K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2009, 21:21   #11
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
når nu udvalget sender sagen tilbage med onske om yderligere oplysninger,
kører pensions sager så ikke stadig,så jeg beholder mine sygedagpenge??

eller følges planen
som planlagt ved afslag,at over gå til ledighedsydelse??
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 21:59   #12
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Da sagen ikke er afgjort, skal du fortsætte på sygedagpenge, og du
vil også få skriftligt besked om sagens udfald.

Læs mere her

http://www.bm.dk/sw27047.asp

Sidst redigeret af Tanja; 21-08-2009 kl. 22:15.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 22:15   #13
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
tak tanja
mente det nok men dejligt at få det bekræftet
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 00:20   #14
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
Hej alle
vil nu prøve at ridse hele sagens forløb op da der jo ikke kom nogen afgørelse i denne omgang.Så har i også bedre mulighed for at evt komme med gode råd!!

Jeg er ædru alkoholiker og har ikke drukket i knap 2 år,relevansen af dette kommer senere.

Sommeren 2004 får jeg ved hjælp af min fagforening lov at sige mit job gennem 15 år op,
uden karantæne,da chefen dagligt råber og skriger af mig uden grund,der lægges også sag an mod chefen omkring dårlig behandling af mig,som jeg vinder og får en mindre erstatning.
Dvs at jeg reelt er ledig pr 1-10-04

Jeg har siden 1999 været på depressions medicin-sovepiller,henvist til flere phykiater,
ja alt det læger normalt prøver at hjælpe med,når man kommer og siger man har det skidt.

Det første år er jeg jo så alm arbejdsløs,gør ikke noget for at finde noget,for har det lidt bedre med bare at gå og have fred.

1-10-05 bliver jeg sygemeldt med depression

24-7-06 og frem sendes jeg i virksomheds praktik med henblik på at få afklaret arbejsdevnen,den første 3 måneders periode forløber nogenlunde med ca 15 timer pr uge.

Dette er tilsyneladende ikke godt nok for kommunen,jeg sættes til en ny 3 m periode,hvor jeg skal presses op på 30 timer,dette ender med en masse sygedage.
forløbet skulle have kørt til 27-1-07,men ved kommune sammenlægningen pr 1-1-07
får jeg ny sagsbehandler,som ca 5-1-07 meddeler mig at jeg skal ikke være der der mere,for der er behandlingsmuligheder så jeg skal ikke prøves på den måde.

Firmaet- jobkonsulenten-og jeg havde ellers på foranledning af den gamle sagsbehandler,
arbejdet hen mod et 20 timers flexjob.

Oven på dette drikker jeg endnu mere end hidtil og begynder også at få nerve medicin.
næste gang jeg hører noget fra kommunen er december 07,men samtidig kommer jeg i minesota behandling,for mit alkohol misbrug,så dette møde bliver udsat.

Hidtil i forløbet har jeg ikke selv gjort noget,det har bare drejet sig om at få fred til at drikke,og har nok også selv troet at jeg bare var en doven drukkenbolt,som bare ville nasse på samfundet,som så mange mente om mig.

Dette ændre sig en del under behandlingen,hvor jeg begynder at forstå hvorfor,jeg drikker.og at jeg hele livet har gemt mig bag dette for at kunne være ude i samfundet

Her fra begynder den egentlige kamp for at få fred (pension)det er den eneste mulighed,for at få et tåeligt liv oven på 40 års helvede.

Glemte lige at før dette er der lavet 2 speciallægeerklæringer der faktisk sagde at jeg ikke kunne arbejde.

Altså februar 2008 første møde med en ny sagsbehandler,vi taler lidt om det hele,
blandt andet også om at jeg gerne vil søge pension,hvortil kommentaren er "det vil resourceprofilen helt sikkert også føre til" og den vil være klar om ca 3 uger.

Efter 3 uger rykker jeg nogle gange uden resultat den er lige ved at være færdig siger hun.

På samme tidspunkt har jeg kontakt med kommunens misbrugs konsulent,hvor jeg beklager min nød og forklarer hvor vigtigt det er at få fred i mit hoved omkring økonomien,altså at få pension,så jeg kan tage mig af alt det andet i hovedet.

Ca 14 dage efter fortæller han mig at nu har jeg fred han har fået min sagsbehandler til at lægge min sag nederst i bunken,jeg prøver at forklarer at det jo netop var det modsatte jeg ønskede,men det er han ligeglad med.

jeg kontakter min sagsb og spørger hvad det er for noget,men får den besked at nu skal jeg altså ikke ringe mere,hun skal nok kontakte mig når der er noget nyt.
(har klaget over dette helt op til social chefen,men bliver stoppet af en lov om at det er sagsb der bestemmer hvad der er relevant at noterer i en sag,og ingen af de to har noteret noget i sagen)

Fakta er at jeg først hører noget juni 09 altså knap 1,5 år

der skal op daterede erklæringer fra de empliserede læger
(har også en skulder der ikke kan bruges og der er skåne behov for den anden)
samt en ny special læge erklæring.

Dette indhentes og jeg modtager en ny resource profil,samt en påtænkt afgørelse om 20 timers flexjob.
PÅ TRODS AF
1 ingen samtale med mig
2 en 3 år gammel arbejdsprøvning der aldrig rigtig førte til noget resultat.
3 at speciallægen skriver "ethvert krav til denne patient vil uden tvivl føre til forværring af depression samt tilbage fald af misbrug.

Jeg besvarer denne med at jeg ikke magter et flexjob og ikke forstår når vi havde snakket pension tidligere-lægen skriver OSV.

Fire dage efter modtager,jeg afgørelse om flex pr 20-8-09,og besked om at min pensions sag afgøres 19-8-09 med indstilling til afslag.
jeg har 1,5 døgn til at komme med bemærkninger til denne(hun er selv ude og komme den i min postkasse)
da udvalget skal have sagen 14 dage før.

Dette gør jeg så,og møder op til udvalgs mødet,som beskrevet i starten af denne tråd,
blot for at konstaterer at de slet ikke har kigget på sagen de skal afgøre.

Sagen sendes retur med ønske om flere oplysninger oplyses jeg om telefonisk,samt at jeg skal have ny sagsb.

Så nu venter jeg på hvad det så vil bringe!!!!!!!!!!!

Jubi i dag har jeg fået tilsagn om at fagforenings jurist vil hjælpe mig med sagen,men aner jo ikke om han er med eller mod mig(har efter hånden meget svært ved at stole på nogen)

Håber det jeg har skrevet er til at forstå og det ikke er alt for trivielt læsning,
der er mange ting ind i mellem,men har prøvet at få det mest relevante frem.

knus lundee
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 01:22   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvor er det godt at din fagforening vil hjælpe. og vi må da gå ud fra at det er dig de vil hjælpe og ikke kommunen.
Jeg er ikke så stærk i §§ og muligheder.slet ikke på denne tid om natten..

men jeg håber der kommer en masse gode svar til dig.
og fortvivl ikke hvis du syntes der er lidt stille i morgen formiddag.. jeg ved at en del af de §§ stærke skal heppe på Benny i tåstrup..

vi kan så håbe at alt det klageri vi har gang i, kan holde din nye sagsbehandler i kort snor..
vi skrives..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 01:36   #16
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
ja i må gerne beskæftige ham til fagf har fået aktindsigt
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 09:22   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
aktindsigt...

så håber vi da du kun får dine egne papirer..
ellers hører vi gerne om det...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 22:40   #18
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
NU ER GRÆNSEN NÅET.

Som tidligere beskrevet fik jeg denne besked om afgørelse på telefon:
sagen sendt retur med ønske om yderliger oplysninger,ved ikke hvilke,da kun telefonisk svar.

Skal også starte med ny sagsbehandler.

I dag fik jeg skriftlig svar med afslag afgørelses dato 19-8
det telefoniske fik jeg 21-8 af gamle sagsbehandler
Afslaget i dag er skrevet 25-8 og underskrevet af den nye sagsbehandler pr 24-8

Hvordan kan han underskrive i en sag han slet ikke har medvirket i.

Har den gamle sagsbehandler bare fyldt mig med løgn i fredags eller mon den nye har holdt hemmeligt møde med udvalgsformanden i weekenden.

Føj for satan hvor det lugter

det anbefales at bruge gasmaske i odsherred

Forstår ikke at man kan behandle mennesker sådan.
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 23:47   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gad vide, om du er flyttet fra jobcenter til socialafdeling.

Hvis du skriver noget mere konkret om svaret, kan nogen måske hjælpe dig lidt videre i sagen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 08:47   #20
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
hej zuza

det er et standard afslag jf.§17 stk 1(på det foreliggende grundlag)
iht § 20 stk 2
da der fortsat er resterhversevne.

der er mange ting jeg ikke forstår nu.

1. da jeg søgte pension fik jeg beskeden at der skulle hentes phykiatisk speciallægeerklæring.for at den kunne behandles.

2. ved indkaldelse til partshøring står der :
odsherred kommune har efter en konkret vurdering besluttet at rejse ansøgning om førtidspension for dem.

3. i henhold til 1og2 er det så ikke en §18.

4.på partshøringsmødet var udvalget meget forbløffede over at,arbejdsprøvningen var 3 år gammel og det var 1,5 år siden jeg havde snakket med min sagsb.

derfor tror jeg sådan set at hun taler sandt,da hun telefonisk skal give mig svaret,altså
der hvor hun siger at sagen er sendt retur uden afgørelse da udvalget ønsker yderligere oplysninger.

kan en ny sagsb bare anbefale et afslag på en dag til udvalget og så sender de afslaget afsted.

Det er mig ubegribeligt hvad der foregår,men må vente fagforeningen er ved at søge aktindsigt (men det kniber med tålmodighed,når jeg i den grad føler mig presset og trådt på)
god dag til alle
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og "gammel" arbejdsprøvning Giser Spørgsmål ang fleksjob 6 05-03-2013 09:32
Gammel pension bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-03-2011 10:11
fp gammel superkok Spørgsmål ang fleksjob 4 08-11-2010 12:13
Om forhøjelse af gammel FP? Ragdoll At søge førtidspension 6 04-09-2009 15:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension