K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2012, 23:27   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Selvom jeg går i et træningscenter et par gange om ugen, er jeg totalt smadret af psykisk relaterede smerter når jeg kommer hjem. Det er så heldigvis om aftenen jeg går på hold og så er det bare hjem på sofaen og slappe af bagefter.

Jeg har desværre aldrig haft gemyt for at sludre/sladre med folk, men det lyder jo til at være en af dine stærke evner Viggo? Er din arbejdsevne uden for fleksjob række vidde? Jeg tænker om du måske kunne komme i revalidering som sosu medarbejder, dem er der jo også nogle af på plejehjem? Jeg ved godt at de ikke bare hygge snakker på plejehjemmet!

Alternativt må du evt. gå efter evt. skåne job ved ftp. Det er dog bare blevet så svært idag med den nye reform i omløb.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 23:28   #12
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 14
viggo er ny på vejen
Kunne bare være, at jeg skal lade være
i det mindste til fp spørgsmålet er afklaret
Tak for input

Jeg havde flexjob i mange år til at jeg ikke kunne klare det mere
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 23:46   #13
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Viggo.. det er bare så synd hvis du skal stoppe med det.. Det lader til at både du og de gamle får noget ud af det..

Og jeg går ikke ud fra at du er til kaffeslapperas i flere timer hver eneste dag... det kunne jo også være naboen du rendte sammen med til en kop kaffe ...

Jeg kan se at det ville være et problem, hvis du søgte pension pga social angst og fobi og sådan noget lign..

Men som andre har skrevet, så ville jeg bare henkastet fortælle sagsbehandler at du nogle gange får en kop kaffe og en sludder på det lokale plejehjem.. og om det skulle forhindre dig i at få pension...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2012, 23:59   #14
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg vil meget gerne have mig frabedt frivillige og hyggetanter, der tager arbejdet fra os der er uddannet.
Jeg er ansat i løntilskud som " hyggetante" på et plejehjem.Jeg kan ikke blive ansat, da der ikke er økonomi til en stilling.
De kan klare sig med ufaglærte og frivillige.
Hilsen Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 00:00   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
... Det lader til at både du og de gamle får noget ud af det..
Præcis på den måde vil også en SB opfatte det ( arbejdsevne ), og begrunde en arbejdsprøvning eller et afslag på pension.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 00:02   #16
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 14
viggo er ny på vejen
Du skriver uddannet hyggetante, hvad er det for udd/job
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 00:03   #17
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg er uddannet sygehjælper
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 00:06   #18
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Der er enorm forskel på at tale med gamle mennesker frivilligt og være udd. sygehjælper.
Vi har også hyggetanter på plejehjemmet i min hjemby og der er slet ikke tale om et arbejde med alt det ansvar det fører med sig.
En sygehjælper skal bestemt ikke føle sig truet (og får noget af et wake-up call hvis man tror ens arbejde skal bestå i hyggesnak...)
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 00:13   #19
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Det er sådan at jeg ikke kan klare løft og fysisk arbejde, jeg kan ikke få pension eller flex eller revalidering.Jeg har slidgigt i mange led og fibromyalgi.Derfor er jeg nu på et plejehjem i jobtilskud.Jeg er 61 år.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2012, 00:13   #20
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Der er enorm forskel på at tale med gamle mennesker frivilligt og være udd. sygehjælper.
Vi har også hyggetanter på plejehjemmet i min hjemby og der er slet ikke tale om et arbejde med alt det ansvar det fører med sig.
En sygehjælper skal bestemt ikke føle sig truet (og får noget af et wake-up call hvis man tror ens arbejde skal bestå i hyggesnak...)
Du har ret i det du skriver..

Da jeg arbejdde som SSA, da nød vi hver eneste gang der kom en besøgsven til beboerne .. for så kunne vi give de beboere som ikke fik besøg noget ekstra... altså hvis vi havde tid til det ..

Og bare det at man vidste at der sad en ved kaffebordet, så kunne vi få alle mand op og så komme ud alle sammen og få eftermidagskaffe og hyggesnak...
Var der ingen ved kaffebordet, så skulle en af os være der og så løbe ned og hjælpe og tilbage igen.. så en hjælp ved kaffebordet var simpelthen kærkommen....
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frivilligt arbejde. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-12-2011 20:28
Frivilligt arbejde. Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 2 07-02-2011 14:26
Flexjob, frivilligt arbejde? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 16 31-01-2011 22:03
frivilligt arbejde Pial41 Alt det andet 5 13-08-2010 11:23
Frivilligt arbejde.. Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 4 13-12-2005 21:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension