialrådgiver fra min fagforening, hun ville aftale et møde med min mand og jeg, det var en anelse nemmere end at tage den via tlf. Så vi har et møde med hende i næste uge.

Jeg har tænkt meget over at ville skifte sagsbehandler på jobcentret, da vi har haft flere sammenstød med hende og haft en følelse af ikke at være blevet taget alvorligt.
Men igår var dråben.
Magen til dumme, kyniske og inkompetente k*lling....
Jeg ville egentlig gerne skifte sagsbehandler, meeen nu er sagen så fremskreden og de står til at stoppe dagpengene.. Socialrådgiveren på fagforeningen mener ikke at afdelingslederen vil lade en ny sagsbehandler komme til at tage min sag, da det tager tid.
Men hun har samme mening som os, om at hun er en sær snegl, der er meget kold.

Jeg er meget i tvivl; what to do?????
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 14:49   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Heidi,

Det aller bedste ville være hvis I kunne få lægekonsulenten til at erkende at din lidelse er stationær. Du skriver at mange læger, speciallæger mm. har skrevet dette, hvorfor er det så at lkén mener noget andet ? Hvor mange år skal der til før din lidelse er stationær ?

Medmindre din fagforening har stor indsigt i sygedagpenge loven kan det blive rigtigt svært med en forlængelse. Det er min erfaring at fagforeningerne simpelt hen ikke er kompetente nok i denne sammenhæng. Hør din rådgiver om de har en "special enhed" med speciale i sygedagpenge, der kan se på din sag og vær efter dem det er jo det du betaler dem for.

Endvidere er det oplagt at din rådgiver får skrevet et brev til din sagsbehandler som opsamling på mødet. Her må de bla. gøre kraftigt opmærksom på at de ingenlunde kan "tage dig tilbage" som arbejdssøgende. Du er jo ikke i stand til at stå 100% til rådighed for det ordinære arbejdsmarked, men har et dokumenteret erhvervsevnetab.

Fx. skal du som medlem af a-kasse skrive under på en rådighedserklæring hvor du erklærer at du kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet på en 37 timers arbejdsuge og på fuldstændige normale vilkår og dette kan du jo ikke. Man underskriver denne rådighedserklæring med straffe ansvar og det er du jo ikke interesseret i at få. Det er kommunen vel heller ikke interesset i at forvolde ?? Ved godt at de blot vil henvise til kontanthjælp, men dette er jo heller ikke selvforsørgende for jer.

Se også om I kan arbejde lidt på den med lægekonsulenten. Hvis jeg var dig ville jeg heller ikke skifte sagsbehandler, jeg ville istedet kører det på den hårde måde, så langt det rækker. Du skal simpelthen skrive mails til din sagsbehandler med de spørgsmål du nu har til din sag og de skal være klare og kontante. Fx. det med lægekonsulenten og hvorfor han ikke vurdere din lidelse som stationær, når nu alle andre gør. Dette må din sagsbehandler forklare eller få lægekonsulenten til at forklare, det har du ret. Jagt det svar medens du arbejder på at finde ud af hvornår din lidelse i "det skriftlige" siges at være stationær, måske kan du få dine læger til at forklare dette og hvorfor de mener det samtidig med at lken er af en anden mening?

Hvis det også er i din sags interesse at få neuropsykologens rapport inden stop af sdp. er dette også noget du kan fremhæve og er der andet du lige har så få det med og ryk så for svar. Hører du ikke noget fra din sagsbehandler om det du gerne vil vide, så ryk igen og igen. Hun skal ikke blive træt af dig, du skal "blot" trigge hende lidt på intilligensen, for tingene skal jo hænge sammen hvis hun vitterligt vil stoppe de sygedagpenge og der er jo endnu tid til at finde ud af hvorfor de skal forlænges. Lægekonsulenten må jo have taget fejl !!??

Mvh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 28-10-2010 kl. 14:56.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 16:25   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Heidi!

Jeg ville følge Milas råd: Tal med den advokat, Ankjær - det er der ikke noget forgjort i.

Din fagforening (BUPL?) lyder ikke i mine ører helt tjekket i den her sammenhæng...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 16:40   #19
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Være sikker

Jeg vil bare lige være sikker, derfor stiller jeg spørgsmålet igen....

Mener det var Enteneller der skrev noget om at jeg evt. kunne søge om førtidspension, for at forhale processen vedr. stop om sygedagpenge???? Er det virkelig en mulighed??

Lige nu undersøge jeg alle muligheder i denne sag, det er bestemt IKKE fordi jeg synes det er fedt at skulle søge om førtidspension. For jeg er da slet ikke færdig på arbejdsmarkedet. Langtfra... Meeeen hvis jeg kan forhale processen en anelse, så er jeg nødt til at prøve

Hvorfor lægekonsulenten ikke erkender min lidelse er stationær, vides ikke. Nogle gange kan jeg blive i tvivl om det er min sag vi arbejder med, fordi det er så svært at genkende mig selv....

Her er det hvad lægekonsulenten skrev den 27. maj 2010:

"Sygehistorie: 27 årig pædagog, som i feb 2008 pådrager sig en arb.skade, idet et barn rammer pt. i nakke/brystdel (ASK skriver det er en hovedskade) med et knæ, pt. kortvarig bevidstløs. Siden gradvis indsættende hyppig hovedpine, nakkesmerter + smerter i venstre skulder samt klager over konc. besvær og hukommelsesbesvær. Gennemfører pædagoguddannelsen pr 1.2.3009
Tilstanden igennem det sidste år stort set uændret , pt. udredt af neurologer okt 2009 hvor neurologisk undersøgelse findes helt normal men tilstanden præget af krniske nakke/hoved muskelspændinger.
MR scanning viser helt normale forhold i hjerne og nakke bortset fra en mindre udposning af en bruskskive mellem 2. og 3. brysthvirvel.
Vurderet af neurolog til arbejdsskadestyrelsen senest april 2010, hvor forholdene og de objektive fund er identiske med tidligere undersøgelser (kroniske smerter pga spændinger efter ulykke)
Pt. er henvist til pyskologbehandlinger."

"Prognose: Tilstanden skønnes at nærme sig et stationærtidspunkt dog kan smertebehandling og psykologbehandlinger muligvis stabiliserer tilstanden yderligere over tid. "

"Diagnose: Traume columna cerviocothoracalis seqv. (følger efter skade på nakke og brysthvirler)
Syndroma postcommotionale o.p. (mistanke om følger efter hjernerystelse)
Hemicrania (migræne) "

"Skånebehov: Skønnes varige. Bør generelt undgå fys. belastende arbejde og i særdelelseshed undgå skulder nakke belastende arbejde især monotoni."

"Funktionsevne: Skønnes ikke på det foreliggende varigt reduceret."

En speciallæge udtaler sig således:
"Hvis patienten fortsat ikke synes i stand til at påtage sig arbejde, må man på det kraftigste overveje at få foretaget supplerende neuropsykologisk vurdering. Patienten er klar over kognitive ændringer. "
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 18:07   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af HeidiAnd Se meddelelser
En speciallæge udtaler sig således:
"Hvis patienten fortsat ikke synes i stand til at påtage sig arbejde, må man på det kraftigste overveje at få foretaget supplerende neuropsykologisk vurdering. Patienten er klar over kognitive ændringer. "
Hej Heidi,

Ved ikke lige om det er mig, men det er rigtigt at man som sidste nål i høstakken kan søge førtidspension iht. §17 og det bliver så på det foreliggende grundlag altså med de papirer der ligger i din sag. Du vil højst sandsynligt få afslag, så måske varer dine sygedagpenge yderligere et par mdr. eller mere eller mindre indtil afslaget foreligger !! Du kan bruge dette træk som det sidste inden dine sygedagpenge udløber.

Heidi, jeg hænger mig lidt i ovenstående som du har citeret fra lægekonsulent vurderingen. Han siger jo at det syntes vigtigt at få indhentet den neuropsykologiske vurdering såfremt du stadig ikke kan arbejde og det kan du jo ikke, men arbejdsprøvning vil du jo gerne ud i så vidt jeg har forstået ? (undskyld med jeg er igang med at besvarer 2 sager her på K10 og jeg blander dem lidt sammen måske).

Hvis det er arbejdsprøvning du går efter og du fornemmer at neuropsykologen siger at det er ok at du kommer i arbejdsprøvning, jamen så er det jo den rapport I skal have frem nu inden stoppet. Hvis du tværtimod fornemmer at hun vil afvise afprøvning, så glem den rapport for nærværende.

Håber at din fagforening kan være behjælpelig, men håber at du også kan få "punket" din sagsbehandler for nogle svar, såfremt du har brug herfor !!??

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så blev det min tur :) Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 59 03-03-2013 20:02
Så blev det min tur :) tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 06-09-2012 14:14
Så blev det min tur. Julcha Dit og Dat 13 05-05-2012 11:19
det blev idag jeg blev godkendt nikkoshadow Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 12 17-06-2011 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension