K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2009, 21:46   #11
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg synes det lyder allertiders, at du har et fleksjob på hånden,
og mon ikke kommunen også kan se det?

Måske vil kommunen godtage, at du kommer i praktik
det sted, hvor du har mulighed for et fleksjob.

Jeg blev også visiteret til fleksjob, men skulle have en arbejdsprøvning
derefter, det var fordi jeg ikke havde formået ret mange arbejdstimer
under 2 arbejdsprøvninger på et afklaringskursus, grundet sygefravær.

Jeg overgik til ledighedsydelse og kom så i en arbejdsprøvning, som
man dengang var tilfreds med ( 20 timer ugentligt )

Mange har langt færre timer, og hvis den arbejdsplads, som du evt.
kan få et fleksjob hos er tilfreds med det timeantal du kan arbejde i,
kan jeg ikke se problemet, om du så skulle kunne arbejde lidt mere
om ugen tror jeg ikke det ændrer ved tilskuddet til arbejdsgiveren,
så kommunen sætter ikke noget til,
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 22:01   #12
Fru Wolle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2009
Lokation: Horsens
Alder: 44
Indlæg: 15
Styrke: 15
Fru Wolle er ny på vejen
Hej igen

Tak for de gode råd, jeg kæmper med næb og klør for at undgå den længerevarende arbejdsprøvning og få kommunen til at give mig lov til at tage imod det tilbud om flexjob jeg har fået.

Samtidig kan jeg ikke finde noget lovgivning som skulle understøtte deres beslutning, og derfor vil jeg ikke finde mig i det

Skal nok melde tilbage når jeg ved mere, men tak indtil videre

Vh Fru Wolle
Fru Wolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 17:30   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Som jeg har forstået det, er du kun lige blevet fleksjobber.
Hvis ja, så kan jeg ikke forstå, at jobcentret vil sende dig ud i arbejdsprøvning? Synes da 13 uger lyder voldsomt! De må faktisk kun få ledige fleksjobbere ud i arbejdsprøvning, når de har været ledige i et stykke tid.(ifølge loven)

Når man lige er blevet fleksjobber, så er det jo bare om at finde arbejde. Det er OP TIL ÉN SELV, om man vil i praktik et sted, inden en fast jobansættelse finder sted.

Hvis jeg selv var i ulønnet praktik i 13 uger med henblik på fast løn/ansættelse, og man så får at vide, at de ikke kan ansætte mig, ville jeg blive stiktosset...
Jeg ville sige max 4 uger eller sådan noget. Tilbyd arbejdspladsen det selv. Sæt dine krav til dem. Det er dig, de skal ansætte, og de skal respektere dig og de evner og kompetencer, du har.
Man skulle tro, at jobcentret har lavet en aftale med den der arbejdsplads. Kommunen bør ikke blande sig i, hvilken aftale du og den evt. fremtidige arbejdsplads har. Kommunen skal først blande sig, når man endelig skal til at lave en ansættelsesaftale, eller når du har været ledig i lang tid.

Ang. arbejdstid, så er det som regel først, når man endelig har fundet stedet, at man kan vurdere, hvor mange timer, man kan klare.

Se evt. mere om vejledning om fleksjob i loven: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K4
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 19:19   #14
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Enig med dig Trold.

Forstår ikke helt hvad de har gang i. I praktikperioden, skal du finde ud af, hvor mange timer du magter, pause á ca. x min. om du har brug for specielle arbejdsredskaber, stole, bord, saks, spec. blyanter, alle de ting. -Og det er kommune - sagsbehandler, der skal komme med tinngene.

Har læste et eller andet sted herinde i dag, at de påstod overfor en borger, at det var borgerens opgave, -meeen nej,-KOMMUNE.

Det er såmen også kommune/jobcenter, der har "PLIGT TIL", at finde job til en flekser, men man skal også selv vise, man gør en indsats. Men i sidste ende er det kommunens ansvar.Har læst samt spurgt, idét, man er jo ikke lige, den bedste kandidat, når man er flekser, det er der jo mange arbejdsgivere, der mener.

Jeg synes nu, det er det modsatte, tror/mener, de fleste fleksere er utrolig pligtopfyldende, omhyggelige osv., man er lykkelig, når det endelig lykkedes, at få et job.

__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 22:06   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg har været sendt til to jobsamtaler fra jobcentret og der fik jeg besked om at arbejdskiveren havde mulighed for at forlænge praktiken op til 3 måndre...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 15:47   #16
Fru Wolle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2009
Lokation: Horsens
Alder: 44
Indlæg: 15
Styrke: 15
Fru Wolle er ny på vejen
Hej

Så har jeg fået papirerne.

Der står jeg er berettiget til fleksjob på fuld tid, og at jeg er berettiget til ledighedsydelse.

Min sag overgår til fleksteamet, som skal igangsætte et længerevarende praktikforløb, idet fleksteamet d.d. vurderer, at timetallet fortsat ikke er retvisende. Jeg kan ikke viviteres til fleksjob, før det længerevarende praktikforløb er afklaret.

Derudover står der at jeg er forpligtet til at være aktivt jobsøgende og tage imod de tilbud jobcenteret giver mig i den periode hvor jeg modtager forsørgelse

Er det mig eller er det ikke rimelig modsigende ?
Hvordan skal jeg både være aktivt jobsøgende, samtidig med jeg ikke må få et fleksjob før den længerevarende arbejdsprøvning er afklaret ???

Jeg forsøger nu at forhandle lidt med den nye sagsbehandler, og måske hvis jeg er heldig få hende til at forstå det ikke er rimeligt, på den anden side kan hun vel ikke gå imod fleksteamets beslutning ???

God dag.
Vh. Fru wolle
Fru Wolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 16:10   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Wolle tillykke med at du er blevet godkendt som fleksjobber !!

Du er nu ligesom "fri" fra jobcentret. Du skal bare ud og arbejde.

Jeg synes, det lyder som en god idé at forhandle lidt med sagsbehandleren, lidt groft, at de godkender dig som fleksjobber og så vil få dig ud i ulønnet praktik?? Helt ærligt maand... Hvorfor har de ikke ventet med at godkende dig så da til de har ment, de har vurderet dig nok? hmmm

Spørg hende endelig hvilken lov og paragraf, hun har lov til at sende dig ud i netop den situation. Der SKAL være en lov om det....

Vurderingen af timeantallet kommer jo an på hvilken arbejdsplads med de arbejdsfunktioner, der er. Det står også i vejledningen i den link, jeg har sat ind. Måske kan du vise hende vejledningen... hehe... og vær lidt klogere end hende...

Iøvrigt står der i § 10, at det er først når man har været ledig i 18 måneder eller sådan noget, at de kan gå ind og sige, at "nu vil vi gerne arbejdsprøve dig/vurdere dig, om hvor meget du kan på arbejdsmarkedet".....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 20:35   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fru Wolle Se meddelelser
Hej

Er det mig eller er det ikke rimelig modsigende ?
Hvordan skal jeg både være aktivt jobsøgende, samtidig med jeg ikke må få et fleksjob før den længerevarende arbejdsprøvning er afklaret ???
Jo, det er dælme selvmodsigende.

Du kan jo forsøge at få dem overtalt til, at vente med afprøvningen, til flexjobbet er der og du alligevel skal i praktik.
Det ville der da være lidt mere fornuft i.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 21:40   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
På den anden side skal der vel være en afklaring med timetalet, det ville da være ærveligt at komme i den ene praptik efter den anden ,fordi man evt. ikk passer ind med timer.jeg kan ik lige huske hvorfor du ikk har timer på ,er det fordi du har haft en del fravær i din arbejdsprøvning,selfølig er det surt at arbejde uden ekster i posen ....men jeg villle få det med timerne på plads og du må gerne selv søge praktiksted og så skal det så godkendes ..
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 23:25   #20
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fru Wolle Se meddelelser
MEN... Flexteamet er, på trods af 7 speciallægeerklæringer, en alm. lægeerklæring og to funktionsevnebeskrivelser og 14 måneders sammenlagt arbejdsprøvning, stadig i tvivl omkring mit timetal. Jeg har gennem hele forløbet ligget på mellem 12-14 timer ugentligt, og dette understøtter alle mine lægeerklæringer.
14 måneders afprøvning, som konsekvent har resulteret i 12-14 timer pr. uge burde være RIGELIGT til at kunne fastslå timetallet.

Hver gang jeg kigger i denne tråd, tænker jeg, om ikke man kan klage over sådan en beslutning.

Hvis du har et job på hånden, og kommunen nægter dig at blive ansat i det, begrundet i, at de ikke har kunnet fastsætte timetallet inden du blev bevilget flex, så mener jeg, at der skal klages til alle instanser.


Sidst redigeret af Trold; 31-10-2009 kl. 23:31.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp håber i K10 kloge hovder kan hjælpe (erhversevnetab) Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 25-09-2012 07:03
Hjælp mig I kloge hoveder madina Spørgsmål ang fleksjob 3 22-12-2010 17:58
Hej I kloge hoveder frupia1 Alt det andet 5 16-02-2010 05:50
Hjælp Søges... Lotus Alt det andet 1 23-12-2009 15:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension