K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2010, 20:14   #11
Nordstrøm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2010
Lokation: faaborg-midtfyn
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Nordstrøm er ny på vejen
Har fået et brev hvor der står at der står udsættelse af afgørelse. Vurderingsgrundlaget findes ikke tilstrækkeligt til at kunne gører ressourseprofil færdig, derfor kan der ikke træffes afgørelse om evt. forlængelse. Er ikke blevet varslet, har ikke været til partshøring.
Har været i virksomhedspraktik, men ikke blevet arbejdsprøvet.
Nordstrøm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 20:22   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nordstrøm Se meddelelser
Har fået et brev hvor der står at der står udsættelse af afgørelse.
Hvornår er afgørelsen udsat til ??

Hvad var resultatet af din virksomhedspraktik og hvor længe "tog" den, arbejdsprøvning skulle efter min mening og viden være det samme som virksomhedspraktik.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 20:29   #13
Nordstrøm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2010
Lokation: faaborg-midtfyn
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Nordstrøm er ny på vejen
De har en tidsfrist på 4- 6 uger står der altså efter varighedsbegrænsningens udløb. Hvis dette ikke nås vil der ikke være mulighed for at forlænge sygedagpengeperioden! Virksomhedspraktikken gik op og ned, startede på 20 timer, men blev reduceret til 15 dog med enkelte fraværsdage... Den varede 3. mdr.
Nordstrøm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 20:46   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Nordstrøm,

Hvor har du så d. 31/8 fra ? Er det den oprindelige begrænsning ?

Skriv til din sagsbehandler, hvad den nye dato er, således at du har noget at holde dig til og efterflg. kan du følge op på status og kommunen vil formodentlig orientere dig der eller forinden.

Spørg, SKRIGTLIGT det er det bedste, svarer de ikke så ryk, ryk og ryk .

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 23:47   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg mener at Andersine85 skrev noget om det, og at det var det nye at man kunne udsætte afgørelsen og så måtte de derved trækken sagen endnu mere i langdrag.

det kan da bare ikke være rigtigt.. det er i al fald drøn uretfærdigt at den syge borger skal betale for kommunens drysseri...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 00:10   #16
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
Lov om sygedagpenge

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
SM agørelsen om at kommunen ikke kunne forlænge adm. er fra før lovændringen. Men det ser ud til at det er den de handler ud fra. Hvornår besluttede de at udsætte afgørelsen før eller efter lovændringen? undskyld hvis det fremgår ovenfor


Citat:
Vejledning om sygedagpenge
Arbejdsmarkedsstyrelsens vejledning nr. 9300 af 25/6 2008, ændret ved:

cirkulære nr. 9298 af 23/6 2009,

cirkulære nr. 9766 af 29/9 2009,

cirkulære nr. 9014 af 13/1 2010,

skrivelse nr. 9262 af 19/4 2010.



28.1 Anvendelse af arbejdsevnemetoden i form af ressourceprofil

Kommunen skal forud for en afgørelse om at standse udbetalingen af sygedagpenge på grund af varighedsbegrænsningen anvende arbejdsevnemetoden i form af en ressourceprofil med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Der henvises til reglerne herom i bekendtgørelse nr. 1402 af 13. december 2006 om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne (arbejdsevnebekendtgørelsen). Ved anvendelsen af bekendtgørelsens bestemmelser bør afdækningen af de enkelte elementer i ressourceprofilen afpasses i forhold til den konkrete situation, jf. nærmere pkt. 15.1 om arbejdsevnevurderingen.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 00:36   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg fandt lige det som andersine85 havde skrevet i en tråd..
indsætter det lige, og finder tråden med link bagefter..
*********
Havde du varighed d. 31.03.10 eller først d. 30.04.10?
For var det d. 31.03.10 er det ikke sikkert du får sygedagpenge, kommunen må nemlig gerne, og helt lovligt, udsætte afgørelsen i fire uger, hvor man ikke får sygedagpenge. Så skal man søge om kontanthjælp, men i så fald at man får medhold, så annuleres det så, og man får sygedagpenge fra den dag det ellers stoppede.

Men jeg ved, at der er en del kommuner, der ikke har opdaget det (en forholdsvis ny udmelding fra beskæftigelsesankenævnet), så en del forlænger administrativt sygedagpengene (det er så faktisk ulovligt, men det er jo til borgerens gunst så...).

Hov forresten, for at man så selvfølgelig har lov til at stoppe sygedagpengene og udsætte afgørelse, skal der selvfølgelig lægge et brev om det. Man kan ikke bare udsætte og stoppe, uden at give besked om det.
*************
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...kontanthj%E6lp


***

Det er jo så som sådan ikke særlig opløftende svar i en krisetid..

Sidst redigeret af Huldra; 08-08-2010 kl. 00:37. Årsag: indsat link
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 00:48   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. Fagforening, skal du prøve at ringe til landsforbundet.
Spørg efter jurist i forbundet eller lign.

De er forpligtet til at hjælpe dig. Slå i bordet, hjælpen kan være uundværlig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 08:08   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
jeg fandt lige det som andersine85 havde skrevet i en tråd..
indsætter det lige, og finder tråden med link bagefter..
*********
Havde du varighed d. 31.03.10 eller først d. 30.04.10?
For var det d. 31.03.10 er det ikke sikkert du får sygedagpenge, kommunen må nemlig gerne, og helt lovligt, udsætte afgørelsen i fire uger, hvor man ikke får sygedagpenge. Så skal man søge om kontanthjælp, men i så fald at man får medhold, så annuleres det så, og man får sygedagpenge fra den dag det ellers stoppede.

Men jeg ved, at der er en del kommuner, der ikke har opdaget det (en forholdsvis ny udmelding fra beskæftigelsesankenævnet), så en del forlænger administrativt sygedagpengene (det er så faktisk ulovligt, men det er jo til borgerens gunst så...).

Hov forresten, for at man så selvfølgelig har lov til at stoppe sygedagpengene og udsætte afgørelse, skal der selvfølgelig lægge et brev om det. Man kan ikke bare udsætte og stoppe, uden at give besked om det.
*************
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...kontanthj%E6lp


***

Det er jo så som sådan ikke særlig opløftende svar i en krisetid..
Hvor er det strengt !! Der burde være kriterier for på hvilket grundlag at de må stoppe sygedagpengene og så anvise folk til kontant hjælp. Samtidig må man så på kommunerne sørge for at få benene på nakken og få afklaret folk i sdp. perioderne, men sikke da en ny regel.

Vi må lige få web til at opdatere sdp. på forsiden, jeg kan ikke hitte ud af at slå alt det op empoverment refererer.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 08:33   #20
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Ulovlighederne

fortsætter jo bare - kan vi se.

Håber du bruger en masse af det alle de seje folk herinde, har lagt til dig....

Ønsker at du får styr på tingene - hurtigt
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension