K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2012, 19:21   #11
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Jeg modtager også og bliver heller ikke trukket i pension.

Jeg kan ha op til ca 129.000 kr/år i ekstra indtægt, før der bliver trukket i pension. Jeg er gift med en førtidspensionist fra før 2003, derfor det høje beløb.

Selvfølgelig vil det så påvirke andre ydelser, såsom medicinkort, boligsikring mv.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 19:31   #12
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
jeg skulle oplyse min kommune om sup pension inden deres afgørelse om pension og det har helt sikkert har været med i deres overvejelser, idet jeg får en pæn sjat som reducerer den off pension, boligsikring, friplads, etc. Min datter får også et beløb der tæller med i vores samlede indtægt, så kommunen har kun haft en klækkelig besparelse ud af at pensionere mig.
Jeg har også altid undret mig over at da min SB'er fandt ud af jeg havde en forsikring at hun i samme snak snakkede om FP som gik lige igennem, men uanset den forsikring er jeg sikker på jeg havde fået den når jeg ser tilbage på mit forløb.
Men når det er sagt så er en tilkendelse af TAE ikke ensbetydende med pension og omvendt, tror kun det er pensam der udbetaler i forbindelse med tilkendelse af en FP.
Jeg vil da til at finde udaf om jeg kan bruge min sundhedsforsikring til noggen form for genoptræning. hHar ringet og spurgt, men det vidste de ikke noget om, men nogen gange skal man jo give dem en mulig løsning præsenteret.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 23:11   #13
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Exclamation

Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
jeg skulle oplyse min kommune om sup pension inden deres afgørelse om pension og det har helt sikkert har været med i deres overvejelser, idet jeg får en pæn sjat som reducerer den off pension, boligsikring, friplads, etc. Min datter får også et beløb der tæller med i vores samlede indtægt, så kommunen har kun haft en klækkelig besparelse ud af at pensionere mig.
Dit indlæg vækker min nysgerrighed ! Jeg har lige fået en lille dejlig datter og hun vil også modtage en lille sjat fra min arbejdsmarkedspension, men skal det modregnes i min pension (du skriver at de modregner i din pension) ?

Jeg tænker at når kommunen (og når man beregner på borgerservice) skal man kun oplyse om en evt. samlevers indkomst !

Du omtaler også friplads ! Jeg troede ikke at man kunne få friplads til sit barn pga. fp. (Jeg er fp´er efter 2003)

Kan du stille min nysgerrighed
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 23:14   #14
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Må jeg spørge hvormeget du får? Jeg bliver nemlig modregnet, jeg har 11200 fra min private forsikring...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 00:34   #15
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Dit indlæg vækker min nysgerrighed ! Jeg har lige fået en lille dejlig datter og hun vil også modtage en lille sjat fra min arbejdsmarkedspension, men skal det modregnes i min pension (du skriver at de modregner i din pension) ?

Jeg tænker at når kommunen (og når man beregner på borgerservice) skal man kun oplyse om en evt. samlevers indkomst !

Du omtaler også friplads ! Jeg troede ikke at man kunne få friplads til sit barn pga. fp. (Jeg er fp´er efter 2003)

Kan du stille min nysgerrighed
Det er din samlede indkomsst frallle mulige steder der er din samlede indtjening...

Det du får i pensiion og det du har af skatttepligtig indkomst skal du ligge sammen.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 01:05   #16
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Må jeg spørge hvormeget du får? Jeg bliver nemlig modregnet, jeg har 11200 fra min private forsikring...
Det er vel månedlig du får det beløb, siden du bliver trukket i pension.

Du mistet vel ca 1500 kr brutto pr måned i din pension, hvis du er enlig.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 07:51   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Du omtaler også friplads ! Jeg troede ikke at man kunne få friplads til sit barn pga. fp. (Jeg er fp´er efter 2003)
Man får ikke friplads p.g.a. fp.
Friplads beregnes på baggrund af husstandsindkomsten, og for mange år siden blev jeg overrasket over, at man faktisk skulle have en ret høj husstandsindkomst før man slet ikke var berettiget til friplads.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 08:54   #18
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.kl.dk/Om-KL/Fortidspensio...m_campaign=rss


"Førtidspensionister kan risikere at gå glip af op til 5.500 kroner om måneden. PensionDanmark ønsker adgang til offentligt register, så pengene kan udbetales automatisk."

Hilsen Peter
Ja, jeg får ingenting. Hverken det ene eller det andet. Jeg har arbejdet siden jeg var 16 år. Nu er jeg slidt op - både fysisk som psykisk og har derfor ikke fået en arbejdsskadeerstatning. Det får man nemlig ikke så ;-)
Jeg havde min pension hos Sampension fra 2003 til 2007, hvor jeg bliver sygemeldt i fleksjob og efterfølgende fyret. Jeg havde ikke råd til at betale ind selv, så indbetalingen stoppede. I 2009 overgår jeg til SEB pension ifbm. et nyt fleksjob, som jeg heller ikke kan klare. Hos SEB pension kan jeg ikke søge noget.

Jeg havde en klausul hos Sampension på min ryg fra 2003 - 2013, men efter flere følgeskader (både fysiske og især psykiske), måtte jeg give op, og jeg blev endelig tilkendt førtidspension i 2011 i en alder af 50 år.
Jeg søgte i 2010 om tabt erhvervsevnetabserstatning ved Sampension (på opfordring af dem), da jeg allerede var i afklaring omkring førtidspension.
Efter knap et år med indhentning af personfølsomme papirer, som jeg havde det rigtigt dårligt med, at de skulle sidde og kigge i (de psykiske), så fik jeg (efter 4 mdr. på FP) endelig afslag. Jeg havde løbende holdt dem opdaterede omkring min sag og førtidspensionen.
Begrundelsen var, at de vægtede klausulen på min ryg højere end de følger, der var kommet til. Incl. de psykiske problemer, som jeg har fået, bl.a. som følge af udbrænding, stress, angst og socialfobi, som opstod i mit fleksjob i den periode, hvor der blev indbetalt til Sampension.
Invalideydelse/invalidepension kunne jeg heller ikke få - og desuden kunne de så lige fortælle mig, at sagen var forældet, da der ikke var blevet indbetalt noget til Sampension siden 2007.

Kunne de ikke have fortalt det fra start af? I stedet for, at jeg skulle trækkes igennem endnu et ydmygende forløb?
Jeg er blevet tvunget til, at lære at leve med min ryg, og de nye steder der gør ondt, må jeg også lære at leve med. Altså hvad er alternativet?
De psykiske problemer tynger noget mere - og det var også vurderingen i den endelige udtalelse fra kommunen og smerteklinik ved førtidspensionen. Men alligevel blev det underkendt ved Sampension. Og jeg orkede ikke, at gøre mere ved det....

Tja - bare lige for at fortælle, at sådan kan det også gå. Og de "glemte" forresten også at fortælle mig i 2003, at jeg kunne have søgt erstatning for tabt erhvervsevne da jeg overgik til fleksjob.
Men sådan blev det - og sådan er det. Det er ingen klagesang fra mig, det her.
Jo - måske lidt, når der er nogle der tror, at jeg sidder med en fed erstatning og gode pensioner oven i min førtidspension, og derfor ikke har nogle økonomiske problemer overhovedet. Det er vidst nogle gange den generelle indstilling til førtidspensionister - jeg har i hvert fald mødt den flere gange. Ja, og ligefrem med spottende ord af samme grund, for "det er jo dem, der betaler for mig". Jeg tror slet ikke de ved, hvor gerne jeg ville bytte min tilværelse ud med deres..
Men ligemeget hvad - så skal jeg altså stadig (ud af min sparsomme førtidspension) betale det samme for mad, el, vand, tandlægeregninger, afgifter osv., som alle andre, og det glemmer de nogle gange. Det eneste der er lidt billigere lige for mig, er offentlige transportmidler, og de er dyre nok i forvejen.
Nå, det var lige et sidespring og nok også et lille, surt opstød
Ha' nu en dejlig dag allesammen, og pas på jer selv og hinanden :-)

Kh Synf

Sidst redigeret af Synf; 09-03-2012 kl. 10:02.
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 09:20   #19
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Dit indlæg vækker min nysgerrighed ! Jeg har lige fået en lille dejlig datter og hun vil også modtage en lille sjat fra min arbejdsmarkedspension, men skal det modregnes i min pension (du skriver at de modregner i din pension) ?

Jeg tænker at når kommunen (og når man beregner på borgerservice) skal man kun oplyse om en evt. samlevers indkomst !

Du omtaler også friplads ! Jeg troede ikke at man kunne få friplads til sit barn pga. fp. (Jeg er fp´er efter 2003)

Kan du stille min nysgerrighed
Min datters pension bliver ikke modregnet i min off pension, men derimod i fripladsberegning og boligsikring og hvis hendes pension var højere, ville statsamtet gå ind og nedsætte faderens bb.

Herudover betaler hun 50% i skat af dem idet hun i forvejen har en "indtægt" fra hendes far der betaler dobbelt bb, men overhovedet ikke ser hende. Da hun samlet har en brutto-indtægt på over 60.000/år, skal jeg lave værgeregnskab for hende og kan således ikke disponere frit over pengene.

Lige nu er den ekstra sjat faktisk mere bøvl end gavn idet hun intet får ud af de penge efter fratræk til diverse kommunekasser+skat, og at jeg så oveni skal redegøre for hvad jeg bruger dem til !!!!

Nå, men når hun bliver lidt ældre og vi forhåbentlig får en lidt billigere lejlighed (der er kun ca 20 års ventetid i min kommune og er træt af at høre at man "bare" kan finde noget billigere), vil hun så have et pænt tillæg til børneopsparing, etc og vil ikke skulle/kunne have fritidsjob, men kan passe sin skole :-)

Bare spørg hvis du vil vide mere.....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 10:58   #20
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jo jeg får 11200 hver mdr (før skat) jeg er gift, min kæreste arbejder ved det offentlige, så hans løn ligger ikke i den høje ende... Jeg får 8000 i ftp hver mdr, før skat... Jeg synes det er meget jeg mister i ftp :-/ Havde tidlige en høj løn...

Jeg oplever også at folk tror jeg har kassen, jeg har INTET fået i erstatning, selvom min pension 100 procent skyldes en arbejdsskadesag :-/
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mange går glip af historisk pension Hejdien Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 01-12-2013 17:08
Supplerende førtidspension. Bamseline Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 01-03-2012 20:16
VKO går glip af stemmer fordi SKAT sender ansatte ud i arbejdsløsheden Tante Ana Politik og Samfund 13 04-09-2011 22:29
Afslag fra pensionskassen på udbetaling af supplerende førtidspension Mercedes Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 05-04-2011 22:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension