K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2009, 15:08   #11
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
I december 2008 var jeg til samtale hos en overlæge hans diagnose var så livslang OCD , panikangst og depression, de oplysninger har kommunen ikke hentet, altså har de ingen oplysninger hentet siden januar 2008. Jeg fik de papir fra overlægen ved min egen læge.Og er sendt med i min Ankesag sammen med andre oplysninger kommunen heller ikke har hentet
hvis du selv har papirere, så tage en kopi af det og aflevere det til din sagsbehandler.. det har jeg altid gjort når jeg fik nogen læge papirere
kommunen ikke havde.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 15:16   #12
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Har selv papierne og har også tænkt mig at lave en kopi til min nye sagsbehandler som jeg skal op til på mandag for de kan vel ikke bare underkende alle de lægepapir der er
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 15:38   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
..................TinaB, jeg har samme diagnoser som dig, og som du ved, så har det lige udløst en førtidspension!!
Faktisk har vi mange af de samme problemstillinger.
Så du skal være godt fremme i skoene, og sige igen og igen, at du ikke kan - og have din læge med indover, så skal det hele nok gå.
Du må ALDRIG gå på kompromis med dine diagnoser, eller sige ja til noget du ikke kan klare. Du skal stå stejlt og holde på din ret til at være syg!!!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 22:48   #14
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Helenakr ..... Du har ret , det bare så svært at stå i , men nu har jeg fået en til at hjælpe mig , og hvor jeg ikke selv magter at sige fra , så gør hun , nogen dage har jeg gejsten til at kæmpe for min ret , og ander dage har jeg lyst til at gi`op og lade dem køre mig rundt i deres cirkus , men bliver bare så forvirret af det hele og har svært ved at finde rundt i det dumme system , og ikke mindst at finde logikken i det
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 23:40   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg blev tilsidst så frustreret at jeg meldt mig helt ud! Dvs jeg ikke kom til nogle opfølgningssamtaler, men ringede og sagde at jeg havde det for skidt til at møde op - og spurgte pænt og interesseret, hvordan vi så skulle gribe det hele an. Jeg foreslog de kunne betale en Taxa, eller de kunne komme hjem til mig osv. Enden blev at de sygemeldte mig fra opfølgningsmøderne. Iøvrigt var jeg også voldsomt plaget af OCD og kunne slet ikke tage hverken bus eller cykel, og kunne ikke overskue at møde op og tale med en fremmed, for jeg har også socialfobi. Og min læge bakkede op hele vejen igennem, og senere også min psykiater...

Jeg har aldrig nægtet noget! Men jeg har pænt og i roligt stemmeleje forklaret dem, at det er umuligt med mine diagnoser at være med i gentagen aktivering, arbejdsprøvning, kurser mm der indebære et fremmøde, en bestemt mødetid osv, fordi min OCD er så invaliderende, at det slet ikke er muligt.
Jeg har været vred på kommunen og deres sagsbehandlere af andre grunde, men de har trods alt altid hjulpet mig gennem, så det har været muligt at undgå alle de der forvirrende elementer. Jeg har altid opført mig ordenligt, talt pænt, argumenteret på sobert niveau, bedt dem om at henvende sig til min læge og/eller psykiater, når jeg har følt de ikke forstod mine diagnoser...eller at de ikke tog dem alvorligt nok.
Og jeg føler selv det har givet pote - de har i hvertfald ladet mig være fra 2002 og frem til i dag. Hvorfor der også røg over 50 siders lægepapir med i partshøringen - bar sygemeldinger, opdateringer, status over behandlinger, fejlslagne behandlinger, diagnoser ect. Min sagsbehandler sagde også 'hold da kæft hvor har vi meget på dig....det er sjældent der er SÅ mange lægepapirer i en sag' - og flere gik helt tilbage fra perioden 1992 og frem til i dag!!!!!

Så de kan sgu heller ikke sige at jeg ikke har prøvet, jeg har 36 arbejdsprøvninger/aktiveringer mm bag mig. Men jeg stoppede konsekvent omkring 2002 fordi jeg besluttede mig for ALDRIG at prøve noget mere, efter jeg fik en psykose under sidste arbejdsprøvning.

Førtidspensionen søgte jeg først i December 2007. Så det har taget 1,5 år at få den tilkendt, hvilket er meget fair forhold til mange andre.....

Tror også de er lidt flove over min sag - 21 år på kontanthjælp som dokumenteret psykisk syg!! Den er pinlig....og ulovlig!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 00:28   #16
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TinaB Se meddelelser
Har selv papierne og har også tænkt mig at lave en kopi til min nye sagsbehandler som jeg skal op til på mandag for de kan vel ikke bare underkende alle de lægepapir der er
Husk lige at få en kvittering når du afleverer den, ting har det med at forsvinde.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 08:59   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tina B.
Selvom dit revalideringsforløb måtte afbrydes, er du jo tilkendt revalidering.
Du skal således have revalideringsstøtte, indtil anden afgørelse er truffet.
Har du fagforening? Elleres prøv DUHK!
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 09:11   #18
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Popaie > Kan du forklare mig , hvad du mener mere præcist med revalideringsstøtte? Jeg er kun medlem af A-kassen da jeg ikke længer havde rår til at betale den fulde pris. Hvis du evt har nogen links til §§ ville det være godt.

Mvh

Tina
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 09:14   #19
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Trold > Tro mig .... jeg skal nok få en kvittering , afleveret også min anke om fleksjob personligt og fik en kvittering på at den var afleveret da min tiltro til kommunen efterhånden kan ligge på et meget lille sted
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 10:02   #20
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Helenekr > Problemet er , at de sagsbehandler jeg har talt med , bare ikke forstår mine diagnoser føler jeg , det er som om de ikke forstår de problemer jeg har omkring det, mit udgangspunkt på mandag til møde med min nye sagsbehandler må være , at jeg selvfølgelig ikke vil nægte det kursus , men forlange at de tager hensyn til de diagnoser jeg har . JEg vil ikke kunne klare 5 timer om dagen , måske 1-2 timer max , og havde også tænkt mig at foreslå at de betaleren taxa for at kunne frem og tilbage , så jeg ikke ender med et panisk anfald .... som sagt , er jeg jo ikke bare rask fordi jeg er endt på kontanthjælp , men føler at kommune opfatter det sådan fordi de ikke tager hensyn til noget.

Mvh

Tina
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp = rask.... Chas Accept fra vores omgivelser 21 18-06-2013 11:13
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
for syg men for rask Bamsen Spørgsmål ang fleksjob 29 11-04-2011 23:11
For syg til flex for rask til fp ihogåh Spørgsmål ang fleksjob 61 15-02-2010 12:33
Rig, rask, rørig? Peacock Politik og Samfund 3 14-09-2008 18:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension