K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2008, 18:07   #11
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Så er min ansøgning sendt:




ATT: Bekæftigelsesministeriet.

Jeg er en kvinde i min bedste alder, som hermed tillader sig at skrive en uopfordret ansøgning til beskæftigelsesministeriet i håbet om et job, inden for, hvad I mener, jeg er kvalificeret til.
Men inden I er i stand til at finde mig kvalificeret til et job i Jeres institution, mener jeg det er relevant at I bliver informeret omkring de “skavanker” jeg til dagligt plage af.

Klassisk Raynaud, der gør at jeg ikke kan bruge mine hænder i mere end en ½ time ad gangen. Taber f.eks ting.

Dårlig lænd og ryg, der giver konstante smerter. Så skal skifte mellem siddene, stående og liggende stilling dagen igennem.

KOL ( kronisk obtruktiv lungelidelse), der giver åndenød ved anstrengelse.

Restless Legs Syndrom, der bevirker at nattesøvnen spoleres.

Claudicatio intermittens, der bevirker at mine ben smerter og jeg må sidde lidt ned, derfor jeg bl.a går med rollator.









Jeg har været på kontanthjælp siden 1997, er i Matchgruppe 4, men ellers ved godt mod.

Jeg bliver muligvis indstillet til flexjob, hav dette for øje, når I behandler min ansøgning, så måske jeg kan dele et job med en anden langtidsparkeret på kontanthjælp??

Jeg er af natur venlig og imødekommende, mødestabil ( når smerterne ikke plager for meget) og loyal, lærenem og hurtigt opfattende. Er socialt bevidst.

Af fritidsinteresser er der desværre ikke så mange tilbage, sygdom har at en stopper for hundetræning i forskellige former, håndarbejde, ridning er en saga blot, men jeg slægtsforsker via internettet og er meget historieinteresseret. Læser en del.

Privat bor jeg i lejet hus med 4 hjemmeboende sønner på 28, 23, 13 og 10 år, på landet i naturskønne omgivelser.

Jobfunktioner, jeg kunne bestride ca. 2 timer pr. dag:

Læse korrektur, lave kaffe, lufte hunde, beskæftige børn, nusse om planter, passe akvarier og lign.

I håbet om job, forbliver jeg
*********************

Og fik promte en tilbagmeldning:

Tak for din ansøgning til den ledige stilling som AC- medarbejder i Arbejdskadetyrelsen.
****************

Læg så mærke til stavefejlen i den sætning, YES, de mangler mig til at læse korrektur.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 18:16   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maj-britt jamen det er jo fint så er du godt i gang he he

så kan det være du kan læse korrektur på alle de afslag til jobansøgninger de blive nød til at sende
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 18:29   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
mødestabil ( når smerterne ikke plager for meget)
Men er nok mere mødestabil end lokalpolitikere og politikere på Borgen.

Lovgivningen er jo sådan, at staten har en skærpet pligt til at udvise social ansvarlighed, så der burde jo være mindst dobbelt så mange ansat med nedsat arbejdsevne... og stor tolerance og forståelse for diverse skavanker... hvilket betyder, at der også bør være stor forståelse for en afsindig frustration og vrede over i årevis at være parkeret på fattigdomsgrænsen.

Altså er skånehensynet også, at man skal have lov til at losse til diverse skraldespande og uduelige embedsmænd/politikere, når frustrationen skal have afløb.

Jobbene som r...slikkere er besat til anden side.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 18:46   #14
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Indslaget i TV avisen 20-03-2008 kan ses her
http://www.dr.dk/odp/player.aspx?mt=...sUrl=undefined
>i går
>18:30
>spol frem til minut 9:15

i indlaget bliver der sagt man kan miste dagpengene hvis man sender en ansøgning til et job man ikke er kvalificeret til.

Nogen der ved hvor man finder dokumentation for dén påstand?
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 19:10   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja jeg hørte godt han truede...men han har sagt at alle ledige skal søge alle job også dem man ikke er kvalificeret til...det var fordi han blev svedig og så kom han med denne trussel..at man kan miste dagpenge hvis man søger hos ham og man ikke er kvalificeret.

Jeg tror ikke der er dokumentation for at det er en grund til at fratage folk deres dagpenge...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 19:10   #16
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Det tror jeg ikke passer, : altså at, man kan risikere at, miste dagpenge, hvis man søger et job, man ikke er kvalificeret til.

Hvordan fan... skulle arbejdsgiver kunne opgive dette, til hvilken myndighed??

Nej tror det er en fis i en hornlygte
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 19:21   #17
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Så fik jeg hørt fjolset, og undrer mig, kvalificeret, jojo, måske ikke, men et kursus kan vel rette op på den detalje.

Jeg kunne såmænd godt overtage hans job, find på idiotiske udtalelser, find snørklede veje til at genere alle de arbejdsledige og gå så på stranden og se snedig ud. HVOR svært kan det være??

Årh, jeg er vild med sådan en protestaktion, jeg håber virkelig at MANGE følger opfordringen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 19:28   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er jo så langt ude i skoven, som det kan komme.

Det strider jo også imod fleks-ordningen, hvor man netop har mistet evnen til at passe det job, man har kunnet klare hidtil.

Fleksjobbere skal stå til rådighed for hvad som helst..

Han har også tidligere sagt, at hvis man ikke kan finde et job som skuespiller, så kan man gå med aviser, hvis man mangler penge, fordi Hjort beskærer muligheden for supplerende dagpenge.

Så det er en KÆMPE OMMER, hr. Hjort.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2008, 12:07   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig


Der skal svares på mange jobopslag, hvis man er ledig og vil være sikker på at få sine dagpenge.

Nu er virksomhederne trætte af at få, hvad de kalder tvungne ansøgninger.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/03/22/074208.htm

Foto: Jacob Hokland, DR Syd

Virksomheder: Nyt forslag er spild af vores tid
22. mar. 2008 08.46 Penge Opdat.: 22. mar. 2008 09.00

Det er spild af tid, at de ledige skal søge mindst fire job om ugen, sådan som beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksens foreslår.

Det mener flere virksomheder, og arbejdsgiverorganisationen Dansk Erhverv forudser, at kravet vil føre til endnu flere proforma-ansøgninger, end de allerede i dag modtager. Det skriver Dagbladenes Bureau.

Jan Brink Nielsen er HR-manager i NCC Roads i Vejen, hvor der er omkring 1.250 ansatte. Han fortæller, at det er almindeligt, at virksomheden skal bruge tid på at sortere proforma ansøgninger fra.

- Vi mærker klart, at den her lov påvirker os negativt - blandt andet fordi vores egne medarbejdere, som er hjemsendt på sæson, skal søge og også fordi vi ser et antal ansøgninger, hvor det er forholdsvis klart, at det her er en tvungen ansøgning. Det er ikke en ansøgning, som er udtryk for, at medarbejderen har lyst til at få et nyt job, siger Jan Brink Nielsen til Radioavisen.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen afviser blankt virksomhedernes kritik.


- Vi har bragt beskæftigelsen op på et historisk højt niveau, og hvis vi skulle følge rådene fra a-kasserne og virksomhederne, så var ledigheden aldrig kommet så langt ned, siger han.


Skrevet af: Ritza
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2008, 17:48   #20
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Kunne vi ikke stille fjolset et mistilllidsvotum??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Minister skal se på krav om at skabe flere fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 19-04-2012 06:40
Minister skal se på bordelaktivering Webmaster K10 Nyheder 0 21-06-2010 07:11
Minister: Mobning skal anmeldes anonymt Webmaster K10 Nyheder 0 25-03-2010 10:20
Minister skal tage stilling til erstatningsssag bla-bla Politik og Samfund 0 20-05-2009 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension