K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2013, 15:29   #11
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Formål med "ressourceforløb"

Den der med at det kun er folk der ligger for døden, der undgår "ressourceforløb", den holder vel ikke helt.

Jeg går ud fra at man fra politisk hold har indført "ressourceforløb" med det formål at udvikle en eller anden ressource.

Er der ikke en ressource at udvikle er det vel ikke muligt alligevel at henvise en person til et sådan forløb ?
Skal kommunen ikke angive et specifikt formål og indehold for forløbet ?
(det er vel ikke nok at sige "vi skal lige se om du får det bedre af at gå hjemme i 5 år")

En person kan jo "på egen hånd"(samarbejde med læge) været igennem det som et forløb kan indeholde og så er det jo omsonst at gennemføre et forløb der belyser det der allerede er svar på.

Min påstand er at her i begyndelsen handler det kun om hvor langt kommunerne kan gå i forhold til lovgivningen, for de har intet at læne sig op af når de tildeler disse forløb.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 17:47   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det hele er et spil for galleriet - det handler kun om at få folk væk fra førtidspensionere, ikke en skid andet. Det er et spareforløb, en ny smart måde at få parkeret syge mennesker på.

Med en god sagsbehandler der kan tænke bredt og en speciallæge der også tænker bredt, vil man kunne blive fredet. Præcis som med arbejdsprøvningen der kunne undgås hvis det blev vurderet at være kontraindiceret.

Så det er vel stadig det kontraindiceret man skal lægge vægt på i fremtiden?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 17:57   #13
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så det er vel stadig det kontraindiceret man skal lægge vægt på i fremtiden?
Ser det nu nærmere som om man skal vægte at det er formålsløst... kan de pege på et formål og man meddeler at det er kontarindiceret kan det betragtes som "modstand"
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 19:49   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Den der med at det kun er folk der ligger for døden, der undgår "ressourceforløb", den holder vel ikke helt.

Jeg går ud fra at man fra politisk hold har indført "ressourceforløb" med det formål at udvikle en eller anden ressource.

Er der ikke en ressource at udvikle er det vel ikke muligt alligevel at henvise en person til et sådan forløb ?
Skal kommunen ikke angive et specifikt formål og indehold for forløbet ?
(det er vel ikke nok at sige "vi skal lige se om du får det bedre af at gå hjemme i 5 år")

En person kan jo "på egen hånd"(samarbejde med læge) været igennem det som et forløb kan indeholde og så er det jo omsonst at gennemføre et forløb der belyser det der allerede er svar på.

Min påstand er at her i begyndelsen handler det kun om hvor langt kommunerne kan gå i forhold til lovgivningen, for de har intet at læne sig op af når de tildeler disse forløb.
Jow de skal angive et mål....

Problemet er at det mål behøver ikke være særligt specifikt og det kan endda ligge super langt ude i fremtiden..

Så elastik i metermål...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 20:00   #15
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Normalt kan man ikke have et mål uden at vide hvad det er, det giver ikke mening og et mål kan ikke eksistere uden at være formuleret.

Meget idiotisk kan man forestille sig om kommuner, men opstille nye naturlove kan de da ikke !

Vil du mene at de kan være så vage i deres formulering at alle falder på halen og siger "det prøver vi da i nogle år"... ser det for mig !!!
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 20:59   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Narj...selvfølgelig kan man sætte et mål uden at være særlig specifik....

Selve målet er og vil vel altid være at folk skal få lidt mere arbejdsevne...

Hvorfor er der nogen der skal falde på halen mener du...

For kommunen er det nok at der evt på et senere tidspunkt...og som jeg sagde tidligere...så kan dette ligge langt ude i fremtiden....vil være lidt mere arbejdsevne...så man evt kan slippe for at give en pension..

Men hvis du ikke mener det samme...så kom med noget hvor der står at de skal være specifikke når det gælder målet for et ressourceforløb...

Ingen kan vide hvordan de vil bruge disse ting....men man kan jo have sine forudanelser udfra hvordan de normalt plejer at handle...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 21:09   #17
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Jeg frygter jo at målet kan formuleres så vagt som "nu ser vi om du ikke får det bedre (ved at sidde hjemme i din sofa) de næste 3 år.... Når det så er konstateret at man ikke får det bedre er der stof til næste forløb, for "du får det meget bedre når du komme ud hjemmefra og få tabt dig, du var jo så slank før".

Hvis det er sådanne vage mål vi taler om, erdet jo indlysende at man kan bruge 3x5 år på det projekt.

Dem der falder på halen over det her er vel de samme som syntes at kejserens nye klæder var så udsøgte !!!
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 21:08   #18
modic
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Nordjylland
Alder: 47
Indlæg: 25
Styrke: 13
modic er ny på vejen
Til den med at man kan få flex ned til en time må jeg lige kommentere... Jeg har netop været til rehabiliteringsteam møde.. Her afviste de flexjob på 1-2 timer på trods af at jeg har arbejdsgiver der står klar til at ansætte mig! Det må de kun give hvis de tror på at timetallet kan øges, og det gør de ikke...

Istedet har jeg så fået et ressourceforløb med den begrundelse (tadaaaaa) at jeg måske via praktik (evt i føromtalte firma) vil kunne øge arb.evnen....

Klagemuligheder... Ha ha, næ du... Dem har vi frataget dig!
modic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 22:23   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af modic Se meddelelser
Til den med at man kan få flex ned til en time må jeg lige kommentere... Jeg har netop været til rehabiliteringsteam møde.. Her afviste de flexjob på 1-2 timer på trods af at jeg har arbejdsgiver der står klar til at ansætte mig! Det må de kun give hvis de tror på at timetallet kan øges, og det gør de ikke...

Istedet har jeg så fået et ressourceforløb med den begrundelse (tadaaaaa) at jeg måske via praktik (evt i føromtalte firma) vil kunne øge arb.evnen....

Klagemuligheder... Ha ha, næ du... Dem har vi frataget dig!
Lige PRÆCIS det skrækscenarie der kan holde én vågen om natten!!

De har fået et mega spillerum kommunerne, og kan nu vælge og vrage for borgerne (læs: sylte folk i årevis på RF!)

Håber du ellers er ved godt mod og er nogen lunde okay med situationen

*RF - resourceforløb.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 22:55   #20
modic
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Nordjylland
Alder: 47
Indlæg: 25
Styrke: 13
modic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lige PRÆCIS det skrækscenarie der kan holde én vågen om natten!!

De har fået et mega spillerum kommunerne, og kan nu vælge og vrage for borgerne (læs: sylte folk i årevis på RF!)

Håber du ellers er ved godt mod og er nogen lunde okay med situationen

*RF - resourceforløb.
Tja, skal nok overleve... Håber bare ikke at deres plan om praktik krydret med træning (som er testet af to fysser og dømt ude!) samt forsøg på at omgøre mig til psyk pt ved at sende mig på SME (term) på en og samme tid kommer til at koste den bette smule funktionsevne jeg har...

Samtidig står jeg egentlig overfor flytning af kommune, skulle blot lige ha flex bevilling, så jeg ku starte job! Det tør jeg jo ikke rigtigt nu, for hvad hvis de starter forfra.... Så i løbet af en mdr skal jeg finde ny bolig i nuværende kommune med plads til mine heste (som er eneste træning jeg holder til) og dét stresser ski en anelse....
modic er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceforløb sussie63 Spørgsmål ang fleksjob 4 12-06-2013 08:49
63 og ressourceforløb? Francoise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-03-2013 01:43
Anmodning om deltagelse i Sociale Grupper isteen Hjælp til Forum Brug 6 03-04-2011 13:25
S 5833 - Om lægekonsulenters deltagelse i fastlæggelse af mén Webmaster Politik og Samfund 0 08-09-2007 00:14
S 5834 - Om lægekonsulenters deltagelse i fastlæggelse af mén Webmaster Politik og Samfund 0 08-09-2007 00:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension