K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2008, 10:08   #11
missmotter
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2008
Indlæg: 16
Styrke: 16
missmotter er ny på vejen
der har været startet fys op men de stoppede det igen.. det var tiden mens jeg var indlagt.. tværfagligt smerte team hvad består det af ? er der nogen som har kendskab til hvor længe ask skal bruge for og kun sætte en mengrad ?
missmotter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 10:27   #12
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Link til Tværfagligt smertecenter Ålborg:

http://www.laeger.dk/portal/page/por..._2006_20_47658

Sagsbehandlingstiden i Arbejdsskadestyrelsen er individuel - spørg din advokat hvad han vurderer den bliver, eller kontakt ASK.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2008, 12:30   #13
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg synes ikke der er noget galt med at udtale sig om men og erstatning.
Alle ved at man er ramt forskelligt,derfor også forskellige udbetalinger.
Som piskesmældsramt kan det især være dejligt at høre fra andre, hvor ca tallene ligger. Så man får en ide om hvr det kan ligge.
Hvis man ikke vil udtale sig, kan man jo bare lade være at svare på spørgsmålet
Det er bare min mening...........
  Besvar med citat
Gammel 17-08-2008, 12:51   #14
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Min mening er, at når piskesmæld (WL) bliver omtalt, så handler det stort set KUN om erstatninger - og hvor meget der udbetalt i erstatninger. :mad

Det er jeg - (og mange andre piskesmældsramte) - faktisk ret trætte af.

Mange er dybt invaliderede af et piskesmæld, og det gør bestemt ikke tilstanden bedre, når der i den grad skal kæmpes for omgivelsernes, lægernes og systemets anerkendelse af symptomerne od de fatale følger et WL kan få.

Det skaber mistillid til selve diagnosen og de behandlingsmuligheder der lader vente på sig.

Ingen kunne mig bekendt finde på at spørge, hvor meget andre har fået udbetalt for en brækket tommeltot?

Hvorfor ikke? - tjah, vel fordi symptomerne er forskellige ligesom vores forsikringer også er forskellige.

Og naturligvis deltager jeg i debatten, selv om jeg ikke ønsker at udtale mig om erstatning.

Nogen kalder det ytringsfrihed!


Trine

Sidst redigeret af Trine; 17-08-2008 kl. 12:54.
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2008, 13:12   #15
missmotter
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2008
Indlæg: 16
Styrke: 16
missmotter er ny på vejen
anja: ja jeg synes også det kunne være intressant og høre om andre og deres mengrader og ja hele forløbet inden de nåde i mål..
trine: man skal jo ikke have mere en få hjernesæller til og regne ud at der ikke er en skade der er ens.. og man kan jo ikke regne med og få det samme udbetalt vi har jo også forskellige forsikringer.. men synes du skulle komme med din historie istedet for al den kritik.. det hjælper ikke nogen og det er vel derfor vi har dette dejlige sted som jeg er utrolig glad for.. har læst mange gode ting som kan hjælpe en i hverdagen her inde
det var så lige også lidt dansk ytringsfrihed
missmotter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2008, 13:28   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg bliver så vred, når jeg kan læse flere steder, at piskesmæld ikke anerkendes. (Selvfølgelig kan man få et ryk i nakken UDEN skader.) Problemet er, at nogle påstår, at det nærmest er hypokondri, når der vitterligt ER skader.

Jeg har altid tænkt på ruskeskader på spædbørn og på, hvor skadeligt det kan være. Det sammenligner jeg med piskesmældslæsioner.

Citat:
Ruskeskade

Lige meget hvor meget eller hvor længe etspædbarn græder eller skriger, må man aldrigforledes til at slå eller ruske det. Hvis et spæd-barn ruskes, kan det få blødninger i hjernen,som kan medføre hjerneskade eller død.
http://www.sund-by-net.dk/contentz/d...%20indhold.pdf

Socialstyrelsen skulle angiveligt lave en undersøgelse om ruskeskader, men den er måske ikke sat i sving endnu. (Påstod en konservativ politiker i 2006.)

Citat:
Der er sat fokus på voldskader hos spædbørn – de såkaldte ”ruskeskader”. Dette har fået socialstyrelsen til at bruge millioner på et projekt
http://lemvig.konservative.dk/module...rder=0&thold=0

Men jeg kan altså ikke se, at der skulle være forskel på børns og voksnes skader.

Det er jo ikke alle, der har en muskuløs tyrenakke, der kan modstå en voldsom påkørsel.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2008, 19:33   #17
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Til missmotter,

Citat:
.. men synes du skulle komme med din historie istedet for al den kritik.. det hjælper ikke nogen og det er vel derfor vi har dette dejlige sted som jeg er
Min historie:
Alvorligt trafikuheld. Fik mange alvorlige skader bl.a. piskesmæld.
Fandt selv både arbejdsprøvningssted og 2 fleksjob.
Blev henvist til smertecenter, hvor jeg fik jeg fremragende hjælp bl.a. til at leve med mine kroniske smerter.
I samråd med smertecenteret blev jeg desværre for 2 år siden førtidspensionist.
Har haft advokatbistand, som har taget sig af alt det praktiske i.f.t. erstatning og arbejdsskadestyrelsen.

Har du flere spørgsmål til min historie er du velkommen til at spørge.

På K10, håber jeg da, at mine bidrag er til hjælp for nogen og at jeg kan give min mening til kende, uden at blive betragtet som kritisk.
Der er flere foreninger for piskesmældsramte, hvor der ydes bistand, støtte og erfaringsudveksling.

Desværre er en af de skader vi som piskesmældsramte rammes af en "hjerneskade", dermed påvirkes hjernecellerne, om det er det du mener med din bemærkning om:

Citat:
trine: man skal jo ikke have mere en få hjernesæller til og regne ud at der ikke er en skade der er ens..
ved jeg ikke, men din bemærkning vælger jeg at forstå som positiv, i hvet fald er der da nogle af mine "små grå" der stadig er intakte!

Trine

Hej zuza,


Alle de nye sygdomme, som piskesmæld, fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom betegnes som, er en daglig kamp som mange mennesker i DK må kæmpe en sej og ofte ulige kamp for at finde anerkendelse og forståelse overfor.

Mange tror fejlagtigt at piskesmæld kun kan opstå ved en bagfra påkørsel. Det er som du jo også beskriver langt fra tilfældet.

Desværre er der langt mellem interessen for forskning indenfor området, men der er da lyspunkter bl.a. her:

www.whiplashforskning.dk

Trine

Sidst redigeret af Hejdien; 17-08-2008 kl. 20:20. Årsag: To indlæg lagt sammen til et
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2008, 21:29   #18
missmotter
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2008
Indlæg: 16
Styrke: 16
missmotter er ny på vejen
trine: det var kun ment positivt det med de få hjerne celler..jeg har selv kunne mærke stor forskel i min mentale tilstand så ville aldrig dunke andre i hovedet med sådan noget.. jeg vil utrolig gerne vide hvordan smertecenteret hjalp dig hvis du vil kan du evt skrive en pb.. vil rigtig gerne høre på folk som har været igennem det her helved som jeg står i med begge ben lige nu.. der er ikke meget hjælp og forståelse og hente ved venner og den ydre familie da de mener jeg skal tage mig sammen og bare arbejde og hjælpe med og slæbe penge til " pungen "
knus missmotter
missmotter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 00:01   #19
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
missmotter

jeg vil da godt fortælle dig, hvad jeg har fået i mén og erhversevene tab hvis du kan bruge det til noget Mén 10 % Erhversevenetab 25 % vudert i 1997

det er så selve piskesmældet der er vudert, da de andre ting ikke kom med

Men jeg har samme mening som Trine, jeg har været i selvhjælpsgrupper 2 stk gad simpelhen ikke at komme der mere. da snakken altid var erstatning

det var så i slutningen af 90erne dette, ved ikke hvordan de er i dag de grupper, men det kan være godt at snakke med andre der har det på samme måde, for mig var det ikke


ptu har selvhjælpsgrupper hvis du kke kender disse, http://www.ptu.dk/whiplash/

http://www.whiplashforeningen.dk/ der er forum for medlemer

Jeg døjer meget med at læse det du skriver missmotter, når du skriver ud i en kører det flyder ud i et for mig desværre
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 00:56   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Peacock...

du kan enten få læst teksten op, eller også kan du, hvis du bruger Explorer, bruge det lille ikon nederst i højre hjørne, hvor der står 100%.

Der kan du gøre teksten større.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trafikulykke MissMurphey Alt det andet 5 14-06-2012 18:27
Offer for trafikulykke snart hjemløs zuza Det er da strengt ! 10 12-03-2008 16:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension