K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2016, 22:18   #11
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis ikke der står andet i kontrakten er jeg sikker på at flexjobbere skal gå under samme overenskomst som andre medarbejdere på arbejdspladsen.

Betaler dine kollegaer som ikke er flexjobbere også for helligdage ved enten at blive trukket i løn eller skylle ?

Hvis de ikke gør så er jeg overbevist om at det skal du heller ikke.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 22:26   #12
Jaykay
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2016
Indlæg: 10
Styrke: 9
Jaykay er ny på vejen
Tak det gør det, jeg fik at vide at jeg kun havde de fx 5 uger *10 timer i mit tilfælde og da min sidste uge her blev delt op har jeg i alt i dette ferie år holdt 4 uger og 4 dage den sidste dag ku jeg ikke få. Men det kan jeg så se jeg kan, det er så kommunen der skal betale den, men ja min chef vil så ikke give den, for vælger jeg igen en arbejdsdag har jeg, hvis jeg tog hele den ene uge i enkelt dage være væk 20 timer, hvor hun kun har trukket 10 da det er en uge i ferieuger...

Jeg holdt de første 4 uger som hele uger. Den sidste uge blev delt op, havde tre ferie dage man-onsdag hvoraf to var arbejdsdage, nemlig mandag og onsdag... Hun trak bare en hel uge (dvs 10 timer) da der sidste sku holdes her hurtigt alligevel. Tager så lørdag som en feriedag, som er en arbejdsdag, og nu har jeg så ikke mere siger hun, da det var tre dage dvs 10 timer... Og vælger jeg den sidste dag så har jeg jo været væk 4 arbejdsdage, som er mere end de 10 timer

Der er ingen andre ansatte end mig

Sidst redigeret af Webmaster; 17-04-2016 kl. 23:23. Årsag: 3 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Jaykay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 23:34   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Den med lørdag forstår jeg ikke. Du arbejder jo normalt ikke om lørdagen, vel? Hvis du gjorde skulle du have en anden fridag i ugens løb. Da en arbejdsuge kun er på 5 dage.

Med sådan en arbejdsgiver vil du altså være godt tjent med at have en fagforening på sidelinien.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 08:36   #14
Jaykay
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2016
Indlæg: 10
Styrke: 9
Jaykay er ny på vejen
Jeg arbejder lørdag den ene uge og fredag den anden uge, de to andre dage er starten af ugen, hvor fredag og lørdag skiftes. Jeg arbejder i butik, så jo lørdag er med... Og jeg har fagforeningen med... Det er dem der siger, at arbejder jeg 3 gange om ugen, hedder min ferieuge det samme. Dvs 5*3 eller 5*10 timer, og da den ene uge her til sidst blev delt op, kom det er jo til kun at hedde fire dage jeg har fået ferie i... Hvis det er mærkeligt at jeg ikke har 25 dage, som andre man kan jo godt se logikken i at min chef ikke skal betale for det. Mit spørgsmål her i tråden er jo dog noget andet, angående helligdage, som jeg rigtig gerne vil have svar på.
Jaykay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 09:50   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
OK. Så ferien er på plads. Godt at høre du har en fagforening med.

Mht helligdage synes jeg at jeg har svaret dig i indlæg #8.

Men din oplysninger om at du arbejder i et fast rul: mandag - onsdag - fredag - mandag - onsdag - lørdag, gør at jeg vil sige at du har fri de gange din arbejdsdag ligger på en helligdag.

Står dine arbejdsplan ikke i din ansættelseskontrakt?

Hvis du ikke får løn på helligdage skal din arbejdsgiver give dig mindre i løn den måned, da du har arbejdet færre timer. Du vil i stedet få et højere fleksløntilskud.

Men her kan du også bede fagforeningen om hjælp.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 12:59   #16
Jaykay
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2016
Indlæg: 10
Styrke: 9
Jaykay er ny på vejen
Nej der står intet om det, og hun har ikke trukket mig på helligdage, da jeg så bare skylder de timer i følge hende, som skal lægges ind andre steder, og det er det jeg mener, ikke kan være rigtigt. Vi har begge været meget fleksible, hvis jeg en uge har haft meget ondt, har jeg kunne rykke timerne til næste uge, selvfølgelig kun hvis ugen har været god og jeg har kunne klare de to ekstra timer, så vi har godt kunne rykke lidt rundt på tingene alt efter mit helbred, derfor mener hun at jeg kan give de helligdagstimer en anden dag. Min fagforening mener at hvis min arbejdsdag falder på en helligdag jeg så er det som en der arbejder 37 timer bare ærgeligt, en på 37 timer skylder jo heller ikke sin helligdag. Men min chef mener noget andet da hun mener jeg er ansat på timer, så jeg bliver nødt til at have det på skrift, ellers er min chef ikke til at hugge og stikke i, og så får jeg bare en fyreseddel . Er stadig ik helt 100 på ferien, ej heller helligdage og min fagforening kan ik love finde omkring det, heller ik jobkonsulenten

Nå, har fået fat i en anden jobkonsulent, han lover at han nok skal finde ud af de klare regler, og få en til at vende tilbage til mig, jeg skal nok skrive her, hvad svaret er, så andre også kan få glæde af det. Så håber jeg at jeg kan få noget på skrift nu.

Sidst redigeret af Webmaster; 18-04-2016 kl. 15:36. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Jaykay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 15:41   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja hvis ikke jobkonsulenten kan finde ud af det her...så bør du helt sikkert klage over denne...

Det er dem (jobcenteret) der har oprettet jobbet til et fleksjob og de har tilrettelagt reglerne og været med ind over ansættelseskontrakten...taget stilling til overenskomst osv osv...

Det er deres job at finde ud af det her...så bliv ved med at gå dem på klingen eller klag over det....evt til jobcenterchefen eller længere op i systemet..

Kan være en stor fordel for dig at gøre det her skriftligt så du har dokumentation fremover...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 18:00   #18
Jaykay
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2016
Indlæg: 10
Styrke: 9
Jaykay er ny på vejen
Altså de har ikke været med til noget af det du siger, jeg har selv fundet og aftalt fleksjob, min chef har lavet kontrakten, som hun og jeg har underskrevet, og der står minimalt i. Jeh er hendes 1. Og eneste ansatte. Jobkonsulten slipper en når man har job, så er det fagforeningen der er indover og de ved ik en skid om fleksjob og kunne intet lovmæssigt finde om min situation med helligdagene, samt ferien. Men venter spændt på hvad svaret bliver...
Jaykay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 19:14   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er nu stadigvæk kommunen der skal oprette jobbet som et fleksjob...så tro mig...de har været inde over..

Det er også dem som man skal gå til når og hvis man har problemer undervejs..

Prøv selv at læse punkt 4. Etablering af fleksjob her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158911

Bliver spændende at se hvad de skriver tilbage til dig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 20:13   #20
Jaykay
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2016
Indlæg: 10
Styrke: 9
Jaykay er ny på vejen
Ja min konsulent var med ude, men hun lavede kontrakten og vi skrev under med det samme og jeg startede op... Og ja de ved jo tydeligvis intet, men efter jeg har ringet igen, mener de, de måske har en der ved mere, så venter den opringning, jeg har bare brug for det på papir...

Har læst hele dagen, også det du linker til. Ser ud til jeg har ret til de 25 dage og ikke kun 15 dages ferie, men ja arbejdsgiver vilikke betale klart nok, men ved så ik om det er kommunen... Synes det er vildt der ikke er klare regler nedskrevet nogen steder, kan se på flere hjemmesider at andre er stødt på lign ting, heller ikke der får de klare svar...
Jaykay er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension