K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2011, 21:10   #11
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøje Se meddelelser
Det er rigtigt at et abbonement på Falck lyder mere betrykkende, men der vil gå et stykke tid hvis jeg melder mig ind før jeg kan benytte et Falck-abbonement til dette.

Jeg er gående og "stående" i begrænset omfang med mange liggende pauser i løbet af en dag. Det er mere end 2 år siden jeg sidst har kunne sidde på en stol og slappe af.
Behandlingen på smerteklinikken går ud på at lindre smerterne. De siger selv på klinikken at det funktionsniveau man har oftes ikke vil bedres efter behandling på klinikken.

Jeg har fået en erklæring fra lægen ude på smerteklinikken på, at jeg ikke behøver at have sikkerhedssele på, når jeg ligger på bagsædet af en bil.

Hilsen gøje
Undskyld, men nu stopper legen! (kommunens leg med dig)!

Du beder om at få belyst din førtidspensions muligheder på det foreliggende grundlag § 17, på mandag kl. 09.00.

Det her er så grotesk at det skal stoppes nu! Hvis de slynger nogle paragraffer, skrivelser eller andet du ikke forstår ud, så kontakter du mig, og så skal jeg nok gå ind i sagen. (UDEN OMKOSTNINGER!)

Magen til arrogance skal man fandeme lede længe efter! (Kommunens)

Hvis det du beskriver er gennemgående i din sag, i flere år... Så lugter jeg en princip afgørelse i forhold til god forvaltningsskik! eller brud på samme, i dette tilfælde. Jeg kan med garanti finde flere brud på loven, hvis jeg nærlæste dine akter!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 21:13   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Forresten! er madras fabrikkerne i Dk ikke forlængst lukket ned? For det er da kun der jeg kunne se en praktik plads, udfra det Gøje beskriver!!!

Er lidt småsur nu!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 22:25   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Bare lige for at "sikre" mig:

gøje, står det tydeligt beskrevet i din RP at du har brug for denne form for transport?

Det er vigtigt, sådan rent principielt

Hvis det gør, jamen, så er der jo intet at være i tvivl om så SKAL sb sørge for at hjælpe dig:

Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område
§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.
-og dette uanset hvad der står skrevet hvor, vel at mærke

Gøje, hold ud og hold fast og "tving" sagsbehandleren til at træffe en beslutning, på den måde kan du klage videre...
Ønsker dig alt det bedste...
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:16   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære gøje

Jeg er rystet... ligesom Ricky...

Det er altså din sagsbehandler på jobcentret der SELV skal finde ud af, hvordan du kan transporteres til din arbejdsprøvning, såfremt de jo ønsker du skal arbejdsprøves. Ja vejledningspligt - og den hjælp der søges skal de "sende" videre til det rette sted). Jeg mener, at der står et sted i lovgivningen, at jobcentret selv skal betale for transporten (f.eks. taxa), når der er tale om en så nedsat funktionsnedsættelse. - i hvert fald, når det gælder arbejdsprøvning... Bare sig til sagsbehandleren, at det må de selv finde ud af. Det skal du ikke bruge så meget tid på....

Jeg kan slet ikke forstå, at de vil lade dig arbejdsprøves i den tilstand, du er i.
Hvad siger din læge? Hvis din læge f.eks. siger, at du slet ikke bør arbejdsprøves i din tilstand, så bør jobcentret også respektere det. (det er dét, jeg håber, at din læge vil bakke dig op om). Det med transporten må jo være helt klart et skånehensyn, du har, som de skal tage hensyn til.

Der er nogen herinde som har haft en "arbejdsprøvning" i deres eget hjem... Jeg synes altså ikke, de burde sende dig ud i noget. Du må være noget sej altså, men jeg håber, du vil tænke på dig selv også - og dit helbred samt dine omgivelser.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:21   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser

Umiddelbart lyder det jo forrykt at du skal i arbejdsprøvning!
Nemlig!

Sådan er Kbh.s Kommune!

Sidst redigeret af Carmen; 26-11-2011 kl. 00:29.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:28   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvis kommunen virkelig vil have dig afprøvet så må de da bestille falck på deres regning.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:35   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har lige prøvet at finde et eller andet paragraf.... Den her måske - se det der er rødt... :

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=136419#K8
(Undervisningsmateriale, arbejdsredskaber og arbejdspladsindretninger)

§ 76. I forbindelse med deltagelse i tilbud efter kapitel 10-12 kan der ydes tilskud til hjælpemidler med henblik på at understøtte, at personen kan få og deltage i tilbuddet.

Stk. 2. Tilskud til hjælpemidler kan gives som tilskud til undervisningsmateriale, arbejdsredskaber og mindre arbejdspladsindretninger. Hjælpemidler kan i stedet for tilskud gives som udlån under forudsætning af, at det udlånte i fuldt omfang tilgodeser behovet.

Stk. 3. Til personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, kan der gives støtte til særlige udgifter, der er en nødvendig følge af uddannelsen eller af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det samme gælder for personer, der er omfattet af § 2, nr. 5, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, deltager i tilbud som led i afklaringen af den enkeltes arbejdsevne.


Jeg mener, at taxa kørsel godt kan gå under "særlige udgifter".

Nu ved jeg ikke, hvilken målgruppe fra § 2 du gøje er i. (om du er på kontanthjælp, sygedagpenge osv... ) - så ovenstående er bare noget hurtig noget, jeg har fundet frem... Men i hvert fald er det jobcentrets ansvar at finde løsningen til dig....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:35   #18
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg har lige prøvet at finde et eller andet paragraf.... Den her måske - se det der er rødt... :


(Undervisningsmateriale, arbejdsredskaber og arbejdspladsindretninger)

§ 76. I forbindelse med deltagelse i tilbud efter kapitel 10-12 kan der ydes tilskud til hjælpemidler med henblik på at understøtte, at personen kan få og deltage i tilbuddet.

Stk. 2. Tilskud til hjælpemidler kan gives som tilskud til undervisningsmateriale, arbejdsredskaber og mindre arbejdspladsindretninger. Hjælpemidler kan i stedet for tilskud gives som udlån under forudsætning af, at det udlånte i fuldt omfang tilgodeser behovet.

Stk. 3. Til personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, kan der gives støtte til særlige udgifter, der er en nødvendig følge af uddannelsen eller af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det samme gælder for personer, der er omfattet af § 2, nr. 5, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, deltager i tilbud som led i afklaringen af den enkeltes arbejdsevne.


Jeg mener, at taxa kørsel godt kan gå under "særlige udgifter".

Nu ved jeg ikke, hvilken målgruppe fra § 2 du gøje er i. (om du er på kontanthjælp, sygedagpenge osv... ) - så ovenstående er bare noget hurtig noget, jeg har fundet frem... Men i hvert fald er det jobcentrets ansvar at finde løsningen til dig....

Det er FULDSTÆNDIG korrekt!

Spot On!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:36   #19
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Nemlig!

Sådan er Kbh.s Kommune!

Nøjh hvor ville jeg gerne køre en sag som denne... De stiller bare op!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:39   #20
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Nøjh hvor ville jeg gerne køre en sag som denne... De stiller bare op!
...fanger ikke lige din sidste sætning...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning med transport ?? søsser98 Alt det andet 14 12-02-2012 23:34
Liggende arbejdsprøvning Erfaring søges Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 71 06-12-2011 22:50
Tilskud til transport til arbejdsprøvning/opkvalificering supersus Alt det andet 0 27-11-2011 20:21
Arbejdsprøvning / Transport Rawhite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 11-09-2010 15:24
Arbejdsprøvning og Transport ? Stella Jeg er kommet i praktik. 3 27-10-2006 20:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension