K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2011, 01:14   #11
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 15
kandelsdorff er ny på vejen
åh missede lige at rp betyder ressourse profil.

jeg har fået tilsendt oplæg til ressourseprofilen- men den var helt blank- så hun har ikke skrevet noget i den endnu.

sidder lige med den nu- der er ikke noget der hedder konklution.

der er "faglige og praktiske kompetencer i relation til arbejdsmarkedet,arbejdsmarkeds erfaring,interesser,personlige kompetencer til at kunne indgå i sociale og jobmssige relationer,omstillingsevne,indlæringsevne.materiel le forhold og netværk med relevans for arbejdsmarkdet,sociale netværk, prestationsforventninger,arbejdsidentitet,helbreds messige forhold i relation til arbejdsmarkedet.

rp fylder 4 sider. er det den samme alle kommuner bruger? kan man finde den på nettet også??
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 16:28   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser

jeg har fået tilsendt oplæg til ressourseprofilen- men den var helt blank- så hun har ikke skrevet noget i den endnu.
Hmmm, jeg havde forstået på dig, at rp var lavet.

Her kan du læse om ressourceprofilen: http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Hvis du har lavet den alene skal sb læse den igennem og skrive evt. tilføjelser, derefter skal du have den til partshøring, d.v.s. at du skal kommentere på sb's påstande hvis du er uenig.
Derefter sender du den retur til sb, som skal kommentere på dine påstande, d.v.s. hun skal skrive om hun er enig i dine kommentarer eller ej.

Og først når du er helt tilfreds med din rp, og kan kende dig selv i den, så skriver du den under, og først da er din rp klar til brug ved en afgørelse.

Og så længe rp'en ikke er færdig synes jeg du skal vente med din §17-ansøgning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 18:39   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig er det altid bedst at kommunen indstiller en til pension...men men...

Ankestyrelsen har haft givet kommunerne en "næse" for at de er for dårlige til at selv indstille folk til pension....og når kommunen ikke vil,....ja så bliver man selv nød til det...

Vi er mange der har fået en pension på en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....og dette viser jo at Ankestyrelsen har ret når de siger at kommunerne er for dårlige til at indstille folk til pension...

Så er man sikker på at alle papirer som skal bruges ligger hos kommunen...og alt peger imod en pension...ja så er det bare at søge....specielt hvis man er på kontanthjælp....for så kan man som sagt ikke komme længere ned i ydelse...

Søger du nu @kandelsdorff...en paragraf 17 på det foreliggende grundlag.....så stopper alt i din sag og de vil skulle gå igang med at få færdiggjort din ressourceprofil...og dette skal ske hurtigt så sagen kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Som Vovse skriver....så skal de lade sagen overgå til behandling om førtidspension umiddelbart kort tid efter de har modtaget ansøgningen....
Når sagen er overgået...ja så har de 3 måneder fra den dato til at få den afgjort...

Det er ligemeget hvem du aflevere den til....borgerservice.....din sagsbehandler osv....det er bare vigtigt at du får en kvittering med underskrift og dato på....så du kan dokumentere hvornår du har ansøgt.....
Specielt hvis de i forvejen er dårlige til at overholde deres frister...

De vil højst tænkeligt prøve at tale dig fra sådan en ansøgning.....det plejer de nemlig at gøre....men man skal bare holde fast i sin ansøgning og se at få den afgørelse....

Så du kan evt se om din sagsbehandler snakker om at indstille dig og hvis ikke...ja så aflever din ansøgning med det samme og få den kvittering...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 20:00   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej K,

Jeg hænger mig i at du hænger dig i at din psykolog siger at alle behandlingsmuligheder er udtømte - bemærk - at det har INGEN psykologer forstand på for de er ikke læge uddannet, psykiatere er dem der ved sådan noget.

Hvorfor så travlt ??Vil din sagsbehandler ikke være med på en §18 ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 20:20   #15
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 15
kandelsdorff er ny på vejen
psykologen har udtalt sig på grundlag af de lægepapirer der foreligger, det er det han er blevet bedt om af kommunen- så det går jeg da ud fra at han kan`specielt når han gør det?? det han har lavet kalder han en kombineret neuropsykologisk og klinisk psykologisk undersøgelse. hvad det så betyder.

jeg har i mange år forsøgt at leve på kontanthjælp og har måttet sande at uanset hvor meget der spares, og uanset hvad man gør så fører 12 år på kontanthjælp til økonomisk ruin. og jeg anser ellers mig selv for at kunne vende hver en øre. derfor har jeg lidt travlt. og så trænger jeg så voldsomt til ro inden min krop siger helt fra og jeg ikke længere er i stand til at tage mig af mine børn. det er i forvejen temlig belastende med løft og rengøring, men det håber jeg på at kunne få noget hjælp til via kommunen og deres hjælpemiddelcentral. men det skal ligeledes tages op på trorsdag.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 01:52   #16
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 15
kandelsdorff er ny på vejen
så er det i morgen at jeg har et extraordinært møde hos kommunen- kryds fingre or at det går smertefrit- jeg skal nenlig alene afsted, min bisidder har brændt mig af- ej kæresten blev kaldt på job- men optager hende på lyd

puha håber jeg har alle info+er iorden så jeg ikke kommer til at ligne et ??

hilsen kandel
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 07:56   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
men optager hende på lyd
Så kan du jo efterfølgende sende hende en mail, for at få bekræftet jeres aftaler fra mødet, hvis der er nogen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:31   #18
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 15
kandelsdorff er ny på vejen
jeg er lamslået- jeg har fuldstændig mistet forbindelsen nu.

jeg blev tilbudt at komme 3 måneder på au centret- hvilket jeg er lykkelig for, og takkede- men det er med henblik på at komme ud i flexjob i 17-25 timer. jeg måtte bare tage de ressourser jeg bruger på at passe børnene og ligge andetsteds!!!!!! det sagde hun ordret...
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:33   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Øhhh kommer hun så og passer dit hjem og børn når du ligger på sofaen udbrændt efter endt arbejdsdag ??

Var du ikke igang med en mulig pensionssag ? Hvad er nu det med fleks for noget ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 13:39   #20
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Har du optaget samtalen på bånd sådan som du skrev du ville?
Hvad ville kommunen så tilbyde af støtte til at overtage pasningen af dine børn?

vi snakker hjemmehjælp til rengøring samt en bostøtte dagligt og i weekender til at hjælpe med at passe børnene....det er en dyr fornøjelse.

Du har krav på at de hjælper dig hjemme, når du ikke magter begge dele....
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der mon en chance? Dame At søge førtidspension 9 23-02-2013 01:26
Har jeg nogen chance?? Firefly Spørgsmål ang fleksjob 19 29-10-2012 07:29
Hvilken chance ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 08-12-2011 02:17
Chance for flex job?? Ratata Spørgsmål ang fleksjob 6 06-08-2011 13:04
chance for ftp CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 06-07-2010 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension